AnonymBruker Skrevet i går, 10:55 #21 Del Skrevet i går, 10:55 Hva hadde han gjort dersom du jobbet og han hadde vært nødt til å levere alene? Hadde alt bare gått i lås? Anonymkode: 6996c...5be 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:02 #22 Del Skrevet i går, 11:02 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det skjønner jeg også. Pleier jo å levere med han. Var fortløpende jeg tok det med han. Var ekstremt sliten i går,og spurte derfor i går kveld da han kom hjem fra jobb (etter jeg hadde lagt barna). Ellers er jeg med og leverer. Anonymkode: 5d5e7...ffe Trenger da virkelig ikke være to voksne for å levere. Dere får ta morgenstellet og levering annenhver dag. Folk som er alene klarer dette utmerket, merkelig at det skal Stokke seg sånn for dere. Dere er jo to voksne Anonymkode: 69854...31c 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 11:28 #23 Del Skrevet i går, 11:28 Hvorfor i alle dager må dere være to for å levere i barnehagen? Er han så ta fatt? Jeg har går hjemme aap og om jeg våkner en morgen og spør han kan levere begge barna og jeg har hat en dårlig natt..så sier han selfølgelig. Han passer på at begge kler på seg,lager matpakke etc. Oh går tur med hunden. Herregud du er sykemeldt...er det han du må levere i barnehagen å? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:34 #24 Del Skrevet i går, 12:34 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han syns i dag at jeg kan være med i barnehagen og levere da det blir mye å holde styr på Hva er det som er vanskelig for ham med levering? Kan dere sammen skrive en liste som han kan sjekke hver morgen til han får rutinen på plass. Matpakke, regntøy osv. Kan være lurt å ha ekstra mye skiftetøy liggende i bhg nå i sesongskiftet, så han slipper å huske på det hvis det er sånt som blir for mye for ham. Anonymkode: b6895...864 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimma Skrevet i går, 12:48 #25 Del Skrevet i går, 12:48 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er det som er vanskelig for ham med levering? Kan dere sammen skrive en liste som han kan sjekke hver morgen til han får rutinen på plass. Matpakke, regntøy osv. Kan være lurt å ha ekstra mye skiftetøy liggende i bhg nå i sesongskiftet, så han slipper å huske på det hvis det er sånt som blir for mye for ham. Anonymkode: b6895...864 Men herlighet. Om man som et voksent menneske med to barn ikke evner å levere i barnehagen og innarbeide egen sjekkliste for at ungene får med mat og klær så bør man gå til fastlegen for å henvises til utredning for psykisk utviklingshemming. Ja, levering er stress; ja, det er kjedelig, ja, alle vil helst unngå det, men enten er det grov weaponized incompetence (og det begrepet kaster jeg ikke rundt meg) eller så har man begrenset kognitiv kapasitet. Ingen normale voksne mennesker blir overveldet av å måtte organisere levering av TO barn. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet i går, 12:52 #26 Del Skrevet i går, 12:52 To som leverer? Sjukeste. På tide den mannen manner seg litt opp. Ta han med til fastlegen og snakk om situasjonen, kanskje han våkner. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:58 #27 Del Skrevet i går, 12:58 Lurer på hva som hadde skjedd om mannen ble alene med barna, enten pga brudd eller andre ting. Skal nok se at han hadde fikset det, ja! Hvis ikke er det på tide med utredning mtp psykisk utviklingshemming Anonymkode: 69854...31c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet i går, 13:53 #28 Del Skrevet i går, 13:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det som er vanskelig for ham med levering? Kan dere sammen skrive en liste som han kan sjekke hver morgen til han får rutinen på plass. Matpakke, regntøy osv. Kan være lurt å ha ekstra mye skiftetøy liggende i bhg nå i sesongskiftet, så han slipper å huske på det hvis det er sånt som blir for mye for ham. Anonymkode: b6895...864 Forventer man så lite av en mann? Blir litt satt ut av å lese hele denne tråden, må ha en lang samtale på forhånd for å gi mannen litt tid på å levere barn i barnehagen, at man skal legge ALT klart så mannen fikser det. Bare sånn at alle vet, en mann fikser det lett. Slutt å legg til rette for at menn liksom er udugelig! Min mann har tre barn (jeg også), han har da klart å levere disse tre barna på engang en på sfo, to på barnehagen, har da pakket med matpakke, klær, bleier, har meldt i fra når vi kan ha foreldresamtaler, melder seg nå opp som klassekontakt, han hjelper barna med lekser, husker når barna begynner og slutter på skolen, aktiviteter, legetimer. Han er faktisk bedre enn meg! Menn kan, man trenger ikke å være to for å levere i barnehagen, trenger ingen andre enn seg selv til å få med både barn, mat og klær! 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:04 #29 Del Skrevet i går, 14:04 BobbySocks skrev (1 time siden): To som leverer? Sjukeste. På tide den mannen manner seg litt opp. Ta han med til fastlegen og snakk om situasjonen, kanskje han våkner. Word! Her er jeg sykmeldt selv og legen sa at dersom mannen ikke viser forståelse så er det bare å ta han med dit, slik at han får det skikkelig forklart. I en normal hverdag så blir man enige om rutiner. Men når én part er syk så tar man da hensyn! Tanken på å sette meg på bakbena angående levering, mens mannen var syk hadde ikke slått meg en gang. Men nå har vi heller aldri vært to om å levere, så den tanken i seg selv er helt fjern for min del. Anonymkode: b0549...813 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:05 #30 Del Skrevet i går, 14:05 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg gir deg råd. Men du er fastlåst i eget tankemønster, og ser ikke hvorfor et slikt brått spørsmål sjeldent går inn hos mottaker i en travel hverdag. Anonymkode: 37fa5...055 Du er helt låst og får ikke med deg at de har en rutine og en plan som det her ble bedt om at skulle avvikes pga form. Han hadde kvelden, natta og morgenen på seg på å bli forberedt på å greie en eneste levering av barna i barnehagen selv. Da var klær og diverse forberedt allerede så det hele handla om bare leveringen. Det greide han altså ikke å takle selv om han har vært med å levere ørtenhundre ganger før og burde greie å samle mot eller hva fanden han nå skulle måtte forberede for å få til denne ene jævla leveringa uten en hånd å holde i. Ærlig talt, den leveringa var ikke mye forlangt. Selv mannen min greier slike endringer og han er autist som helt legitimt sliter med endringer på kort varsel. Han er autist men også voksen og ansvarlig så gjett hva, han takler ting og går videre. Anonymkode: 5993d...317 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:22 #31 Del Skrevet i går, 14:22 Forvirret23 skrev (25 minutter siden): Blir litt satt ut av å lese hele denne tråden, må ha en lang samtale på forhånd for å gi mannen litt tid på å levere barn i barnehagen, at man skal legge ALT klart så mannen fikser det. Bare sånn at alle vet, en mann fikser det lett. Slutt å legg til rette for at menn liksom er udugelig! Min mann har tre barn (jeg også), han har da klart å levere disse tre barna på engang en på sfo, to på barnehagen, har da pakket med matpakke, klær, bleier, har meldt i fra når vi kan ha foreldresamtaler, melder seg nå opp som klassekontakt, han hjelper barna med lekser, husker når barna begynner og slutter på skolen, aktiviteter, legetimer. Han er faktisk bedre enn meg! Menn kan, man trenger ikke å være to for å levere i barnehagen, trenger ingen andre enn seg selv til å få med både barn, mat og klær! Og her antar jeg det blant annet er meg du sikter til. Ja, jeg mener også at det er hårreisende at de må være to som leverer. Men slik har det vært over tid, det er deres vane, deres rutine, det han er vant med. (uansett hvor sjokkerende det er for meg og deg). Akkurat som at jeg og mannen har våre rutiner, som at jeg er den som planlegger og lager middag hver dag. Han er den som tar morgen hver eneste dag. Ønsker jeg endring er det ekstremt lite konstruktivt å slenge ut "lager du middag i morgen?" Utpå tampen av onsdags kveld. Han forstår ikke hvor det kommer fra, han har mulig planlagt trening etter jobb, og mye mer. Derfor "lang samtale" (dine ord ...). Der jeg i ro, en søndag, kommuniserer at det har fungert fint så langt, men nå føler jeg slik og slik, og derfor ønsker en endring i våre rutiner. Anonymkode: 37fa5...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet i går, 15:47 #32 Del Skrevet i går, 15:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og her antar jeg det blant annet er meg du sikter til. Ja, jeg mener også at det er hårreisende at de må være to som leverer. Men slik har det vært over tid, det er deres vane, deres rutine, det han er vant med. (uansett hvor sjokkerende det er for meg og deg). Akkurat som at jeg og mannen har våre rutiner, som at jeg er den som planlegger og lager middag hver dag. Han er den som tar morgen hver eneste dag. Ønsker jeg endring er det ekstremt lite konstruktivt å slenge ut "lager du middag i morgen?" Utpå tampen av onsdags kveld. Han forstår ikke hvor det kommer fra, han har mulig planlagt trening etter jobb, og mye mer. Derfor "lang samtale" (dine ord ...). Der jeg i ro, en søndag, kommuniserer at det har fungert fint så langt, men nå føler jeg slik og slik, og derfor ønsker en endring i våre rutiner. Anonymkode: 37fa5...055 Altså er man voksen må man tåle endring i planene utenfor rutinene uten at det må ha samtales og varsles på forhold. Har man barn, familie så må man faktisk valgt et slikt liv. Hva gjør dere eller denne mannen til ts om skolen ringer å sier nei Elsa er syk dere må hente nå? Dette er utenfor rutiner, forventer dere å bli varslet et par dager først? Det her er helt hårreisende ja, også det at din mann ikke kan lage middag om du sier lager du middag. Det er snakk om å levere i barnehagen, hun sa ikke i morgen skal jeg reise jorden rundt. Menn er som kvinner fullstendig kapabel til å ta ansvar for barn og familie 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet i går, 15:49 #33 Del Skrevet i går, 15:49 Tenk at en så tafatt mann klarer å holde seg i live. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:05 #34 Del Skrevet i går, 16:05 Forvirret23 skrev (16 minutter siden): Altså er man voksen må man tåle endring i planene utenfor rutinene uten at det må ha samtales og varsles på forhold. Har man barn, familie så må man faktisk valgt et slikt liv. Hva gjør dere eller denne mannen til ts om skolen ringer å sier nei Elsa er syk dere må hente nå? Dette er utenfor rutiner, forventer dere å bli varslet et par dager først? Det her er helt hårreisende ja, også det at din mann ikke kan lage middag om du sier lager du middag. Det er snakk om å levere i barnehagen, hun sa ikke i morgen skal jeg reise jorden rundt. Menn er som kvinner fullstendig kapabel til å ta ansvar for barn og familie Da ringer vi hverandre, diskuterer hvem som har mest fleksibilitet den dagen, og tar et valg. Aldri om jeg bare hadde sagt "du må hente i barnehagen nå!" Vanvittig hvor dårlig mange i denne tråden er på kommunikasjon.... Anonymkode: 37fa5...055 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet i går, 16:36 #35 Del Skrevet i går, 16:36 (endret) AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Da ringer vi hverandre, diskuterer hvem som har mest fleksibilitet den dagen, og tar et valg. Aldri om jeg bare hadde sagt "du må hente i barnehagen nå!" Vanvittig hvor dårlig mange i denne tråden er på kommunikasjon.... Anonymkode: 37fa5...055 Så at vi har en familie som kan si du jeg orker ikke tar du det, uten å varsle i dagevis vil jeg ikke si dårlig kommunikasjon. Her trenger jeg ikke å ringe mannen etter skolen har ringt, eller han ringe meg. Vi vet hvem som kan eller ikke kan så da bare tar vi det sånn, så om jeg da vet han kan bedre enn meg sier jeg skolen har ringt, du tar det du?Mannen vil da overhode ikke si nei, for han vet hva jeg gjør den dagen. At man må diskutere hvordan og hvem som skal hente barn som er syke. Jeg forstår mer og mer at lærere blir slitene, foreldre som må diskutere alt mellom seg, som ikke kan ta avgjørelser på egen hånd, som må være to for å levere barnehagen. Du kan ikke skylde på kommunikasjon når det er så tafatte menn at de ikke en gang kan hente barn, lage middag ol før det der varslet på forhånd. Så når mannen sier han kan ikke, det blir for kort varsling så sier du bare ok jeg tar det selv om det overhode ikke passet for deg. Er ikke kommunikasjonen som er problemet her, det er late menn som ikke fikser livet med barn. Som har hatt det svært enkelt Endret i går, 16:41 av Forvirret23 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:35 #36 Del Skrevet i går, 17:35 Har aldri skjønt meg på folk, det være seg både kvinner og menn, som prøver å motarbeide og presse en syk partner. Ja, det er slitsomt og styrete å stå opp med og levere to barn i barnehagen, men hvis jeg er frisk og mannen min syk, så vet jeg at ulempen for meg er vesentlig mindre enn for han. Man gjør selvfølgelig det man kan i en begrenset periode for at den andre skal komme seg til hektene. I dette tilfellet høres det ut som om du er ganske syk og dårlig (jmf sykehusbesøk). Hadde jeg vært på i dette tilfellet, hadde jeg vært veldig bekymret for deg og sørget for at du slapp å løfte en eneste finger. Anonymkode: fc49e...075 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:23 #37 Del Skrevet i går, 18:23 Forvirret23 skrev (1 time siden): Så at vi har en familie som kan si du jeg orker ikke tar du det, uten å varsle i dagevis vil jeg ikke si dårlig kommunikasjon. Her trenger jeg ikke å ringe mannen etter skolen har ringt, eller han ringe meg. Vi vet hvem som kan eller ikke kan så da bare tar vi det sånn, så om jeg da vet han kan bedre enn meg sier jeg skolen har ringt, du tar det du?Mannen vil da overhode ikke si nei, for han vet hva jeg gjør den dagen. At man må diskutere hvordan og hvem som skal hente barn som er syke. Jeg forstår mer og mer at lærere blir slitene, foreldre som må diskutere alt mellom seg, som ikke kan ta avgjørelser på egen hånd, som må være to for å levere barnehagen. Du kan ikke skylde på kommunikasjon når det er så tafatte menn at de ikke en gang kan hente barn, lage middag ol før det der varslet på forhånd. Så når mannen sier han kan ikke, det blir for kort varsling så sier du bare ok jeg tar det selv om det overhode ikke passet for deg. Er ikke kommunikasjonen som er problemet her, det er late menn som ikke fikser livet med barn. Som har hatt det svært enkelt Nå datt jeg helt av hva du egentlig mener her. At dere vet betyr jo at dere har snakket gjennom uka i god tid, slik vi gjør...? Altså har dere god kommunikasjon. Noe jeg også anbefaler TS å forbedre. Anonymkode: 37fa5...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet i går, 18:50 #38 Del Skrevet i går, 18:50 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå datt jeg helt av hva du egentlig mener her. At dere vet betyr jo at dere har snakket gjennom uka i god tid, slik vi gjør...? Altså har dere god kommunikasjon. Noe jeg også anbefaler TS å forbedre. Anonymkode: 37fa5...055 Jeg ser den at planlegging i god tid er viktig om den andre må omdisponere tiden sin, endre arbeidstid, gjøre om eksisterende planer eller lignende, men her er det altså snakk om en mann som har satt av tid til og er forberedt på å levere i barnehagen. Han er bare ikke forberedt på å gjøre det alene. Hele ekstrainnsatsen går på å frakte og legge på plass klær og matboks. Her tilbyr jo TS til og med å legge alt klart, så han trenger verken å brått skaffe seg oversikt over hva som trengs av ekstraklær, vite hva barna eier av tøy og hvor det ligger, eller lære seg hva barna liker å spise, om han ikke har brydd seg om å lære seg dette tidligere. Jeg sliter litt med å rettferdiggjøre at han trenger mer tid enn varsel dagen før for å omstille seg til å ha eneansvar for frakt av både barn og barnehagesekker. Innsatsen går tross alt til den gode sak at hans syke kone får sjansen til å sove ut. Endret i går, 20:21 av Hactar 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet i går, 18:59 #39 Del Skrevet i går, 18:59 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nå datt jeg helt av hva du egentlig mener her. At dere vet betyr jo at dere har snakket gjennom uka i god tid, slik vi gjør...? Altså har dere god kommunikasjon. Noe jeg også anbefaler TS å forbedre. Anonymkode: 37fa5...055 Nei min mann trenger ikke varsel dager før for å lage middag, hente barn, levere barn. Det holder at jeg sier gjør du det? Hadde jeg kommet hjem klokka 16 og jeg skulle egentlig lagd middag hadde det gått helt fint for mannen at han gjør det isteden. Og nei vi legger ikke en plan på forhånd om hvem henter hvor, det tar vi på sparke. Vi begge vet derimot hvordan vi jobber og hva som er viktigst for hvem. Vi snakker så klart sammen, du mente vi ikke gjorde det fordi vi ikke ga varsel om endring av rutiner god nok tid på forhånd slik som du anbefalte ts å gjøre. Her bare forventes det av oss begge at vi gjør vårt, når dere får store barn og er så avhengig av planen som er lagt vil det bli store utfordringer. Jeg kjenner få tenåringer som planlegger livet 1 uke av gang. Har flaks om det er kvelden før. Hele poenget med mitt innlegg at vi skal forvente samme av pappaer som mammaer, så nei ts sin mann skal ikke trenge å bli varslet på forhånd i god tid for å levere i barnehagen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #40 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Og her antar jeg det blant annet er meg du sikter til. Ja, jeg mener også at det er hårreisende at de må være to som leverer. Men slik har det vært over tid, det er deres vane, deres rutine, det han er vant med. (uansett hvor sjokkerende det er for meg og deg). Akkurat som at jeg og mannen har våre rutiner, som at jeg er den som planlegger og lager middag hver dag. Han er den som tar morgen hver eneste dag. Ønsker jeg endring er det ekstremt lite konstruktivt å slenge ut "lager du middag i morgen?" Utpå tampen av onsdags kveld. Han forstår ikke hvor det kommer fra, han har mulig planlagt trening etter jobb, og mye mer. Derfor "lang samtale" (dine ord ...). Der jeg i ro, en søndag, kommuniserer at det har fungert fint så langt, men nå føler jeg slik og slik, og derfor ønsker en endring i våre rutiner. Anonymkode: 37fa5...055 Hjelpes , så glad vi ikke har det som dere, høres jo ekstremt lite fleksibelt ut å ha det sånn. Anonymkode: 020b8...3d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå