Gå til innhold

Blir alltid «holdt utenfor», hva gjør jeg galt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gjennom hele livet opplevd å ikke bli invitert på ting. Har alltid hatt gode venner, men så fort jeg er i en «gjeng» så blir jeg holdt utenfor på ett vis. Slik har det vært hele livet og med forskjellige gjenger. Trodde kanskje dette var en litt sånn jente-greie, men nå er jeg voksen (28) og nettopp fått baby, vi samlet oss fire jenter i en barselgruppe og plutselig ser jeg de tre andre finner på ting uten at jeg er invitert. Problemet er at jeg skjønner oppriktig ikke hva jeg gjør galt i slike relasjoner.. som sagt, jeg har gode venner som ikke er i gjeng, så jeg kan jo ikke være en forferdelig person heller. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det alltid blir slik.. noen erfaringer? Tips? Synes det er utrolig sårt

Anonymkode: fefa6...1fb

• Liker 1
  • Hjerte 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har gjennom hele livet opplevd å ikke bli invitert på ting. Har alltid hatt gode venner, men så fort jeg er i en «gjeng» så blir jeg holdt utenfor på ett vis. Slik har det vært hele livet og med forskjellige gjenger. Trodde kanskje dette var en litt sånn jente-greie, men nå er jeg voksen (28) og nettopp fått baby, vi samlet oss fire jenter i en barselgruppe og plutselig ser jeg de tre andre finner på ting uten at jeg er invitert. Problemet er at jeg skjønner oppriktig ikke hva jeg gjør galt i slike relasjoner.. som sagt, jeg har gode venner som ikke er i gjeng, så jeg kan jo ikke være en forferdelig person heller. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det alltid blir slik.. noen erfaringer? Tips? Synes det er utrolig sårt

Er du litt stille av deg?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Er du litt stille av deg?

Egentlig ikke. Er «god» på å stille spørsmål og delta i samtalen, så kan ikke skjønne at det kan være en grunn at jeg er stille.. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Inviterer du av og til? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen går lettere sammen og noen er enklere å like. Er dessverre bare sånn det er 

Anonymkode: a0630...ff9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at kjenner meg igjen og vet det er sårt. Jeg har alltid hatt få med gode nære venner, men i en gjeng blir jeg aldri inkludert. Virker som jeg er den de betror seg til og ringer når ting er tungt, men ikke den de inviterer med når de skal treffe «jentegjengen».

Anonymkode: 7683e...49e

• Liker 6
  • Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Egentlig ikke. Er «god» på å stille spørsmål og delta i samtalen, så kan ikke skjønne at det kan være en grunn at jeg er stille.. 

Bare spør fordi jeg er litt sånn at jeg blir litt stille i en gjeng der de andre roper litt høyere og dermed føler jeg drukner i samtalen og ikke blir hørt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (4 minutter siden):

Inviterer du av og til? 

Ja, men da er det nesten aldri noen som kan. Er nesten alltid jeg som må ta insj dersom jeg ønsker å være med, så gir opp litt og ender med å trekke meg litt unna tilslutt.. skjønner virkelig ikke hva jeg gjør feil.. 

• Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Bare spør fordi jeg er litt sånn at jeg blir litt stille i en gjeng der de andre roper litt høyere og dermed føler jeg drukner i samtalen og ikke blir hørt.

Jeg var nok litt sånn før, men er ikke det nå lenger tror jeg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, men da er det nesten aldri noen som kan. Er nesten alltid jeg som må ta insj dersom jeg ønsker å være med, så gir opp litt og ender med å trekke meg litt unna tilslutt.. skjønner virkelig ikke hva jeg gjør feil.. 

Det er ikke sikkert du gjør noe feil i det hele tatt. Av og til er man bare ikke kompatible, og du burde heller finne andre venner som liker deg som du er. Grunnen til at de ikke inviterer deg, kan være så enkel som at de kjenner hverandre bedre, og ikke er helt trygg på deg. Pleier dere alle dele utfordringer og gleder i hverdagen? Og hvordan støtter dere hverandre? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hygiene; lukter du godt?

2. Klær/stil: har du kledd deg godt nok/pent nok for gjengens standarder?

3. Sminke: hvis de har på, ta på.

4. Interesser: Vær oppriktig interessert i de temaene de snakker om (f.eks sminke, mote, osv.)

5. Start minst mulig diskusjon/krangel. Det betyr å unngå alt av kontroversielle ting - penger, hvor dyrt ting er, politikere, irriterende naboer etc. 

6. Du er fellesleddet i alle dine relasjoner. Forstå at hvis det alltid går galt i en gruppesetting, er det som regel noe du har å gjøre med det. Dominerer du samtalen, får du laserfokus på én person istedenfor å inkludere alle? Eller ler du høyt/oppfattes som en sterk personlighet? Noe er det i alle fall, hvis det ikke er det overnevnte det står på.

7. Skulle bare legge til generelt ekkel oppførsel; hosting og harking, overdreven nysing, raping, osv. Veldig mange har jeg lagt merke til driver med dette, spesielt "raping" etter å ha drukket kullsyreholdig drikke. Pass også på at du er barbert på leggene. 

8. Generelt utseende. Du må være relativt pen (ingen sjenerende dype rynker/hyperpigmentering), ikke innsunket underkjeve, skjeve tenner osv. Du må være 5+ på attraktivitetsskalaen. Og spesielt ikke overvektig.

🏻Dette er ikke det ideelle paradiset av en verden, men realiteten. Å feile på noen av disse punktene setter deg i faresonen for å bli ekskludert. Jeg snakker av min egen erfaring som en som ikke hadde noen venner fra 8 - 12 trinn men fikk masse venner på 13.trinn og universitetet (ble faktisk veldig populær). Jeg klorte meg opp fra klassens taper til en som faktisk kan kalle meg populær og det gjorde jeg ved å innse at alle disse tingene er VITALE for å ha venner, spesielt jentevenner. Dette er absolutt gyldne regler som kanskje ikke er politisk korrekte men jaggu så er de rota til din sosiale posisjon i et hvert samfunn.

Anonymkode: 714cc...9f3

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

4. Interesser: Vær oppriktig interessert i de temaene de snakker om (f.eks sminke, mote, osv.)

5. Start minst mulig diskusjon/krangel. Det betyr å unngå alt av kontroversielle ting - penger, hvor dyrt ting er, politikere, irriterende naboer etc. 

6. Du er fellesleddet i alle dine relasjoner. Forstå at hvis det alltid går galt i en gruppesetting, er det som regel noe du har å gjøre med det. Dominerer du samtalen, får du laserfokus på én person istedenfor å inkludere alle? Eller ler du høyt/oppfattes som en sterk personlighet? Noe er det i alle fall, hvis det ikke er det overnevnte det står på.

7. Skulle bare legge til generelt ekkel oppførsel; hosting og harking, overdreven nysing, raping, osv. Veldig mange har jeg lagt merke til driver med dette, spesielt "raping" etter å ha drukket kullsyreholdig drikke. Pass også på at du er barbert på leggene. 

8. Generelt utseende. Du må være relativt pen (ingen sjenerende dype rynker/hyperpigmentering), ikke innsunket underkjeve, skjeve tenner osv. Du må være 5+ på attraktivitetsskalaen. Og spesielt ikke overvektig.

🏻Dette er ikke det ideelle paradiset av en verden, men realiteten. Å feile på noen av disse punktene setter deg i faresonen for å bli ekskludert. Jeg snakker av min egen erfaring som en som ikke hadde noen venner fra 8 - 12 trinn men fikk masse venner på 13.trinn og universitetet (ble faktisk veldig populær). Jeg klorte meg opp fra klassens taper til en som faktisk kan kalle meg populær og det gjorde jeg ved å innse at alle disse tingene er VITALE for å ha venner, spesielt jentevenner. Dette er absolutt gyldne regler som kanskje ikke er politisk korrekte men jaggu så er de rota til din sosiale posisjon i et hvert samfunn.

Dummeste jeg har lest. Jeg ser da stadig overvektige jenter i vennegjenger. Men du har rett i at de fleste vennegjeng-personer er overfladiske og sminket.

Hilsen en med mange og nære venner men ingen vennegjeng. Slank og veltrent, definitivt over 5 på skalaen, men ingen sminke og ingen interesse av å fake interesse for hverken sminke eller mote, diskuterer helst kontroversielle  temaer, og ene venninnen min har et stort fødselsmerke i ansiktet, en annen er svært overvektig og to andre har også litt mage, selv om de fleste er slanke (felles interesse i trening og kosthold). Man trenger absolutt ikke å være en overfladisk sminkedukke for å være populær, jeg er veldig populær blant både menn og kvinner, enda jeg ikke alltid gidder å fjerne håret på leggene. Har ingen venner som sjekker leggene mine før vi finner på noe sammen. Men jeg raper og fiser ikke, altså, og jeg lukter ikke vondt.

Anonymkode: 79589...01a

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

hææææ

Anonymkode: 7aa77...5be

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplever også dette, men vet at det er min egen feil. Jeg trekker meg alltid litt unna, og spesielt hvis jeg føler de andre skal planlegge eller gjøre noe hele tiden. Blir fort for masete for meg, så melder meg alltid litt ut. Men blir alltid invitert, selv om jeg ikke alltid er med å planlegger eller den som snakker mest med de andre. I alle settinger blir jeg ofte populær på en måte, og da trekker jeg meg litt bort og ender litt utenfor. For meg gjør det ingenting da. Jeg trives litt på siden. 

Anonymkode: 410d2...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt det slik, siden jeg var bitteliten. Nå er jeg 41, og sitter for det meste for meg selv. Min førtiårsdag gikk forbi i stillhet. Det er sårt, og dessverre er det ofte ingenting å gjøre med. Enkelte folk (som meg) utstråler ett eller annet som avstøter. 

Anonymkode: c88f8...1a1

• Hjerte 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell no! Da er jeg heller ensom 🤪 Normal hygiene er en selvfølge, men den dagen jeg må barbere leggene for å henge med venner er dagen jeg blir eremitt 🤘

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hjelpes, kanskje ikke rart jeg ikke passer inn i jentegjenger. Og hva har barberte legger med saken å gjøre😆. Jeg er heller meg selv enn dette.

Anonymkode: 7683e...49e

Og hvordan kan man bli pen, hvis man ikke er det fra naturens side? :D 

Anonymkode: c88f8...1a1

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...