Gå til innhold

Hva er "thai-dame" for oss kvinner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en thailandsk svigerinne, hun og min bror møttes gjennom felles kjente i Thailand. Hun er et helt fantastisk menneske med en stor kjærlighet og omsorg til sin mann, han forguder henne, beste som har hendt han.  Ungene hans er glad i henne, barnebarn er glad i henne, vi alle i familien er glad i henne. Hun har fra første muligheten jobbet og stått på, forsørger familie hjemme i Thailand og klarer seg selv økonomisk hvis hun må. Har og kollegaer fra Thailand og Fillipiene som er sterke, arbeidsomme og oppegående damer, lar seg ikke pelle på nesen av noen!  
Men selvsagt finnes det damer som kommer her m en dritt av en mann, som utnytter og mishandler sine koner, ( håper de brenner i helv..) også finnes det damer som kommer hit kun for få et bedre liv, og stikker fra mannen så fôrt oppholdstillatelsen er i orden. 
Jeg blir lei meg når folk slenger rundt seg med fordommer og drittslenging mot «thaidamer» 

Anonymkode: 4b736...c9a

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil nevne alle kvinnene som blir sammen med innvandrere her til lands. 

Anonymkode: a0934...b17

Skrevet
katties skrev (26 minutter siden):

Du er jo den dømmende her, for det er INGEN som har sagt at de tror thai-damer er like, men du MÅ jo bare prøve å uttrykke deg at du er bedre enn andre, så da må man jo finne på noe andre LIKSOM har sagt.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

SELVFØLGELIG er ikke alle fra et land like. Det er det da ingen som har sagt heller.

I noen land er det vanligere enn andre å finne folk som gjerne vil gifte seg med deg pga økonomi eller oppholdstillatelse. Som for eksempel Thailand. 

Kvinner driver også med sexturisme, de drar steder hvor de lettere finner seg kjekke unge menn som legger an på dem og dater dem og ligger med dem - vel vitende om at det er pengene deres de gjør det for. Jeg så en dokumentar engang om eldre britiske kvinner som dro til Gambia var det vel. Det er i bunn og grunn utnyttelse av fattigdom.

Anonymkode: 0ff9c...2aa

Det var tydeligvis veldig vanskelig å forstå hva jeg mente. Det er ikke greit, jeg gjentar IKKE greit, å dele hele nasjonaliteter inn i høykvalitet og lavkvalitet, som enklere har gjort her inne. Om dere ikke har gjort det, så er det ikke deres uttalelser jeg reagerer på. Om dere har gjort det burde dere skamme dere. 

Og fint forsøk med å prøve å få meg til å se dårlig ut, fordi jeg liksom vil fremstå bedre enn andre. Prøv å argumentere for ditt ståsted i stedet, ikke gå på meg som person, for meg kjenner du ikke uansett så det er begrenset hvor langt du kommer med det.

Anonymkode: 226ac...5a3

Skrevet

En tidligere kvinnelig kollega giftet seg med en femten år yngre tyrker. Det holdt i hele 8-9 måneder.

På diskusjon.no er thai-tråden er en av de mest populære: 🤣
Hvorfor er thai-kvinner så populære?

Anonymkode: b3f01...cc8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det var tydeligvis veldig vanskelig å forstå hva jeg mente. Det er ikke greit, jeg gjentar IKKE greit, å dele hele nasjonaliteter inn i høykvalitet og lavkvalitet, som enklere har gjort her inne. Om dere ikke har gjort det, så er det ikke deres uttalelser jeg reagerer på. Om dere har gjort det burde dere skamme dere. 

Og fint forsøk med å prøve å få meg til å se dårlig ut, fordi jeg liksom vil fremstå bedre enn andre. Prøv å argumentere for ditt ståsted i stedet, ikke gå på meg som person, for meg kjenner du ikke uansett så det er begrenset hvor langt du kommer med det.

De fleste her skjønner at thai-damer som flytter sammen med noen av de mennene de gjør må ha hatt det helt forferdelig i hjemlandet. Du mener av en eller annen grunn at vi andre da liksom tror de har lav verdi som mennesker. I virkeligheten så forstår de fleste at de er i en skikkelig trist situasjon. 

Skrevet
katties skrev (2 timer siden):

De fleste her skjønner at thai-damer som flytter sammen med noen av de mennene de gjør må ha hatt det helt forferdelig i hjemlandet. Du mener av en eller annen grunn at vi andre da liksom tror de har lav verdi som mennesker. I virkeligheten så forstår de fleste at de er i en skikkelig trist situasjon. 

Og poenget mitt går forsatt over hodet på deg. Prøv igjen og les hva jeg faktisk skriver, og ikke begyn å bable om noe jeg ikke har skrevet.

Skrevet

Problemet er att menn får seg jo ei husmor, ei som stuller og steller og duller og diller, ei som koker mat og vasker klær og lager ett hjem. 

Vi damer derimot.... 

Så tilbake til kattene, hvor mange kan en ha før det er problematisk, jeg tenker 3.

Anonymkode: 75a28...f7a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tunisia

Anonymkode: 57462...38e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 17.04):

Mannfolk som aldri klarer å finne seg dame, har thai-dame som siste mulighet. Om ingenting annet funker, kan de alltids skaffe seg kone og dermed også barn ved å dra til Thailand. 

Men hva med oss kvinner? Hva er vår "thai-dame "? Hvor kan desperate damer skaffe seg ektemann?

Anonymkode: f1be1...8fe

Det finnes nok en slik løsning for kvinner også, men dessverre tror jeg nok det er færre å velge mellom, og risikoen tror jeg også er mye større. 
Dere har mulighet til å få barn alene, det kan ikke menn. Og når så mange kvinner ikke orker tanken på en norsk mann, da blir «thai-dame» eneste alternativet. 

Anonymkode: 183a4...4d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 17.55):

Ærlig talt... 

Har du ikke fått med deg fenomenet å få seg ei thai-dame?

Anonymkode: 419cb...b6e

Tror du at thaidamer er mindre verdifulle enn norske damer? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...