Gå til innhold

Utblåsning - salg av brukte barneklær

Frauken
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får de faktisk solgt til den prisen så er det vel derfor de setter den så høyt, da. Fåe de ikke solgt setter de fleste prisen ned. Jeg hadde heller ikke kjøpt så dyrt brukt, men noen gjør det tydeligvis og i disse dyrtider vil nok noen ha mest mulig igjen for innkjøp de selv har hatt. 

Anonymkode: 36e00...c44

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg! Folk selger hullete og slitte saker som om de sitter på store unike verdier.

Det gjelder spesielt de med Kattnakken, vindfleecejakke fra Polarn o Pyret og ulltøy, Nøstebarn barnehagevotten med flere.

De selger det til nesten ny pris, med hull, helt latterlig, man får det til en brøkdel av prisen på salg.

Jeg tenker mitt om disse personene og blar videre. 

Anonymkode: 8474f...e6e

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe galt i å ta så mye man kan få? Og får de det ikke må de sette ned prisen. Jeg skjønner ikke problemet.

Anonymkode: e6dae...a8d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frauken skrev (17 minutter siden):

Må bare få det ut her, blir så sykt irritert når folk skal selge brukte barneklær som om det var gull og diamanter! Spesielt prisen på brukte ullklær til barn er jo HELT på bærtur! 

Hvordan kan folk tenke at en fair bruktpris på en stilongs og en overdel er rundt 300 kr? Butikker selger det jo billigere på salg, og da er det nytt! De fleste ullpakkene jeg finner har hull/flekker/nupper og koster 150-200kr plagget🙄 seriøst, ting som ikke er hele og pene de gir man bort om noen vil ha det. Når f.eks barnas hus har salg kan man lett kjøpe en ullbody til 100kr, og da bør bruktprisen være mindre enn dét. 

Jeg kjøper heller nytt🥴

Men husk at flekkene aldri er forsøkt fjernet, og HELT sikkert går av i vask da😂

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frauken skrev (20 minutter siden):

Må bare få det ut her, blir så sykt irritert når folk skal selge brukte barneklær som om det var gull og diamanter! Spesielt prisen på brukte ullklær til barn er jo HELT på bærtur! 

Hvordan kan folk tenke at en fair bruktpris på en stilongs og en overdel er rundt 300 kr? Butikker selger det jo billigere på salg, og da er det nytt! De fleste ullpakkene jeg finner har hull/flekker/nupper og koster 150-200kr plagget🙄 seriøst, ting som ikke er hele og pene de gir man bort om noen vil ha det. Når f.eks barnas hus har salg kan man lett kjøpe en ullbody til 100kr, og da bør bruktprisen være mindre enn dét. 

Jeg kjøper heller nytt🥴

Lurt på det samme selv. Jeg kjøper mindre brukt enn før fordi det er overpriset. Det folk ikke ser ut til å forstå, er at på salg ( noe det ofte er), vil differansen være liten mellom brukt og nytt. Forskjeller ligger i at å kjøpe via butikk gir meg forbrukerrettigheter, og jeg kan returnere bomkjøp. Jeg slipper til og med å vaske så varmt jeg kan for å fjerne bakterier.

Finner også ting brukt som er dyrere enn det koster å få det hjem med boozt, og kjøper jeg alt jeg trenger der, er frakt gratis.

De prøver vel å lure en? Evt. følte de seg så flådd da de kjøpe til fullpris at de prøver alt de kan å få tilbake noen kroner

Anonymkode: 0d30f...5b2

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Priser meg lavt for å bli kvitt det jeg har, og ja, det blir solgt, men så har jeg nesten følt meg teit når jeg ser prisene en del andre har. Vet ikke om de får solgt da, men regner med det ikke er like lett.

Anonymkode: d1366...f6e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullundertøyet vi kjøper til barna koster 1000 kr. per sett til fullpris, så personlig så tenker jeg at du heller får kjøpe billigreier til 100 kr. på Barnas Hus dersom du syntes det er for dyrt brukt. 🤦‍♀️

Anonymkode: 6a08e...7d1

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frauken skrev (28 minutter siden):

Jeg kjøper heller nytt🥴

I en annen tråd fra helgen var det folk som anbefalte en gravid å kjøpe brukt barnetøy og at dette ble kastet etter folk. 

Jeg ser ikke på brukt tøy verken til voksne eller barn, fordi vi er eksem mennesker som ikke kan ha hva som helst. 

Men jeg forstår din utblåsing. Og du får min sympati fordi dette er bare grådighet. 

Ser derimot på Tupperware folk selger på Finn. Der selger folk TW som er dyrere hos Finn enn de koster nye hos konsulent. Er folk så korte i toppetasjen at de kjøper uten å sjekke ny pris på samme produkt ved resalg? 

Anonymkode: 2820a...9e4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv tenkt å kjøpe en del klær brukt, men har endt med å bare kjøpe én klespakke med bukser fordi prisen var bra. Vil heller ikke kjøpe klespakke med klær fra cubus og h&m grunnet at jeg helst vil ha gots eller øko-tex sertifiserte klær til babyen. Har fått kjøpt mye på tilbud fra reflex og polarn o pyret.

Anonymkode: c17f6...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ullundertøyet vi kjøper til barna koster 1000 kr. per sett til fullpris, så personlig så tenker jeg at du heller får kjøpe billigreier til 100 kr. på Barnas Hus dersom du syntes det er for dyrt brukt. 🤦‍♀️

Anonymkode: 6a08e...7d1

Hvordan skiller settet du har kjøpt seg fra ullundertøy fra barnas hus? Er det ull spunnet og tovet og strikket for hånd eller noe sånt siden du tenker ullundertøyet må koste 1000 kr for å være bra nok kvalitetsmessig? Ullundertøy fra reflex har god kvalitet og er sertifisert øko-tex 100 klasse 1. Hvilke sertifiseringer har ullsettet til 1000 kroner som gjør det verdt prisen?

Anonymkode: c17f6...753

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Prisene på brukt barneutstyr generelt er helt amok. For eksempel brukte barnevogner som selges for 8000 når nypris er 10 000. Men noen er vel så dumme at de kjøper til den prisen, så kan ikke skylde på selger heller..

Anonymkode: b1622...e10

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en svæær pose med brukte ullklær i helgen. Sikkert 20 gensere 

lå ute til 200 kr, men det ble budkrig og jeg måtte ut med 400

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har tatt litt av ja. Jeg har god økonomi, så det hender at jeg kjøper overprisede brukte klær likevel. Kanskje de har dårlig økonomi og sårt trenger pengene? Jeg tror det kan være en grunn

Anonymkode: b84fd...743

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga vekk en haug med ullklær til en Ukraina -innsamling i helgen. Mye bedre enn å styre på med salg. 

Anonymkode: c668e...430

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frauken skrev (53 minutter siden):

Jeg kjøper heller nytt🥴

Jeg legger ut ull til 50 kr plagget. Det der omtrent ubrukt ut og jeg får ikke solgt. 

Anonymkode: f8654...a37

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så slutt å kjøp brukt da. Ungene fortjener bedre.

Anonymkode: 0d7a3...0ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg legger ut ull til 50 kr plagget. Det der omtrent ubrukt ut og jeg får ikke solgt. 

Anonymkode: f8654...a37

Jeg kaster ullplagg med hull/ nupper/ flekker. Det jeg selger er som nytt, og koster 300+ i butikken. Selger til 75,-/ plagg, alt selges i løpet av få timer/ dager. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så slutt å kjøp brukt da. Ungene fortjener bedre.

Anonymkode: 0d7a3...0ad

Neida. Brukt er topp, barna mine klager ikke. Gjør dine? Jeg både kjøper og selger brukt, men selvsagt kun når plaggene er i god stand. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mye brukt blir solgt dyrt til tider jeg. Ser møbler blir solgt omtrent som i butikk, klær til voksene og blir ofte priset høyt. Så syns dette er blitt være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...