Gå til innhold

Stole på kjønn 13+2?

Snorkfrøken29

Anbefalte innlegg

Hei alle ❤️ Har veldig lyst å høre andres erfaringer knyttet til dette med tidlig ultralyd og kjønn. Jeg er gravid med vårt andre barn, og er såå spent på alt som venter. 

Jeg var på mandag på tidlig ultralyd for å sjekke nakkefold osv. (gikk privat til en av de beste i området hvor vi bor). Da var jeg 13+2. Alt så kjempefint ut, og det var selvsagt en lettelse! Mot slutten av undersøkelsen spør mannen min om hun klarer å se hvilket kjønn det er. Hun slet veldig med det, og ba meg løfte bakenden min og riste godt frem og tilbake for å prøve å endre fosterets posisjon 😅

Da hun tok på apparatet igjen klemte hun på alle retninger på magen, før hun tilsynelatende fikk et bedre bilde. Da sa hun at hun var 90% sikker, og viste til at hun så noe mellom beina som stakk opp. Hun trodde altså at vi venter en gutt 💙 Det i seg selv er bare fantastisk, og veldig overraskende for meg som har hatt en følelse av at jeg kun bærer frem jenter 😅 

Så over til spørsmålet mitt: har lest litt på ulike forum i ettertid, og der ser jeg jo at det for mange ikke stemmer og at de får en annen beskjed senere opp mot OUL? Når jeg leser slikt klarer jeg ikke slå meg til ro med mandagens beskjed - selv om det er helt uviktig og den største gleden og lettelsen er at alt så langt ser helt fint ut ❤️ Hva er deres erfaringer på dette?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke slått meg til ro med det før OUL 😅 har hørt så mange som får et snnet kjønn da. Men så sier de vel også at hvis de tror det er gutt så syns det gansge godt, men om de tror jente så kan det like gjerne være at gutten gjemmer tissen mellom bena feks 

Anonymkode: ba0ce...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke stolt på det med mindre dere tar NIPT-test som analyseres utenfor Norge

Anonymkode: 870c4...0f9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en ul i uke 12 som viste at alt var i orden og en OUL som viste store avvik (involver som lå utenfor magen, så har jeg lite troen på at legene kan se godt på en baby som er 5 cm lang.

Anonymkode: f3201...9bc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Etter en ul i uke 12 som viste at alt var i orden og en OUL som viste store avvik (involver som lå utenfor magen, så har jeg lite troen på at legene kan se godt på en baby som er 5 cm lang.

Anonymkode: f3201...9bc

Nei, huff! Så fryktelig å høre 💔 Sender varme tanker din vei❤️🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har erfaringer på om tidlig ultralyd stemte, eller som har erfart å få beskjed om et annet kjønn?🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok ikke stolt helt på det, fordi jeg kjenner flere som har fått kontrabeskjed på kjønn på ordinær ultralyd. Så ta det med en liten klype salt frem til neste ultralyd ☺️

Anonymkode: b8b5f...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte med meg, fikk vite at det var en jente i uke 12+ etteller annet, og ut kom en jente :)

Anonymkode: c2af3...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn er godt synlig fra uke 13, så det kan du nok stole på :)  

Anonymkode: 2833a...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde nok ikke stolt helt på det, fordi jeg kjenner flere som har fått kontrabeskjed på kjønn på ordinær ultralyd. Så ta det med en liten klype salt frem til neste ultralyd ☺️

Anonymkode: b8b5f...013

Ja, er det jeg har lest 🙊 Ærh, nå blir jeg jo bare enda mer utålmodig til OUL. Er jo så spennende ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Stemte med meg, fikk vite at det var en jente i uke 12+ etteller annet, og ut kom en jente :)

Så gøy 💕 Er så spent på om vi er en del av den statistikken hvor det stemmer eller ikke😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjønn er godt synlig fra uke 13, så det kan du nok stole på :)  

Anonymkode: 2833a...d9a

Okei! Føler jeg leser så mye forskjellig, og når jordmor begynte med at hun var 90% sikker så vet jeg ikke om jeg tør å stole på det helt enda 🙊 Får vente i spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var jeg på UL i uke 15, og jeg klarte lett og se hvilket kjønn det ble selv. Han lå og sprika. Og tenker at klarer jeg lett og se det i uke 15, så burde vel en profesjonell, klare å se det i uke 13.

Anonymkode: a9d69...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det er lettere å se gutt enn jente. Men har også hørt om feil begge veier. Så ville stolt på at det er gutt. I uke 13 er det 90% sannsynlig at UL stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (2 timer siden):

Har hørt at det er lettere å se gutt enn jente. Men har også hørt om feil begge veier. Så ville stolt på at det er gutt. I uke 13 er det 90% sannsynlig at UL stemmer

Er det sant? Det var jo veldig høy sannsynlighetsgrad 🫢 Kanskje jeg bør stole på det allikevel da🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå var jeg på UL i uke 15, og jeg klarte lett og se hvilket kjønn det ble selv. Han lå og sprika. Og tenker at klarer jeg lett og se det i uke 15, så burde vel en profesjonell, klare å se det i uke 13.

Anonymkode: a9d69...404

Det er et veldig godt poeng! Hun jeg gikk til skal være utrolig flink også☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 13 kan man si det ganske sikkert om det er en gutt, utstyret er ikke til å ta feil av😅 hvis jordmor hadde ment det var ei jente hadde jeg tatt det med en klype salt :) 

Anonymkode: baf09...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor gjettet korrekt på to jenter på ordinær tidlig ultralyd. Hun var dog veldig nøye på å forklare at hun veldig godt kunne ta feil. Men to jenter var det altså.

Anonymkode: 86d59...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les deg opp på nub theory, om du har et godt bilde av babyen i profil er det ganske lett å se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...