AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #1 Del Skrevet 28. oktober 2024 Holder på å strikke en kjole, som jeg nå må rekke opp for tredje gang. Det er rett før jeg legger hele strikkehobbyen på hylla, det er jo umulig å forstå mange oppskrifter. Eller kanskje det bare er jeg som har tungt for det🤣 Anonymkode: 6c5b3...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FeraVera Skrevet 28. oktober 2024 #2 Del Skrevet 28. oktober 2024 Hvilken del av mønsteret er det du ikke får til? Og starter du på kolonne 8 eller på den kolonnen som tilsvarer størrelsen din? Det tar tid å komme inn i hvordan man strikker mønstre og det kan være vanskelig i begynnelsen, men etterhvert går det bedre☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 28. oktober 2024 #3 Del Skrevet 28. oktober 2024 Nøyaktig hva er det du ikke forstår? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #4 Del Skrevet 28. oktober 2024 cleangal skrev (6 minutter siden): Nøyaktig hva er det du ikke forstår? Ikke jeg som er TS, men jeg strikker litt og forstår heller ikke dette. Hva er "bakre ledd og "fremre ledd"? Og hva er poenget med å lage en oppskrift der man skal lese fra høyre mot venstre? Anonymkode: 811b7...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 28. oktober 2024 #5 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke jeg som er TS, men jeg strikker litt og forstår heller ikke dette. Hva er "bakre ledd og "fremre ledd"? Og hva er poenget med å lage en oppskrift der man skal lese fra høyre mot venstre? Anonymkode: 811b7...dd0 Bakre ledd er den delen av masken som er «bak» pinnen, altså vekk fra deg. Fremre ledd er den delen av masken som er foran pinnen, altså mot deg. Og alle strikkeoppskrifter jeg har vært borti siden jeg lærte å strikke for 47 år siden starter nederst til høyre og leses mot venstre. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #6 Del Skrevet 28. oktober 2024 cleangal skrev (1 minutt siden): Bakre ledd er den delen av masken som er «bak» pinnen, altså vekk fra deg. Fremre ledd er den delen av masken som er foran pinnen, altså mot deg. Og alle strikkeoppskrifter jeg har vært borti siden jeg lærte å strikke for 47 år siden starter nederst til høyre og leses mot venstre. I alle dager, det er nytt for meg. Jeg er ingen ekspert, men jeg har da strikket flere gensere , men aldri vært borti en oppskrift som starter nederst til høyre og leses mot venstre. Strikkes det da nedenfra og opp? Anonymkode: 811b7...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #7 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I alle dager, det er nytt for meg. Jeg er ingen ekspert, men jeg har da strikket flere gensere , men aldri vært borti en oppskrift som starter nederst til høyre og leses mot venstre. Strikkes det da nedenfra og opp? Anonymkode: 811b7...dd0 Det er diagrammet som leses nedenfra og fra høyre, det er slik det gjøres, ja. Strikker man frem og tilbake må man lese diagrammet fra venstre når man strikker på vrangsiden. Anonymkode: e693e...859 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #8 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I alle dager, det er nytt for meg. Jeg er ingen ekspert, men jeg har da strikket flere gensere , men aldri vært borti en oppskrift som starter nederst til høyre og leses mot venstre. Strikkes det da nedenfra og opp? Anonymkode: 811b7...dd0 Jeg har aldri vært borti en oppskrift som ikke gjør det. Det er jo den veien man strikker. Anonymkode: 72779...8dd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #9 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I alle dager, det er nytt for meg. Jeg er ingen ekspert, men jeg har da strikket flere gensere , men aldri vært borti en oppskrift som starter nederst til høyre og leses mot venstre. Strikkes det da nedenfra og opp? Anonymkode: 811b7...dd0 Man leser bestandig diagrammet fra høyre mot venstre. Anonymkode: 178f0...6cf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #10 Del Skrevet 28. oktober 2024 cleangal skrev (11 minutter siden): Nøyaktig hva er det du ikke forstår? Det står at en skal starte fra høyre å lese mønsteret mot venstre, hvordan kan jeg da starte på kolonne 16 på høyre bakstykke? På høyre bakstykke, skal jeg repetere mønster innenfor markerte område? Jeg er ganske nybegynner, så mulig dette ble for avansert for meg. Jeg får gi det et til forsøk før jeg gir meg. Anonymkode: 6c5b3...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #11 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri vært borti en oppskrift som ikke gjør det. Det er jo den veien man strikker. Anonymkode: 72779...8dd AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man leser bestandig diagrammet fra høyre mot venstre. Anonymkode: 178f0...6cf Ja, selvfølgelig, nå tenkte jeg bare veldig feil😂 Anonymkode: 811b7...dd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #12 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke jeg som er TS, men jeg strikker litt og forstår heller ikke dette. Hva er "bakre ledd og "fremre ledd"? Og hva er poenget med å lage en oppskrift der man skal lese fra høyre mot venstre? Anonymkode: 811b7...dd0 Alle mønsterdiagram leses fra høyre til venstre fordi du strikker fra høyre til venstre. Du skal starte på kolonne 16, stanse ved kolonne 17 og så gjenta 12-17. Noen ganger må man starte midt i mønsteret for at det skal gå opp med maskeantall for størrelsen du strikker. Bakre maskeledd er å tre pinnen bakfra (men ikke strikk vrang, du skal fortsatt ha tråden bak arbeidet), fremre maskeledd er å tre pinnen forfra på vanlig måte. Du kan google hvordan man gjør det, noen kaller det å strikke vridd rett. Anonymkode: dec3e...61f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 28. oktober 2024 #13 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det står at en skal starte fra høyre å lese mønsteret mot venstre, hvordan kan jeg da starte på kolonne 16 på høyre bakstykke? På høyre bakstykke, skal jeg repetere mønster innenfor markerte område? Jeg er ganske nybegynner, så mulig dette ble for avansert for meg. Jeg får gi det et til forsøk før jeg gir meg. Anonymkode: 6c5b3...4b3 Du begynner med den masken som står over tallet 16 i mønsteret og strikker maske 16 og 17. Så strikker du maske 12 til 17, det er de maskene som skal repeteres. De strikker du til du kommer til slutten av pinnen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #14 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 21.18): Ikke jeg som er TS, men jeg strikker litt og forstår heller ikke dette. Hva er "bakre ledd og "fremre ledd"? Og hva er poenget med å lage en oppskrift der man skal lese fra høyre mot venstre? Anonymkode: 811b7...dd0 Det er helt normalt å lese et mønster fra høyre til venstre! Og strikker man i bakre del av masken strikker man masken vridd😊 Anonymkode: cf089...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå