AnonymBruker Skrevet 28. oktober #21 Del Skrevet 28. oktober Huff, er det "skrivet" feil i tilbakemeldingen? Anonymkode: 465c4...d32 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 28. oktober #22 Del Skrevet 28. oktober (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke overraskende. Det er ikke akkurat «kremen» som blir lærere. Ikke kan de skrive, og ikke har de almennkunnskap. Anonymkode: 3b361...082 Setningen; ikke overraskende, kan ikke stå alene som en setning, da denne setningen kun har adverbial og verbial. Hvor er subjektet i denne setningen? Rettskrivingen din er heller ikke god, da allmennkunnskap skrives med to l’er. Før du skal snakke ned lærere, kanskje du først burde lære deg å skrive selv? Endret 28. oktober av Blueberrymuffin 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #23 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Neida, det er ikke nødvendigvis en sammenheng der. Alle funksjoner i hjernen skrur seg ikke av samtidig. Jeg kan utmerket godt se feil og mangler i elevenes oppgaver, samtidig som hodet mitt er for slitent til å klare å skrive 100% perfekt. Så lenge jeg får formidlet til eleven at det f.eks er mye særskrivingsfeil i teksten, så er det egentlig ganske irrelevant om jeg har skrevet "å" i stedet for "og" et sted. Anonymkode: 385d2...47e Så avkoblet er det ikke mulig å være som norsklærer? I så fall er det ikke håp for den oppvoksende generasjone.. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så blåst i toppen er det ikke mulig å være. Hvis du er norsklærer så er det svært relevant at du uttrykker deg grammatisk korrekt. Er det mulig?😳 Jeg håper du tuller. Anonymkode: c0456...3e2 Jeg håper også vedkommende bare provoserer. Anonymkode: 9a573...7fe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #24 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så blåst i toppen er det ikke mulig å være. Hvis du er norsklærer så er det svært relevant at du uttrykker deg grammatisk korrekt. Er det mulig?😳 Jeg håper du tuller. Anonymkode: c0456...3e2 Absolutt ALLE kollegaene mine har slike glipper i ny og ne. Vi er bare mennesker vi også. Det er jo ikke snakk om vranglære her, men at man av og til kan ha skrivefeil i en tilbakemelding hvor selve innholdet/budskapet er det viktige. Det er ikke slik at vi står og bøyer nynorske verb feil på tavla, eller lærer elevene at det er riktig å starte setninger med bindeord. Anonymkode: 385d2...47e 1 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #25 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Skal man først være et petimenter er det lurt å sjekke hvordan man selv framstår. Anonymkode: 4a257...b7e Hvorfor er det relevant i denne sammenhengen? Spørsmålet handler om hvilken kompetanse man bør kunne forvente av en norsklærer, ikke ts sine skrivefeil. Anonymkode: 7a90f...6a3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #26 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Absolutt ALLE kollegaene mine har slike glipper i ny og ne. Vi er bare mennesker vi også. Det er jo ikke snakk om vranglære her, men at man av og til kan ha skrivefeil i en tilbakemelding hvor selve innholdet/budskapet er det viktige. Anonymkode: 385d2...47e Da er du bare ikke bra nok! Du. Skal. Ikke. Ha. Skrivefeil. Moren min var norsklærer i mange år, og hun skrev aldri, og da mener jeg ALDRI, feil i tilbakemeldinger. Den kronidioten som fikk for seg det at det er greit å kun se på innholdet når man skal lære seg norsk kan ta seg en stor bolle og holde kjeft. Språket er like viktig, med mindre man vil fremstå som dum da. Anonymkode: 20233...67c 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #27 Del Skrevet 28. oktober Dette hadde vært flaut, og jeg håper det ikke skjer med meg. Har faktisk skrevet feil på tavla en gang, og så det ti minutter senere. Utbrøt "Å, nei!" og sa til klassen hva jeg hadde skrevet feil. De lo og kalte meg sløv, men tror ikke de mistet respekten for meg. Anonymkode: c646d...e5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #28 Del Skrevet 28. oktober Jeg er lærer/lektor og skriver utrolig nok dårligere nå enn da jeg startet å studere 😅 Jeg har alltid hatt 6 i norsk uten å jobbe for det, samt A og noen få B på eksamener. Jeg tror det kan ha med stress å gjøre(?) Jeg ville gitt tilbakemelding til læreren uansett. Anonymkode: 984ed...778 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #29 Del Skrevet 28. oktober Er du helt sikker på at læreren har gjort feil? Ikke vondt ment, men jeg lurer fordi du har en del skrivefeil selv. Anonymkode: 8413f...a38 2 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #30 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal man først være et petimenter er det lurt å sjekke hvordan man selv framstår. Anonymkode: 4a257...b7e 🤣 Det er et ordtak som heter "å feie for egen dør". * petimeter (ingen "n") Anonymkode: ecac6...921 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #31 Del Skrevet 28. oktober Vi hadde en spansklærer som hadde myyye feil for å si det slik. Blant annet blandet hun kloster og galehus, og ba elevene om å spørre spanjoler (på klassetur) om hvor galehuset var… Enda verre var det nesten da hun skulle rette på en setning jeg hadde skrevet, og istedenfor å skrive "ukene var avslappet" skrev "kukene var avslappet" 😂😂 Glemmer det seriøst aldri! Anonymkode: ffae4...818 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #32 Del Skrevet 28. oktober TS her. Ja, jeg regner med at lærere kan bedre norsk enn meg som ikke har det som yrke. At skolen generelt ser ut til å ha et svært lavt nivå ift før og spesielt sammenlignet med andre land er bekymrende. Lekser har de heller ikke i Oslo. Ihvertfall ikke på vår skole. Anonymkode: 9242f...d79 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #33 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt er kanskje bedre enn at du lærer jenta norsk? Anonymkode: 294d5...9b7 Hadde spesped pga dysleksi noe som er arvelig. Og når tilogmed ppt reagerte på opplæringen i timen sier det seg selv. Og de reagerte å på hvorfor barnet ikke kunne låne bok på biblioteket på skolen, ho ble sittende mens de andre som ikke hadde dysleksi og spesped fikk lov å gå på biblioteket å låne bok. Og når lærer satt å skulle lære norske ord og ikke ku ne ordene selv Anonymkode: bcffc...4e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 28. oktober #34 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS her. Ja, jeg regner med at lærere kan bedre norsk enn meg som ikke har det som yrke. At skolen generelt ser ut til å ha et svært lavt nivå ift før og spesielt sammenlignet med andre land er bekymrende. Lekser har de heller ikke i Oslo. Ihvertfall ikke på vår skole. Anonymkode: 9242f...d79 Problemet er ikke at skolen eller lærere har lavt nivå, tvert imot. Problemet er at politikere bruker altfor lite penger på skolen. - I Norge har vi ikke nok lærere til å gi alle som har krav på det spesialundervisning. - I Norge har vi klassen som er over 30 elever, til tross for at politkerne satt en anbefaling på 15 elever per lærer. Lærertetthet er for lav. - I Norge er lærere underbetalt, som bidrar til å dra ned statusen på læreryrket. (Det ser vi bare på kommentarfeltet her). - I Norge får lærere stadig flere arbeidsoppgaver. Nå skal de ikke bare planlegge, undervise, og vurdere. De skal ha tilleggsoppgaver som i utgangspunktet aldri var læreren jobb, som titalls møter med foreldre (utover fast elevsamtale), møter med PPT og BUPA, og masse ekstra arbeids som spiser av arbeidstiden. Slik som å dokumentere og loggføre til udir og skoleeier, dokumentasjon som aldri vil bli lest. Summen blir at den enkelte lærer ikke strekker til, det blir derfor ikke nok timer i døgnet til å følge opp hver elev tilstrekkelig. Hvorfor, fordi politikere ikke bruker penger til å ansette nok folk i skolen, og for å spare ytterligere legger de til flere oppgaver til læreren som allerede er overarbeidet og underbetalt. Eneste grunnen til at Norsk skole gjør det så dårlig sammenlignet med alle andre land, er at norske politikere nedprioriterer og stadig skal gjøre økonomiske kutt i skolen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #35 Del Skrevet 28. oktober Blueberrymuffin skrev (17 minutter siden): Problemet er ikke at skolen eller lærere har lavt nivå, tvert imot. Problemet er at politikere bruker altfor lite penger på skolen. - I Norge har vi ikke nok lærere til å gi alle som har krav på det spesialundervisning. - I Norge har vi klassen som er over 30 elever, til tross for at politkerne satt en anbefaling på 15 elever per lærer. Lærertetthet er for lav. - I Norge er lærere underbetalt, som bidrar til å dra ned statusen på læreryrket. (Det ser vi bare på kommentarfeltet her). - I Norge får lærere stadig flere arbeidsoppgaver. Nå skal de ikke bare planlegge, undervise, og vurdere. De skal ha tilleggsoppgaver som i utgangspunktet aldri var læreren jobb, som titalls møter med foreldre (utover fast elevsamtale), møter med PPT og BUPA, og masse ekstra arbeids som spiser av arbeidstiden. Slik som å dokumentere og loggføre til udir og skoleeier, dokumentasjon som aldri vil bli lest. Summen blir at den enkelte lærer ikke strekker til, det blir derfor ikke nok timer i døgnet til å følge opp hver elev tilstrekkelig. Hvorfor, fordi politikere ikke bruker penger til å ansette nok folk i skolen, og for å spare ytterligere legger de til flere oppgaver til læreren som allerede er overarbeidet og underbetalt. Eneste grunnen til at Norsk skole gjør det så dårlig sammenlignet med alle andre land, er at norske politikere nedprioriterer og stadig skal gjøre økonomiske kutt i skolen. Tviler på "at mer penger" er løsningen. Hvorfor skal man ikke gi lekser - koster ingenting. Skal alle bli like dumme - og ikke la foreldre hjelpe til. Helt håpløst for oss foreldre å hjelpe til når barn kan si "vi har ikke fått lekser". Kan garantere at vi lærte mye mer i norsk/matte på ungdomsskolen enn det vår sønn lærer i dag. Og vi fikk karakterer også, gjorde vi det dårlig var det flaut å vise boka hjemme. Anonymkode: 9242f...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #36 Del Skrevet 28. oktober Jeg hadde ikke klart å dy meg, ville rettet med rødt blekk. Anonymkode: 85e7e...122 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #37 Del Skrevet 28. oktober Sikkert forbudte ord, men jeg tror man sluttet med karakterer for å unngå å vise den katastrofale utviklingen i skolen. Og så er det alt dette "gruppe-arbeidet" som hever de dårligste elevene og trekker ned de flinke. Anonymkode: 9242f...d79 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #38 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke overraskende. Det er ikke akkurat «kremen» som blir lærere. Ikke kan de skrive, og ikke har de almennkunnskap. Anonymkode: 3b361...082 Du tilhører åpenbart ikke den såkalte «kremen» du heller. Det skrives allmennkunnskap FLAUT Anonymkode: 0e68c...a08 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 28. oktober #39 Del Skrevet 28. oktober (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Tviler på "at mer penger" er løsningen. Hvorfor skal man ikke gi lekser - koster ingenting. Skal alle bli like dumme - og ikke la foreldre hjelpe til. Helt håpløst for oss foreldre å hjelpe til når barn kan si "vi har ikke fått lekser". Kan garantere at vi lærte mye mer i norsk/matte på ungdomsskolen enn det vår sønn lærer i dag. Og vi fikk karakterer også, gjorde vi det dårlig var det flaut å vise boka hjemme. Anonymkode: 9242f...d79 Nå er det ikke alle skolen som har leksefri eller karakterfri. Enig i at argumentet med «prestasjonspress» hvor de skal fjerne at elevene får karakterer underveis på ungdomsskolen er helt høll i huet. Her gjør de elevene en enorm bjørnetjeneste. Endret 28. oktober av Blueberrymuffin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #40 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sikkert forbudte ord, men jeg tror man sluttet med karakterer for å unngå å vise den katastrofale utviklingen i skolen. Og så er det alt dette "gruppe-arbeidet" som hever de dårligste elevene og trekker ned de flinke. Anonymkode: 9242f...d79 Har ei som altid har hatet gruppe oppgaver og fremføringer. Årsak til gruppe arbeid er at ho føler de andre ikke gjør jobbe og sier de gjør ting de ikke har gjort. Så tilslutt sa vi at navn til eleve skulle stå på den delen de hadde jobbet med. Da så lærene fort enkelte ikke gjorde noe Frrmføring pga en talefeil ho har gjør at medelever da ler pga ho ikke klarer å si enkelte ord riktig. Anonymkode: bcffc...4e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå