Gå til innhold

Utblåsning - salg av brukte barneklær

Frauken
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg solgte en nameit ulldress for 100 kr nylig. La meg på/litt under det som ser ut til å være vanlig pris på finn fordi jeg hadde lyst å bli kvitt den litt fort. Men jeg skjønner jo at ikke alle gidder selge billig. Noen vil prøve å dra inn litt penger når de først tar seg bryet. Jeg har flere ting (ikke klær fordi jeg ser at jeg får ikke solgt det) som ligger ute i evigheter fordi jeg betalte dyrt og vil prøve å få inn penger.

Du velger jo selv hva du vil kjøpe? Jeg skjønner ikke at det skal være et problem? 

Varen må ha god beskrivelse så klart. Hvis ting selges med flekker, så det stå. Har klærne masse nupper eller slitasje, så er de ikke god som ny eller pent brukt. Man må være ærlig. Men det er fortsatt lov å sette den prisen man vil. 

Anonymkode: 9eb49...1cd

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Problemet er jo at man må scrolle seg gjennom hundrevis av totalt irrelevante annonser for å se om man kan finne noen som har priset fornuftig. Flere av disse har også eldgamle annnonser=får ikke solgt. Allikevel setter de ikke ned prisen! De ødelegger jo bruktmarkedet, og kan heller bare gnu på de overprisede klærne sine i fred og trekke annonsen så kan vi andre som greier å holde oss til et edruelige prisnivå få ha plattformen i fred.

Anonymkode: f664e...76f

Du kan jo bare fylle inn pris fra-til?

Anonymkode: 9eb49...1cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josephine skrev (1 time siden):

Kjenner meg igjen i denne. Jeg selger nytt tøy/tøy som noen ganger er brukt et fåtall ganger til yngste (jeg og bestemødre liker å shoppe) + hun har mye arvetøy.

Mye er eksklusivt, men folk forventer å få det nesten gratis. Da gir jeg heller bort til venner og bekjente. 

Merker selv at mange ønsker produkter til en slikk og ingenting uavhengig av tilstand. Har solgt dyre produkter med merkelappen på til godt redusert pris og får inn flere meldinger med skambud.  Noe som er helt uaktuelt. Da gir jeg heller bort til familie/venner eller donerer. Er også mange som ønsker at jeg skal levere til dem personlig fordi de ikke har tid til å hente selv eller ønsker å betale frakt. Noe som også er uaktuelt å gjøre for småpenger.

Får solgt det meste da jeg priser fornuftig og har gode bilder/beskrivelser men det er svært tydelig at det sitter masse folk rundt om kring å tror jeg gidder jobben med å selge for å gjøre andre en tjeneste. Jeg selger aldri klær/utstyr med hull, andre skader eller stor slitasje.

Anonymkode: 98c13...ffd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cattleya skrev (14 timer siden):

Men husk at flekkene aldri er forsøkt fjernet, og HELT sikkert går av i vask da😂

Haha ja. Hva feiler folk? Selger klær med mye flekker, og skriver at det går sikkert av i vask?! Blir så irritert.. vask klærne før du legger de ut for salg!! 

Anonymkode: d5025...e0c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan skiller settet du har kjøpt seg fra ullundertøy fra barnas hus? Er det ull spunnet og tovet og strikket for hånd eller noe sånt siden du tenker ullundertøyet må koste 1000 kr for å være bra nok kvalitetsmessig? Ullundertøy fra reflex har god kvalitet og er sertifisert øko-tex 100 klasse 1. Hvilke sertifiseringer har ullsettet til 1000 kroner som gjør det verdt prisen?

Anonymkode: c17f6...753

De billigste ullsettene fra Reflex oppleves (av oss) som veldig tynne, og tåler svært lite. Det eneste de kan brukes til hos oss er som rent ullUNDERTØY, altså under andre klær for minst mulig slitasje. Til slutt ryker gjerne sømmene rundt knappene i skrittet på bodyen uansett etter vask..

Barna våre går bare i ull når det er kaldt, for det blir litt varmt inne med ulltights og bukse over, og da må vi ha noe som holder hakket bedre. Noe ull fra Reflex har vært fint, men har opplevd at de holder dårligere enn ull fra Hust&Claire eller Name It.

Anonymkode: f5bc7...9a3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Merker selv at mange ønsker produkter til en slikk og ingenting uavhengig av tilstand. Har solgt dyre produkter med merkelappen på til godt redusert pris og får inn flere meldinger med skambud.  Noe som er helt uaktuelt. Da gir jeg heller bort til familie/venner eller donerer. Er også mange som ønsker at jeg skal levere til dem personlig fordi de ikke har tid til å hente selv eller ønsker å betale frakt. Noe som også er uaktuelt å gjøre for småpenger.

Får solgt det meste da jeg priser fornuftig og har gode bilder/beskrivelser men det er svært tydelig at det sitter masse folk rundt om kring å tror jeg gidder jobben med å selge for å gjøre andre en tjeneste. Jeg selger aldri klær/utstyr med hull, andre skader eller stor slitasje.

Det er nettopp det. Det oppleves som at folk mener at brukt er brukt uansett- men det er det jo ikke. 

Det er forskjell på en ny Paz Rodriguez-kjole og en brukt kjole fra Nameit. Man kan ikke forvente like mye avslag. 

Jeg leter kun etter selgere som selger kvalitet, men nå er ikke målet mitt å få alt til rabatt heller da.

Du høres forresten ut som en selger jeg hadde likt å kjøpe fra.  Tilstand betyr mer for meg enn pris.😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I en annen tråd fra helgen var det folk som anbefalte en gravid å kjøpe brukt barnetøy og at dette ble kastet etter folk. 

Jeg ser ikke på brukt tøy verken til voksne eller barn, fordi vi er eksem mennesker som ikke kan ha hva som helst. 

Men jeg forstår din utblåsing. Og du får min sympati fordi dette er bare grådighet. 

Ser derimot på Tupperware folk selger på Finn. Der selger folk TW som er dyrere hos Finn enn de koster nye hos konsulent. Er folk så korte i toppetasjen at de kjøper uten å sjekke ny pris på samme produkt ved resalg? 

Anonymkode: 2820a...9e4

Vi er også eksem mennesker, og for oss er brukt gull. Utvasket bomullstøy er noe av det beste. Siden vi arver mye så får vi også en del tøy som er godt brukt, disse plaggene blir ofte favorittene til barna. 

Til diskusjonen, det ser nok ut som at det er en overvekt av de som overpriser ting på Finn, da disse tingene blir liggende og de som er priset lavt/normalt forsvinner raskt. Om jeg legger ut noe på Finn er det gjerne solgt og hentet samme dag som det ble lagt ut. Når man da leter etter noe så ser man kun tingene ingen vil kjøpe. 

Anonymkode: 16fee...945

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cattleya skrev (16 timer siden):

Men husk at flekkene aldri er forsøkt fjernet, og HELT sikkert går av i vask da😂

Sant! (Eksempel fra en av de siste par dagene på finn.no): Skjønner virkelig ikke de som selger og som legger ut med MALINGSFLEKK og «ikke forsøkt vasket, men går sikkert av», og i tillegg legger ut til krona mer enn plagget kostet nytt på fullpris 😂😂 Så må jo også frakt plusses på. Er vel neppe bare jeg som synes den prisen er uaktuell. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: cfc86...d8d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men igjen, kjøper vet ikke hva du faktisk betalte for den? Ting er ofte på salg, men de kommer jo med en merkelapp med fullpris. Hver gang jeg ser det så tenker jeg at den er kjøpt på salg og forsøkt selges dyrere enn hva kjøper betalte. 

Anonymkode: 681b8...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ikke brukt tøy lengre pga har opplevd så mange uærlige selgere. Skalltøy som har vært vasket feil alt for mange ganger, vinterdresser uten slitasje som har hatt mer enn normal bruksslitasje osv. 

Selger selv en god del barneklær og sko. Får alltid solgt regndresser (kattnakken), skalltøy / turklær (Helly Hansen, Bergans), regntøy (Didriksons, Helly Hansen, Kattnakken), sko (dockboots, Salomon, Okaki og Ponny) med en gang. Kivat luer og Kavat sko er også veldig lettsolgt. Kattnakken kan man få ganske høy pris på nå siden en god del er utsolgt og ikke alle er fornøyd med den nye endringen på dressene. 

Anonymkode: 6bc5d...a51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til diskusjonen, det ser nok ut som at det er en overvekt av de som overpriser ting på Finn, da disse tingene blir liggende og de som er priset lavt/normalt forsvinner raskt. Om jeg legger ut noe på Finn er det gjerne solgt og hentet samme dag som det ble lagt ut. Når man da leter etter noe så ser man kun tingene ingen vil kjøpe. 

At noe må legges ut på nytt handler ikke nødvendigvis om feil prising, men om at det varierer hvilke kjøpere som kikker på Finn til enhver tid (og særlig hvilke søk folk har ute). Noen vil også helst kjøpe noe de kan hente selv fordi de da kan se produktet først og da må man i tillegg ha en kjøper som bor der man bor. Jeg har flere ganger opplevd at ting ikke blir solgt første runde og når jeg legger det ut igjen, med akkurat samme pris, kan jeg plutselig få fem-seks stykker som sender meg melding samme dag og hvor de byr over hverandre for å få tingen. Finn er mye tilfeldigheter og flaks/uflaks også, og ting som ligger lenge er definitivt ikke bare overpriset eller noe ingen vil kjøpe.

Endret av Arkana
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (1 time siden):

At noe må legges ut på nytt handler ikke nødvendigvis om feil prising, men om at det varierer hvilke kjøpere som kikker på Finn til enhver tid (og særlig hvilke søk folk har ute). Noen vil også helst kjøpe noe de kan hente selv fordi de da kan se produktet først og da må man i tillegg ha en kjøper som bor der man bor. Jeg har flere ganger opplevd at ting ikke blir solgt første runde og når jeg legger det ut igjen, med akkurat samme pris, kan jeg plutselig få fem-seks stykker som sender meg melding samme dag og hvor de byr over hverandre for å få tingen. Finn er mye tilfeldigheter og flaks/uflaks også, og ting som ligger lenge er definitivt ikke bare overpriset eller noe ingen vil kjøpe.

Det er sant. Og ofte kan man få prisen man ønsker om man våger å vente litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Haha ja. Hva feiler folk? Selger klær med mye flekker, og skriver at det går sikkert av i vask?! Blir så irritert.. vask klærne før du legger de ut for salg!! 

Dette! Hvis ikke du fikk de av, så gjør vel ikke jeg det heller🤷🏼‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg selger klær og priser de etter tilstand. På Finn kan man nå klassifiserer hvilken tilstand klærne er i. Og da gjelder det å være ærlig. 

Dårlig klær, lavere pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å handle på f.eks Kirppis. Da får man sett alle plaggene og luket ut det som er slitt. Dessverre synes jeg prisene der også er ganske høye, men de må jo tjene inn kostnaden ved å ha en stand, så skjønner det jo. Kanskje det er prisen man betaler for å kunne undersøke varen og få et stort utvalg på en gang. Har hatt flaks der, spesielt med utstyr til baby.

Anonymkode: 91d15...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et plagg er ikke et plagg. Jeg har inne søk på spesifikke merker, og betaler da selvfølgelig mer for en brukt kjole fra Konges sløjd enn for en ny kjole på Lindex. Selger også både dyrt og billig videre, avhengig av hvor ivrig jeg er på å bli kvitt varen. Klær som er for små selges billigere enn klær som passer, men ikke brukes av ulike årsaker. 
Har for eksempel en nydelig ullgenser ute for 1350kr, men retter meg da mot de som leter etter akkurat denne genseren/merket. Har også solgt reima Stavanger i god stand til 200kr (men også en dress av et mer eksklusivt merke til 1500kr.. ble solgt den også).

Anonymkode: b3166...aee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marigull69 skrev (På 30.10.2024 den 22.26):

Jeg selger klær og priser de etter tilstand. På Finn kan man nå klassifiserer hvilken tilstand klærne er i. Og da gjelder det å være ærlig. 

Dårlig klær, lavere pris. 

Jeg synes kategorien «Pent brukt» er vanskelig. Hva legger man i det? 
Kategoriene er 

Helt ny

Som ny

Pent brukt

Godt brukt

Må fikses

Jeg tror mye av det jeg legger ut som «godt brukt» er noe som andre kunne kategorisert som «pent brukt». Godt brukt for meg er når man ser at feks barneklær er brukt, litt nupper eller ikke så myk inni lenger (men ingen hull/flekker). Ville du kalt det pent brukt eller godt brukt?

Anonymkode: ebe67...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 10.13):

Sitat
  cattleya skrev (På 28.10.2024 den 19.30):

Dere kan le men jeg har ALLTID fått vekk slike flekker som selgeren mente ikke gikk av i vask. Jeg vet ikke, virker som det er mange dårlige vaskemaskiner rundt, eller dårlige vaskemidler, hvem vet. 

hvis ikke de går av i vanlig vask, så funker det alltid med vanish eller gallesåpe. 

kjøpte f.eks. en Bergans dunjakke for 50 kroner pga flekker, størrelse 4-5 år, vasket den og den ble helt fin, dattera mi brukte det i et par år etter det. 

Anonymkode: 7f2e6...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 23.52):

Et plagg er ikke et plagg. Jeg har inne søk på spesifikke merker, og betaler da selvfølgelig mer for en brukt kjole fra Konges sløjd enn for en ny kjole på Lindex. Selger også både dyrt og billig videre, avhengig av hvor ivrig jeg er på å bli kvitt varen. Klær som er for små selges billigere enn klær som passer, men ikke brukes av ulike årsaker. 
Har for eksempel en nydelig ullgenser ute for 1350kr, men retter meg da mot de som leter etter akkurat denne genseren/merket. Har også solgt reima Stavanger i god stand til 200kr (men også en dress av et mer eksklusivt merke til 1500kr.. ble solgt den også).

Anonymkode: b3166...aee

Mange er som deg, og jeg er ikke sikker det er så lurt. Jeg merker jeg selger lettere unna merkeklær, selv om de er veldig utdaterte, godt brukte, og mine barn er kanskje 3-4 barn som brukte det. Men folk kjøper, selv upraktiske ting som en kjole du bruker kanskje 1 gang i året. Enn fine, litt brukte, og mer praktiske ting som vinterdress fra Kappahl eller Lindex. Jeg synes egentlig det er litt rart. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mange er som deg, og jeg er ikke sikker det er så lurt. Jeg merker jeg selger lettere unna merkeklær, selv om de er veldig utdaterte, godt brukte, og mine barn er kanskje 3-4 barn som brukte det. Men folk kjøper, selv upraktiske ting som en kjole du bruker kanskje 1 gang i året. Enn fine, litt brukte, og mer praktiske ting som vinterdress fra Kappahl eller Lindex. Jeg synes egentlig det er litt rart. 

det er vel fordi det å handle i billige kjedebutikker ikke er dyrt, da handler man heller nytt

Anonymkode: d11b0...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...