Hotwife Skrevet 30. oktober 2024 #61 Del Skrevet 30. oktober 2024 Feiret Halloween siden jeg var 10, i år 2000. Det er ikke "noe nytt". Eller er det fortsatt noen som blir overrasket etter 24 år? 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #62 Del Skrevet 30. oktober 2024 mommyaka skrev (7 minutter siden): For slik har regel vært i mange år...og pga barn og vi so foreldre ver hvor vi skal gå og ikke gå. Men du kan godt ha på lys ...men ikke bli irriterte på oss når vi kommer å banker på døra Som jeg sa, som du kanskje ikke så? så skrev jeg at folk i gaten her har lys ute, altså EKSTRA LYS UTE, om de vil ha besøk. Vi fikk ikke noe i fjor, og neppe i år heller. Ingen av oss kommer til å være her heller så. Anonymkode: fb9d7...758 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #63 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du behøver jo ikke mørklegge hele huset. Det er utelatende man skrur av dersom man ikke ønsker besøk. Anonymkode: 986aa...870 Jeg har masse lys UTE. Jeg gidder ikke slå av TO sikringer for å slå av lysene! Anonymkode: fb9d7...758 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #64 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har alltid et valg. Skru av utelysene, så kommer ingen til deg. Anonymkode: 1dde3...5d8 Hos oss kan ikke utelysene skrus av. Da må jeg åpne lysarmaturet og skru ut pæra. Anonymkode: 1ed34...bb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #65 Del Skrevet 30. oktober 2024 Skulle vi strippes for alt som ikke var norsk tradisjon, hadde vi sittet igjen med svært lite. Tidene forandrer seg. Halloween er kommet for å bli. Anonymkode: 128c6...da3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #66 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men det har det ikke vært i Norge. Det handler ikke om å ære de døde her ihvertfall, det har blitt barnas dag. Anonymkode: 5ccc7...765 Nå har vi lang tradisjon med allehelgensaften i Norge. Og Halloween har blitt feiret i minst 30 år. Så å si at det er så nytt i Norge blir vel ikke riktig. De som hevder dette er de samme som også tenker at valentines og babyshower er nye tradisjoner Anonymkode: 0a9b6...fd4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 30. oktober 2024 #67 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så på nyhetene nå hvor de med et smil forteller at folk handler på spreng til i morgen. Samtidig intervjues butikkansatte som koser seg med trafikken i butikken. Kjenner jeg blir så forbanna. Halloween som ikke har noe med norsk tradisjon å gjøre har blitt innført for nok et påskudd for å tjene ekstra penger, dette samtidig med at familier sliter mer økonomisk. Ikke har man noe valg heller, fordi denne dagen betyr mye for barna. Og kan som forelder selvfølgelig ikke holde barnet utenfor i protest heller. Anonymkode: 5ccc7...765 Verden brenner og millioner av mennesker lever i ekstrem fattigdom og under forferdelige forhold og du tenker at en uskyldig ting som Halloween er hva som fortjener vår oppmerksomhet og ditt sinne? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #68 Del Skrevet 30. oktober 2024 Hvorfor gjøre det dyrt når man kan gjøre det billig?! Kjøp Halloweenpynt og kostymer uka etter Halloween, da er alt på salg, koster nesten ingenting og det kan fint lagres i skapet til neste år. Dessuten kan det gjenbrukes i flere år etter hverandre, så jeg skjønner ikke helt denne harmen over kjøpepress og søppelfest.. mye av min Halloweenpynt er 10 år gammel nå og still going strong. Så ta deg ei bolle og finn deg heller noe mer matnyttig å irritere deg over! Anonymkode: 9c153...116 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #69 Del Skrevet 30. oktober 2024 Hotwife skrev (7 minutter siden): Feiret Halloween siden jeg var 10, i år 2000. Det er ikke "noe nytt". Eller er det fortsatt noen som blir overrasket etter 24 år? Mye som har forandret seg siden den tid. Merker stor forskjell bare for 10 år siden da eldste gikk, og yngste nå. Anonymkode: 5ccc7...765 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #70 Del Skrevet 30. oktober 2024 K.B. skrev (1 minutt siden): Verden brenner og millioner av mennesker lever i ekstrem fattigdom og under forferdelige forhold og du tenker at en uskyldig ting som Halloween er hva som fortjener vår oppmerksomhet og ditt sinne? Ja det er alltid noe som er mye verre. Du trenger ikke å dra fram den. At noe er verre betyr ikke at man skal fratas alle meninger og reaksjoner av den grunn. Anonymkode: 5ccc7...765 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Big Skrevet 30. oktober 2024 #71 Del Skrevet 30. oktober 2024 TS får bare være grinete. Sønnen min på ti sa nettopp at han nesten ikke klare vente til i morgen, så mye gleder han seg 🥰🥰 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #72 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg elsker halloween. Bruker svært lite penger på det, bruker samme kostyme hvert år. Men kjøper et par gresskar hvert år og skjærer ut. Resten av pynten har vi jo år etter år, akkurat som julepynt. Og ja så kjøper vi litt godteri og deler ut. En bit til hver, skjønner ikke poenget med at de skal stikke hele neven nedi i skåla i hvert hus og så blir godteriet kastet. Anonymkode: 2ca43...482 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 30. oktober 2024 #73 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det måtte selvfølgelig komme et spydig innlegg. Poenget mitt er at jeg har svært lite sansen for tradisjoner som hovedsakelig har blitt innført for å presse penger ut av folk. Går det an å skrive sin mening rundt det uten å få spydigheter kastet etter seg? Anonymkode: 5ccc7...765 Tradisjonen har vart lenge andre steder, og i likhet med jula var den ikke kommersiell i starten. Nå er den kommersiell fordi barna liker Halloween veldig godt. Og man kommer seg ganske rimelig gjennom om man ønsker det. Selv med barn som ønsker å feire, går det bare med noen få hundrelapper om man er litt sparsommelig og planlegger. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #74 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor gjøre det dyrt når man kan gjøre det billig?! Kjøp Halloweenpynt og kostymer uka etter Halloween, da er alt på salg, koster nesten ingenting og det kan fint lagres i skapet til neste år. Dessuten kan det gjenbrukes i flere år etter hverandre, så jeg skjønner ikke helt denne harmen over kjøpepress og søppelfest.. mye av min Halloweenpynt er 10 år gammel nå og still going strong. Så ta deg ei bolle og finn deg heller noe mer matnyttig å irritere deg over! Anonymkode: 9c153...116 Gjør det så billig som mulig jeg. Halloweenpynt kjøper jeg heller ikke. Å bruke kostyme flere år etter hverandre på et barn i stor vekst er derimot vanskelig. Det tar fortsatt ikke bort kjøpepresset rundt det hele. Anonymkode: 5ccc7...765 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #75 Del Skrevet 30. oktober 2024 mommyaka skrev (31 minutter siden): Men man trenger da ikke bruke mye penger på halloween.bøtte til 10 kroner og nlr hjemmelaget kostyme. Brukt noe sminke etc. Har man ikke råd å kjøpe godteri til barna i gata..slå av lyset De bøttene kan man bruke år etter år. Tips til deg. Ikke kjøp nye plastbøtter hvert år. Tenk miljø også. Anonymkode: d564f...7fd 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #76 Del Skrevet 30. oktober 2024 Det er en fest for å feire ondskapen. Anonymkode: 8b5b9...961 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 30. oktober 2024 #77 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De bøttene kan man bruke år etter år. Tips til deg. Ikke kjøp nye plastbøtter hvert år. Tenk miljø også. Anonymkode: d564f...7fd Vi har sanne bøtte fra 4 år siden;) bare sier at halloween ikke bør være dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 30. oktober 2024 #78 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en fest for å feire ondskapen. Anonymkode: 8b5b9...961 Du feire de døde 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #79 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så på nyhetene nå hvor de med et smil forteller at folk handler på spreng til i morgen. Samtidig intervjues butikkansatte som koser seg med trafikken i butikken. Kjenner jeg blir så forbanna. Halloween som ikke har noe med norsk tradisjon å gjøre har blitt innført for nok et påskudd for å tjene ekstra penger, dette samtidig med at familier sliter mer økonomisk. Ikke har man noe valg heller, fordi denne dagen betyr mye for barna. Og kan som forelder selvfølgelig ikke holde barnet utenfor i protest heller. Anonymkode: 5ccc7...765 Støttes 100 %. Heldigvis blir det so mykje uvær her, at dei neppe kjem i morgon. Makan til tull som berre gagnar handelsstanden. Anonymkode: f3e7f...ab6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 30. oktober 2024 #80 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjør det så billig som mulig jeg. Halloweenpynt kjøper jeg heller ikke. Å bruke kostyme flere år etter hverandre på et barn i stor vekst er derimot vanskelig. Det tar fortsatt ikke bort kjøpepresset rundt det hele. Anonymkode: 5ccc7...765 Du får tak i brukt om du er litt i forkant. Vi har gitt bort mange mot et par Pepsi eller en pose potetgull på byttegrupper her vi bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå