Gå til innhold

Utblåsning - salg av brukte barneklær

Frauken
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Da kjøper du nytt da, enkelt og greit. Hvis selger ikke får solgt så setter hen vel ned prisen.

Anonymkode: 9dd01...703

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er en grunn til at jeg kjøper lite barneklær brukt… men kjøper når jeg finner noe fornuftig, så i år ble hele ull-garderoben kjøpt brukt i pakke. 20 plagg av god kvalitet som så ubrukte ut(ble positivt overraska da jeg pakka opp) til 1000kr, str 122-128. 
Men blir litt oppgitt når jeg skal selge også, for de som kjøper vil prute på alt! Men jeg er kanskje på bærtur når jeg vil ha 400kr for en nesten ubrukt vinterdress(reima Stavanger) uten bruksmerker og slitasje

Anonymkode: ff9d8...b45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (6 minutter siden):

Syns mye brukt blir solgt dyrt til tider jeg. Ser møbler blir solgt omtrent som i butikk, klær til voksene og blir ofte priset høyt. Så syns dette er blitt være

Bare å gå i butikken og kjøpe fullpris, bruktkjøp er frivillig 😉

Anonymkode: 5715a...18a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er vel ikke noe galt i å ta så mye man kan få? Og får de det ikke må de sette ned prisen. Jeg skjønner ikke problemet.

Anonymkode: e6dae...a8d

Problemet er jo at man må scrolle seg gjennom hundrevis av totalt irrelevante annonser for å se om man kan finne noen som har priset fornuftig. Flere av disse har også eldgamle annnonser=får ikke solgt. Allikevel setter de ikke ned prisen! De ødelegger jo bruktmarkedet, og kan heller bare gnu på de overprisede klærne sine i fred og trekke annonsen så kan vi andre som greier å holde oss til et edruelige prisnivå få ha plattformen i fred.

Anonymkode: f664e...76f

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reagert på det samme. De får jo åpenbart ikke solgt. Det er nok de samme som sutrer over at folk ikke vil kjøpe brukt 😆

Jeg har solgt mye brukt selv og da selger jeg i pakker. Type fire ullsett til 500kr og de har flydd avgårde. Jeg selger til det jeg selv hadde følt var en god pris. Klærne er jo brukt. 

Reagerer også på de som insisterer på at de skal ha for eksempel 1000 kr for en ulldress som for øyeblikket er på salg til 700 🤣 argumentasjonen da er visst at de selv betalte 1400 for den…. Og igjen… de forstår ikke hvorfor de ikke får solgt 🙄

Hvem i alle dager har faktisk betalt fullpris for reflex ull? 🤣 

Anonymkode: d6be5...d72

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg legger ut ull til 50 kr plagget. Det der omtrent ubrukt ut og jeg får ikke solgt. 

Anonymkode: f8654...a37

Har du link? Jeg kjøper gjerne!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er en grunn til at jeg kjøper lite barneklær brukt… men kjøper når jeg finner noe fornuftig, så i år ble hele ull-garderoben kjøpt brukt i pakke. 20 plagg av god kvalitet som så ubrukte ut(ble positivt overraska da jeg pakka opp) til 1000kr, str 122-128. 
Men blir litt oppgitt når jeg skal selge også, for de som kjøper vil prute på alt! Men jeg er kanskje på bærtur når jeg vil ha 400kr for en nesten ubrukt vinterdress(reima Stavanger) uten bruksmerker og slitasje

Med tanke på at jeg kjøpte en splitter ny reima vinterdress på salg i sommer til 500 kr så er ikke 400 for en brukt en særlig billig. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så slutt å kjøp brukt da. Ungene fortjener bedre.

Anonymkode: 0d7a3...0ad

Det er ikke spesielt bærekraftig om alle skal kjøpe nytt hele tiden og la barna bruke det en relativt kort tid, for så å la plaggene ligge ubrukte. Ullen varmer like godt om den har vært brukt, og barnehagebarn er stort sett ikke så fisefine at de bryr seg.

Jeg tjener godt og har god økonomi, men kjøper en god del brukt. 

Anonymkode: 8608a...8c6

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ting i god stand så kjøper jeg fint litt overpriset ting. Jeg har råd til det. Jeg selv selger billig, også fordi jeg har råd til det. Du kan da fint sortere ting på pris, så slipper du å bli irritert på alle de overpriset tingene. Så lenge selger beskriver alt av mangler og tar gode bilder så vet man jo hva man kjøper. 

Ellers finnes det jo folk som ikke har noen annen god inntektskilde, så de selger brukte ting. Og så er det noen ting, som Kattnakken, H&M eksklusive kjoler, genser fra en eller annen kjendis o.l. som noen alltid kjøper opp kun for å selge dyrere senere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ullundertøyet vi kjøper til barna koster 1000 kr. per sett til fullpris, så personlig så tenker jeg at du heller får kjøpe billigreier til 100 kr. på Barnas Hus dersom du syntes det er for dyrt brukt. 🤦‍♀️

Anonymkode: 6a08e...7d1

Lannulva har ofte salg. Har kjøp samme sett som på finn nytt til 550. Settet på finn hadde to hull og strikkene i buksen var vasket istykker.  De skulle ha 650 for det!

Anonymkode: 3b58e...9de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte mine lille lam sett(dress, tøfler osv) til 500, det gikk fort!!!

Er det og for høyt?

Anonymkode: bf6ff...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Samme her! Hvorfor gidde å prute når prisen allerede er lav? Skjønner jo at folk gjør det, og at jeg sikkert er rar som reagerer på det, men jeg blir litt grinete hver gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri brukt, aldri gjort. Men hvorfor sutre over at folk priser for høyt sånn generelt? Enten det er barneklær, møbler eller vogner. Det er helt frivillig og kjøpe, og får de ikke solg så setter de vel ned prisen eller droppe selge.

Det er jo ingen andre enn selgers problem. De vil sikkert prøve få igjen mest mulig. Vi har heldigvis hatt yngre barn i familien som har arvet fra oss, våre to er de eldste så vi har alltid kjøpt nytt til våre

Anonymkode: 7ada6...0b3

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frauken skrev (1 time siden):

Må bare få det ut her, blir så sykt irritert når folk skal selge brukte barneklær som om det var gull og diamanter! Spesielt prisen på brukte ullklær til barn er jo HELT på bærtur! 

Hvordan kan folk tenke at en fair bruktpris på en stilongs og en overdel er rundt 300 kr? Butikker selger det jo billigere på salg, og da er det nytt! De fleste ullpakkene jeg finner har hull/flekker/nupper og koster 150-200kr plagget🙄 seriøst, ting som ikke er hele og pene de gir man bort om noen vil ha det. Når f.eks barnas hus har salg kan man lett kjøpe en ullbody til 100kr, og da bør bruktprisen være mindre enn dét. 

Jeg kjøper heller nytt🥴

La være å kjøpe da. 🤷‍♀️

altså dyrere ullsett koster 6-700 kr, da er det hekt greit å ta 300, det er forskjell på merkene 

Anonymkode: 87edf...c5b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Problemet er jo at man må scrolle seg gjennom hundrevis av totalt irrelevante annonser for å se om man kan finne noen som har priset fornuftig. Flere av disse har også eldgamle annnonser=får ikke solgt. Allikevel setter de ikke ned prisen! De ødelegger jo bruktmarkedet, og kan heller bare gnu på de overprisede klærne sine i fred og trekke annonsen så kan vi andre som greier å holde oss til et edruelige prisnivå få ha plattformen i fred.

Anonymkode: f664e...76f

Det er etthundre prosent frivillig å scrolle gjennom «hundrevis av irrelevante annonser». Steder som Tise, Finn og andre kjente brukersteder har også så gode filter at dersom du ikke vil betale mer enn 200kr for en vinterdress, så kan du lekende lett avgrense søket ditt til dette.

Jeg sliter også med å forstå logikken din i forhold til at du på den ene siden påstår at selgere som ønsker overpris «ødelegger» bruktmarkedet, men på den annen side sier du at disse annonsene blir liggende evig og ikke blir solgt. Hvordan ødelegger det markedet at annonser blir liggende lenge? Jeg kan ikke se at dette ødelegger for andre enn den som vil selge, men ikke får solgt. 

Kan ikke akkurat si at jeg syns så synd i deg. Det du holder på med er helt selvvalgt. 

Anonymkode: 900cb...39a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvordan skiller settet du har kjøpt seg fra ullundertøy fra barnas hus? Er det ull spunnet og tovet og strikket for hånd eller noe sånt siden du tenker ullundertøyet må koste 1000 kr for å være bra nok kvalitetsmessig? Ullundertøy fra reflex har god kvalitet og er sertifisert øko-tex 100 klasse 1. Hvilke sertifiseringer har ullsettet til 1000 kroner som gjør det verdt prisen?

Anonymkode: c17f6...753

Du vet det er forskjell på ull eller??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Med tanke på at jeg kjøpte en splitter ny reima vinterdress på salg i sommer til 500 kr så er ikke 400 for en brukt en særlig billig. 

Vel ofte på salg dr det begrenset med str 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bare å gå i butikken og kjøpe fullpris, bruktkjøp er frivillig 😉

Anonymkode: 5715a...18a

Da mine var små så fikk en ofte sekker med klær for 100kr. Nå priser de hvert plagg. Og ser selv jeg ser på priser . Og får jeg ting nytt til samme sum omtrent som brukt da kjøper jeg heler nytt enkelt og greit.

Her så arvet vi mye, og vi ga tøy videre .

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frauken skrev (1 time siden):

Må bare få det ut her, blir så sykt irritert når folk skal selge brukte barneklær som om det var gull og diamanter! Spesielt prisen på brukte ullklær til barn er jo HELT på bærtur! 

Hvordan kan folk tenke at en fair bruktpris på en stilongs og en overdel er rundt 300 kr? Butikker selger det jo billigere på salg, og da er det nytt! De fleste ullpakkene jeg finner har hull/flekker/nupper og koster 150-200kr plagget🙄 seriøst, ting som ikke er hele og pene de gir man bort om noen vil ha det. Når f.eks barnas hus har salg kan man lett kjøpe en ullbody til 100kr, og da bør bruktprisen være mindre enn dét. 

Jeg kjøper heller nytt🥴

Så kjøp nytt da, hvis du mener at du får det vel så billig i butikk som brukt? Virker på meg som at motivasjonen din for å kjøpe brukt kun er for å få kvalitetsvarer til gi bort-pris, så da skjønner jeg ikke hvorfor du gidder når du i følge deg selv kan gjøre like gode kjøp av identiske varer brukt. 

Anonymkode: 900cb...39a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du vet det er forskjell på ull eller??

Det er det jeg spør deg om. Hva er den eksakte forskjellen på ulla som er brukt i settet til 1000 kr kontra et ullundertøysett fra reflex. Ullundertøyet til reflex har god sertifisering og er et bra produkt.

Jeg trodde det kom ganske tydelig frem i innlegget mitt hva jeg spurte deg om. 

Anonymkode: c17f6...753

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...