Gå til innhold

Tenker dere at single og barnløse menn på 40 er tapermenn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Det eneste taperne i samfunnet er det som lever liv med lite/ingen lykke. 
Uansett variabel så er det "quality of life" over lengst mulig tid som er det ultimate målet.
Siden det varier hva som gir oss lykke så er "tapere" bare en subjektiv vurdering uten stor verdi, selv om en kan finne statistiske korrelasjoner på gruppe nivå. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gregarious skrev (17 minutter siden):

Det eneste taperne i samfunnet er det som lever liv med lite/ingen lykke. 
Uansett variabel så er det "quality of life" over lengst mulig tid som er det ultimate målet.
Siden det varier hva som gir oss lykke så er "tapere" bare en subjektiv vurdering uten stor verdi, selv om en kan finne statistiske korrelasjoner på gruppe nivå. 

Det er derfor folk som har familie som lykken i sitt liv legger det taperstemplet på noen på vegne av dem, fordi de ikke har nådd deres mål. Tror mange gjør det i ulike grener, vi pålegger andre våre mål.

Anonymkode: 67264...327

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn er ikke for alle. Det krever mye av deg som menneske, og man må kunne sette seg selv til side i perioder. Jeg har alltid ønsket meg barn, så fra min side så var dette et veldig bevisst valg. 

Er man usikker på å få barn, så er det heller bedre å la det være. 

Jeg har veldig stor respekt for frivillige barnløse. 

Så lenge man tar et valg, og klarer å stå for det valget så skal man respektere det. Det er det ikke alle som gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg vet at mange menn tenker som om andre menn, forutsatt at den barneløse mannen på 40 ikke er milliardær, kjendis, idrettsstjerne, you get the picture. Fordi da er det et bevisst valg (ønsker sikkert å ligge med flest mulig stramme 20-åringer i stedet).

Anonymkode: 51a2e...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 20.40):

Som har lav status, lav utdanning etc? Med dårlig helse, usunt kosthold, røyker og drikker? Kanskje utseendemessige handicap som hårtap, tynn eller overvektig?

Hvis ikke noe av dette, hva tenker dere om barnløse menn på 40?

Anonymkode: 03633...2fe

Jeg tenker at de er kjærestemateriale. Ville aldri ha koblet meg på en type som fyller huset mitt med unger annenhver uke. Han fikk være så kjekk han ville men nei. Spm to. Hva gir status? Hvis han har lav utdanning, så foretrekker jeg at han har en jobb som han trives i og er stolt av. Lav utdanning kan gi maskulinitetspoeng for meg, dersom han er stolt av jobben sin. Enten det er barista, rengjøringspersonell, søppeltømmer eller hva det måtte være. Jeg bryr meg ikke, så lenge han trives og er grei.

Hvis en mann har usunt kosthold, røyker og drikker er han ikke kjærestemateriale for meg. Jeg har hatt nok med mine egne avhengighetsproblemer. Trenger ikke rydde i bakhagen til en mann i tillegg. Tenker litt at om man røyker og drikker som 20 åring, så er det ikke sikkert det synes så godt, men er man 40 og har en slik livsstil, så begynner det å sette spor. Derfor bør vi 40 åringer spise sunt, trene kropp og muskler, og hva angør alkohol så er moderasjon viktig. Det er stilig å gå på fylla, og det senker prestasjonsevnen i sengen, så nei til alkohol fra min side. Skulle jeg hatt mann, så ville det vært en som kunne løpe meg meg. Da må han være opplagt søndag morgen!

Tynn i håret er helt greit. Tenk deg en mann som har tatt hårtransplantasjon. For min del ville jeg tenkt at han var både rar og forfengelig. Ikke maskulint. Jeg sier ja til hårtap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som stiller slike spørsmål som TS gjør er tapere. 

Anonymkode: 3f732...364

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 20.40):

Som har lav status, lav utdanning etc? Med dårlig helse, usunt kosthold, røyker og drikker? Kanskje utseendemessige handicap som hårtap, tynn eller overvektig?

Hvis ikke noe av dette, hva tenker dere om barnløse menn på 40?

Jeg tenker at de som snakker om lav status og ser ned på hårtap og ulik kroppsvekt er rimelig store tapere. Synes på en måte litt synd på mennesker med slike holdninger til sine medmennesker, for de kan umulig ha det godt med seg selv.

Anonymkode: f7d3e...feb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 21.04):

Så ingen menn uten barn på 40 er ufrivillig barnløse?

Det er det helt sikkert, men jeg tenker ikke det om folk uten barn

Anonymkode: 2b6c4...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (22 timer siden):

Synes du de er tapere?

Nei, for kvinne på 40 uten barn er trolig det av egen vilje, og iallefall ikke grunnet dårlig utseende eller lav status.

Synd på de som ikke kan få barn, de andre velger det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ingenting om barnløse menn over 40 som gruppe (eller kvinner, for den saks skyld). Det er da tusenvis av årsaker til at folk ikke har unger.

Av folk jeg kjenner kommer jeg bare på en eneste mann som jeg regner som en taper - han har fire unger.

Anonymkode: a4cb3...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i det hele tatt. 

Det er få personer jeg ser på som tapere, og om jeg ser på dem som tapere, har det ingenting å gjøre med hverken barn, kroppsvekt eller hårvekst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei, for kvinne på 40 uten barn er trolig det av egen vilje, og iallefall ikke grunnet dårlig utseende eller lav status.

Synd på de som ikke kan få barn, de andre velger det selv.

Synes menn og kvinner bør vurderes likt mht dette. Barnløse menn er ikke mer tapere enn barnløse kvinner. Og det er ikke sånn at alle barnløse kvinner er frivillig barnløse. Det er like mange ufrivillig single og barnløse kvinner som menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker virkelig ikke ordet tapere. Det fører ingenting godt med seg å tenke slik...

I min bok er alle vinnere 🥳🥳🥳🥳

Jeg liker best Vinn-Vinn relasjoner 👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går da ikke rundt å tenker slik om andre mennesker. Har da nokk med egne utfordringer, ingen er perfekte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...