oslomaraton Skrevet 28. oktober #1 Del Skrevet 28. oktober Jeg har datet en mann i ca 6 uker. Han er snill, gavmild, veldig gentleman. Liker å planlegge , ta initiativ til hva vi skal gjøre. Han blir også med på det jeg foreslår. Var hos han nå hele helgen , og jeg sitter med litt dårlig magefølelse. Han snakker om at han har søkt seg jobb nærmere der hvor jeg bor, at han ønsker vi kan kjøpe leilighet sammen. Han ønsker at vi kan reise bort utenlands nyttårshelgen, og det virker som at jeg nesten ikke har noe valg (han skal spandere alt ). Kjenner meg veldig fanger, og jeg begynner å få behov for å trekke meg litt tilbake. Jeg må snakke med han om at han går for fort frem.. Jeg trenger synspunkter på hva jeg bør gjøre? Andre som har erfaringer de vil dele? ( han har godt voksne barn som bor i egne hus, jeg har ingen barn) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 28. oktober #2 Del Skrevet 28. oktober oslomaraton skrev (21 minutter siden): Jeg har datet en mann i ca 6 uker. Han er snill, gavmild, veldig gentleman. Liker å planlegge , ta initiativ til hva vi skal gjøre. Han blir også med på det jeg foreslår. Var hos han nå hele helgen , og jeg sitter med litt dårlig magefølelse. Han snakker om at han har søkt seg jobb nærmere der hvor jeg bor, at han ønsker vi kan kjøpe leilighet sammen. Han ønsker at vi kan reise bort utenlands nyttårshelgen, og det virker som at jeg nesten ikke har noe valg (han skal spandere alt ). Kjenner meg veldig fanger, og jeg begynner å få behov for å trekke meg litt tilbake. Jeg må snakke med han om at han går for fort frem.. Jeg trenger synspunkter på hva jeg bør gjøre? Andre som har erfaringer de vil dele? ( han har godt voksne barn som bor i egne hus, jeg har ingen barn) 6 uker er alt for liten tid og jeg kjenner ikke personen på den en god måte. Jeg hadde gjort som deg og begynt å trekke meg tilbake. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citysaint Skrevet 28. oktober #3 Del Skrevet 28. oktober Høres ut som lovebombing. En seriøs, emosjonelt tilgjengelig og oppegående mann prater ikke om å kjøpe bolig sammen etter 6 ukers bekjentskap. Jeg hadde nok avsluttet kontakten. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #4 Del Skrevet 28. oktober Både snille og slemme folk kan fremstå desperat.. Mulig han er desperat etter kjæreste og derfor prøver å spikre det allerede. Mulig han prøver å kontrollere deg. Jeg tror egentlig bare han er ensom og vil skikkelig ha en kjæreste. Men det går ikke an å rushe slikt Anonymkode: 2ffc5...cca 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 28. oktober #5 Del Skrevet 28. oktober (endret) hold igjen, si at du ikke er komfortabel med dette "stresset" han legger opp til og at du ikke ønsker en så rask utvikling rett og slett, hans reaksjon vil gi det det svaret du trenger for å se utviklingen videre. Blir han furten og vrang er det bare ås ette strek, er han dermot forståelsesfull og roer ned noen hakk kan det være verdt å fortsette og se hvordan det utvikler seg. Og ikke minst, si at han ikke skal søke jobb for din del! Endret 28. oktober av Carrot 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 28. oktober #6 Del Skrevet 28. oktober Oi! Jeg hadde nok dratt litt i nødbremsen når ting har eskalert så fort på bare 6 uker. Man har vel såvidt lært hverandre å kjenne på så kort tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #7 Del Skrevet 28. oktober Du må svare når han sier slike ting og si spontant hva du mener. Vær ærlig, ikke sitt der stille. Si at det er for tidlig å tenke på å kjøpe leilighet sammen etter 6 uker, dere kjenner hverandre ikke godt nok ennå. Og så videre. Anonymkode: b9b28...57e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #8 Del Skrevet 28. oktober Si ifra. Flere grunner til det. Da får du testet hvordan han reagerer på tilbakemeldinger. Både velmenende og manipulerende menn kan være overveldende i starten. Hvis han virkelig liker deg men har usikker tilknytningsstil så kan det forklare mye. Hvis han klarer å regulere det så er det et positivt tegn. Jeg ba forøvrig kjæresten min på utenlandstur ettter ca 6-8 uker en gang. Jeg betalte. Nå noen måneder etterpå snakker vi om å flytte sammen. Det vil si, hun har initiert den samtalen.... Vi har det veldig fint. Dialog er nøkkelen. Klarer dere begge å snakke om ting og justere dere å har dere gode forutsetninger. Anonymkode: 2bfdd...190 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #9 Del Skrevet 28. oktober Det hadde fått varsellampene mine til å blinke, og jeg hadde nok tråkka på bremsen, og hvis han tar det dårlig så hadde jeg avsluttet det. Anonymkode: 51079...e4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #10 Del Skrevet 28. oktober oslomaraton skrev (2 timer siden): Jeg har datet en mann i ca 6 uker. Han er snill, gavmild, veldig gentleman. Liker å planlegge , ta initiativ til hva vi skal gjøre. Han blir også med på det jeg foreslår. Var hos han nå hele helgen , og jeg sitter med litt dårlig magefølelse. Han snakker om at han har søkt seg jobb nærmere der hvor jeg bor, at han ønsker vi kan kjøpe leilighet sammen. Han ønsker at vi kan reise bort utenlands nyttårshelgen, og det virker som at jeg nesten ikke har noe valg (han skal spandere alt ). Kjenner meg veldig fanger, og jeg begynner å få behov for å trekke meg litt tilbake. Jeg må snakke med han om at han går for fort frem.. Jeg trenger synspunkter på hva jeg bør gjøre? Andre som har erfaringer de vil dele? ( han har godt voksne barn som bor i egne hus, jeg har ingen barn) Da jeg møtte min mann for 15 år siden, gikk vi all in etter et par uker. Fordi vi visste det var riktig for oss. Kjøpte leilighet sammen etter bare et par uker, den var riktignok ikke ferdig før halvannet år senere, men vi tok sjansen. Og det gikk helt fint. I verste fall hadde vi solgt den igjen. Gjør det du føler er riktig for deg, hadde du vært bergtatt av forelskelse og visst at han var den rette, hadde dette vært helt ok for deg. Anonymkode: 0ffae...b3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 28. oktober #11 Del Skrevet 28. oktober Hvis du sier rett ut (ikke noe hinting) hva du tenker om dette så tror jeg du ser ganske fort om han rett og slett bare er i overkant impulsiv eller om det er noe sykelig med hele fyren. For eksempel "Man bytter selvfølgelig ikke jobb for å flytte sammen med noen man har kjent i 6 uker." Se nøye på reaksjonen hans. Har han et OK forhold til eksen? Kjenner du noen som kjenner henne slik at du kan fiske litt? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #12 Del Skrevet 28. oktober oslomaraton skrev (2 timer siden): Jeg har datet en mann i ca 6 uker. Han er snill, gavmild, veldig gentleman. Liker å planlegge , ta initiativ til hva vi skal gjøre. Han blir også med på det jeg foreslår. Var hos han nå hele helgen , og jeg sitter med litt dårlig magefølelse. Han snakker om at han har søkt seg jobb nærmere der hvor jeg bor, at han ønsker vi kan kjøpe leilighet sammen. Han ønsker at vi kan reise bort utenlands nyttårshelgen, og det virker som at jeg nesten ikke har noe valg (han skal spandere alt ). Kjenner meg veldig fanger, og jeg begynner å få behov for å trekke meg litt tilbake. Jeg må snakke med han om at han går for fort frem.. Jeg trenger synspunkter på hva jeg bør gjøre? Andre som har erfaringer de vil dele? ( han har godt voksne barn som bor i egne hus, jeg har ingen barn) Ser du løper maraton. Ville gått for en sprint her og løpt! Seks uker og seks måneder er begge alt for kort tid til å gjøre slikt 🫣 Lovebomber Anonymkode: 8d4d3...d28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #13 Del Skrevet 28. oktober oslomaraton skrev (3 timer siden): Jeg har datet en mann i ca 6 uker. Han er snill, gavmild, veldig gentleman. Liker å planlegge , ta initiativ til hva vi skal gjøre. Han blir også med på det jeg foreslår. Var hos han nå hele helgen , og jeg sitter med litt dårlig magefølelse. Han snakker om at han har søkt seg jobb nærmere der hvor jeg bor, at han ønsker vi kan kjøpe leilighet sammen. Han ønsker at vi kan reise bort utenlands nyttårshelgen, og det virker som at jeg nesten ikke har noe valg (han skal spandere alt ). Kjenner meg veldig fanger, og jeg begynner å få behov for å trekke meg litt tilbake. Jeg må snakke med han om at han går for fort frem.. Jeg trenger synspunkter på hva jeg bør gjøre? Andre som har erfaringer de vil dele? ( han har godt voksne barn som bor i egne hus, jeg har ingen barn) Du har nok en utrygg avvisende tilknytningsstil (insecure avoidant). Din reaksjon er normal. Han er litt ivrig, det trigger deg med din tilknytningsstil, og du ønsker å trekke deg tilbake. Dette har du nok vært borti før. Anonymkode: dc6a3...efc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #14 Del Skrevet 28. oktober Kalles love bombing. Datet en sånn. Etter noen mnd trakk han seg helt ut. Jeg satt igjen litt sånn; ok?👀🤷🏻♀️ Han ringte meg 1 år etter og sa unnskyld🤭 Han trengte visst closure. Han sa han ble usikker og så ville han egentlig ta det roligere, men det var jo han som pratet masse om å bo sammen etc. Jeg sa det gikk fint, men var overrasket over hvor barnslig og umodent han avsluttet(mann i 40 årene i høy lederstilling liksom) Og at vi aldri var rett for hverandre og jeg var i et lykkelig forhold med en nydelig mann jeg traff er par mnd senere. Men takk for interessant datingopplevelse og håper du finner det du søker etter👋👋👋 Anonymkode: 9af6d...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #15 Del Skrevet 28. oktober Vi traff hverandre i mai, kjærester etter andre helga sammen, booket tur til Syden i august, ( skal reise denne uken) og har booket ny utenlandsk tur til neste vår. Vi er begge like på hverandre, så det føles bare veldig riktig! Hadde Aldri gjort det med noen av de mennene jeg datert under min singel periode. Vi bare VET at vi er riktig for hverandre ! Begge i 50 åra Joyful skrev (På 27.10.2024 den 10.16): Det er helt idiotisk. Da kunne han bare skrevet, da tror jeg ikke vi passer sammen, ønsker noen med samme interesser. Du er jo vanlig folkeskikk. Anonymkode: 73968...21e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #16 Del Skrevet 28. oktober Spør KI, det er faktisk ofte noen tips å hente der på slike spm Det er jo ikke feil å bli helt forelsket på 6 uker, folk har giftet seg på kortere tid enn dette men du er jo ikke der tydeligvis. Mulig han tror det er dere samt han ikke liker jobben å ser dette som win win så trenger ikke være overilt. Men du må kommunisere hva du tenker og se hvordan han reagerer, selv om det kanskje ikke er så kule samtaler. Anonymkode: 308d8...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joyful Skrevet 28. oktober #17 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vi traff hverandre i mai, kjærester etter andre helga sammen, booket tur til Syden i august, ( skal reise denne uken) og har booket ny utenlandsk tur til neste vår. Vi er begge like på hverandre, så det føles bare veldig riktig! Hadde Aldri gjort det med noen av de mennene jeg datert under min singel periode. Vi bare VET at vi er riktig for hverandre ! Begge i 50 åra Anonymkode: 73968...21e Hvorfor har du klippet inn svaret mitt fra en annen tråd???? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #18 Del Skrevet 28. oktober citysaint skrev (7 timer siden): Høres ut som lovebombing. En seriøs, emosjonelt tilgjengelig og oppegående mann prater ikke om å kjøpe bolig sammen etter 6 ukers bekjentskap. Jeg hadde nok avsluttet kontakten. Jo, en veldig forelsket mann kan fint gjøre det. Si til ham at du har følelser for ham, men at han går alt for fort frem TS. Anonymkode: 1ad9c...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #19 Del Skrevet 28. oktober to andre synspunkter; - jul/nyttår er jo ikke noe man planlegger i siste liten. Man må være ute i god tid dersom man vil finne gode hoteller o.l. - når man er storforelsket skjer det vel fort at man lar fantasien løpe løpsk. Man vil omfavne sin nye flamme og kan nesten ikke vente med å komme i gang med felles fremtid Anonymkode: 40425...e24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #20 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): to andre synspunkter; - jul/nyttår er jo ikke noe man planlegger i siste liten. Man må være ute i god tid dersom man vil finne gode hoteller o.l. - når man er storforelsket skjer det vel fort at man lar fantasien løpe løpsk. Man vil omfavne sin nye flamme og kan nesten ikke vente med å komme i gang med felles fremtid Anonymkode: 40425...e24 Det er vel egentlig noe de fleste ønsker seg. At kjemien skal stemme og gjøre den type ting sammen så ofte en har tid, men klart hvis bare den ene føler slik blir det feil Anonymkode: 308d8...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå