Gå til innhold

Ville du ha gifta deg med en alkoholiker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. Har vært sammen med en tidligere, og aldri igjen. Foretrekker å være sammen med en som ikke drikker alkohol.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er samboer med en alkoholiker... han skjulte det godt i begynnelsen, men hadde jo mistanker. Eneste årsak til at jeg ikke snudde i døra er at han kan gå både uker og innimellom måneder uten å drikke og han har ingen problemer med å stille på jobb edru. Det drikkes når han kommer hjem og han er sjelden og aldri skikkelig full. Spørsmålet er hvor lenge det holder, jeg har vokst opp med en alkoholiker og ønsker ikke det livet min mor hadde frem til faren min ble tørrlagt, noe samboer er fullstendig klar over. Som de fleste alkoholikere nekter han selvfølgelig for å være avhengig 🙄. Jeg regner med at den store diskusjonen kommer en eller annen gang og at utfallet avgjør om vi forblir sammen.

Anonymkode: 3a495...4b5

Jeg har vært der du er. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gikk tidligere! Jeg trodde det skulle bli vanskelig med økonomi og barn, men det ble det ikke. Det var kun en befrielse 

Anonymkode: 32a8c...17c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mener, selvsagt sier de fleste nei til dette, men lurer på om det er en eneste som ville gjort det? 

Vet om noen alkoholikere som vil finne kjæreste gifte seg. Men de skjønner ikke at ingen vil utsette seg for dette- kanskje en annen alkoholiker? 

Er det noen her som svarer ja? 

Anonymkode: 96794...6d4

Ja, men bare om mennesket selv har innsett sine problemer, og jobber aktivt med det.

Anonymkode: f47ed...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo at alkoholiker ikke nødvendigvis er fyllik. Men nei, det hadde jeg ikke tatt sjansen på. 

Med tanke på alle her inne som har mannfolk som "aldri blir fulle men drikker 3-4 ølbokser hver kveld og mer i helgen" så bør noen tenke seg om. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drikker ingenting, så på den måten er jeg et greit partnervalg for noen som er alkoholiker men vil holde seg edru. 

Kan ikke være med noen som er i drikkingen, jeg er aldri på fest for syns det er ubehagelig med fulle folk. Men jeg har forståelse for at de går på en smell, men det skal ikke skje på min vakt at de dør av sykdommen eller lever i alkoholrus. Det måtte ha vært en konstant jobbing for å leve edru og godt.

Anonymkode: 9fea5...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Aldri. All rusmisbruk skremmer meg. Jeg liker ikke synlig rusa folk. Jeg vil ha et trygt og godt forhold med en jeg kan stole på.

Anonymkode: 64225...cee

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Jenny*

Jeg er helsepersonell og ser det stadig, at kvinner gifter seg med menn med alkoholproblemer. Av og til omvendt, men oftest den andre veien. Jeg har tenkt det er en del kvinner som skal ut og redde disse mennene, eller kanskje det er så enkelt som at de har erfaringer fra barndommen og ikke opplever det som så truende som de fleste andre av oss. Hvorfor menn velger kvinner med alkoholproblemer vet jeg ikke, besteforeldrene og deres ene datter, tanta mi og hennes ektemann er eksempler på menn som valgte kvinner med alkoholproblemer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første kjæreste/samboer var alkoholiker. Så svaret mitt på det spørsmålet er NEI!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hvis man også definerer alkoholiker som en som må ha én drink hver kveld - én og ikke mer - så ja, ser jeg ikke noe problemer med

Anonymkode: f912b...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvis man også definerer alkoholiker som en som må ha én drink hver kveld - én og ikke mer - så ja, ser jeg ikke noe problemer med

Anonymkode: f912b...d4c

Du vet tydeligvis ikke definisjonen på en alkoholiker 😅

Anonymkode: 81a7e...1cf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. God mat med god drikke betyr altfor mye for meg. Reiser til nye steder, smake på lokal mat og vin. Passer ikke med en alkoholiker i sånne settinger. 

Anonymkode: 39931...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var sammen med en i fire år, men vi giftet oss heldigvis aldri. Tenkte alkoholisme var jævlig før jeg møtte henne (selv er jeg mann), men det overgikk virkelig mine verste mareritt. Etter den erfaringen vil jeg rett og slett aldri kunne involvere meg romantisk med en som viser det minste tegn til et usunt forhold til rus, være seg alkohol eller annen rus. Ønsker dem alt godt og unner dem all hjelp, men det holdt på å ødelegge meg også og jeg kan rett og slett ikke forholde meg til det.

Anonymkode: 4c20e...ba3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei aldri. Begge mine foreldre var alkoholikere. Og selv om jeg i dag er 47 år, så synes jeg det er ubehagelig med fulle mennesker. 

Anonymkode: fe072...2a4

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det kunne jeg ikke. Og det sier jeg til tross for at noen av de beste menneskene jeg kjenner har eller har hatt rusproblematikk. Jeg er vokst opp i et hjem med alkoholisme og tyngre rus. Det sier vel sitt. 

Anonymkode: a226c...5e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i helsike heller? 
Fyll og faenskap og løgner herfra til månen .. 😝😵‍💫😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Absolutt ikke. Men det hadde nok aldri vært ett tema heller, hadde aldri datet noen med alkoholproblemer lenge nok til å definere det som forhold engang.

Drikker gjerne både øl og vin i helger og festlige anledninger, men større forbruk enn det ville ikke passet med min livsstil ellers.

Anonymkode: 0f8fc...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gifta meg med noen som hadde et pågående rusproblem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Jeg har vært samboer med en, og det var den verste perioden av livet mitt. 

Anonymkode: f29b3...7a5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...