AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #21 Del Skrevet 30. oktober 2024 De kjøper opp mye restelagre, konkursbo, utgående varer osv. Ofte er det produsert for andre markeder enn Norge, så forpakningene er litt annerledes, virkestoffer litt annerledes osv. Det er grunnen til at de har veldig varierende vareutvalg. De selger ut det de har, også er det tomt. Anonymkode: ad147...ac9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #22 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Normal nekter å delta i panteordningen og de tar heller ikke i retur elektriske artikler de selv selger. De selger produktene, men overlater til konkurrentene å ta produktet i retur. Den snylterholdningen deres har jeg lite til overs for. Anonymkode: fac90...4eb Tenker du at Normal, Clas Ohlson, Jula og Europris mfl. burde hatt pantemaskiner for brus- og vannflasker? Eller tenker du på en annen slags pant? Anonymkode: 8bdbd...63a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #23 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo ikke det du siterer? I andre butikker hvor fortjenesten er høyere står det gjerne en med fagbrev , kurs og lang ansenitet og hjelper deg og finne riktig vare. Denne personen får høyere lønn enn ungdommen i kassa på normal , og bruker mye mer tid på personlig service enn de i kassa på normal. I fortjenesten på varen ligger lønn og tiden som er brukt. Anonymkode: 43810...d26 Signerer denne. F eks på Vinmonopolet så får du kyndig, profesjonell og god hjelp dersom du trenger det. På Normal, Jula og Europris, not so much. Men det stanser meg overhodet ikke fra å kjøpe såpe, vaskemidler osv på Normal, da jeg må ta hensyn til at jeg har lav inntekt. Anonymkode: 41008...569 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #24 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De varene jeg vet om fra rema 1000, var ikke annonserte varer Anonymkode: 9ddd3...62d Er det priskrig varer du tenker på? Det er veldig vanskelig og skjønne hva du vet om, men ja Rema 100 selger varer med tap både annonsert og uannonsert som lokketilbud. Sånn som kiwi og Coop entra. Så tjener de mer på andre varer. Hva tenker du normal senker prisene på, og hva tenker du de tjener mer på? Anonymkode: 43810...d26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #25 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kom over en artikkel for en tid tilbake som forklarte dagligvarebutikkene sin misnøye med normal. Denne type varer som normal selger var sammen type varer dagligvarebutikkene hentet inn lønnsomheten sin og kunne da prise ned andre varer og konkurrere på de. De mente at normal hadde et konkurranse fortrinn når de kun solgte denne type varer og slapp melk, brød og annen mat. Matvare butikkene har et helhetlig inntjeningsystem hvor de tydeligvis bruker enkelte varegrupper for å hente inn mindre fortjeneste på andre være kategorier. Om dette stemmer vet jeg ikke men leste om det i en avis. Anonymkode: eb88f...45f Jeg har lest det samme. Det er jo helt feil at folk skal betale grov overpris på såpe og sjampo for at butikkene kan drive med lokkepriser på grøtris og ribbe når det nærmer seg jul, hvor de bevisst selger ting til underpris. Det gjør de ikke fordi de synes synd på kundene og vil gjøre mat billigere for dem, men fordi de vil tjene mer penger selv. Normal har ikke et konkurransefortrinn, det er dagligvarekjedene som sammen har lagt et kunstig høyt prisnivå på slike varer. For at de selv skal tjene på det. Hvis de synes det er så fælt å selge melk og brød, så får de slutte med det da. Så får vi se hvor mange kunder de får. Cry me a river, Rema og Norgesgruppen. 🙄 Anonymkode: c49ed...a43 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #26 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kom over en artikkel for en tid tilbake som forklarte dagligvarebutikkene sin misnøye med normal. Denne type varer som normal selger var sammen type varer dagligvarebutikkene hentet inn lønnsomheten sin og kunne da prise ned andre varer og konkurrere på de. De mente at normal hadde et konkurranse fortrinn når de kun solgte denne type varer og slapp melk, brød og annen mat. Matvare butikkene har et helhetlig inntjeningsystem hvor de tydeligvis bruker enkelte varegrupper for å hente inn mindre fortjeneste på andre være kategorier. Om dette stemmer vet jeg ikke men leste om det i en avis. Anonymkode: eb88f...45f Det stemmer sjefen er tidligere ansatt i Rema 1000 så han kjenner godt dagligvare markedet. angriper de områdene der de er penger å tjener og dropper de områdene hvor det tapes penger. Anonymkode: dc914...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 31. oktober 2024 #27 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har lest det samme. Det er jo helt feil at folk skal betale grov overpris på såpe og sjampo for at butikkene kan drive med lokkepriser på grøtris og ribbe når det nærmer seg jul, hvor de bevisst selger ting til underpris. Det gjør de ikke fordi de synes synd på kundene og vil gjøre mat billigere for dem, men fordi de vil tjene mer penger selv. Normal har ikke et konkurransefortrinn, det er dagligvarekjedene som sammen har lagt et kunstig høyt prisnivå på slike varer. For at de selv skal tjene på det. Hvis de synes det er så fælt å selge melk og brød, så får de slutte med det da. Så får vi se hvor mange kunder de får. Cry me a river, Rema og Norgesgruppen. 🙄 Anonymkode: c49ed...a43 Hvordan si at man ikke har peiling uten å si det 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #28 Del Skrevet 31. oktober 2024 Alt er overpriset i Norge fra produksjon,logistikk og butikkene, spesielt de store dagligvarekjedene. Lønnskostnadene har ikke så stor betydning, de fleste norske varer selges alt fra 20-60% billigere i Sverige, jeg har også sett Norvegia billigere i New York enn hjemme i Norge. Det er to faktorer utenfor lønnsforskjellene (som ikke er så massive lenger) Store skatter og avgifter i hele prosessen, høye fortjenester hos daglivarekjedene grunnet liten konkurranse. Flere av oss husker sikkert når LIDL satset i Norge, Norgesgruppen, Orkla, Rema, Coop osv regelrett skviste dem ut av markedet ved at norske populære varer ikke var å finne i LIDL sine butikker ved siden av sitt eget sortiment, de fikk forferdelige leieavtaler eller ingen i det heletatt og ble regelrett mobbet ut av Norge. Jeg anbefaler alle ta turen til en innvandrersjappe, sjekk hvor mye billigere frukt & grønt er der, tross for at de importerer/kjøper i mye mindre skala, feks Chili selges 60-70% billigere der kontra matbutikker Anonymkode: 1b2a3...1d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 31. oktober 2024 #29 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Alt er overpriset i Norge fra produksjon,logistikk og butikkene, spesielt de store dagligvarekjedene. Lønnskostnadene har ikke så stor betydning, de fleste norske varer selges alt fra 20-60% billigere i Sverige, jeg har også sett Norvegia billigere i New York enn hjemme i Norge. Det er to faktorer utenfor lønnsforskjellene (som ikke er så massive lenger) Store skatter og avgifter i hele prosessen, høye fortjenester hos daglivarekjedene grunnet liten konkurranse. Flere av oss husker sikkert når LIDL satset i Norge, Norgesgruppen, Orkla, Rema, Coop osv regelrett skviste dem ut av markedet ved at norske populære varer ikke var å finne i LIDL sine butikker ved siden av sitt eget sortiment, de fikk forferdelige leieavtaler eller ingen i det heletatt og ble regelrett mobbet ut av Norge. Jeg anbefaler alle ta turen til en innvandrersjappe, sjekk hvor mye billigere frukt & grønt er der, tross for at de importerer/kjøper i mye mindre skala, feks Chili selges 60-70% billigere der kontra matbutikker Anonymkode: 1b2a3...1d9 En del innvandrersjapper har et litt annet forhold til norske skatte- og avgiftsregler enn norske butikker og litt andre lønnsvilkår enn norske butikker. Jeg bruker under 10 % av lønnen min på mat, så om chilien er 70 % billigere i innvandrerbutikker er det ikke verdt ekstraturen dit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #30 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 9.45): Det er jo ikke det du siterer? I andre butikker hvor fortjenesten er høyere står det gjerne en med fagbrev , kurs og lang ansenitet og hjelper deg og finne riktig vare. Denne personen får høyere lønn enn ungdommen i kassa på normal , og bruker mye mer tid på personlig service enn de i kassa på normal. I fortjenesten på varen ligger lønn og tiden som er brukt. Anonymkode: 43810...d26 Får ikke mer hjelp på extra, meny eller kiwi i forhold til normal. Og har fått god hjelp på normal når jeg har trengt dette. Anonymkode: eb88f...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #31 Del Skrevet 1. november 2024 AnonymBruker skrev (På 31.10.2024 den 10.05): Får ikke mer hjelp på extra, meny eller kiwi i forhold til normal. Og har fått god hjelp på normal når jeg har trengt dette. Anonymkode: eb88f...45f Har du spurt om hjelp i ferskvaredisken på meny? ellers var det rare butikker og sammenligne med. Nei, det er nok ingen som har fagbrev i hermetikk på Kiwi. Husker en tråd her fra langt tilbake om en dame som hadde gått inn på normal for og få hjelp til og velge riktig hudkrem. Hun var veldig skuffer over servicen og kunnskapen til de ansatte. Jeg kjøper gjerne tannkrem, oppvaskmiddel og proteinbar på normal, men hvis man skal ha faglig råd må man stort sett gå et annet sted. Anonymkode: 43810...d26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #32 Del Skrevet 1. november 2024 norw skrev (På 29.10.2024 den 22.09): Generelt et forbausende lavt prisnivå på ting. Konseptet til Normal handler delvis om å kjøpe merkevarer i land med mye lavere lønns- og prisnivå enn i Norge. De største merkene selges jo over hele Europa, og de koster selvsagt ikke det samme i f.eks. Romania som i Norge. Så kjøper de store partier i slike land og kan, selv med litt påslag, selge dem "billig" i Norge. Anonymkode: bb4f5...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #33 Del Skrevet 1. november 2024 De kjøper vel inn store mengder varer fra Alibaba/Kina. 5000 10pk med fryseposer til 300 kroner. Blir fortjeneste av det om de selger dem for 10 kroner pakken her i Norge 😉 Anonymkode: b30b8...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå