Gå til innhold

Har noen tatt mensas IQ test?

naomi3727

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tok en på nett. Jeg mener å huske at jeg fikk 134...eller noe sånt. Jeg var så glad at jeg ringte min far. Han var derimot ikke like overbevist 😅 ....og etter den har jeg aldri tatt en test. Jeg skal leve på den resten av livet. Jeg tør ikke ta en ny. 

Anonymkode: 56b65...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har tatt flere tester online og ligger som regel mellom 130 og 140 en plass. Men det er som regel uten å bruke ppp tiden og mens jeg har små barn løpende rundt.

Gidder ikke ta den fysiske testen, har ikke noe ønsker om å bli medlem. Den som burde fått premie som smart er den som oppfant Mensa og som garantert tjener fett på alle de som betaler for å bli målt og bli med i skryteklubben.

Anonymkode: 614e9...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok en på som gikk på TV en gang 😂 noen som husker hva det het? Fikk 128 der, men tror ikke det var veldig pålitelig.

Så hadde vi typisk IQ-test på sesjon. Men der fikk vi ikke score, fikk 9 av 10.

Anonymkode: 7e6b3...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym90059005 skrev (På 1.1.2025 den 19.57):

Nei, du kan ikke trene deg veldig opp på dette, kun i liten grad. Hvis det var mulig, så hadde jo ikke begrepet IQ/intelligens eksistert, hvis alle bare kunne øve seg opp på IQ-tester. 

Det kan helt klart trenes opp, som i at en som egentlig har IQ på over 130 kan feile om de aldri har sett slike oppgaver før, men det er lett når man har øvd litt - ikke som i at en med IQ på 105 eller 97 bare kan øve og så består de den.

Anonymkode: f3091...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...