Gå til innhold

Eksperiment viser hvor forskjellig menn blir behandlet av damer kun basert på utseende

askjiir

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette gjelder menn i mye større grad enn damer. 

Den store forskjellen er vel hva som kan veie opp. For kvinner kan intelligens, interessant jobb, økonomi og utadvendthet veie opp. For menn er det motsatt. Til mer intelligent, interessant, utadvendt og økonomisk uavhengig en kvinne er, til viktigere er det at hun er pen for å bli valgt. En mindre pen dame velges stort sett bare om mannen kan føke seg overlegen og kontrollere henne.

Anonymkode: f7a7e...636

Dette er jeg uenig i. Eller det er litt uvisst hva du mener. 

Jeg trodde du skrev at kvinner kan bygge seg opp fra utsendet med flere andre egenskaper, å det tror jeg de kan. Men det kan menn også.

Tim burton no shade, er en som vinner penere hjerter av å være merkelig, kreativ, interessant og sikkert rik. Dater Monica Bellicci. Dater kvinner over eget utsendet.

Det ser jeg mye oftere enn at menn dater mindre pene kvinner. Det er velkjent at menn kan vinne med humor, penger, karisma. 

Å det tror jeg kvinner også kan. Jeg har sakt at jeg er stygg, men jeg vet at jeg bygger meg opp av å ha en sexy kropp, klær som fremhever den, humor, forståelse og et innbydende vesen. Man vil aldri bli biledskjønn, foruten kirurgi, men du kan jo bli godt mottatt allikevel. Jeg er elsket av en person på tross av at folk sympatiserer med ansiktet mitt. Å jeg ble aldri kontrollert?? 😂 Han er en kjempe snill mann. 

Vi må slutte å generalisere alt for mye. 

Anonymkode: c7779...946

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv kvinne, men det er uansett ikke tvil om at jenter/kvinner er mer kresne enn menn når de ser etter en patner/date. Leste nylig en artikkel om «red flags», der var det en jente på 17 år som hadde 1500 red flags på listen sin. Ikke lett å slippe igjennom nåløyet da. 

Anonymkode: 10aab...fef

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Usikker på hva du vil med dette innlegget..  Det gjelder ofte for damer og menn, det! 

På den andre siden, det var da ingen av de mennene som var uattraktiv. Den ene såg veldig sur og overlegen ut, han hadde ikke jeg valgt. Jeg går for sjarm og utstråling. 

Anonymkode: c14b2...396

Godt poeng. Så ikke videoen men utrulling er super viktig.

Det sier hvem vi er, og hvem vi er påvirker hvordan det er å være sammen med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn sett ganske brutalt for de som vokser opp i dag med SoMe og dating-apps. Vi som et samfunn bør i det aller minste anerkjenne at det er en del menn og kvinner som knapt for noe (vet personlig om menn som bokstavelig talt får 0!!!! likes på tinder selv om de virkelig har gjort alt i sin makt for å bedre utseende sitt og fotografiene). Det handler ikke om å gå rundt med en holdning om at det motsatte kjønne skylder dem sex/intimitet, det handler bare om å bli sett og hørt. Noen ganger er det å bli hørt alt som skal til for å bære sine ulykker i livet. Kan noen av oss si med 100% sikkerhet at vi ikke hadde gått rundt med bitterhet hvis det motsatte kjønn aldri hadde vist oss oppmerksomhet en eneste gang (bokstavelig talt)? Vel, en del mennesker lever faktisk med den realiteten, enten vi liker å innrømme det eller ei.

Anonymkode: 34498...33c

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er selv kvinne, men det er uansett ikke tvil om at jenter/kvinner er mer kresne enn menn når de ser etter en patner/date. Leste nylig en artikkel om «red flags», der var det en jente på 17 år som hadde 1500 red flags på listen sin. Ikke lett å slippe igjennom nåløyet da. 

Anonymkode: 10aab...fef

Men den listen var jo red flagg mot henne selv.

Han har ikke lov å knyte jakken rundt magen en gang hva om de er på fjellet uten sekk og det blir varmt? Skal han gå å bære den?

De er bare overdrevne en periode, vil sikkert avta med tiden å hun og de andre lærer å se segselv i speilet og vurdere andre litt mer omsorgsfullt.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI trukket mot «pene» menn i seg selv.

For meg har det handlet om personlighet og energien de gir fra seg. At de er trygg i seg selv.

Kjæresten har aldri trukket mot «vakre» kvinner. Første damen han elsket var en de fleste aldri ville sett på to ganger, men han ble hodestups forelsket i henne. 

Til sammenligning var det en «modellpen» jente som var forelsket i han, men han ble aldri tiltrukket av henne.

Men at pene mennesker lettere får oppmerksomhet er ingen hemmelighet. Men synes det er interessant at tross det så merker en raskt forskjellen på pene mennesker som er avhengig av bekreftelse og oppmerksomhet. De utstråler lavt selvbilde. 

De fleste «vakre» kvinner jeg har kjent har lavt selvbilde og velger gang på gang utro drittsekker. Menn som validerer de basert på utseendet i starten og så går det downhill fra der.

Pene menn utstråler ofte samme energi. Utenom et pent ytre er har de ofte lavt selvbilde og et stort behov for bekreftelse.

Sier ikke at alle er sånn, men jeg har vitnet det ofte nok til å se at det ofte stemmer.

Anonymkode: 375b7...ea6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke middels pene kvinner heller. De fleste har nok aldri opplevd å bli sjekket opp i virkeligheten. 

Datingapper blir noe annet, men også der blir kvinner svært ofte avvist av menn når de får se dem i virkeligheten.

Anonymkode: 7463d...75b

Jeg har aldri opplevd å bli sjekket opp i virkeligheten (og da regner jeg ikke med en 70 år gammel, dritafull mann som prøvde å dra meg inn på toalettet da jeg var 20, som "sjekket opp"). På Tinder ble over halvparten av matchene jeg fikk, slettet etter at jeg sveipet dem tilbake.

Anonymkode: 500fd...ff8

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Og kjekke menn tjener mer i løpet av livet enn mindre kjekke menn. Som handler om hvordan menn behandler andre menn. Eller hvordan mennesker behandler andre mennesker. 

Og pene kvinner tjener mye mer enn stygge kvinner. Overvektige kvinner tjener mindre enn både overvektige menn og slanke kvinner. Sånn er livet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er sånn sett ganske brutalt for de som vokser opp i dag med SoMe og dating-apps. Vi som et samfunn bør i det aller minste anerkjenne at det er en del menn og kvinner som knapt for noe (vet personlig om menn som bokstavelig talt får 0!!!! likes på tinder selv om de virkelig har gjort alt i sin makt for å bedre utseende sitt og fotografiene). Det handler ikke om å gå rundt med en holdning om at det motsatte kjønne skylder dem sex/intimitet, det handler bare om å bli sett og hørt. Noen ganger er det å bli hørt alt som skal til for å bære sine ulykker i livet. Kan noen av oss si med 100% sikkerhet at vi ikke hadde gått rundt med bitterhet hvis det motsatte kjønn aldri hadde vist oss oppmerksomhet en eneste gang (bokstavelig talt)? Vel, en del mennesker lever faktisk med den realiteten, enten vi liker å innrømme det eller ei.

Det er enda mer sårende som kvinne å få likes, som blir slettet med en gang jeg gir like tilbake. Altså, mannen likte meg jo egentlig ikke, bare sveipet i blindet, kanskje dritings etter en tur på byen, eller at han satt og kjedet seg. Når jeg så sveiper ham tilbake, så ser han hvordan jeg ser ut, og sletter matchen. Ellers har menn aldri vist meg oppmerksomhet uoppfordret. Jeg måtte alltid sjekket opp menn selv, og i 9 av 10 tilfeller ble jeg avvist.

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (9 timer siden):

Dette fungerer ca likt for alle kjønn. Du får litt gratis drahjelp som visuelt pen, med at du slipper å jobbe like hardt for å komme på radaren - samtidig får du også veldig mange "falske matcher" du må avvise, som kløner til prosessen med å finne en partner. Altså dem som bare vil ha deg fordi du er kjekk/søt/whatever og ikke for den personen du er. De som er LITT pene har det nok enklest, hvor de slipper mesteparten av interessen som bare er overfladisk, samtidig som de ikke trenger jobbe seg ihjel i de tilfellene hvor det er en gjensidig god personlig match.

Forøvrig skal en ta en redigert film med 1000 klyper salt.

Du er en av disse visuelt pene mennene og lever i en helt annen virkelighet.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jepp og de gir lyd fra seg, men de blir som regel hånet eller bedt om å tie stille 🤷‍♂️

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (19 minutter siden):

Du er en av disse visuelt pene mennene og lever i en helt annen virkelighet.

Og du hopper elegant over flere av mine innlegg der jeg deler erfaringer som stygg kvinne. Fordi de ikke samsvarer med din innbilte virkelighet.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og du hopper elegant over flere av mine innlegg der jeg deler erfaringer som stygg kvinne. Fordi de ikke samsvarer med din innbilte virkelighet.

Jeg skulle akkurat til å svare deg. Det er uvanlig at jeg leser om kvinner som sliter med å få mannlig oppmerksomhet. Avvist 9 av 10 ganger? Det du opplever er det menn flest opplever. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (35 minutter siden):

Jeg skulle akkurat til å svare deg. Det er uvanlig at jeg leser om kvinner som sliter med å få mannlig oppmerksomhet. Avvist 9 av 10 ganger? Det du opplever er det menn flest opplever. 

Det er ikke uvanlig. Men vi som er stygge/mindre pene, er helt usynlige for dere. Dere går etter pene damer, og overser de mindre pene totalt. Derfor får dere inntrykk av at alle damer har det lett. Nei, alle damer som menn vil ha, har det lett. Menn som damer overser, har det vanskelig. Men dere bryr dere ikke - vi er jo ikke interessante for dere uansett.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (36 minutter siden):

For øvrig er det faktisk mer enn 9 av 10 ganger, hvis jeg tenker meg om. Og i 2 av 3 forhold jeg har vært i løpet av livet, hadde menn aldri vært tiltrukket av meg, men etablerte et forhold med meg av helt andre grunner.

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
askjiir skrev (40 minutter siden):

Ja, nettopp. Kvinner reagerer ikke med samme bitterhet mot menn fordi de ikke blir valgt. De skylder ikke på noen, men mer aksepterer at det er slik. Vi har til og med et begrep i språket som omhandler slike kvinner, «veggpryd». Tror ikke vi har et tilsvarende begrep for menn. 
Og selvsagt er det flere menn enn kvinner som blir avvist, dette fordi det tradisjonelt har vært menn som sjekker opp og tar initiativ. 

Anonymkode: b6582...a0f

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (På 28.10.2024 den 16.27):

Ja jeg vet, men menn legger ikke skjul på at de fokuserer mye på utseende.

Føler du deg bedre om jeg sier jeg er veldig opptatt av utsene da?

Utsene har mye og si på tinder eller om man sjeker folk opp på gatta. Det betyr ikke at det ikke finnes situasjoner hvor man kan bli kjent med folk skikelig. Se deg rundt altslaks folk har kjæreste, ikke bare Brad Pitt....

Endret av Pippi Lotta
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (18 timer siden):

Men du tilfører jo ingenting til debatten selv. Nå blir jo hele debatten fyllt opp av søppel fordi du ikke liker ett begrep.

Nei. Debatten blir fyllt opp med søppel fordi du foretrekker å stemple heller enn å bruke argumenter. Har du noen gang blitt stemplet som feminist? Kommunist?

Anonymkode: 37f4f...13f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, nettopp. Kvinner reagerer ikke med samme bitterhet mot menn fordi de ikke blir valgt. De skylder ikke på noen, men mer aksepterer at det er slik. Vi har til og med et begrep i språket som omhandler slike kvinner, «veggpryd». Tror ikke vi har et tilsvarende begrep for menn. 
Og selvsagt er det flere menn enn kvinner som blir avvist, dette fordi det tradisjonelt har vært menn som sjekker opp og tar initiativ. 

Anonymkode: b6582...a0f

Og fordi menn ofte tror de er mer attraktive enn de er, og prøver seg på uoppnåelige kvinner. Jeg har sett flere ganger at eldre, overvektige menn prøvde seg på purunge, slanke damer. Jeg hadde aldri engang vurdert å prøve meg på en mann som er ti hakk over min liga, for utfallet er jo kjent på forhånd. På samme måte søker menn ofte jobber de ikke er kvalifisert til, mens kvinner flest tenker to og tre ganger før de sender søknad på en stilling de er 100 prosent kvalifisert til.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...