AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #41 Del Skrevet 29. oktober 2024 Han er litt tidlig ute med å prøve å lure dere - hun lever jo fortsatt. Anonymkode: 1b980...138 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #42 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, mor sa enten jeg eller søster kunne bli dette på et senere tidspunkt, men ikke enda. Hun er jo helt klar i toppen, er bare ikke kroppen som spiller helt på lag. Men ja, det ville tatt bort et ansvar for spørsmålene til mor. Jeg kan tenke meg at hun også utsetter det litt, for det vil nok få en reaksjon fra onkel. ts Anonymkode: c4a9b...932 Jeg anbefaler at hun skriver en fremtidsfullmakt. Blir hun dement før det er gjort, er det for sent. Da kan en av dere bli verge, men med veldig lite handlingsrom og enorm rapporteringsplikt. Anonymkode: 6380b...9cf 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #43 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Forståelse for tøff oppvekst og tøft liv. Men han er fortsatt ikke et barn. Han har ingen juridisk sak. Anonymkode: a4f18...310 Han kunne vært et barn også men så lenge han ikke er hennes barn har han ingen sak. Anonymkode: 22022...e01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 30. oktober 2024 #44 Del Skrevet 30. oktober 2024 Fasiten har du fått TS. I denne situasjonen har han ikke rett på eller krav på noe. I tillegg er det ekstremt freidig å ringe alle i familien, mens arvelater fortsatt lever, for å mase om arv. Det er såpass over grensen vil jeg påstå at man må gardere seg mot større press og forsøk på manipulasjon senere. Så å svare han på en skånsom måte er det ikke sikkert dere klarer. Eller bør. Er han såpass oppegående at han forsøker å manipulere deres mor så vil han kunne oppleve skånsomt svar som svakhet og presse videre. Og det er ingenting i veien for at deres mor endrer mening og ønsker å etterlate han noe i testamentet. Men det er høyst frivillig og kan ikke stride mot arveloven. Jeg forstår at han kanskje er litt umoden i tankegangen og pga rus/psykriatri så unnskyldes oppførselen med det. Men vedkommende er og voksen og bør kunne få en klar og tydelig voksenbeskjed om hvordan realiteten er? Tenk og på fremtidsfullmakt nå. Det er for seint når tiden er inne for det. Da er det greit å ha avklart disse tingene tidlig, med mors ønsker skrevet ned. Da blir det og minst mulig bråk som kan lage helvette og splitte familien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå