Thjelp Skrevet 28. oktober #21 Del Skrevet 28. oktober Kommer jo helt an på hvor man jobber. Nå har jeg kun jobbet i serviceyrker og der er terskel ganske lav. Naturlig nok, ingen setter pris på at vedkommende bak disken ser og høres syk ut + smittefare. Men jeg har hatt 1 egenmelding siste 4 årene, jeg ble sendt hjem fra jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #22 Del Skrevet 28. oktober Ingen, har ikke vært syk i år. Anonymkode: 20123...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #23 Del Skrevet 28. oktober 8 dager fordelt på 3 sykefravær i år. Det har vært et stritt år med lungebetennelser i fleng. I fjor hadde jeg 0 dager. Tenker snittet mitt ligger på 3-4 dager i året. Men det er jo ikke så relevant hva som er "normalt", man tar det man har behov for. Anonymkode: 5e11d...684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #24 Del Skrevet 28. oktober Har ikke hatt noen. Anonymkode: e8900...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #25 Del Skrevet 28. oktober Jeg har hatt to enkeltdager i år. Den ene var en liten matforgiftning og den andre var i forbindelse med en infeksjon med feber. Det varierer fra år til år. I fjor var jeg febersyk flere ganger med luftveisinfeksjoner, og hadde en hel ukes fravær pga heftig korona. Anonymkode: 41269...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #26 Del Skrevet 28. oktober 0, nå som det er tilrettelagt for hjemmekontor forventes det at man jobber hjemmefra når man er syk... Anonymkode: 5f3bc...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #27 Del Skrevet 28. oktober Fra oktober i fjor til oktober i år - 3+1 dag. Første var covid. Andre var en småsyk dag der jeg ikke orka gjøre noe. Har lederansvar og noen spesialoppgaver, så det er vanskelig å være borte. Da jeg jobbet på "gølvet" og hadde kjedelige oppgaver, til dels ting jeg behersket dårlig, ble gjerne alle 4 periodene brukt, men sjelden 3 dager i strekk.... ... blant de jeg har ansvar for er det veldig forskjellig. 1 person går på jobb selv om hun har covid, evt jobber hjemmme. Aldri syk. Andre er stadig vekk syke og bruker alle 4 periodene. Vi har mulighet for hjemmekontor og arbeidsgiver er generelt veldig snill - det regnes ikke som egenmelding om noen melder inn at de er ganske dårligige og er usikre på om de kan jobbe etc... .. akkurat nå er vi en en situasjon med større endringer som gjør det vanskelig å ta opp dette tema - men selv synes jeg det er for sløvt å unngå egenmelding ved å si at "jeg skal prøve å jobbe litt". Anonymkode: 8d84d...4b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #28 Del Skrevet 29. oktober Ingen. Med mindre jeg ikke klarer å sitte oppreist jobber jeg fra sofaen. Anonymkode: e1885...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #29 Del Skrevet 29. oktober Ingen, gikk på jobb med positiv Covid test 39.6 i feber og munnbind. Det skal mye til for at jeg dropper jobb da det vil påvirke så fryktelig mange andre. Anonymkode: 1b539...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 29. oktober #30 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ingen, gikk på jobb med positiv Covid test 39.6 i feber og munnbind. Det skal mye til for at jeg dropper jobb da det vil påvirke så fryktelig mange andre. Anonymkode: 1b539...e1d Jeg gikk på jobb med noe jeg trodde var «bare forkjølelse» uten at jeg visste at jeg hadde Covid for noen år siden, og smittet 10 andre som var syke fra et par dager til 2 uker. Det jeg lærte av det er at jeg ikke er viktigere enn 10 andre ansatte, og selv om jeg får dårlig samvittighet og leker helt, er ikke det til alles beste. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #31 Del Skrevet 29. oktober To dager. Jeg kunne nok jobbet på hjemmekontor den andre dagen, men siden jeg ikke får lov til å ha hjemmekontor når jeg er frisk så gidder jeg ikke sitte på hjemmekontor når jeg er halvsjuk heller. Anonymkode: a7712...1f2 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #32 Del Skrevet 29. oktober Jeg har hatt 1EM dag, da ble jeg forkjølet med feber, det var en fredag så var tilbake mandag. Men dette med EM kommer jo an på så mye rart; i noen jobber er man jo mye mer utsatt for smitte. Noen blir lettere syk enn andre. Har man en jobb hvor man kan smitte andre sårbare mennesker som på et sykehjem f.eks., så bør terskelen være lavere for å ta en EM enn om man kan ha hjemmekontor. Personlig setter jeg strek ved feber, også for hjemmekontor. Er det krise kan jeg jobbe deler av dagen evt. Tidligere var jeg en sånn som dro på jobb med bihulebetennelse, 40 i feber og dundrende hodepine som en anna amøbe. Anonymkode: 59158...b0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #33 Del Skrevet 29. oktober 0 Anonymkode: 460ea...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #34 Del Skrevet 29. oktober 0. Anonymkode: c6689...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #35 Del Skrevet 29. oktober Tre, tror jeg. Men helsen min er langt fra normal. Anonymkode: 987ff...bb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss91 Skrevet 29. oktober #36 Del Skrevet 29. oktober Ingen, har ikke vært borte fra jobb pga egen sykdom siden 2017. Setter stor pris på det☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #37 Del Skrevet 29. oktober 7 i fjor. Først 2 pga covid like før påskeferien, så rakk bli frisk i løpet av ferien. Så 5 dager på høsten før jeg ble sykemeldt 6 uker. Ingen egenmeldinger i år, men 7 uker 50% sykemelding. Anonymkode: 6c47f...a05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #38 Del Skrevet 29. oktober 0. Ikke hatt fravær siden 2017 da med bihulebetennelse. Da sendte sjefen meg hjem og ba meg ta det med ro. Var borte 1 dag da. Anonymkode: 3c9d8...cef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #39 Del Skrevet 29. oktober 0. Og ingen fravær på grunn av syke barnehagebarn heller. Synes immunforsvaret deres er helt utrolig godt. Noen fordeler ved å ha apekatter som slikker gulv og spiser gråstein og meitemark.. Anonymkode: fc8a4...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #40 Del Skrevet 29. oktober Så langt i år; 0. Anonymkode: 4a120...b12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå