AnonymBruker Skrevet 28. oktober #1 Del Skrevet 28. oktober Jeg har drømmejobben, som jeg har hatt i seks år. Jeg vil veldig gjerne fortsette i min jobb, men min ektefelle har fått et jobbtilbud i Asia. Jobben hans varer i tre år, og det er snakk om at våre to barn (begge i barnehagealder) skal være med ned i tre år. Jeg ønsker å søke tre års permisjon. Hva tror dere er sjansene for å få dette? Jeg vil på ingen måte slutte i min jobb, men på grunn av familie og barn vil jeg heller ikke være uten min mann i så mange år. Er det noen som har fått innvilget en så lang permisjon fra sin jobb? Tar gjerne i mot innspill her. Det er en stor mulighet for min mann, og en sjanse han har ventet lenge på. Anonymkode: 1e0d2...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #2 Del Skrevet 28. oktober Har aldri hørt om noen som får så lang permisjon, over hele tre år. Det tror jeg kan bli vanskelig for arbeidsgiver og forutsi. De vet ikke om det er behov for din stilling om tre år, og så kommer du tilbake og krever å få jobbe der igjen, liksom? Det skjer mye på tre år. Du kan jo alltids søke, men ikke bli overrasket om de kun kan tilby ett års permisjon, ikke mer. Anonymkode: 35ed1...684 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #3 Del Skrevet 28. oktober Det tviler jeg på at du får til, men den sikreste måten å finne det ut på, det er å snakke med din arbeidsgiver. Anonymkode: 870d7...884 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #4 Del Skrevet 28. oktober Hva jobber du med? Har du mulighet for fjernkontor? Hva ser du for deg at du skal gjøre mens mannen din er på jobb? Anonymkode: 0f246...836 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 28. oktober #5 Del Skrevet 28. oktober Det tror jeg ikke du skal ha så store forhåpninger om å få. Du har ikke rett på det, og tre år er langt frem for en arbeidsgiver. I mange yrker er det også mye vanskeligere å få gode vikarer enn gode faste ansatte. Men - det eneste du kan gjøre er jo å søke. Får du nei så sier du opp, men er klar til arbeidsgiver på at du veldig gjerne vil jobbe der igjen når du er tilbake dersom det er ledig en stilling da. Hold kontakt med leder og kolleger innimellom så du ikke «glemmes», evt sjekk om det er mulighet for en liten stilling fra utenlandskontor? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #6 Del Skrevet 28. oktober Jeg skal ta utdanning relevant til arbeidssituasjonen der nede. Jeg jobber innenfor helsesektoren. Anonymkode: 1e0d2...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 28. oktober #7 Del Skrevet 28. oktober Det kommer helt an på hvor lett du er å erstatte. Det er umulig å si ut fra informashonen som er gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #8 Del Skrevet 28. oktober Der jeg jobber utstasjonerer vi folk til Asia med jevne mellomrom. De fleste konene sier opp jobben sin men det er også de som får permisjon gjerne for ett år til å begynne med. Det lureste du gjør er å snakke med HR på jobben din, og sjekk opp i hva mannens arbeidsgiver tilbyr av å dekke av din pensjonsordning, helseforsikring, betaling for skole og så videre, det er mange dårlige expat-avtaler ute og går. Anonymkode: 2ec02...70f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #9 Del Skrevet 28. oktober Kan aldri se for meg at du får det nei. Anonymkode: c9cd2...605 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #10 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg skal ta utdanning relevant til arbeidssituasjonen der nede. Jeg jobber innenfor helsesektoren. Anonymkode: 1e0d2...e8e Men da er det jo isåfall utdanningspermisjon. Det er langt større sjanse for å få det innvilget, så lenge det ikke er til stor ulempe for arbeidsgiver. Anonymkode: d2f6c...479 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #11 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Der jeg jobber utstasjonerer vi folk til Asia med jevne mellomrom. De fleste konene sier opp jobben sin men det er også de som får permisjon gjerne for ett år til å begynne med. Det lureste du gjør er å snakke med HR på jobben din, og sjekk opp i hva mannens arbeidsgiver tilbyr av å dekke av din pensjonsordning, helseforsikring, betaling for skole og så videre, det er mange dårlige expat-avtaler ute og går. Anonymkode: 2ec02...70f Takk for svar. Vet du om noen har fått for lenger enn et år? Har de da eventuelt søkt et og et år av gangen? Anonymkode: 1e0d2...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #12 Del Skrevet 28. oktober Hos oss har det hendt at folk har fått lengre permisjon enn et år, dersom de har helt konkrete planer for permisjonen. Vet om en som var i en situasjon som deg, som fikk permisjon. Problemet oppstår jo om vikaren jobber for deg alle tre årene, da er det plutselig en person til som har krav på fast ansettelse Anonymkode: 94f79...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 28. oktober #13 Del Skrevet 28. oktober Man har rett på utdanningspermisjon i inntil 3år. Vikar har først rett på fast ansettelse om det går over tre år, samt at det også er andre kriterier som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #14 Del Skrevet 29. oktober I staten har en rett på (innenfor gitte rammer) permisjon for å følge ektefelle (/samboer?) på utenlandsoppdrag gjennom fx FN og NATO. Sjekk personalhåndbok og snakk med HR der du jobber. Anonymkode: df7d6...0d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #15 Del Skrevet 29. oktober Tusen takk for mange oppløftende svar! Kjempefint med slike konkrete eksempler. Anonymkode: 1e0d2...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #16 Del Skrevet 29. oktober Kanskje du kan drøye 1/2 år med å reise, så ta 1/2 år permisjon, og så se an, greit for barna også det. Anonymkode: 9171a...e5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå