AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #21 Del Skrevet 31. oktober 2024 En salig blanding 😅 På grunn av et generelt fargerikt hjem må pynten være litt matchende. Har alle farger på treet, men i pynten holdes det til treverk, grønn og mørk burgunder i stue/ kjøkken, bortsett fra et par nisser som MÅ frem hver jul i sterkere farger. I gangen passer det best med hivtt, grønt og tre, så der et det litt granbar og snømenn. På døren henger krans med kuler i turkise toner og bronse. Ser ikke ut som det er samme person som har pyntet de ulike stedene, men vi trives 😂🎅 Anonymkode: 1cd5e...43a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #22 Del Skrevet 31. oktober 2024 Julepynt for meg skal være det vi har kjøpt eller arvet gjennom mange år. Ting med minner og affeksjonsverdi. Vil absolutt ikke ha et stylet julehus med siste nytt av alt 🙂. Men jeg liker at det ikke blir overfylt med pynt. Og jeg vil ha masse stearinlys. Røde de første dagene av jula, og hvite når det nærmer seg nyttårsaften. Anonymkode: 2aa51...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #23 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg har pynt i rødt, gull/messing, hvitt og grønt for det meste. Noe har jeg kjøpt selv, noe har barna laget, noe har jeg fått og noe har jeg arvet fra besteforeldre. Det som er arvet har også andre farger som rosa og blått. Anonymkode: bba93...84a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 31. oktober 2024 #24 Del Skrevet 31. oktober 2024 Julepynten er i alle mulige farger, jeg liker best de gamle tingene vi har arvet. Det er mye pynt, og absolutt ikke noe "less is more" i julen her i huset! Julen varer fra 22. 23. desember til 6 januar som regel. Mye levende lys i tillegg og digert juletre. Slik må det bare være. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #25 Del Skrevet 31. oktober 2024 Mine julefarger er rød og grønn selv om også brunt er fint. Men av erfaring så blir det nok litt hummer og kanari her Anonymkode: 88af8...4fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #26 Del Skrevet 1. november 2024 Jeg har pynt i forskjellige stiler, men prøver å samle stilene i hver sine grupper/områder. Noen rom har glorete pynt, noen går i hvitt og natur, mens storstua går i rødt, grønt og gull. Anonymkode: 4adce...0b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lili-S Skrevet 2. november 2024 #27 Del Skrevet 2. november 2024 Min «stil» er ganske tradisjonell, tenker jeg. Jeg er ikke glad i nisser og figurer, så det eier jeg ikke. Det går mer i natur, lys og blomster. Jeg lager enkle, grønne kranser og tar inn en del gran/furu-kvister etc og setter i vaser etc. Ellers er det samme julepynt som kommer frem år etter år. Noe kjøpt, noe fått, noe arvet og noe laget. Har ekte julegran som juletre. Fargene er nok rød (vinrød - ikke «julerød»), gull, hvit og grønn. Baker ofte pepperkakehus. Ute er det «klassisk» varm-hvit belysning på trær. (Ikke noe blink-blink eller fargede lys…) Kanskje julenek og bålpanne/fakler på julaften og andre kvelder med besøk/selskaper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #28 Del Skrevet 2. november 2024 Det må være varme farger. Liker den gode lune julestilen aka norsk 50-tallet. Varm dyp rød, gull, grønt og kanskje litt varm mørkeblått/turkis. Både nisser og engler passer inn her. Gammeldagse håndmalte julekuler i mange ulike farger på det ekte furutreet. Kontrasten fra julestilen vi liker, vil jeg si er hvitt og sølv. Det er så kaldt og ‘stivt’. Ser for meg litt snobbete damer med mye penger der alt skal være stilrent på grensen til sterilt. Gjerne spinndyre designermøbler Har problemer med å se for meg (glade) barn i disse hjemmene🙈😅 En ting til! Jula skal ikke blinke i masse elektriske lys!! Det syns jeg bare er helt grusomt. Kan fint dekorere huset med elektrisk lys, men da må det være varmt rolig lys, ikke noe som ser ut som crazy fyrverkeri. Det kan heller spares til nyttårsfesten. Håper jeg ikke gikk over grensa her i sterke meninger rundt juleinteriør😅 Noen tror sikker jeg er 60+, men jeg er faktisk i 30-årene😆😄 Anonymkode: 4897c...2ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 2. november 2024 #29 Del Skrevet 2. november 2024 (endret) "Stil". Jeg kan ikke sette en merkelapp på stilen, for det er mer tradisjonelle juleting i rødt, hvitt og grønt - og gjerne mye av det - i kombinasjon med hvordan jeg allerede har det, samt mye LED-lys rundt omkring. Så... Bombasi-stil? 😜 Det gir meg følelsen av et julehus, og er kjempekoselig. Så Bombasi-stilen kan jeg anbefale. Endret 2. november 2024 av Bombasi 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #30 Del Skrevet 2. november 2024 Null stil her! Huset flyter over av arvepynt, oldemors julekuler, julenissene ungene lagde i barnehagen og diverse totalt tilfeldige loppefunn. Her er det gamle minner og full kræsj på det meste, ingenting står i stil. For min egen del holder det lenge med ett pyntet juletre og desse stjernene med lys en henger i vinduet, og jeg synes jo absolutt det er penere med en mer gjennomført stil. Men så kommer det jo frem dorullnisser og alt mulig rart, på magisk vis frem i fra loftsmørket lell hver desember, og slik får det nå bare være. Anonymkode: 81b24...9ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elline Skrevet 2. november 2024 #31 Del Skrevet 2. november 2024 Elsker disse små husene, det er jul for meg. Setter de opp nå snart og de står ut vinteren jeg tar bare bort julepynten rundt. Bildet nederst er et perfekt bilde synes jeg, har det ikke sånn men elsker den stilen. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 2. november 2024 #32 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): dorullnisser Jeg har ingen dorullnisser, men skulle ønsket jeg fikk det fra noen! Litt av en sjarm å dra fram hvert år! Det, og hjemmeheklede julekuler! Er jo så mye sjel og ære i det som andre lager til deg, og det går jo ikke an å la slike ting bli liggende på kvesten når jula er i gang 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #33 Del Skrevet 2. november 2024 Her er det en god blanding. Julekuler i babyrosa, olivengrønn, rødt, gull og sølv. Pluss noen spesielle inniemllom som bar har kjøpt, arv fra tippoldemor og andre fått i gave. Julelysene (både inne og ute) liker jeg best i varm hvit farge. Ikke noe blinking. Granbar, nøtter, kongler og ekorn står på fatet blant nisser i alle former og fasonger. Når barna er glade er jeg fornøyd, de styrer mye av pynten her hjemme. Anonymkode: 48f6a...82b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 2. november 2024 #34 Del Skrevet 2. november 2024 Elline skrev (8 minutter siden): Elsker disse små husene, det er jul for meg. Setter de opp nå snart og de står ut vinteren jeg tar bare bort julepynten rundt. Bildet nederst er et perfekt bilde synes jeg, har det ikke sånn men elsker den stilen. Mamma har slike "julehus" stående oppe hele året. De er fine, da! Og jeg elsket det juletreet! Tror jeg må kjøpe meg et juletre med "hvit snø" på neste år. Med mange røde julekuler, slik som det treet. Julekulene kommer så godt fram da. Veldig fint! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elline Skrevet 2. november 2024 #35 Del Skrevet 2. november 2024 Bombasi skrev (1 minutt siden): Mamma har slike "julehus" stående oppe hele året. De er fine, da! Og jeg elsket det juletreet! Tror jeg må kjøpe meg et juletre med "hvit snø" på neste år. Med mange røde julekuler, slik som det treet. Julekulene kommer så godt fram da. Veldig fint! Jaaa, jeg har de husene fra moren min 😄 Har du ekte juletre, eller? Pleier å bruke fake, synes de er penere, men ekte lukter kjempegodt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #36 Del Skrevet 2. november 2024 Granbar, hvit , gull .. lukten av kanel og appelsin. Like ikke så godt nisser og mye rødfarge. Anonymkode: 7d552...8e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 2. november 2024 #37 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg pynter med pappstjerner med lys i nesten alle vinduer. Og en sånn lysbro som jeg kjøpte første jula i eget hjem i ett vindu. Den var kjempedyr den gangen, men nå ca 25 år etter er den like fin og jeg elsker den fortsatt. Vi har også høyt under taket og kjøper et ekte tre av typen vanlig gran, ikke edelgran. Intens jakt hvert år på å finne det perfekte høye, smale og supertette treet. På treet går hele samlingen min av julekuler. Jeg har glasskuler i absolutt alle farger, og massevis av sånne figur"kuler", så det er badeender, donuts, spidermannisse, rosenkål og alt mulig rart. Pynter også med en del hjemmelaget juletrepynt. Alt i alt oppunder 500 ting på treet, spir i toppen og både store og små lys. I vårt lille hus er i grunnen det nok julepynt, men samlingen med nisser/engler og annet laget av barna og meg selv opp i gjennom må fram. Vi har nisser av doruller, engler av proseccokorker, og pynt laget av kongler, nøtter, filt, kubber, osv. Alt voktes av en høy og streng nisse som sønnen laget i barnehagen av papprøret fra en pakke plastfolie. Alt dette settes samlet et sted og er både rotete og skikkelig skikkelig sjarmerende. Og selvfølgelig har jeg en juleflamingo ute på trappa. Blir jo ikke jul uten den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #38 Del Skrevet 2. november 2024 Alt som ikke er rødt. Fordrar ikke rød. Anonymkode: 3a1b8...cb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 2. november 2024 #39 Del Skrevet 2. november 2024 Elline skrev (11 minutter siden): Jaaa, jeg har de husene fra moren min 😄 Har du ekte juletre, eller? Pleier å bruke fake, synes de er penere, men ekte lukter kjempegodt. Fine hus. Mammas hus står tomme hele året, men til jul lager hun julelandsby av det 😊 Nei, bruker i dag et veldig fint kunstig tre som ser ekte ut. Savner granlukta, ja. Men har veldig lyst på et tre med snø på. Så kan jeg flytte det gamle treet mitt ut på trappa med lys på. Tenkte jeg. 🎅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå