AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #1 Del Skrevet 28. oktober 2024 #$@! For et ødelagt system! Noen timer med kulde her i NO5 og prisen går av skaftet. Lover jo fint for vinteren, dette. Anonymkode: 7deac...3ea 2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #2 Del Skrevet 28. oktober 2024 Dette er fremtiden. Helt naturlig utvikling. Hvis alle prøver å bruke strøm samtidig så vil strømmen bli dyrere. På de tidspunktene det er lite etterspørsel så vil strømmen bli veldig billig. For deg som privatkunde er jo dette helt fantastisk. Mellom 8 og 4 er jo du på jobb. Slå av lyset og kos deg med billig strøm på kveld og natt Anonymkode: b537a...836 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #3 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er fremtiden. Helt naturlig utvikling. Hvis alle prøver å bruke strøm samtidig så vil strømmen bli dyrere. På de tidspunktene det er lite etterspørsel så vil strømmen bli veldig billig. For deg som privatkunde er jo dette helt fantastisk. Mellom 8 og 4 er jo du på jobb. Slå av lyset og kos deg med billig strøm på kveld og natt Anonymkode: b537a...836 Hva er naturlig med dette? Anonymkode: 50049...15c 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. oktober 2024 #4 Del Skrevet 29. oktober 2024 Det er jo omtrent slik prisen for fly til populære destinasjoner rett før og etter skoleferie ser ut 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #5 Del Skrevet 29. oktober 2024 newman01 skrev (1 time siden): Det er jo omtrent slik prisen for fly til populære destinasjoner rett før og etter skoleferie ser ut Tja, ganget med ni? Virker nokså hårreisende. Og smart strømstyring vil vel jevne ut prisene i fremtiden, dvs. sannsynligvis blir det dyrt for alle. Automatiserte anlegg vil jo varme opp bygg før kl07... Uansett, tre kvarter igjen, folkens. Anonymkode: 7deac...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #6 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er fremtiden. Helt naturlig utvikling. Hvis alle prøver å bruke strøm samtidig så vil strømmen bli dyrere. På de tidspunktene det er lite etterspørsel så vil strømmen bli veldig billig. For deg som privatkunde er jo dette helt fantastisk. Mellom 8 og 4 er jo du på jobb. Slå av lyset og kos deg med billig strøm på kveld og natt Anonymkode: b537a...836 Hva med oss som jobber som nattevakt og kommer hjem kl 08:00 på morgenen. Skal ikke vi få lov å "kose" oss med billig strøm... Anonymkode: 10d5a...9af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #7 Del Skrevet 29. oktober 2024 Norge er ødelagt og politkerne synes det er helt greit. Anonymkode: fea59...0c2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 29. oktober 2024 #8 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tja, ganget med ni? Virker nokså hårreisende. Og smart strømstyring vil vel jevne ut prisene i fremtiden, dvs. sannsynligvis blir det dyrt for alle. Automatiserte anlegg vil jo varme opp bygg før kl07... Uansett, tre kvarter igjen, folkens. Anonymkode: 7deac...3ea Det var da langt høyere prosentvise endringer på strømprisen i sommer. Kunne gå fra -2 øre til +20 øre på en time. Dvs. det eksempelet går ikke engang an å regne ut i prosent Strømstøtten kapper toppene i dag rimelig kraftig. Endringen i prismønster i dag skyldes sannsynligvis overgangen til "flytbasert markedskobling", som StatNett har implementert fra 29/10. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #9 Del Skrevet 29. oktober 2024 "Slå av lyset" - er folk helt blåste? Det er ikke lys som driver strømkostnaden, men oppvarming og varmtvannsbeholder. Anonymkode: 6bb03...a80 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 29. oktober 2024 #10 Del Skrevet 29. oktober 2024 Slik er straffen for å stemme på politikere som ikke aner hva de driver med. Gratulerer. Det er heldigvis under et år til dere kan gjenta 100% tillitt til akkurat de samme folka... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #11 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): "Slå av lyset" - er folk helt blåste? Det er ikke lys som driver strømkostnaden, men oppvarming og varmtvannsbeholder. Anonymkode: 6bb03...a80 AnonymBruker skrev (7 timer siden): #$@! For et ødelagt system! Noen timer med kulde her i NO5 og prisen går av skaftet. Lover jo fint for vinteren, dette. Anonymkode: 7deac...3ea Det der hadde vi i februar. Vi har riktignok et stort hus, men vi brukte faen meg 10000kr den måneden på strøm pga sånne topper. No2 her. Vanvittig, så kommende februar så håper jeg det holder seg langt under. Varmepumpe nr 2 er installert. Jeg har medlidenhet for dem som sliter med å betale strømmen når den blir så høy. Anonymkode: 938be...4b6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #12 Del Skrevet 29. oktober 2024 Ta det med ro, stol på Støre. Det er bare en person som har fryst ihjel fordi de slo av strømmen. Anonymkode: 6bb03...a80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #13 Del Skrevet 29. oktober 2024 A-hunter skrev (1 time siden): Slik er straffen for å stemme på politikere som ikke aner hva de driver med. Gratulerer. Det er heldigvis under et år til dere kan gjenta 100% tillitt til akkurat de samme folka... Finnes der politikere i Norge som vet hva de gjør? 🥲 Anonymkode: a0952...c78 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. oktober 2024 #14 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det der hadde vi i februar. Vi har riktignok et stort hus, men vi brukte faen meg 10000kr den måneden på strøm pga sånne topper. No2 her. Vanvittig, så kommende februar så håper jeg det holder seg langt under. Varmepumpe nr 2 er installert. Jeg har medlidenhet for dem som sliter med å betale strømmen når den blir så høy. Anonymkode: 938be...4b6 10’000 i februar? Jeg brukte 2208kWh som kostet 1917kr. Dere hadde til og med lavere strømpris enn NO1 Så før du skylder på politikere kan du kanskje se litt på eget forbruk først… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #15 Del Skrevet 29. oktober 2024 A-hunter skrev (1 time siden): Slik er straffen for å stemme på politikere som ikke aner hva de driver med. Gratulerer. Det er heldigvis under et år til dere kan gjenta 100% tillitt til akkurat de samme folka... Ja, til de samme som sørget for nettopp dyr strøm! Om høyre kommer til makta igjen! Anonymkode: 69737...68e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #16 Del Skrevet 29. oktober 2024 -jk- skrev (2 timer siden): Det var da langt høyere prosentvise endringer på strømprisen i sommer. Kunne gå fra -2 øre til +20 øre på en time. Dvs. det eksempelet går ikke engang an å regne ut i prosent Strømstøtten kapper toppene i dag rimelig kraftig. Endringen i prismønster i dag skyldes sannsynligvis overgangen til "flytbasert markedskobling", som StatNett har implementert fra 29/10. Kan du si noe mer om det? Er dette et engangstilfelle i så fall eller er det nye prismønstre? Jeg forventet at dagens gale priser var koblet til en kald natt - og ikke noe mer enn det. A-hunter skrev (1 time siden): Slik er straffen for å stemme på politikere som ikke aner hva de driver med. Gratulerer. Det er heldigvis under et år til dere kan gjenta 100% tillitt til akkurat de samme folka... Nå har jo det politiske Norge vært enig om dette her i alle år. Kablene til England og Tyskland ble godkjent av Tord Lien (FrP), olje- og energiminister under Erna Solberg (H). Vi vet godt at Høyre og FrP jobber for bedriftseiere og mot folk flest, men det er i seg selv et skikkelig dårlig argument for å stemme for de. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det der hadde vi i februar. Vi har riktignok et stort hus, men vi brukte faen meg 10000kr den måneden på strøm pga sånne topper. No2 her. Vanvittig, så kommende februar så håper jeg det holder seg langt under. Varmepumpe nr 2 er installert. Jeg har medlidenhet for dem som sliter med å betale strømmen når den blir så høy. Anonymkode: 938be...4b6 Vi har også to varmepumper nå, men fyrer fortsatt aller mest med ved. Det er selvhogst og er rimeligere enn strøm over ca 70 øre/kWt. I NO5 med BKK/Eviny kommer også over 80 øre/kWt til i en lang smørebrødliste med diverse nettleieavgifter. AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ta det med ro, stol på Støre. Det er bare en person som har fryst ihjel fordi de slo av strømmen. Anonymkode: 6bb03...a80 Ingen har fryst i hjel pga. avslått strøm. Den saken nettavisen hadde her om dagen hadde en utrolig villedende overskrift. Strømstøtten fungerer jo på et vis, men den fungerer ikke for markedet lenger da spareinsentivet i de dyreste timene er borte. Anonymkode: 7deac...3ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 29. oktober 2024 #17 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det der hadde vi i februar. Vi har riktignok et stort hus, men vi brukte faen meg 10000kr den måneden på strøm pga sånne topper. No2 her. Vanvittig, så kommende februar så håper jeg det holder seg langt under. Varmepumpe nr 2 er installert. Jeg har medlidenhet for dem som sliter med å betale strømmen når den blir så høy. Anonymkode: 938be...4b6 Kan være greit å trekke fra strømstøtten før du oppgir slike kostnader da. 231 øre for en kWh blir til 105 øre etter strømstøtte. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 29. oktober 2024 #18 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta det med ro, stol på Støre. Det er bare en person som har fryst ihjel fordi de slo av strømmen. Anonymkode: 6bb03...a80 Det har jo ingenting med strømprisen å gjøre. Vedkommende hadde masse penger, men klarte tydeligvis ikke å betale regninger. Da spiller det liten rolle om regningen er på 500,- eller 5000,-, strømmen blir kuttet uansett. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 29. oktober 2024 #19 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du si noe mer om det? Er dette et engangstilfelle i så fall eller er det nye prismønstre? Jeg forventet at dagens gale priser var koblet til en kald natt - og ikke noe mer enn det. Anonymkode: 7deac...3ea Det ser vi i løpet av de nærmeste dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 29. oktober 2024 #20 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan du si noe mer om det? Er dette et engangstilfelle i så fall eller er det nye prismønstre? Jeg forventet at dagens gale priser var koblet til en kald natt - og ikke noe mer enn det. Anonymkode: 7deac...3ea Prisen hopper litt opp og ned. Her er månedsrapport for august for min strømmåler. Legg merke til 10.august, da fikk jeg betalt 24kr for strømmen jeg brukte den dagen. Ingen solceller, kun vanlig forbruker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå