Taffel Skrevet 29. oktober 2024 #1 Del Skrevet 29. oktober 2024 https://www.nrk.no/rogaland/tok-skadet-fugl-til-dyrlegen_-fikk-faktura-pa-2500-kroner-1.17100991 Kremering og kiste???? Flere som har opplevd at denne gjengen skriver regninger med gaffel? Dyrevelferd er big business. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #2 Del Skrevet 29. oktober 2024 Dyrevelferd, helse og tannhelse handler kun om penger i dagens samfunn… sånn går det når økonomene eier store deler av det private markedet og fagpersoner ikke har noe de skulle ha sagt. Veldig fint gjort av studenten❤️ Anonymkode: 6f2ee...3a7 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 29. oktober 2024 #3 Del Skrevet 29. oktober 2024 Ja, vi kan gjerne diskutere overprising hos dyrlegene, men hvem i all verden er det som tar med en vill fugl til dyrlegen da?!? 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 29. oktober 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 29. oktober 2024 (endret) Mezzosoprena skrev (16 minutter siden): Ja, vi kan gjerne diskutere overprising hos dyrlegene, men hvem i all verden er det som tar med en vill fugl til dyrlegen da?!? Du, det tenker jeg det er mange som ikke er vokst opp på landet med "harde realiteter" som vil gjøre. Det tar dyrlegen et øyeblikk å avlive, og formidle den beskjeden. Og gratis. Det handler om dyrevelferd. Det burde være en etisk konsensus på slikt. Men nope, takstameteret slås på. Synes det er uetisk. Endret 29. oktober 2024 av Taffel 13 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #5 Del Skrevet 29. oktober 2024 Ja, det var litt av en regning for noe dyrlegen ikke engang gjorde. Anonymkode: 8cf60...3c9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #6 Del Skrevet 29. oktober 2024 Mezzosoprena skrev (17 minutter siden): Ja, vi kan gjerne diskutere overprising hos dyrlegene, men hvem i all verden er det som tar med en vill fugl til dyrlegen da?!? Det skal man gjøre - klinikken avliver da fuglen, men regningen skal ikke den som leverer inn stå for - den dekkes av Mattilsynet! Hilsen dyrepleier Anonymkode: e4a21...19f 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #7 Del Skrevet 29. oktober 2024 Jeg har tatt med en skadd fugl til dyrlegen. Da fikk jeg beskjed om at det var riktig gjort. De hadde et system for hvordan slikt skulle håndteres. De avlivet fuglen, og fikk refundert utgifter fra Mattilsynet. Det var aldri snakk om at jeg skulle betale noe. Anonymkode: b360a...afd 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #8 Del Skrevet 29. oktober 2024 Mezzosoprena skrev (27 minutter siden): Ja, vi kan gjerne diskutere overprising hos dyrlegene, men hvem i all verden er det som tar med en vill fugl til dyrlegen da?!? Jeg ringte faktisk Mattilsynet da jeg fant en skadet fugl som stadig ble angrepet av større fugler. De sa jeg hadde gjort rett i å ringe, og ba meg ta den med til veterinær om mulig. Akkurat da hadde jeg med hunden min, så jeg løp kjapt hjem med den for så å løpe tilbake til fuglen. Da var fuglen borte dessverre. Men ja, jeg tenkte å ta den til veterinæren. Dyrevelferd🐦 Anonymkode: f9131...e4b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #9 Del Skrevet 29. oktober 2024 Jeg reagerte på at AniCura omtaler henne som dyreeier. Anonymkode: 93877...1b0 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #10 Del Skrevet 29. oktober 2024 Har du lest artikkelen? Mattilsynet dekker avliving men ikke alle ekstragreiene hun insisterte på. Hun ble informert om kostnadene og påtok seg ansvaret. Skulle AniCura jobba gratis fordi hun insisterte på det? Anonymkode: 4ddb7...472 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #11 Del Skrevet 29. oktober 2024 Jeg har levert skadde fugler til flere forskjellige dyreklinikker, også AniCura, uten å måtte betale. Men jeg ber dem heller ikke redde fuglen, jeg er klar over at nødhjelp som regel er avlivning. Man kan ikke be veterinær gjøre en jobb og så bli furten over å få regninga. Anonymkode: 37366...64b 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #12 Del Skrevet 29. oktober 2024 Ja dyrepleiere, veterinærer og klinikkasistenter skal selvfølgelig leve på knappenåler og glansbilder.... Ang priser generelt: Merkelig at det forventes at vi som arbeider med dyr skal jobbe gratis med bare våre blødene hjerte og omsorg for dyr som betaling. Ja dyr koster, nei ikke alle har råd til å ha dyr. Nei jeg kan ikke betale regningenene mine jeg heller med blødende hjerter og omsorg. I wish! Vi lever i en dyrtid også for oss. På samme måte som en ikke kan sammenligne krone is prisen på 70 tallet og i 2024 kan en heller ikke sammenligne priser for hva det koster å ha dyr på 70 tallet og i 2024. Dessuten, det er skjeldent mennesker tar inn fugler til oss på vår klinikk, men vi får inn en drøss med pinnsvin. Vi har i alle år hatt et pinnsvinrom hvor vi har brukt mye ressurser (langt mer enn hva vi får igjen) men det koster oss for mye i forhold til kompensasjonen vi får fra mattilsynet så vi har måtte sette ned foten og kan ikke behandle dyr i ukesvis av vår egen lomme, (ikke vi heller). Men ingen av de som kommer til oss med pinsvin betaler noe selv for at de leverer dyret til oss. Verken av fugler eller av pinnsvin eller andre dyr en kommer over. Nødhjelp er gratis. Hjelp utover dette koster. Du kan ikke forvente gratis hjelp, dyre operasjoner og rehabilitering på en fugl og bli sur for at vi akkurat som du ikke ønsker å betale det av vår egen lomme. Vi kan heller ikke drive å behandle dyr gratis i mange uker etterpå. Vi driver ikke en veledighetsorganisasjon. Hvor kynisk det nå enn kan virke så gjør vi faktisk ikke det, det er jobben vår. Vi hjelper dyr i nødverge ja, og det er gratis for vi får det dekket av mattilsynet, men vi kan ikke ha videre dyre kostnader som vi selv må dekke for alle de pinnsvinene, fuglene, flaggermusene, osv som vi får inn. Anonymkode: 494ab...288 6 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 29. oktober 2024 #13 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det skal man gjøre - klinikken avliver da fuglen, men regningen skal ikke den som leverer inn stå for - den dekkes av Mattilsynet! Hilsen dyrepleier Anonymkode: e4a21...19f Og i dette tilfellet så dekket også Mattilsynet avlivningen. Men i følge Anicura så ville hun som leverte inn fuglen ikke at den skulle avlives, men at de skulle forsøke å redde den. Hun skal også ha blitt informert om at det da ville bli noen kostnader forbundet med dette, så at hun endte opp med en regning er ikke så rart. Dog er jeg enig med TS at de tar seg vel godt betalt, her kunne de forsøkt å gjøre det så rimelig som mulig, siden det var snakk om et vilt dyr som ikke hadde så store sjanser uansett. Kremering og kiste er virkelig ikke en nødvendighet… 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #14 Del Skrevet 30. oktober 2024 Myrmica skrev (8 minutter siden): Og i dette tilfellet så dekket også Mattilsynet avlivningen. Men i følge Anicura så ville hun som leverte inn fuglen ikke at den skulle avlives, men at de skulle forsøke å redde den. Hun skal også ha blitt informert om at det da ville bli noen kostnader forbundet med dette, så at hun endte opp med en regning er ikke så rart. Dog er jeg enig med TS at de tar seg vel godt betalt, her kunne de forsøkt å gjøre det så rimelig som mulig, siden det var snakk om et vilt dyr som ikke hadde så store sjanser uansett. Kremering og kiste er virkelig ikke en nødvendighet… Hva mener du veterinæren skal gjøre? Kaste fuglen i søpla? Dyrekadaver er spesialavfall og skal håndteres deretter. Anonymkode: 37366...64b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #15 Del Skrevet 30. oktober 2024 Mezzosoprena skrev (1 time siden): Ja, vi kan gjerne diskutere overprising hos dyrlegene, men hvem i all verden er det som tar med en vill fugl til dyrlegen da?!? Jeg har men de tok kr 0,00 var en due som ikke fikk opp nebbet pga tråder rundt det Anonymkode: 355d4...d13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 30. oktober 2024 Forfatter #16 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du lest artikkelen? Mattilsynet dekker avliving men ikke alle ekstragreiene hun insisterte på. Hun ble informert om kostnadene og påtok seg ansvaret. Skulle AniCura jobba gratis fordi hun insisterte på det? Anonymkode: 4ddb7...472 Ja, har lest artikkelen. Hun ble også fakturert for avliving, noe som mattilsynet dekker. Dobbeltfakturering, kanskje...? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 30. oktober 2024 #17 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg har vært innom anicura med hund før, de tar seg fryktelig betalt!! Innsisterte på at hunden måtte i narkose for å ta prøve av øret.... Dummeste jeg hadde hørt, da jeg selv har tatt q-tips for en swab hos bikkja før.... Men bikkja ble nå lagt i narkose da.... For noe som tok 4 sekunder.. Jeg ble litt sint når jeg leste artikkelen. Jeg antar at damen ikke forsto at småfugler har liten sjanse for å overleve. Selvfølgelig skal ikke veterinærer jobbe gratis, men dette blir faktisk for dumt!!... Folk driver fortsatt med uetisk avlivning av kattunger, så om man får denne type regning av en liten fugl... Bare tull av anicura. Jeg styrer unna de!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kranken Skrevet 30. oktober 2024 #18 Del Skrevet 30. oktober 2024 Det står at den døde av punktert lunge før veterinæren rakk å se på den. Hvordan kan de da fakturere for avlivning? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 30. oktober 2024 #19 Del Skrevet 30. oktober 2024 Døde av punktert lunge før veterinær rakk å se på den, allikevel blir hun fakturert for konsultasjon og avlivning..... Greit at de skal ha betalt for jobben og tiden de bruker, men dette er mer enn frekt. Utførte de hjerte og lunge redning før full prosedyre for avlivning på en død fugl bare for å kunne kreve noen kroner for det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 30. oktober 2024 #20 Del Skrevet 30. oktober 2024 denne saken havnet på radio norge Geir og co er fantastisk i sin måte å ta denne saken på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå