Gå til innhold

Tips til hvordan få vekk magen etter keisersnitt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) keisersnitt for 6 mnd siden .gått ned 20 kg .skal ned litt mer men hater magen etter keisersnittet.den ser fortsatt hoven ut . Noen som har noen tips kanskje ?:)

Anonymkode: 609a5...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt er 6 mnd er for kort tid til å se hvordan det blir. Men hvis det blir værende kan det hende du har fått delte magemuskler, altså at de ikke har vokst sammen igjen etter graviditeten. Det lar seg gjerne hverken slanke eller trene bort, da må man operere og sy dem sammen. En fysioterapeut med litt peiling på sånt kan kjenne om de er delt eller ikke, eller du kan prøve å ta hånden ned i midten av magemusklene på forskjellige steder over og under navlen mens du ligger, og så ta en situp. Hvis musklene lukker seg rundt/under hånden er de sammenvokst, er det like mykt hele veien du setter deg opp er det hull. Men det kan være veldig vanskelig å vurdere selv, så anbefaler fysio. Eller lege. 

Anonymkode: d4a30...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 mnd er kort tid da, jeg klarte ikke bli kvitt magen etter flere år så jeg fikk gjennomført bukplastikk. Legen sa at i mitt tilfelle ville jeg ikke klart å trene eller slanke vekk henget som var. Det vet nesten som at magen vet sydd fast langt inni meg, den var selvsagt ikke det, men det beskriver hvor stramt inni meg jeg var sydd... 

Håpe du slipper å måtte operere for å bli kvitt magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Først av alt er 6 mnd er for kort tid til å se hvordan det blir. Men hvis det blir værende kan det hende du har fått delte magemuskler, altså at de ikke har vokst sammen igjen etter graviditeten. Det lar seg gjerne hverken slanke eller trene bort, da må man operere og sy dem sammen. En fysioterapeut med litt peiling på sånt kan kjenne om de er delt eller ikke, eller du kan prøve å ta hånden ned i midten av magemusklene på forskjellige steder over og under navlen mens du ligger, og så ta en situp. Hvis musklene lukker seg rundt/under hånden er de sammenvokst, er det like mykt hele veien du setter deg opp er det hull. Men det kan være veldig vanskelig å vurdere selv, så anbefaler fysio. Eller lege. 

Anonymkode: d4a30...ba5

Takk for svar.har ikke delte magemuskler .der fikk jeg sjekket for 3 mnd siden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordensparadis skrev (7 timer siden):

6 mnd er kort tid da, jeg klarte ikke bli kvitt magen etter flere år så jeg fikk gjennomført bukplastikk. Legen sa at i mitt tilfelle ville jeg ikke klart å trene eller slanke vekk henget som var. Det vet nesten som at magen vet sydd fast langt inni meg, den var selvsagt ikke det, men det beskriver hvor stramt inni meg jeg var sydd... 

Håpe du slipper å måtte operere for å bli kvitt magen

Operasjon kommer jeg nok aldri til å ta .jeg gikk opp bare 8 kg sa jeg var gravid så ikke noe heng .men føler fortsatt magen er hoven .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er BMIen din nå? Magen min forsvant da jeg nådde en BMI på 20. Om jeg går opp noen kg er magen det første som kommer, da gjerne som en liten pølse over keisersnittarret. Har nå helt flat mage på 20 i BMI. Prøv først å gå ned alle de kg du planlegger å gå ned, og se hvordan magen blir da. 

Anonymkode: 87fb9...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er BMIen din nå? Magen min forsvant da jeg nådde en BMI på 20. Om jeg går opp noen kg er magen det første som kommer, da gjerne som en liten pølse over keisersnittarret. Har nå helt flat mage på 20 i BMI. Prøv først å gå ned alle de kg du planlegger å gå ned, og se hvordan magen blir da. 

Bmi på 26 . Har ikke tenkt å få en bmi på 20.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min opplevelse var at det skjedde mye med magen mellom 1 og 2 år etter keisersnitt. Og jeg tror en del av det handler om bare tid, og ikke hva man gjør og ikke gjør. 

Men siden du spør om tips så føler jeg at kaloriunderskudd var det som minsket magen, mens styrketrening formet den. Jeg begynte å trene etter et hjemmetreningsprogram med funksjonell styrke og litt balanse. Gikk ikke ned så mye i kilo, 3-4 kilo ca. men kroppen forandret seg radikalt. Fikk tilbake muskelmassen som jeg mistet under/etter graviditet og fikk vel mer enn jeg hadde før også. Ekstremt motiverende progresjon. 

Anonymkode: 23072...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Bmi på 26 . Har ikke tenkt å få en bmi på 20.

Men da er du jo strengt talt overvektig (BMI >25), og da er det ikke rart at du har mage. Jeg har BMI på 24 og har overhodet ikke flat mage etter 3 svangerskap. For å få flat mage må jeg trolig gå ned enda noen kilo, samt gidde å ta 100 situps daglig. Nå har jeg vært midt i ei vond tidsklemme i 5-6 år og har foreløpig ikke energi eller motivasjon til å ta situps eller å gå ned flere kilo. Men da er jeg samtidig såpass realistisk at jeg forstår at jeg må leve med litt mage/bilringer/lovehandles. Og hvis du ønsker å fortsette med å være lett overvektig,  så må du akseptere det samme. Vi er ikke 20 år og topptrente lenger.

Anonymkode: b8d6e...2bc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok flere år før magen min ble bra, så ha tolmodighet😊

Anonymkode: 320ec...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei :) keisersnitt for 6 mnd siden .gått ned 20 kg .skal ned litt mer men hater magen etter keisersnittet.den ser fortsatt hoven ut . Noen som har noen tips kanskje ?:)

Du skulle ha brukt post partum korsett i barseltiden så hadde du ikke slite nå. Mest sannsynlig må det en mini bukplastikk til nå

Anonymkode: b7ef3...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen ser nok hoven ut fordi du har mistet mye kjernemuskulatur. Det er helt vanlig når han har vært gravid og spesielt når man har hatt keisersnitt siden man ikke får bruke magemusklene på 3 mnd. tren styrke og gå ned de kiloene du vil så vil du se det blir bedre. 6 mnd etter fødsel er også veldig kort tid.

Anonymkode: 4c5a3...e89

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du skulle ha brukt post partum korsett i barseltiden så hadde du ikke slite nå. Mest sannsynlig må det en mini bukplastikk til nå

Skal ikke ta noe operasjon nei . Har ikke heng , magen er bare litt hoven .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er bare tull. Ingen korsett hjelper med å trekke sammen bindevev. Og dessuten ville det vært enn dårlig ide med tanke på muskulaturen som man bruker til å puste med. Den bør få muligheten til å normalisere seg etter mye trykk fra babyen. Det eneste en slik korsett ville hjelpe med er å erstatte hold-in strømpebukse når man er selvbevisst på mageregionen.

Anonymkode: 34484...e22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en BMI på 26 er vel ikke magen «bare litt hoven»? Hvordan skiller du eventuelt denne hevelsen fra overvekten? Hva er hevelse og hva er overvekt? Har flere keisersnitt, og magen har ikke vært hoven i 6 måneder etterpå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med en BMI på 26 er vel ikke magen «bare litt hoven»? Hvordan skiller du eventuelt denne hevelsen fra overvekten? Hva er hevelse og hva er overvekt? Har flere keisersnitt, og magen har ikke vært hoven i 6 måneder etterpå. 

Aldri sagt jeg har flat mage gikk opp 8 kg I graviditeten ,gått ned 20 kg etter . Har noen kg for mye på magen men ikke snakk om 7-8 kg på magen for mye ,men har stor byste og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok mest sannsynlig eplefasong og magen vil ikke bli mindre før du går ned.

Anonymkode: ac8c3...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har nok mest sannsynlig eplefasong og magen vil ikke bli mindre før du går ned.

Anonymkode: ac8c3...bb0

Skal ned ca 5 kg til så får se da .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...