AnonymBruker Skrevet 30. oktober #1 Del Skrevet 30. oktober Jeg mener, selvsagt sier de fleste nei til dette, men lurer på om det er en eneste som ville gjort det? Vet om noen alkoholikere som vil finne kjæreste gifte seg. Men de skjønner ikke at ingen vil utsette seg for dette- kanskje en annen alkoholiker? Er det noen her som svarer ja? Anonymkode: 96794...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #2 Del Skrevet 30. oktober Nei, aldri i livet. Anonymkode: 91087...9dc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #3 Del Skrevet 30. oktober Nei, det holdt å leve med en alkoholiker de første 21 årene av livet. Jeg skal aldri bo med noen som ikke er avholds igjen. Anonymkode: 32c4a...28f 1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #4 Del Skrevet 30. oktober Absolutt ikke.. Anonymkode: dea68...f28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 30. oktober #5 Del Skrevet 30. oktober (endret) Nei absolutt ikke. Men to som deler samme "hobby" (i mangel av et bedre ord) vil sannsynligvis finne hverandre...? Endret 30. oktober av luxifine 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #6 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg mener, selvsagt sier de fleste nei til dette, men lurer på om det er en eneste som ville gjort det? Vet om noen alkoholikere som vil finne kjæreste gifte seg. Men de skjønner ikke at ingen vil utsette seg for dette- kanskje en annen alkoholiker? Er det noen her som svarer ja? Anonymkode: 96794...6d4 nei Anonymkode: 386cc...313 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. oktober #7 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg mener, selvsagt sier de fleste nei til dette, men lurer på om det er en eneste som ville gjort det? Vet om noen alkoholikere som vil finne kjæreste gifte seg. Men de skjønner ikke at ingen vil utsette seg for dette- kanskje en annen alkoholiker? Er det noen her som svarer ja? Anonymkode: 96794...6d4 Å blitt med avhengig? Nei takk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 30. oktober #8 Del Skrevet 30. oktober Aldri i livet om jeg kunne. For en som er oppvokst med en far som er alkoholiker, vet jeg litt for godt hva et slikt liv vil bli. 2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 30. oktober #9 Del Skrevet 30. oktober Nei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #10 Del Skrevet 30. oktober Jeg er gift med en, så ja tydeligvis. Anonymkode: 55beb...215 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #11 Del Skrevet 30. oktober Jeg er samboer med en alkoholiker... han skjulte det godt i begynnelsen, men hadde jo mistanker. Eneste årsak til at jeg ikke snudde i døra er at han kan gå både uker og innimellom måneder uten å drikke og han har ingen problemer med å stille på jobb edru. Det drikkes når han kommer hjem og han er sjelden og aldri skikkelig full. Spørsmålet er hvor lenge det holder, jeg har vokst opp med en alkoholiker og ønsker ikke det livet min mor hadde frem til faren min ble tørrlagt, noe samboer er fullstendig klar over. Som de fleste alkoholikere nekter han selvfølgelig for å være avhengig 🙄. Jeg regner med at den store diskusjonen kommer en eller annen gang og at utfallet avgjør om vi forblir sammen. Anonymkode: 3a495...4b5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #12 Del Skrevet 30. oktober Nei, det passer ikke min livsstil og mine verdier. Hadde en gang en relasjon med en som slet med rus, og makan til dårlig person skal man lete etter. Det var løgner herfra til månen. Har heldigvis fått litt selvrespekt og kunne aldri vært sammen med en slik person igjen. Og det hjelper ikke at man er forelsket/glad i personen/vil hjelpe - nei, her må man tenke på sitt eget beste!) Anonymkode: ea152...a64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #13 Del Skrevet 30. oktober Aldri. Anonymkode: acd5a...7c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #14 Del Skrevet 30. oktober Er mann og avholds på 8. året, og hun kunne vært så fin og fantastisk som hun bare ville, men ellers takk! Stort nei fra meg. Anonymkode: 391f3...e75 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 30. oktober #15 Del Skrevet 30. oktober En tørlagt alkoholiker som har gått i terapi og er instilt på og jobbe for å hollde seg avholds ja. En alkoholiker som fremdeles drikker eller ikke fremstår som villig til å jobbe for å holde seg unda alkoholen nei!!!! 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #16 Del Skrevet 30. oktober Jeg har vært kollega med to mannlige alkoholikere, og den ene ble nylig gift og den andre har draget på damene så det ryker etter. Kjenner også en kvinnelig alkoholiker som har hatt en trygg og stødig samboer nå i sikkert 10 år. Men jeg personlig ville aldri utsatt meg for det der. Kuttet faktisk ut en av mine beste venner da alkoholen tok helt over livet hans, etter å ha stilt opp for ham i årevis. Men han ble mer og mer ego, løgnaktig, fjern og ustabil, og man kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp. Så da hjalp jeg meg selv i stedet, og nå kjenner vi hverandre ikke mer. Anonymkode: 0b1ac...ef5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #17 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er samboer med en alkoholiker... han skjulte det godt i begynnelsen, men hadde jo mistanker. Eneste årsak til at jeg ikke snudde i døra er at han kan gå både uker og innimellom måneder uten å drikke og han har ingen problemer med å stille på jobb edru. Det drikkes når han kommer hjem og han er sjelden og aldri skikkelig full. Spørsmålet er hvor lenge det holder, jeg har vokst opp med en alkoholiker og ønsker ikke det livet min mor hadde frem til faren min ble tørrlagt, noe samboer er fullstendig klar over. Som de fleste alkoholikere nekter han selvfølgelig for å være avhengig 🙄. Jeg regner med at den store diskusjonen kommer en eller annen gang og at utfallet avgjør om vi forblir sammen. Anonymkode: 3a495...4b5 Jo før du tar den diskusjonen, jo bedre er sjansen for at han kommer seg ut av det. Jo lenger han fortsetter med rusmisbruket, jo vanskeligere vil han trolig ha for å slutte. Ta den vanskelige praten, ikke bli i årevis i et forhold som vil ødelegge deg ❤️ Til Ts: Nei, jeg kunne ikke blitt sammen med en alkoholiker eller rusmisbruker! En tante av meg endte selv som alkoholiker og pillemisbruker fordi hun valgte å bli sammen med en slik mann (eller menn, det var nok et par-tre av dem, de to første var bare vanskeligere å oppdage at de drakk). Hun døde pga. dette. En onkel ble alkoholiker pga. traumer som ung, periodedranker, fantastisk person, men ødela så uendelig mye for seg selv og de som elsket ham, døde av alkoholrelatert sykdom. En venninnes eksmann, som også var periodedranker og tidvis drakk i lange perioder, ble gravlagt i år, også alkoholrelatert sykdom. På hver sine vis var disse fantastisk fine personer, men det at de aldri greide å ta nok tak i rusproblemene og ikke minst årsakene bak, så ble både de selv og deres aller nærmeste skadet. En tørrlagt alkoholiker som var blitt totalavholds og hadde holdt seg helt unna alkohol og rus i flere år, en slik kunne jeg kanskje vurdert. Men det kommer helt an på personen. Anonymkode: b2d09...57d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #18 Del Skrevet 30. oktober Nei, aldri. Jeg drikker svært sjelden og lite selv, bare noen ytterst få ganger pr år, så å leve med en som drikker alkohol kanskje daglig for "å trives" og bare føler han MÅ ha rus... nei takk. Jeg kjenner jeg grøsser ved tanken. Anonymkode: 136a0...919 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #19 Del Skrevet 30. oktober Nei, aldri. Uansett. Alle blir negativt involvert i en slik setting og jeg snakker av erfaring i barndom og tenår. 👎 Anonymkode: cef30...574 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #20 Del Skrevet 30. oktober Har vært sammen med en alkoholiker en gang. Aldri igjen. Løgn på løgn for å prøve å ro seg ut av situasjoner som ble vanskelige å forklare for meg. Sånn orker jeg ikke å ha det igjen. Anonymkode: fb965...a83 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå