Gå til innhold

Utblåsning - salg av brukte barneklær

Frauken
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Mange er som deg, og jeg er ikke sikker det er så lurt. Jeg merker jeg selger lettere unna merkeklær, selv om de er veldig utdaterte, godt brukte, og mine barn er kanskje 3-4 barn som brukte det. Men folk kjøper, selv upraktiske ting som en kjole du bruker kanskje 1 gang i året. Enn fine, litt brukte, og mer praktiske ting som vinterdress fra Kappahl eller Lindex. Jeg synes egentlig det er litt rart. 

Anonymkode: 7f2e6...e45

Selvfølgelig er det lurt, du sier selv at klærne allerede er brukt av 3-4 barn. Mye mye bedre enn å kjøpe fast fashion til samme pris, men som kun kan brukes til ett, kanskje to barn om det brukes lite. (Ikke alle er opptatt av at klærne skal se pene ut, da er det kanskje ok å kjøpe utvaskede Lindex-klær, men det er ikke for alle).

Mest av alt kjøper jeg sånne merker nye, og selger dem vidre (PENT brukt. Er de mer brukt eller har synlig slitasje beskrives det nøyaktig). Ved å gjøre det sånn så betaler jeg alt i alt omtrent det samme for etisk produsert kvalitetsklær som kan brukes av mange barn etterpå, som jeg gjør for billig produsert i storskala fra fast fashion brands.

Jeg kan garantere at jeg kan skille på et fast fashion plagg og et kvalitetsmerke med bind for øynene. 

Anonymkode: b3166...aee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Mange er som deg, og jeg er ikke sikker det er så lurt. Jeg merker jeg selger lettere unna merkeklær, selv om de er veldig utdaterte, godt brukte, og mine barn er kanskje 3-4 barn som brukte det. Men folk kjøper, selv upraktiske ting som en kjole du bruker kanskje 1 gang i året. Enn fine, litt brukte, og mer praktiske ting som vinterdress fra Kappahl eller Lindex. Jeg synes egentlig det er litt rart. 

Anonymkode: 7f2e6...e45

Jeg ser heller ikke sammenhengen her.. de fleste penkjoler og andre klær til spesielle anledninger er jo upraktiske uansett hvor man kjøper dem, men om man kan kjøpe kvalitet som holder gjennom mange barn så må jo det være mye bedre enn å kjøpe nytt til hvert barn. Hvert plagg som produseres setter sitt miljøavtrykk. 
Og at man kjøper en penkjole betyr vel ikke at man ikke også kjøper praktiske klær til barna sine ? 🤔

Anonymkode: b3166...aee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 23.08):

Jeg synes kategorien «Pent brukt» er vanskelig. Hva legger man i det? 
Kategoriene er 

Helt ny

Som ny

Pent brukt

Godt brukt

Må fikses

Jeg tror mye av det jeg legger ut som «godt brukt» er noe som andre kunne kategorisert som «pent brukt». Godt brukt for meg er når man ser at feks barneklær er brukt, litt nupper eller ikke så myk inni lenger (men ingen hull/flekker). Ville du kalt det pent brukt eller godt brukt?

Anonymkode: ebe67...7fe

Det vil jeg kalle godt brukt. Klær som jeg ikke ville gitt bort eller fått havner i søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...