AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:10 #21 Del Skrevet mandag kl 20:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil tro dette er et barn på 17 år som går på vgs. Da er det ikke uvanlig (men ikke ønsket) at foreldre ringer praksisplassen som om det skulle vært en skole. Anonymkode: 5a949...5f9 Det var læreren som formidlet det videre. Jeg husket feil. Anonymkode: 05fd0...7b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:11 #22 Del Skrevet mandag kl 20:11 Maleficenta skrev (1 time siden): Hæ? Det er det rareste. Er du sikker på at det var derfor? I følge læreren så var det den eneste grunnen. Snakket for lite i matpausen. Anonymkode: 05fd0...7b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:16 #23 Del Skrevet mandag kl 20:16 mommyaka skrev (1 time siden): Sikker på at det var snakk om i pausene og ikke ellers...ar han ikke kommuniserer godt nok eller svare på spørsmål? Ikke hørt om noen som mister praksis plass pga de ikke snakker nok i pausen...om dette er "grunnlag" vil de nok bare ha han vekk og fant dårlig grun I følge læreren så var det den eneste grunnen. At hn ikke snakket nok i matpausen. Oppmøte var som det skulle. Jobbet i høstferien. Har ikke brukt mobil. Det faglige utførte arbeidet var det ikke noe å si på. Jeg begynner å lure på om de bare ville ha gratis arbeidskraft. Anonymkode: 05fd0...7b1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:21 #24 Del Skrevet mandag kl 20:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så rart. Er det betalt pause? Jeg liker ikke og snakke når jeg spiser , ofte gjør jeg ærender også. Når jeg var yngre satt jeg ofte med en bok. Aldri hørt om noe sånt. Selv når det er betalt . Er du sikker på at dette er sant? Anonymkode: 9a863...fe9 Det er ikke betalt pause. Hn har ikke fått lønn. Det er ubetalt praksis. Anonymkode: 05fd0...7b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:24 #25 Del Skrevet mandag kl 20:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Arbeidsgiver ga ut informasjon om en ansatt, til en tredjeperson? Det høres ulovlig ut. Anonymkode: 4d580...b10 Dette er sannsynligvis snakk om vg1 eller vg2 praksis på yrkesfag. Da er de fleste under 18, og ikke myndige. Anonymkode: 69685...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:27 #26 Del Skrevet mandag kl 20:27 Det ligger nok mer i det enn oppgitt grunn. Anonymkode: d84c9...c64 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:34 #27 Del Skrevet mandag kl 20:34 Det må jo helt klart ha vært noe annet, og så har de funnet på en tullegrunn. Anonymkode: 3395d...17d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet mandag kl 20:38 #28 Del Skrevet mandag kl 20:38 Her kan dre klage. I praksis forholder man seg til kontrakt, enten mellom lærestedet og eleven eller skolen og lærestedet. Kontrakten legger føringer for hva som gir rett til oppsigelse. Å snakke for lite er ikke gyldig oppsigelsesgrunn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:45 #29 Del Skrevet mandag kl 20:45 Jeg tenker ungdommen skal være glad for at han ikke trenger å være der lenger. Tydeligvis en leder som overhode ikke kan å lede. Skolen kan finne en ny praksisplass. Det skjedde flere ganger her at ungene byttet plass. For at enten dem ikke trivdes eller noe annet. Anonymkode: df52b...937 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:49 #30 Del Skrevet mandag kl 20:49 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er innenfor bygg og anlegg. Læreren syns også det var veldig merkelig. Anonymkode: 05fd0...7b1 Hæ? Ja det var veldig merkelig, i denne bransjen har vi ganske stor takhøyde for forskjellige personligheter. Lunch er jo for at du skal ha en liten pause, om du vil sitte og scrolle på telefonen så er det lov. Jeg håper skolen boikotter denne bedriftene i fremtiden, for dette er ikke normal.., Bransjen våres skal være bedre enn dette! Håper ungdommen din får en bedre plass og kanskje får se denne bransjen fra en mye bedre side. Anonymkode: 1046b...fd5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:55 #31 Del Skrevet mandag kl 20:55 Jeg har vært i arbeidslivet i 30 år. Jeg er veldig stille av meg. Jeg snakker ikke mye i pausene. Men jeg gjør jobben min. Det er det viktigste Anonymkode: 075eb...05a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:05 #32 Del Skrevet mandag kl 21:05 Enten sier ikke arbeidsplassen den egentlige grunnen eller så er lederen der temmelig hjernedød. Uansett så er det kanskje like greit at ungdommen får bytte til en bedre arbeidsplass. Anonymkode: 3f8ae...184 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:13 #33 Del Skrevet mandag kl 21:13 Jeg ville sendt de en henvendelse om å få en skriftlig begrunnelse for oppsigelse av praksisplassen. Anonymkode: fc8ef...06d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:25 #34 Del Skrevet mandag kl 21:25 Det var en praksisplass på vgs. Ro dere ned. Tipper det var mer som var gæærnt, men lærer vil ikke si det fordi da er helvete løs. Anonymkode: d4be6...67d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:39 #35 Del Skrevet mandag kl 21:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hn prøvde å snakke mer. Men det var tydeligvis ikke godt nok. Det er lærer som har hatt dialog med arbeidsplassen. Lærer forklarte at alt annet var på stell. Anonymkode: 05fd0...7b1 Høres ut som en useriøs bedrift. Det er vanskelig å finne praksisplass, så skjønner at gutten er lei. Anonymkode: 5a949...5f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:43 #36 Del Skrevet tirsdag kl 04:43 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det var en praksisplass på vgs. Ro dere ned. Tipper det var mer som var gæærnt, men lærer vil ikke si det fordi da er helvete løs. Anonymkode: d4be6...67d Men hvis det er så ille at man ikke får fortsette så er det enda viktigere med konkret tilbakemelding slik at ungdommen får vite hvor han skal forbedre seg. Anonymkode: fc8ef...06d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet tirsdag kl 04:48 #37 Del Skrevet tirsdag kl 04:48 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ungdommen min mistet praksisplassen sin. Da jeg spurte om hvorfor forklarte arbeidsplassen at hn snakket for lite i matpausen. De hn jobbet sammen med hadde gitt en advarsel etter tre uker om at hn måtte delta mer i samtalen. Så gikk det tre uker til uten bedring i følge arbeidsplassen. Og da var det rett ut. Ungdommen min fortalte meg at de to voksne (35 år begge to) brukte ca 50 prosent av tiden på å snakke om partnerne sine og barna sine. De to voksne hadde også jobbet sammen i 12 år. Og min ungdom syns det var vanskelig å snakke på kommando. Faglig var det ikke noe å si på. Oppmøtet var 100 prosent. Hn satt ikke mobilen. Jeg syns dette var merkelig. Anonymkode: 05fd0...7b1 Håper du har grunnen skriftelig. Da har du dokumentasjon til å ta det videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet tirsdag kl 06:33 #38 Del Skrevet tirsdag kl 06:33 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det ligger nok mer i det enn oppgitt grunn. Anonymkode: d84c9...c64 Helt garantert… Det er nok en høy grad av trynefaktor, at ungdommen ikke passer inn på arbeidsstedet, og er altfor tilbakeholden og passiv. (Pluss at han har en mor som blander seg og legger ut om ham på KvinneGuiden…) 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:41 #39 Del Skrevet tirsdag kl 06:41 Så useriøst, vanskelig for å tro på dette. Det viser hvor useriøst dagens arbeidsliv er blitt, så klages det på at unge faller utenfor. I en pause skal man få lov til å være still, koble av slik man ønsker selv. For det er jo pause. Jeg selv er godt voksen, foretrekker en stille pause. Tar gjerne 10min på øyet også, noen ganger snakker jeg med kollegaer om noe som er interessant. Ikke tråkepratet om familie og hverdagslivet; det klarer jeg meg uten Anonymkode: b403d...64b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:42 #40 Del Skrevet tirsdag kl 06:42 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har vært i arbeidslivet i 30 år. Jeg er veldig stille av meg. Jeg snakker ikke mye i pausene. Men jeg gjør jobben min. Det er det viktigste Anonymkode: 075eb...05a Er det arbeidslivet handler om ❤️ Etterpå får man omgås de man ønsker. Anonymkode: b403d...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå