Gå til innhold

Tenker dere at single og barnløse menn på 40 er tapermenn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker dere at single og barnløse menn på 40 er tapermenn?

Nei.

Anonymkode: 16e18...993

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er singel og barnløs mann på 50 og regner meg derfor som vinner. Det er herlig.

Anonymkode: 991ea...3f7

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvis ikke noe av dette, hva tenker dere om barnløse menn på 40?

Anonymkode: 03633...2fe

Jeg er barnløs, enslig mann tett opp mot 40, og tenker jeg har det så godt som jeg kan ha det. 😊 Livet peker oppover. Både jeg og livet er som en god vin som blir bedre med tiden, og enda var jeg ikke så verst fra før av 😬 😎

Hvis noen ønsker å se ned på meg for å være barnløs, enslig eller rundt 40 så får de nå bare sitter der og mugne for min del. Kunne ikke brydd meg mindre. :nisse:

• Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nah. Fins interessante/tiltrekkende/spennende/attraktive folk med alle slags bakgrunner. Antar ikke automatisk noenting på grunnlag av sivilstatus/barnløshet.

Anonymkode: 4753f...eef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som har lav status, lav utdanning etc? Med dårlig helse, usunt kosthold, røyker og drikker? Kanskje utseendemessige handicap som hårtap, tynn eller overvektig?

At de enten er barnløse fordi de har valgt det selv, eller at de er ufrivillig barnløse. Samma det? Tenker uansett ikke at de er tapere på noen som helst måte. 

Endret av Lovise78
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner et par stykker som fyller en del av kriteriene i HI, og jeg tror nok de oppfatter seg selv som tapere i livets lotteri. Det gjelder gjerne kronisk sykdom. De hadde nok kunnet skaffe seg familie, men det er ikke sikkert det hadde økt livskvaliteten.

Anonymkode: bd56e...9a2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tenker det er todelt. Enten noenlunde det som beskrives i hovedinnlegget. Eller egoistiske, umodne menn som tror de har god tid, og for evig har draget, til å skaffe seg den fertile, sexy og moderlige 25-åringen å stifte familie med. Er jo tross alt bare ungfolen enda. 

Anonymkode: 3c223...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at menn over 35 uten minst et langvarig seriøst forhold bak seg ikke har den livskunnskapen, verdi grunnlag osv som jeg ser etter hos en partner.

Men på 40 pluss som ikke har barn er det ofte en fare for at plutselig vil stifte familie så for meg som har et barn som snart flytter hjemmefra er dette uinteressant. Hadde jeg vært dame over 30 med barneønske så hadde de vært innenfor mitt interessefelt.

Menn som aktivt ikke ønsker barn har sannsynlig ikke den helt store interessen for en tenåring mor.

Vi har da alle ulike preferanser og tenker det er helt greit.

Anonymkode: 64072...172

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som har lav status, lav utdanning etc? Med dårlig helse, usunt kosthold, røyker og drikker? Kanskje utseendemessige handicap som hårtap, tynn eller overvektig?

Jeg tenker det er fornuftige menn. Ikke alle ønsker barn, enten det er kvinner eller menn. Det synes jeg man skal respektere. 

Jeg vil heller bli sammen med en mann som IKKE har barn, enn en som har barn. Det er en av mine preferanser. Jeg har ikke lyst på barn selv og da tenker jeg at jeg har mest til felles med en mann som IKKE har barn. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tenker at menn over 35 uten minst et langvarig seriøst forhold bak seg ikke har den livskunnskapen, verdi grunnlag osv som jeg ser etter hos en partner.

Jeg leser stadig nye grunner til hvorfor jeg ikke er noe å satse på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner et par stykker som fyller en del av kriteriene i HI, og jeg tror nok de oppfatter seg selv som tapere i livets lotteri. Det gjelder gjerne kronisk sykdom. De hadde nok kunnet skaffe seg familie, men det er ikke sikkert det hadde økt livskvaliteten.

Anonymkode: bd56e...9a2

Helt uavhengig av om man er frisk eller kronisk syk, så blir man ikke lykkeligere av å få barn.

Anonymkode: e4fcf...398

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker ikke at de er tapere på noe salgs måte. 
Trist om de feks ønsker seg barn, for da tikker klokka litt om de ikke ønsker å være en gammel far. 

Jeg er kvinne i midten av 30 årene. Ferdig med barn. Fant meg en mann som var 40 år og som selv var ferdig med barn. 

Jeg hadde nok ikke passet for en mann som har ønsket seg en dame som var klar for å få fler barn. 

Ang utseende er litt hva de gjør det til selv. Mindre sjanse for de å finne seg noen om de ikke tar vare på seg selv. Jeg fikk en glow up etter jeg var ferdig med småbarns perioden og elsker den «nye» ungdommen jeg har fått tilbake. Med overskudd og god helse. 

Mannen min tar vare på utseende sitt med trening og drar jevnlig til frisøren. Synes det er viktig. Jeg hadde sikkert ikke interessert meg for han om han ikke hadde brydd seg om sitt utseende. 

Anonymkode: 7d97d...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lurendreieren skrev (22 minutter siden):

Jeg leser stadig nye grunner til hvorfor jeg ikke er noe å satse på 😅

Husk at denne personen ikke er oss alle 😊 

Anonymkode: 67264...327

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kommer an på om det er selvvalgt eller ufrivillig. Men ser uansett ikke på menn på 40 uten barn som noen tapere.  Verre med de  som ikke klarer å ha orden på livet sitt med eller uten barn.  De er det verre med.  De som selvvalgt ikke vil ha barn. Har jeg respekt for. Det er litt å gå i mot strømmen. Det er forventet at alle skal inn i samme bås i Norge. Vokse opp og få seg familie og barn. Ikke alle dette passer til og de som klarer å innse det at dette ikke er noe for meg vil jeg si er bra. Da har de god selvinnsikt vil jeg si.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde det var omvendt 

Anonymkode: f39c3...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trodde det var omvendt 

Anonymkode: f39c3...da4

At de som har fått seg familie, hus, bil er tapere?

Anonymkode: 43927...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er 40. Om jeg hadde vært uten utdanning, vært syk, hatt lav lønn, hatt dårlig helse, vært alkoholisert og hatt tynt pistrete hår så hadde jeg vel ikke hatt beste mulighetene i dating. Jeg hadde blitt sett på som mindre populær og jeg hadde ikke datet meg selv da. 

Anonymkode: 05ff9...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enslig med barn i 40 årene,  et av barna har en diagnose som gjør foreldreskapet mer krevende. Om jeg skulle finne en ny partner er det på mange måter en pluss for meg at han ikke har barn.

Det jeg tenker kan være krevende hvis jeg skulle hatt et kjæresteforhold et jo at han mangler en livserfaring som kunne gitt han mer forståelse for min situasjon. (Det blir jo som alle andre erfaringer, feks jeg kunne ikke vært en nyttig sparringspartner for noen som vil planlegge å seile over atlanteren, den type erfaring mangler jeg)

Når det gjelder det du kaller utseendemessige handicap er dette ikke så viktig for meg. Jeg tenner på person og ikke kropp. 

Rusmisbruk er et problem. Det er jeg ikke åpen for.

Jeg ser ikke ned på mennesker fordi de er single, barnløse, rusmisbrukere eller ikke passet inn i et standard skjønnhetsideal. 

Jeg ser ned på mennesker som er slemme med hensikt, som benytter enhver anledning til å tråkke på andre. Trump er et godt eksempel på et menneske jeg ser ned på. Jeg syns han er ufyselig. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at å se ned på, eller ikke ha respekt for vedkommede Vs det å ikke ønske vedkommede som kjæreste er veldig forskjellige ting og trenger ikke høre sammen. 

Anonymkode: 05ff9...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Stereotypisk beskrivelse av en spesifikk type menn 🤣 kjenner mange barnløse 40-50 åringer. Noen drikker, godt betalt jobb. Noen drikker ikke, dårlig betalt jobb men er veltrent. Tenker forskjellig om de alle. Ingen av delene er grunnen til at de ikke har barn. Noen vil ikke, noen har ikke hatt mulighet ennå. 🤷🏼‍♀️ 

så kan ikke si at jeg tenker EN ting om alle barnløse 40 åringer 🤭 høres behagelig ut dog. Ikke at jeg ville byttet ut mine barn mot det livet. Men hvis man velger vekk barn er det jo en grunn til det. Og da kan man jo leve som man vil da 🤭🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 3eb49...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...