Hateridioter Skrevet 29. oktober 2024 #21 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vel, jeg bor på bygda, her spør man om noen har noen trær man kan hugge og så er det alltids noen som er nevenyttige og setter det opp på dugnad. Man kan fint lage en benk av ett tre og bruke virke som er tatt ut når de tynner skog for å bygge gapahuk. Det eneste som koster rene penger, pleier å være ting som olje eller beis, spiker og slikt. Dersom det er ett eller annet grunneierlag, pleier de selv å ta ut det de kan avskaffe fra sin skog. Bor på et sted med stor dugnadsånd. Anonymkode: 469f8...525 Noen gjorde det så enkelt her jeg bor - den gapahuken blåste av gårde under ett uvær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #22 Del Skrevet 29. oktober 2024 Hateridioter skrev (2 timer siden): Noen gjorde det så enkelt her jeg bor - den gapahuken blåste av gårde under ett uvær. Det sier likevel lite om det er stuerent å starte opp et lag som skal drive med veldedighet, ha en plass i styret og at laget tildeler deg oppdrag som du tjener penger på, i form av å gå på befaring og planlegge prosjekter. ( De som eier bedriften, startet opp laget, sammen med en annen, rett før de begynte å starte prosjekter) Det er ikke at jeg er negativ til at noen tjener penger, men jeg synes det mer virker som om de har lite arbeidsoppdrag ellers og bruker dette laget til egen vinning. Anonymkode: 469f8...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 29. oktober 2024 #23 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det sier likevel lite om det er stuerent å starte opp et lag som skal drive med veldedighet, ha en plass i styret og at laget tildeler deg oppdrag som du tjener penger på, i form av å gå på befaring og planlegge prosjekter. ( De som eier bedriften, startet opp laget, sammen med en annen, rett før de begynte å starte prosjekter) Det er ikke at jeg er negativ til at noen tjener penger, men jeg synes det mer virker som om de har lite arbeidsoppdrag ellers og bruker dette laget til egen vinning. Anonymkode: 469f8...525 De har selv startet laget? Da skjønner jeg ikke problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #24 Del Skrevet 29. oktober 2024 Hateridioter skrev (32 minutter siden): De har selv startet laget? Da skjønner jeg ikke problemet. Jeg fant det jeg lurte på her: https://www.frivillighetnorge.no/verktoy/organisasjon/ledelse-og-styrearbeid/veileder-for-styrearbeid/til-sist/styreprinsippene 1.7. I eksterne sammenhenger hvor styremedlemmer representerer organisasjonen må de ikke bruke styrevervet til å skaffe seg selv, familiemedlemmer eller venner økonomiske eller materielle fordeler. Styremedlemmer skal ikke kreve eller ta imot personlig honorar for å representere organisasjonen eksternt selv om representasjonen innebærer arbeidsbyrde. Anonymkode: 469f8...525 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 29. oktober 2024 #25 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fant det jeg lurte på her: https://www.frivillighetnorge.no/verktoy/organisasjon/ledelse-og-styrearbeid/veileder-for-styrearbeid/til-sist/styreprinsippene 1.7. I eksterne sammenhenger hvor styremedlemmer representerer organisasjonen må de ikke bruke styrevervet til å skaffe seg selv, familiemedlemmer eller venner økonomiske eller materielle fordeler. Styremedlemmer skal ikke kreve eller ta imot personlig honorar for å representere organisasjonen eksternt selv om representasjonen innebærer arbeidsbyrde. Anonymkode: 469f8...525 Er det en ideell organisasjon? Hva er laget registrert som i brreg? Får de en økonomisk fordel? Får bedriften betalt mer for tilsvarende til andre kunder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #26 Del Skrevet 14. november 2024 Hah! Jeg visste det var noe muffens, nå har denne nestlederen blitt tatt for å forfalske et dokument i nabovarslet til dette prosjektet.. og mer tvilsomme ting dukket opp. Lurer på hva resten av denne « ideelle organisasjonen» sier. Anonymkode: 469f8...525 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #27 Del Skrevet 18. november 2024 Iverksatt av såkalte ildsjeler........? Anonymkode: 0297c...6f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 18. november 2024 #28 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 20.10): I en liten kommune lages det et såkalt « utviklingslag» , i utviklingslaget er en av eierne i en lokal bedrift nestleder, en av de andre eierne er også med i denne såkalt ideelle organisasjonen. De er antagelig under 10 medlemmer som er med og alle er godt kjente med hverandre, noen er i familie og andre er venner. Utviklingslaget bestemmer seg for at det skal bygges noen installasjoner og at dette skal bygges på dugnad og man starter en spleis, det viser seg at bedriften til de to som er med, er samarbeidspartner og skal få betalt for prosjekteringen av utviklingsprosjektet, det har ikke vært noen anbudsrunde. Det kommer ikke frem av spleisen at endel av kostnaden er pengene for forarbeidet med tegning osv… Det har vært ennrekke lignende hendelser, der firmaet starter spleiser og liksom samarbeider med lokalsamfunnet, får bygd ting på dugnad, men tar seg betalt for prosjektering. - Jeg synes at dette gir meg en bismak av svært dårlig etikk og spør meg selv om dette er korrupsjon? Hva synes dere? Noen som har peiling på lovligheten i dette? Anonymkode: 469f8...525 Jeg tror du ser sånne forhold i små kommuner hele tiden og det grenser i hvert fall til korrupsjon. Bittesmå kommuner er jo i seg selv problematisk i forhold til demokrati og likhet for loven, anbudsregler osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #29 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 10.20): Hah! Jeg visste det var noe muffens, nå har denne nestlederen blitt tatt for å forfalske et dokument i nabovarslet til dette prosjektet.. og mer tvilsomme ting dukket opp. Lurer på hva resten av denne « ideelle organisasjonen» sier. Anonymkode: 469f8...525 Godt slike blir tatt. Ut fra det du skrev i hovedinnlegget så vil jeg tro det vil dukke opp en god del mer. Høres ut som om det drives både svindel og korrupsjon. Svindelen blir personen sikkert straffet for, men jeg vil tro "noen" har størst interesse i at alt ikke kommer frem, og er derfor villige til å gjøre ham (eller henne, om det er en kvinne) til syndebukk. Og slik blir gjerne korrupsjonsdelen maskert og glemt. Godt du er oppmerksom og følger med! Anonymkode: 9356f...2a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #30 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 13.31): Godt slike blir tatt. Ut fra det du skrev i hovedinnlegget så vil jeg tro det vil dukke opp en god del mer. Høres ut som om det drives både svindel og korrupsjon. Svindelen blir personen sikkert straffet for, men jeg vil tro "noen" har størst interesse i at alt ikke kommer frem, og er derfor villige til å gjøre ham (eller henne, om det er en kvinne) til syndebukk. Og slik blir gjerne korrupsjonsdelen maskert og glemt. Godt du er oppmerksom og følger med! Anonymkode: 9356f...2a2 Det viste seg at vedkommende er kommunepolitiker og sitter i et utvalg, selv om vedkommende er varamedlem i kommunestyret…. Anonymkode: 469f8...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #31 Del Skrevet 24. november 2024 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 13.22): Iverksatt av såkalte ildsjeler........? Anonymkode: 0297c...6f6 Jepp! Anonymkode: 469f8...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #32 Del Skrevet 5. desember 2024 Jeg lurer på om dette plutselig ble en politisak? Aner ikke om det er den saken, men det dukket opp en nyhetssak om varsel om en kommunepolitiker som indikerte ulovlige forhold, samtidig som en annen kommunepolitiker hadde skrevet på debattsidene om habilitet og korrupsjon i små kommuner. Anonymkode: 469f8...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå