Gå til innhold

Utblåsning - salg av brukte barneklær

Frauken
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg solgte mine lille lam sett(dress, tøfler osv) til 500, det gikk fort!!!

Er det og for høyt?

Anonymkode: bf6ff...a03

Neida helt greit, jeg kjøpte et slikt et for samme pris :) De kan vanligvis selges igjen av neste person om det brukes fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med tanke på at jeg kjøpte en splitter ny reima vinterdress på salg i sommer til 500 kr så er ikke 400 for en brukt en særlig billig. 

Anonymkode: d6be5...d72

Stavanger? 
Det billigste den modellen har vært solgt for(i følge prisjakt.no) det siste året er 879kr, og når det er den modellen som ønskes synes jeg det er rimelig å legge seg på litt under halvparten, men som sagt, hva vet jeg. 

Anonymkode: ff9d8...b45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Stavanger? 
Det billigste den modellen har vært solgt for(i følge prisjakt.no) det siste året er 879kr, og når det er den modellen som ønskes synes jeg det er rimelig å legge seg på litt under halvparten, men som sagt, hva vet jeg. 

"Nesten ikke brukt" er jo ganske relativt, og hva den betyr kan varierer veldig. Dessuten vet man ikke om dressen feks har hatt trisseuhell, blitt vasket feil osv. Sånt må med i beregningen når man selger brukt syns jeg. Mange selgere er ikke til å stole på. Derfor nekter jeg å kjøpe noe som ikke er et direkte kupp. 

Anonymkode: 681b8...a39

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frauken skrev (3 timer siden):

Må bare få det ut her, blir så sykt irritert når folk skal selge brukte barneklær som om det var gull og diamanter! Spesielt prisen på brukte ullklær til barn er jo HELT på bærtur! 

Hvordan kan folk tenke at en fair bruktpris på en stilongs og en overdel er rundt 300 kr? Butikker selger det jo billigere på salg, og da er det nytt! De fleste ullpakkene jeg finner har hull/flekker/nupper og koster 150-200kr plagget🙄 seriøst, ting som ikke er hele og pene de gir man bort om noen vil ha det. Når f.eks barnas hus har salg kan man lett kjøpe en ullbody til 100kr, og da bør bruktprisen være mindre enn dét. 

Jeg kjøper heller nytt🥴

Enig det er helt bananas det folk skal ha. Jeg kjøper på salg..aldri brukt om ikke det er feks i en butikk der det er pent brukte klær av ekstra god kvalitet. 

Men kan være de trenger pengene og får de solgt så er det jo verdt det. 

Anonymkode: 0ceb1...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Stavanger? 

879 på nett da, mye billigere i butikk. 

Anonymkode: 3b58e...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ullklærne jeg har solgt har blitt solgt nesten med en gang. Blant annet solgte jeg nøstebarn dress i ullfleece, som var som ny til 500,- og selger kun klær uten flekker og hull. Har solgt dresser og diverse andre ulltøy. Men setter en nøktern pris. Mesteparten har jeg gitt bort fordi jeg synes det er ork å legge ut annonser med bilder 😅 Men ser det samme som ts, mye som jeg aldri kunne tenkt meg å kjøpe. 

Anonymkode: 87e99...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frauken skrev (3 timer siden):

Må bare få det ut her, blir så sykt irritert når folk skal selge brukte barneklær som om det var gull og diamanter! Spesielt prisen på brukte ullklær til barn er jo HELT på bærtur! 

Hvordan kan folk tenke at en fair bruktpris på en stilongs og en overdel er rundt 300 kr? Butikker selger det jo billigere på salg, og da er det nytt! De fleste ullpakkene jeg finner har hull/flekker/nupper og koster 150-200kr plagget🙄 seriøst, ting som ikke er hele og pene de gir man bort om noen vil ha det. Når f.eks barnas hus har salg kan man lett kjøpe en ullbody til 100kr, og da bør bruktprisen være mindre enn dét. 

Jeg kjøper heller nytt🥴

Det er selve grunnprinsippet i kapitalisme du oppsummerer her;

tilbud og etterspørsel

Anonymkode: 8b9a7...11f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg selger svært billig og likevel går bruktsalg på tise tregt. Tror jo det kan handle om at folk tror ting er mer brukt og slitt enn det er, for jeg selger aldri slitte klær. Ergo er klærne jeg selger lite brukt og gode kjøp for de som kjøper de. Jeg tenker alltid at jeg gir gode kjøp og ville blitt glad selv om jeg fikk tak i tilsvarende hos andre. Men reagerer på at folk vil ha det veldig billig. Tenker det er stooor forskjell på om noe er brukt normalt med normal slitasje, eller er en del av klesskapet til et barn med en shoppegal mor (som meg). 

uansett en ikke-sak å klage på dyre bruktpriser. Så lenge hull og misfarging er opplyst om kan folk ta den prisen de vil. Og du kan la være å kjøpe. 

Anonymkode: 20560...0f1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Nesten ikke brukt" er jo ganske relativt, og hva den betyr kan varierer veldig. Dessuten vet man ikke om dressen feks har hatt trisseuhell, blitt vasket feil osv. Sånt må med i beregningen når man selger brukt syns jeg. Mange selgere er ikke til å stole på. Derfor nekter jeg å kjøpe noe som ikke er et direkte kupp. 

Det der er jo rent spekulativt. Hvis en skal gå rundt å tro at selgere ønsker å lure deg, at «nesten ikke brukt» nærmest betyr hull på knærne, og at selgere generelt er idioter som ikke engang klarer å vaske klærne riktig, så vil jeg påstå at det er du som har et problem og ikke dem.

Anonymkode: 900cb...39a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er det jeg spør deg om. Hva er den eksakte forskjellen på ulla som er brukt i settet til 1000 kr kontra et ullundertøysett fra reflex. Ullundertøyet til reflex har god sertifisering og er et bra produkt.

Jeg trodde det kom ganske tydelig frem i innlegget mitt hva jeg spurte deg om. 

Anonymkode: c17f6...753

Du spurte ikke meg om noe ;)

set er forskjell på mønster, hva de er laget sv ofte, tykkelse feks 

Anonymkode: 87edf...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja men da er det jo bare å la være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja men da er det jo bare å la være

Ja, og så er det for selgerne bare å slutte å klage over at de ikke får solgt. 

Anonymkode: 0540c...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hadde selv tenkt å kjøpe en del klær brukt, men har endt med å bare kjøpe én klespakke med bukser fordi prisen var bra. Vil heller ikke kjøpe klespakke med klær fra cubus og h&m grunnet at jeg helst vil ha gots eller øko-tex sertifiserte klær til babyen. Har fått kjøpt mye på tilbud fra reflex og polarn o pyret.

Anonymkode: c17f6...753

Cubus er ofte GOTS, men det er jo lettere å sjekke når man kjøper i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jo vært diskutert her på KG før, men folk kan sette akkurat den prisen de ønsker på sine egne ting. Hvis de får solgt er ikke prisen for høy og om de ikke får solgt må de selv avgjøre om de trenger å sette ned prisen for å få kjøpere. Det er ingen rettighet å få kjøpe andres brukte ting til den prisen du ønsker. Selger setter prisen og du avgjør om det er verdt det for deg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, og så er det for selgerne bare å slutte å klage over at de ikke får solgt. 

Hvor klager de?

Anonymkode: e6dae...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et par klespakker med bomullstøy, men synes det er vanskelig å få match med det jeg egentlig vil ha. Jeg liker best joggebukser for at toåringen skal kunne leke helt uhindret, og endte opp med en del bukser som bare ikke passa vårt bruk (jada, skulle tenkt meg litt mer om før jeg kjøpte). Og bomullsbodyer er så billig å kjøpe nytt, at det ikke er noe poeng å kjøpe brukt. Ullklær tenker jeg er litt annerledes, men jeg handla masse på 40 % rabatt nylig (Safa, Name it, Hust & Claris) og da er man nede på nesten de prisene de tar på Finn. 

Vi har også vært heldige og arvet masse tøy, så jeg har null problem med brukt. Men har problem med bruktprisene….

Anonymkode: fbe22...da5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg synes jeg selger svært billig og likevel går bruktsalg på tise tregt. Tror jo det kan handle om at folk tror ting er mer brukt og slitt enn det er, for jeg selger aldri slitte klær. Ergo er klærne jeg selger lite brukt og gode kjøp for de som kjøper de. Jeg tenker alltid at jeg gir gode kjøp og ville blitt glad selv om jeg fikk tak i tilsvarende hos andre. Men reagerer på at folk vil ha det veldig billig. Tenker det er stooor forskjell på om noe er brukt normalt med normal slitasje, eller er en del av klesskapet til et barn med en shoppegal mor (som meg). 

uansett en ikke-sak å klage på dyre bruktpriser. Så lenge hull og misfarging er opplyst om kan folk ta den prisen de vil. Og du kan la være å kjøpe. 

Anonymkode: 20560...0f1

Kjenner meg igjen i denne. Jeg selger nytt tøy/tøy som noen ganger er brukt et fåtall ganger til yngste (jeg og bestemødre liker å shoppe) + hun har mye arvetøy.

Mye er eksklusivt, men folk forventer å få det nesten gratis. Da gir jeg heller bort til venner og bekjente. 

Endret av Josephine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor klager de?

Anonymkode: e6dae...a8d

Det er flere som klager bare i denne tråden, men ellers dukker det stadig opp innlegg. Mange under "Forbruker og økonomi". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg legger ut ull til 50 kr plagget. Det der omtrent ubrukt ut og jeg får ikke solgt. 

Anonymkode: f8654...a37

Hvor da? 

Anonymkode: e1a59...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt litt brukt på finn, men syntes det beste er å dra innom barne brukt butikker som eksempel loppeliten. Da kan man se produktet før man kjøper det. Er veldig forskjell på bodene. Men ser fort hvem som ønsker å få ting solgt og ikke. Vi har også vært heldige og arvet en hel søppelsekk med klær av bestekompisen til samboeren. Så vi har spart masse penger pga det. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...