AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:52 #1 Del Skrevet onsdag kl 08:52 Ser en jente trilles på vei til barnehagen,tar samme vei som meg, hun er kanskje rundt 2,5 år. Sitter i vogn med bare en tynn genser, type t-shirt med lange ermer. Har ikke lue, ike jakke eller votter, men en helt tynn vognpose over beina. Hvilken tilstand er det folk har som kan gå så tynnkledde nå? Jeg lurer oppriktig. Det er rundt 5 grader på morgenen her jeg bor, ser de hver dag, og det er et stykke de triller ute. Anonymkode: 09741...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:56 #2 Del Skrevet onsdag kl 08:56 Hvilken tilstand de har? Det er vel heller foreldrene som ikke kler barnet riktig etter temperatur. Å sitte stille i en vogn i fem grader med bare en tynn genser er for tynnkledd uansett hvor varm av seg barnet er. Anonymkode: 3905c...b12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:58 #3 Del Skrevet onsdag kl 08:58 Min yngste var et varmt barn, og gikk ofte i genser når andre gikk i jakke osv. Som baby sov han ofte bare i bleie og med et tynt laken, og har oftere kledd av ham enn på han opp igjennom årene 😅 Husker ikke om jeg alltid sjekket utetemperaturen, sjekket heller gutten 👍 Anonymkode: d4f61...0f3 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:21 #4 Del Skrevet onsdag kl 09:21 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Min yngste var et varmt barn, og gikk ofte i genser når andre gikk i jakke osv. Som baby sov han ofte bare i bleie og med et tynt laken, og har oftere kledd av ham enn på han opp igjennom årene 😅 Husker ikke om jeg alltid sjekket utetemperaturen, sjekket heller gutten 👍 Anonymkode: d4f61...0f3 I det minste burde man ikke ha en tynn vindjakke når det er 5 grader og vind? Anonymkode: 09741...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:58 #5 Del Skrevet onsdag kl 09:58 Jeg synes det høres kaldt ut, men jeg har selv barn som er veldig varme av seg og går på skolen på morgenen med jakka oppi sekken. En 2,5åring er gammel nok til å si i fra hvis hun er kald. Du aner ingenting om hvilke kamper foreldrene har hatt i forhold til yttertøy og at dette kanskje er en kamp som ikke er verdt å ta hvis barnet virkelig nekter jakke og i tillegg gir uttrykk for at hun har det bra uten. Ikke døm andre basert på et lite øyeblikk. Anonymkode: 1ca48...c63 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet onsdag kl 09:58 #6 Del Skrevet onsdag kl 09:58 Jakke på morgenen nå, og når man sitter stille er et minimum. Men begge mine dropper jakka i løpet av dagen når de løper rundt og leker 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:15 #7 Del Skrevet onsdag kl 10:15 Mange barn har en periode ser de nekter å ta på seg jakke f.eks. Da kan det være greit å la de gå uten og kjenne at det er kaldt og lære på den måten. Det er ikke farlig å la de fryse litt, spesielt når det er plussgrader ute, men ha med jakke som de kan ta på seg når de oppdager det selv. Anonymkode: 388de...695 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:19 #8 Del Skrevet onsdag kl 10:19 Mine gutter på 8 og 11 går fortsatt i bare T-skjorte, ganske lik temp. Jenta på 2 år har på seg en vanlig genser på seg. Er jenta du snakker om for tynnkledd så gir bhg beskjed om det og utlendinger, du har heller for mye klær, ikke for lite, hvis vi skal feir alle over en og samme kam Anonymkode: 4b807...7c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:26 #9 Del Skrevet onsdag kl 10:26 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg synes det høres kaldt ut, men jeg har selv barn som er veldig varme av seg og går på skolen på morgenen med jakka oppi sekken. En 2,5åring er gammel nok til å si i fra hvis hun er kald. Du aner ingenting om hvilke kamper foreldrene har hatt i forhold til yttertøy og at dette kanskje er en kamp som ikke er verdt å ta hvis barnet virkelig nekter jakke og i tillegg gir uttrykk for at hun har det bra uten. Ikke døm andre basert på et lite øyeblikk. Anonymkode: 1ca48...c63 Har en 2,5-åring selv og er uenig. Selv om min har godt språk er hun ikke god på å si om hun er varm/kald eller si riktig. Sier iallfall ikke ifra på eget initiativ. Anonymkode: f553b...a41 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:56 #10 Del Skrevet onsdag kl 10:56 Her har vi og unger som var varme. Kunne gå kun i t-skjorte under jakka midt vinters siden det ble våt av svette. Ser nå i alderen 20år går de i t-skjorte uten i -20 grader å sier det er varmt. Anonymkode: bf838...d96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonysoum Skrevet onsdag kl 11:00 #11 Del Skrevet onsdag kl 11:00 Min gjør der, men det som ser ut som en vanlig langermet tshirt, er ull. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:05 #12 Del Skrevet onsdag kl 11:05 Jeg kan fint gå i bare en genser selv. Det er jo ganske varmt ute,egentlig. Til å være straks november. Anonymkode: 1bd66...307 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet onsdag kl 11:06 #13 Del Skrevet onsdag kl 11:06 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har en 2,5-åring selv og er uenig. Selv om min har godt språk er hun ikke god på å si om hun er varm/kald eller si riktig. Sier iallfall ikke ifra på eget initiativ. Anonymkode: f553b...a41 Men så små barn sine kropper har jo ikke tilstrekkelig temperaturregulering. De kan sikkert føle seg varme selv om de ikke er det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:11 #14 Del Skrevet onsdag kl 11:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det høres kaldt ut, men jeg har selv barn som er veldig varme av seg og går på skolen på morgenen med jakka oppi sekken. En 2,5åring er gammel nok til å si i fra hvis hun er kald. Du aner ingenting om hvilke kamper foreldrene har hatt i forhold til yttertøy og at dette kanskje er en kamp som ikke er verdt å ta hvis barnet virkelig nekter jakke og i tillegg gir uttrykk for at hun har det bra uten. Ikke døm andre basert på et lite øyeblikk. Anonymkode: 1ca48...c63 Faren går veldig lettkledd selv, så mulig han tåler det og tenker at jenta heller ikke skal fryse, evt nå de ha en tilstand som gjør de unormalt varme. De trolig fra Øst Europa et sted. Anonymkode: 09741...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:11 #15 Del Skrevet onsdag kl 11:11 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Faren går veldig lettkledd selv, så mulig han tåler det og tenker at jenta heller ikke skal fryse, evt nå de ha en tilstand som gjør de unormalt varme. De trolig fra Øst Europa et sted. Anonymkode: 09741...8f8 Og jenta virker veldig passiv og litt tom i blikket. Anonymkode: 09741...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet onsdag kl 11:13 #16 Del Skrevet onsdag kl 11:13 Mi er 13 og er veldig varmblodig av seg. Det går i topp og hette jakke 🤷♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:42 #17 Del Skrevet onsdag kl 11:42 Jeg var et sånt barn, ble påkledt for mye og var varm hele barndommen. Kastet gjerne jakka straks jeg var rundt svingen på vei til skolen. Men på skolen kom jo frøken og skulle ha jakka på igjen... Anonymkode: f2784...cc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:08 #18 Del Skrevet onsdag kl 12:08 Jeg har en 11 åring som nekter å gå i annet enn shorts/kjole/skjørt og genser iblant, enda det er 5 grader på morgenen. I dag var det 3 grader da hun dro hjemmefra, og tok sjokkerende nok frivillig på seg ei tynn dunjakke over kjolen og tynn strømpebukse på beina. Man må velge sine kamper, og kan hende forelderen ikke gadd å ta kampen om påkledning i dag. Anonymkode: 9e41a...b14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:16 #19 Del Skrevet onsdag kl 12:16 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser en jente trilles på vei til barnehagen,tar samme vei som meg, hun er kanskje rundt 2,5 år. Sitter i vogn med bare en tynn genser, type t-shirt med lange ermer. Har ikke lue, ike jakke eller votter, men en helt tynn vognpose over beina. Hvilken tilstand er det folk har som kan gå så tynnkledde nå? Jeg lurer oppriktig. Det er rundt 5 grader på morgenen her jeg bor, ser de hver dag, og det er et stykke de triller ute. Anonymkode: 09741...8f8 Vi lar 2-3-åringen gå ut uten jakke, så ber han om å få den på når han blir kald. Vi tar ikke kampen med hylskrikende unge når det gjelder påkledning. En naturlig konsekvens er å bli kald, så da regulerer han seg selv. Anonymkode: 135d4...361 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:32 #20 Del Skrevet onsdag kl 12:32 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har en 11 åring som nekter å gå i annet enn shorts/kjole/skjørt og genser iblant, enda det er 5 grader på morgenen. I dag var det 3 grader da hun dro hjemmefra, og tok sjokkerende nok frivillig på seg ei tynn dunjakke over kjolen og tynn strømpebukse på beina. Man må velge sine kamper, og kan hende forelderen ikke gadd å ta kampen om påkledning i dag. Anonymkode: 9e41a...b14 Det er hver dag. Vi drar samme vei. Anonymkode: 09741...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå