Katteelskeren Skrevet 28. oktober 2024 #1 Del Skrevet 28. oktober 2024 Hei! Har litt forskjellige spørsmål til dere🎄 - Når skal dere henge opp vinterlys/julelys ute i år? -Når skal dere pynte til jul i år? -Dere som har juleby, når skal dere sette den opp? -Når skal dere starte å lage julekaker i år? -Venter dere med å kjøpe julegaver helt til black friday/black week? Gjorde det i fjor men det var litt gambling da jeg fikk mye av varene noen dager før jul bare😳 Men ja en sparer jo veldig mye penger på det, er så usikker på hva jeg skal gjøre i år… Jeg klør i fingrene etter å sette opp julebyen allerede i dag🤣 Vinterlys kommer opp på søndag 3 november. Pynten kommer frem rundt 7 november. Julekakene starter jeg på i midten av november tror jeg, de skal jo holde helt til jul🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #2 Del Skrevet 28. oktober 2024 Katteelskeren skrev (14 minutter siden): Hei! Har litt forskjellige spørsmål til dere🎄 - Når skal dere henge opp vinterlys/julelys ute i år? -Når skal dere pynte til jul i år? -Dere som har juleby, når skal dere sette den opp? -Når skal dere starte å lage julekaker i år? -Venter dere med å kjøpe julegaver helt til black friday/black week? Gjorde det i fjor men det var litt gambling da jeg fikk mye av varene noen dager før jul bare😳 Men ja en sparer jo veldig mye penger på det, er så usikker på hva jeg skal gjøre i år… Jeg klør i fingrene etter å sette opp julebyen allerede i dag🤣 Vinterlys kommer opp på søndag 3 november. Pynten kommer frem rundt 7 november. Julekakene starter jeg på i midten av november tror jeg, de skal jo holde helt til jul🤔 Her har lys ute hengt oppe siden begynnelsen av september. Starter med juleforberedelser inkl julekaker ca 15.november. Jeg benytter ikke black friday og annet lureri og kjøper det som er på tilbud. Jeg kjøper det folk ønsker seg når det passer. Begynner vel nå snart. Har få å kjøpe til så det går så bra at! Anonymkode: 9cb90...3c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #3 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her har lys ute hengt oppe siden begynnelsen av september. Starter med juleforberedelser inkl julekaker ca 15.november. Jeg benytter ikke black friday og annet lureri og kjøper det som er på tilbud. Jeg kjøper det folk ønsker seg når det passer. Begynner vel nå snart. Har få å kjøpe til så det går så bra at! Anonymkode: 9cb90...3c7 og pynter til jul ca 20 .desember. Først advent! Anonymkode: 9cb90...3c7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. oktober 2024 #4 Del Skrevet 28. oktober 2024 - Når skal dere henge opp vinterlys/julelys ute i år? 1. desember/1. søndag i advent, som i år tilfeldigvis er samme dag. -Når skal dere pynte til jul i år? Vi pynter bittelitt 1. desember, en 90% av julepynten kommer opp lille julaften. -Dere som har juleby, når skal dere sette den opp? Lille julaften. -Når skal dere starte å lage julekaker i år? Jeg baker ikke før siste uken før jul. Selv om de aller fleste julekaker har lang holdbarhet synes jeg de smaker best ganske ferske og ikke flere uker gamle. -Venter dere med å kjøpe julegaver helt til black friday/black week? Vi sparte også mye penger på å handle en god del julegaver på black friday i fjor så vi kommer nok til å vente med i alle fall en del av gavene til da (lurt å sjekke på prisjakt.no om black friday-prisene faktisk er gode), selv om jeg vanligvis har foretrukket å være ferdig med julegaver tidlig. Ting vi ikke regner med at kommer på salg black friday kjøper vi før. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #5 Del Skrevet 28. oktober 2024 1) vi henger opp vinterlys når vi rydder bort Halloween, over neste helg en gang 2) vi setter samtidig frem den første julepynten hjemme 3) har ikke juleby. Men har tradisjoner knyttet til pynt etter avdøde slektninger, for eksempel bestemors tre (minitre med hennes kuler), som kommer opp medio november en gang. 4) julekaker tar jeg helgene i desember, med julemusikk og full stemning. Likører er allerede satt, samme med julesyltetøy (krydret tyttebær, eplemost med kanel og vanilje, med mer). Lager julepålegg (sylte, kalkun, ulike skinker) nærmere desember. 5) er nesten i mål med julegaver. Men pleier gjerne kjøpe til meg og mannen på black friday. Har en liste over ting vi kunne tenkt oss, eller som bør erstattes. Så følger med på prisene når det nærmer seg black fiday. Anonymkode: 08f2e...636 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 28. oktober 2024 #6 Del Skrevet 28. oktober 2024 Katteelskeren skrev (3 timer siden): Hei! Har litt forskjellige spørsmål til dere🎄 - Når skal dere henge opp vinterlys/julelys ute i år? Gjort alt -Når skal dere pynte til jul i år? Neste uke -Dere som har juleby, når skaleD re sette den opp? Satt opp 1/2 parten..resten neste uke -Når skal dere starte å lage julekaker i år? Noen få - Venter dere med å kjøpe julegaver helt til black friday/black week? Får se...men har plangt mye gaver alt Gjorde det i fjor men det var litt gambling da jeg fikk mye av varene noen dager før jul bare😳 Men ja en sparer jo veldig mye penger på det, er så usikker på hva jeg skal gjøre i år… Jeg klør i fingrene etter å sette opp julebyen allerede i dag🤣 Vinterlys kommer opp på søndag 3 november. Pynten kommer frem rundt 7 november. Julekakene starter jeg på i midten av november tror jeg, de skal jo holde helt til jul🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvario Skrevet 28. oktober 2024 #7 Del Skrevet 28. oktober 2024 Katteelskeren skrev (3 timer siden): Hei! Har litt forskjellige spørsmål til dere🎄 - Når skal dere henge opp vinterlys/julelys ute i år? I helgen etter Halloween -Når skal dere pynte til jul i år?Før første søndag i advent -Dere som har juleby, når skal dere sette den opp?- -Når skal dere starte å lage julekaker i år? Siste helgen i november -Venter dere med å kjøpe julegaver helt til black friday/black week? Gjorde det i fjor men det var litt gambling da jeg fikk mye av varene noen dager før jul bare😳 Men ja en sparer jo veldig mye penger på det, er så usikker på hva jeg skal gjøre i år… Handler stort sett aldri noe før den tid om vi ikke er i spesielle butikker i utlandet, men handler lite på nett Jeg klør i fingrene etter å sette opp julebyen allerede i dag🤣 Vinterlys kommer opp på søndag 3 november. Pynten kommer frem rundt 7 november. Julekakene starter jeg på i midten av november tror jeg, de skal jo holde helt til jul🤔 🎄❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #8 Del Skrevet 28. oktober 2024 1. Henger opp vinterbelysning på balkongen i starten av november. Neste helg kanskje? 2. Første søndag i advent som også er 1. desember. 4. Jobber i blomsterbutikk, så kan nok ikke bake langt uti desember som jeg vanligvis pleier. Så i år blir det tidlig baking, altså før november er ferdig. 5. Igjen, på grunn av jobb i travel sesong er jeg så tidlig ute med så mye som mulig. Er ferdig med 3/7 gaver. Har lyst til å vente til BF med i alle fall to av de resterende gavene, men er litt i tvil. Det kommer an på hva jeg skal kjøpe. Den ene tingen jeg vet jeg skal ha kommer garantert på tilbud, så er bare dumt å kjøpe nå egentlig. Anonymkode: 53df4...f0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 28. oktober 2024 #9 Del Skrevet 28. oktober 2024 (endret) Katteelskeren skrev (11 timer siden): - Når skal dere henge opp vinterlys/julelys ute i år? Ca. 15. november 🌞 Katteelskeren skrev (11 timer siden): -Når skal dere pynte til jul i år? Begynner sånn smått å dra inn mer og mer jul fra 15. november, selv om nissene kommer fram første uka i desember. Juletre ca. midt i desember. 🎄 Sier jeg nå da, kan hende jeg gjør ting tidligere når vi er der. Blir iallfall ikke senere Katteelskeren skrev (11 timer siden): -Dere som har juleby, når skal dere sette den opp? Har ikke juleby, men skulle hatt en! 😊 Er bare å sette din opp hvis du ønsker nå. Hva eller hvem stopper deg? Gå for det! Katteelskeren skrev (11 timer siden): -Når skal dere starte å lage julekaker i år? Jeg gjør alt, men bake gjør jeg ikke. 🫠 Katteelskeren skrev (11 timer siden): -Venter dere med å kjøpe julegaver helt til black friday/black week? Er ferdig med julegavene!! 🥳 🎁 Endret 28. oktober 2024 av Bombasi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #10 Del Skrevet 28. oktober 2024 Setter på mer lys ute i november mår dagene blir mørkere. Pynter til jul lille julaften. Ingen juleby. Vi baker julebrød og - kaker i desember. Noe lagres i bokser, annet puttet i fryseren. Litt smaking, men deg meste blir spart til deg er jul. Anonymkode: a3899...492 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 28. oktober 2024 #11 Del Skrevet 28. oktober 2024 Katteelskeren skrev (12 timer siden): Hei! Har litt forskjellige spørsmål til dere🎄 - Når skal dere henge opp vinterlys/julelys ute i år? -Når skal dere pynte til jul i år? -Dere som har juleby, når skal dere sette den opp? -Når skal dere starte å lage julekaker i år? -Venter dere med å kjøpe julegaver helt til black friday/black week? Gjorde det i fjor men det var litt gambling da jeg fikk mye av varene noen dager før jul bare😳 Men ja en sparer jo veldig mye penger på det, er så usikker på hva jeg skal gjøre i år… Jeg klør i fingrene etter å sette opp julebyen allerede i dag🤣 Vinterlys kommer opp på søndag 3 november. Pynten kommer frem rundt 7 november. Julekakene starter jeg på i midten av november tror jeg, de skal jo holde helt til jul🤔 - Julelys ut henges opp nå i begynnelsen av November, mest sansynlig førstkommende helg. - Alt annet pynt settes opp i slutten av November, enten helga 30.nov/01. des eller kanskje helga før. inkludert juleby og juletre - baker ikke, får en bunke med julekaker av min mor, ikke mye besøk her i jula, reise stort sett til andre - venter til black friday og kjøper alt da som i fjor, jeg fikk det i god tid før men kommer vel litt an på hvor du handler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #12 Del Skrevet 29. oktober 2024 - Når skal dere henge opp vinterlys/julelys ute i år? Jeg begynner så smått i starten av november, innen midten er nok mesteparten oppe. Har stor hage, og mange bygninger, så det tar en del tid. -Når skal dere pynte til jul i år? Jeg starter "forsiktig" til advent, og så tar vi resten + juletreet på lillejulaften. -Dere som har juleby, når skal dere sette den opp? Julebyen hører med til min forsiktige adventspynt, så den kommer opp siste fredag i november i år. -Når skal dere starte å lage julekaker i år? Vi starter alltid julebaksten med smultringkoking helga før advent. Og så vasker jeg ned kjøkkenet og henger opp julegardiner den kommende uka. Så blir det pepperkakebaking første adventshelga, og så tar vi resten i desember. -Venter dere med å kjøpe julegaver helt til black friday/black week? Kommer jeg over noe på tilbud, som jeg vet noen ønsker seg, kjøper jeg det. Men dette er uavhengig av black friday, så noen år er jeg ferdig med gavene før den tid, mens andre år blir det shopping. Anonymkode: 13c83...ef9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #13 Del Skrevet 29. oktober 2024 Julelys ute bruker jeg ikke,men borettslaget henger opp lys i løpet av november tror jeg. Jeg begynner vel så smått å pynte bare Halloween er ferdig. En ordentlig juleby har jeg ikke,men lager en miniversjon i løpet av advent. Kakene liker jeg å bake i desember med ingredienser med lang holdbarhet. Gavene har jeg begynt med,ellers så venter jeg til jeg får ønskelister før jeg begynner. Anonymkode: 1c09b...751 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #14 Del Skrevet 31. oktober 2024 Katteelskeren skrev (På 28.10.2024 den 10.33): Hei! Har litt forskjellige spørsmål til dere🎄 - Når skal dere henge opp vinterlys/julelys ute i år? -Når skal dere pynte til jul i år? -Dere som har juleby, når skal dere sette den opp? -Når skal dere starte å lage julekaker i år? -Venter dere med å kjøpe julegaver helt til black friday/black week? Gjorde det i fjor men det var litt gambling da jeg fikk mye av varene noen dager før jul bare😳 Men ja en sparer jo veldig mye penger på det, er så usikker på hva jeg skal gjøre i år… Jeg klør i fingrene etter å sette opp julebyen allerede i dag🤣 Vinterlys kommer opp på søndag 3 november. Pynten kommer frem rundt 7 november. Julekakene starter jeg på i midten av november tror jeg, de skal jo holde helt til jul🤔 Julebyen : starter jeg med å sette opp 1. November. Altså i morgen. Det er for å nyte den i 2 mnd. Bruker 2-3 dager på den. Baksten: lussekatter og colakaker bakes i desember. Julegardiner 1. Desember. Ellers pyntes det litt å litt fremover. Alt blir pakket bort til 1. Januar. Da er det et nytt år. Anonymkode: fc3b1...7ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 31. oktober 2024 #15 Del Skrevet 31. oktober 2024 Jeg regner med at vi begynner med alt neste helg, men bake gjør jeg ikke. Hater å bake. 😆 Gleder meg til å få vinterlys ute. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå