issoras Skrevet 29. oktober #21 Del Skrevet 29. oktober Nei man har ikke rett på fri. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #22 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (26 minutter siden): foreldre tror visst de har rett til fri i hytt og pine! Hva skal vi med voksne bare ha rett på tro? Vi burde kanskje ha rett på fri for å besøke og hjelpe gamle foreldre, hvis ting skulle være rettferdig. En foreldresamtale kan man tilpasse, å hjelpe foreldre må man gjøre når det trengs. Anonymkode: 822f1...2af De fleste av kollegaene mine er litt eldre enn meg og har barn. Jeg kan noen ganger irritere meg litt over at de kommer sent og går tidlig på grunn av levering og henting i barnehage, barnehagetog rundt 17. mai, Lucia-feiring, juleavslutning, påskefest, planleggingsdager og jeg vet ikke hva. Men, til og med jeg skjønner at utviklingssamtale er noe man går på. Anonymkode: 48853...a23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #23 Del Skrevet 29. oktober Vi har ikke avspasering, det må i så fall bli fri uten lønn. Det fikk jeg ikke. Jeg valgte den mest gunstige tiden for arbeidsplassen min av de tidene som var satt opp. Men fikk beskjed om å ta det etter arbeidstid. Men man har altså ikke rett på fri med lønn til sånt? TS Anonymkode: d78d2...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 30. oktober #24 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har ikke avspasering, det må i så fall bli fri uten lønn. Det fikk jeg ikke. Jeg valgte den mest gunstige tiden for arbeidsplassen min av de tidene som var satt opp. Men fikk beskjed om å ta det etter arbeidstid. Men man har altså ikke rett på fri med lønn til sånt? TS Anonymkode: d78d2...d1f Nei man har ikke det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Jenny* Skrevet 30. oktober #25 Del Skrevet 30. oktober Brannfakkel, men ved at arbeidsgiver ikke legger til rette for sånt foreldre faktisk må gjennomfør, vil ikke det bare føre til at folk velger å ta ut en egenmelding i stedet? Altså, at folk blir borte en hel dag i stedet for akkurat den tiden de trenger? Jeg er ikke småbarnsforelder, men jeg er interessert i alt som har med sykemeldinger å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 30. oktober #26 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): foreldre tror visst de har rett til fri i hytt og pine! Hva skal vi med voksne bare ha rett på tro? Vi burde kanskje ha rett på fri for å besøke og hjelpe gamle foreldre, hvis ting skulle være rettferdig. En foreldresamtale kan man tilpasse, å hjelpe foreldre må man gjøre når det trengs. Anonymkode: 822f1...2af Det har man allerede rett til. Da kan man få pleiepenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #27 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har ikke avspasering, det må i så fall bli fri uten lønn. Det fikk jeg ikke. Jeg valgte den mest gunstige tiden for arbeidsplassen min av de tidene som var satt opp. Men fikk beskjed om å ta det etter arbeidstid. Men man har altså ikke rett på fri med lønn til sånt? TS Anonymkode: d78d2...d1f Jeg har jobbet i to ulike kommuner. Alltid fått velferdspermisjon med lønn til dette. Det er faktisk sjeldnere nå enn før at lærere setter opp samtaler etter vanlig arbeidstid (etter f.eks. 16). Og da blir samtalene på dagtid… Ville sjekket med tillitsvalgt og/eller HR. Kanskje det er din leder som ikke har god nok kunnskap om dette. Anonymkode: 72a15...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #28 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): jo, det er jo ikke bare ETT tidspunkt det går an. Anonymkode: 822f1...2af Men hva når alle tidspunktene er i arbeidstiden, og man jobber 8-16 hver dag? Anonymkode: b0658...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #29 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hva når alle tidspunktene er i arbeidstiden, og man jobber 8-16 hver dag? Anonymkode: b0658...587 Da prater man med barnehagen slik at man kan løse problemet. Anonymkode: 80477...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #30 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da prater man med barnehagen slik at man kan løse problemet. Anonymkode: 80477...64d Men det har jo TS gjort, og ikke fått fri? Anonymkode: b0658...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #31 Del Skrevet 30. oktober Utrolig hva folk tenker seg at man har krav til i arbeidslivet bare fordi vi har fått barn. Nei vi har ikke krav til lønnet fri når vi får barn, ei heller når det er planleggingsdager og lignende. Stortsett opplever man at arbeidsgiver er raus hvis det lar seg gjøre i arbeidstid, men går det ikke så går det ikke. Da får far ta det evt eller man får ta det via tlf. Eller så ble det ikke dette året og man får et brev med hjem. Sånn er det. Anonymkode: df4af...fd8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #32 Del Skrevet 30. oktober Luckiness skrev (1 time siden): Det har man allerede rett til. Da kan man få pleiepenger. Det er mer for en periode,ikke enkeltdager. Anonymkode: 822f1...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #33 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva når alle tidspunktene er i arbeidstiden, og man jobber 8-16 hver dag? Anonymkode: b0658...587 Alt går . Anonymkode: 822f1...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #34 Del Skrevet 30. oktober Jeg er dritt lei av foreldresamtaler som blir lagt midt i arbeidstiden. Jeg må gi bort hele eller halve vakten for kunne dra på slik og det er ganske mye penger tapt. Det er altfor mange av dem og det meste kunne vært tatt over mail/telefon. Så har begynt å svare "Beklager det går ikke, jeg jobber fra 8-16 og kan ikke bare stikke av". Tror det er flere som gjør det samme på den skolen, for nå har de begynt korte samtalen til 10 minutter og ha hele klassen på en ettermiddag og kveld. Anonymkode: bc125...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #35 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har ikke avspasering, det må i så fall bli fri uten lønn. Det fikk jeg ikke. Jeg valgte den mest gunstige tiden for arbeidsplassen min av de tidene som var satt opp. Men fikk beskjed om å ta det etter arbeidstid. Men man har altså ikke rett på fri med lønn til sånt? TS Anonymkode: d78d2...d1f Man har ikke lovfestet rett til det, men du har en skikkelig dårlig sjef må jeg si. Hvis du jobber 100% så har du altså ingen mulighet til å delta på foreldresamtaler. Uten å ta en fridag (som du heller ikke alltid kan bestemme når blir). Jeg hadde snakket med verneombud her. Dere har en ordentlig familiefiendtlig arbeidsplass. Og sett meg etter ny jobb. Det du opplever nå er virkelig ikke vanlig. Anonymkode: 4fac9...d92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #36 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alt går . Anonymkode: 822f1...2af Hvordan tenkte du at man skal være to steder på én gang? Venter i spenning på svar. Anonymkode: b0658...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 30. oktober #37 Del Skrevet 30. oktober Her så har de som oftest tatt slike møtter på ikveld. Mellom 18 og 19.30. Og nå på videregående fikk vi tilbud å ta på teams hvis en ønsket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #38 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men NÅ mener jeg. Jeg vil også kreve min rett og få fri til ting. Anonymkode: 822f1...2af Da må du ta det med arbeidsgiver eller fagforbundet, du har hatt små barn, nytter ikke klage på de som har små barn nå da. Anonymkode: 5da06...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #39 Del Skrevet 30. oktober Litt pussig at arbeidsgiver ikke gir dere fri en time, for det fører jo bare til at folk skulker jobben og blir borte hele arbeidsdagen i stedet? Foreldre kan ikke skulke utviklingssamtaler, de er obligatorisk. Og de legges til arbeidstiden. Jeg har velferdspermisjon. Ja, man kan bytte innbyrdes. Men det er langt fra sikkert man finner noen som kan tenke seg å bytte, og det løser jo heller ikke problemet hvis arbeidsgiver nekter dere å følge opp barnet deres i arbeidstiden, for lærerne legger ikke dette til kveld lenger. Jeg ville ha snakket med verneombud, slik at arbeidsgiver legger til rette neste gang. Det gjelder neppe kun deg på arbeidsplassen, ts. Anonymkode: d4c04...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #40 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men det har jo TS gjort, og ikke fått fri? Anonymkode: b0658...587 Da kan man søke om fri uten lønn. Eventuelt ta en feriedag. Anonymkode: 6ca2a...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå