AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:05 #1 Del Skrevet tirsdag kl 10:05 Hva i all verden er ting nummer to fra øverst til venstre?? Ser ut som et halsbånd med fidgetspinner på, eller en Quidditchball fra Harry Potter. Anonymkode: 75fab...633 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:07 #2 Del Skrevet tirsdag kl 10:07 😂 Har du aldri sett primus før? Anonymkode: 7fdd4...283 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet tirsdag kl 10:11 #3 Del Skrevet tirsdag kl 10:11 Det er en gassbrenner, Finnes i mange utførelser. en som er dirkete koblet på gassboksen er vanligere og kanskje mer praktisk i hjemmet, 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet tirsdag kl 10:13 #4 Del Skrevet tirsdag kl 10:13 Overraskende at du vet hva tennstål er, men ikke primus 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:24 #5 Del Skrevet tirsdag kl 10:24 Flott at de deler ut informasjon, men det kunne kanskje vært en ide å ha med forklarende tekst? Det er jo ikke gitt at alle kjenner til alt på bildet. Anonymkode: 68a9c...313 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:26 #6 Del Skrevet tirsdag kl 10:26 Takk for svar! Jeg har både sett og brukt primus, men det var en gammel modell som ikke lignet på fidgetspinner. Tennstål har jeg for øvrig i skuffen -TS Anonymkode: 75fab...633 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet tirsdag kl 12:57 #7 Del Skrevet tirsdag kl 12:57 Faen,er vi på randen av krig? Det må jo være noe,siden slike blir delt ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet tirsdag kl 13:14 #8 Del Skrevet tirsdag kl 13:14 Adrenalina1 skrev (14 minutter siden): Faen,er vi på randen av krig? Det må jo være noe,siden slike blir delt ut. Merkelig at vi ikke hører noe om det da synes jeg <_< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:20 #9 Del Skrevet tirsdag kl 13:20 solsolsol skrev (3 timer siden): Overraskende at du vet hva tennstål er, men ikke primus 😅 Er det neglelakkflaskene øverst til venstre? Anonymkode: 5e135...441 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:22 #10 Del Skrevet tirsdag kl 13:22 Adrenalina1 skrev (19 minutter siden): Faen,er vi på randen av krig? Det må jo være noe,siden slike blir delt ut. Det er egenberedskapsuka nå, har vært arrangert hvert år siden 2019, og året før var det en kampanje som var forløperen også. https://www.dsb.no/reportasjearkiv/egenberedskap/ Anonymkode: ec055...da5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:24 #11 Del Skrevet tirsdag kl 13:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det neglelakkflaskene øverst til venstre? Anonymkode: 5e135...441 Ja, korrekt, det er de to små, oransje urinalene for maur øverst til venstre Anonymkode: 75fab...633 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:41 #12 Del Skrevet tirsdag kl 13:41 Adrenalina1 skrev (30 minutter siden): Faen,er vi på randen av krig? Det må jo være noe,siden slike blir delt ut. Jeg tror det er mer sannsynlig at de frykter fysisk sabotasje og hacking med løsepengekrav av viktig infrastruktur, ikke direkte krig med det første. Men nå kom jeg til å tenke på noe. Pleide ikke anbefalingen å være at man skulle ha nok til å greie seg i 3 dager? Nå anbefales det nok til å klare seg i minst én uke. Jeg mener bestemt å huske at det var 9 liter vann man skulle ha før (3 liter per dag per person), mot 20 liter nå. Anonymkode: 75fab...633 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:02 #13 Del Skrevet tirsdag kl 14:02 Kjedelig hvis man ikke har dasspapir akkurat når russerane invaderer. Anonymkode: c2338...4dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:01 #14 Del Skrevet tirsdag kl 21:01 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tror det er mer sannsynlig at de frykter fysisk sabotasje og hacking med løsepengekrav av viktig infrastruktur, ikke direkte krig med det første. Men nå kom jeg til å tenke på noe. Pleide ikke anbefalingen å være at man skulle ha nok til å greie seg i 3 dager? Nå anbefales det nok til å klare seg i minst én uke. Jeg mener bestemt å huske at det var 9 liter vann man skulle ha før (3 liter per dag per person), mot 20 liter nå. Anonymkode: 75fab...633 Før så var truslene knyttet til ekstremvær, strømbrudd etc. som man regner med er fikset i løpet av et par dager. Med dagens internasjonale trusselbilde tenker de nok mye mer worst case scenario, med krig og konflikter som rammer mye større og flere. Vi har gått fra at "prepping" var noe noen særinger holdt på med til at det er en sterk nasjonal anbefaling. (Tenker de river seg i håret borte i DSB over at Barthen stikker nesa si borti alt som har med høyintensitetskonflikter å gjøre) Anonymkode: e8043...f0d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden (endret) Hahahhaa tuller du nå? Kanskje du skal teste friluftsliv! Det er sykt artig! Endret 11 timer siden av Stoltskeiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden hahaha! Det er gassbrenner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Stoltskeiv skrev (6 timer siden): Hahahhaa tuller du nå? Kanskje du skal teste friluftsliv! Det er sykt artig! Som tidligere nevnt: Har både sett og brukt primus, men den hadde en annen utforming enn den på bildet Friluftsliv er flott det, men jeg foretrekker kortere turer, og bål over primus. Anonymkode: 75fab...633 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Er dette fordi norske myndigheter vet at det blir borgerkrig i USA etter valget? Hvis USA er satt ut av spill, vil Russland, Kina og lakeiene deres gripe muligheten. Det må jo være derfor? Anonymkode: e0905...333 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Adrenalina1 skrev (På 29.10.2024 den 13.57): Faen,er vi på randen av krig? Det må jo være noe,siden slike blir delt ut. Har du ikke skjønt det ennå? Men det har heller ikke regjeringen, for alle ammunisjonslagrene er tomme. Så når russerne kommer må alle veikingene som spiller TV-spill ut og ta dem med kniven. Det er nok bare å legge seg på rygg kvinner. Anonymkode: bcb3a...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Adrenalina1 skrev (På 29.10.2024 den 13.57): Faen,er vi på randen av krig? Det må jo være noe,siden slike blir delt ut. AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er dette fordi norske myndigheter vet at det blir borgerkrig i USA etter valget? Hvis USA er satt ut av spill, vil Russland, Kina og lakeiene deres gripe muligheten. Det må jo være derfor? Anonymkode: e0905...333 Nå har jo egenberedskapsuka eksistert siden 2019 da, så at det knytter seg direkte opp til pågående konflikter er lite trolig. Men selvfølgelig har verdenssituasjonen innvirkning på hva slags råd man får, det sier seg jo selv. Det ligger nok ikke noen konspirasjon rundt dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå