Gå til innhold

Dusjvaner

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Dette kan sikkert høres ut som ett tåpelig tema men jeg lurer litt på folks dusjvaner?

Hvor lang tid- og hva bruker dere. Jeg har endel venninner som sier de bruker max 5 min. i dusjen hver morgen mens jeg trenger minst ett kvarter.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker 10 minutter om morgenen ( det er fordi jeg er en syvsover og ikke orker stå opp tidlig) og gjerne 15-20 minutter på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri tatt tiden, men beregner omlag 15 minutter på badet om morgenen, tipper dusjen dreier seg om underkant av fem minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg at jeg bruker 3-5 minutter når jeg ikke vasker håret - når jeg skal vaske håret, så tar det lett 10 minutter. Håret er langt og tykt og det tar sin tid med to omganger shampo, en med balsam og skikkelige skyllinger.

Nå om vinteren liker jeg best å vaske håret om kvelden, slik at jeg slipper å bruke hårføner - derfor tar jeg ofte et bad om kvelden, og får unnagjort hårvask, fotbehandling og barbering da.

Til min daglige hygiene bruker jeg følgende:

Shampo: Kerastase (Orange, som er mild mot hodebunn)

Balsam: Elisabeth Arden (Green Tea)

Ansiktsvask: Christian Dior (Cleansing refreshing wash-off gel)

Kropp: Lactasyd (Dusjkrem - gul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er treig i dusjen jeg. Ikke fordi jeg gjør så mye dill og dall, men fordi jeg elsker å stå der med varmt vann og bare drømme meg bort! Dette gjelder i allefall om vinteren.

Dusjer stort sett før jeg legger meg jeg da og tar evt. en kjapp dusj om morgenen også. Håret vasker jeg på kvelden uansett.

Tipper at jeg bruker bortimot 30 minutter i dusjen om kvelden og toppen 5 om morgenen (men altså uten hårvask).

Søndag kveld har jeg også en "kosestund" på badet med saltskrubb, ansiktsmaske og hårkur. Er helt avhengig av denne stunden alene på badet jeg. Nåde den som prøver å komme inn da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også elsker å stå i dusjen. Pga håret som er langt og tykt dusjer jeg på kvelden, helst, så jeg slipper å stresse med føning og diverse på morran. Såeh..jeg har ikke tatt tiden, men mint 20 minutter står jeg nok der, og sikkert lenger mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter tror jeg - det må være maks - har aldri tatt tiden. Men større kropp og lenger hår har jeg ikke enn at det burde holde.Jeg skal jo bare vakse meg...?

Deilig å stå i dusjen ja - men så mye annet som er morsommere! Om jeg ikke får selskap da, selvsagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Ganske nøyaktig 20 minutter fra jeg går inn baderomsdøren til jeg kommer ut igjen. Vasker håret først, og lar balsamen virke mens jeg gjør alt annet. Men det er hårvask som tar lengst tid - har langt og tjukt hår som må skylles grundig og sjamponeres opp til flere ganger. Og barbeing tar jo sitt det og...

Men hvis jeg ikke skal vaske hår eller barbere, går det nok unna på 5 minutter, men det er det sjelden jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer kun på kvelden, av flere grunner, for jeg er ikke bare et b-menneske, kan heller karakteriseres som et F-menneske :lol:

Dessuten blir jeg veldig kvalm og svimmel hvis jeg dusjer uten å ha spist mat først, og jeg får ikke til å spise mat klokka 6 om morran, så det sier seg selv at det ikke er lurt å dusje da. Dessuten har jeg langt og tykt hår som jeg bruker evigheter på å vaske.

Derfor dusjer jeg alltid på kvelden, og bruker minst 15minutter. Noen ganger begrenser det seg selv fordi jeg bruker også varmt vann og det blir fort tomt her da det ikke er så stor tank... :-?

Men jeg vasker meg med klut om morgenen da, uten å gå i dusjen. Det bruker jeg 2 minutter på max.

Jeg vil sove lengst mulig og morgenen, og ha lengst mulig tid oppe før jeg går på jobb... Et lite dilemma der.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Godt å se at det er andre som reagerer som meg! Jeg blir også lett kvalm og svimmel av å dusje uten frokost. (Ja, jeg har til og med besvimt.. heldigvis var jeg ikke alene...) Det er særlig lange dusjer som gir meg den følelsen.

Dusj uten hårvask, det gjennomfører jeg altsi, men da ville det ikke tatt meg mange minuttene. Det er å vaske håret og skylle det og balsam og virketid og masse, masse skylling som tar tid. Pluss at jeg liker å stå under varmt vann, men det kan jeg lett droppe.

Generelt sett liker jeg ikke dusje om morgenen dersom jeg skal være et sted tidelig (jobb/skole) da tar jeg det heller på kvelden. Både pga det med å dusje "på tom mage" og det faktum at jeg da må gå ut med vått hår. Mitt hår takler bare ikke føner, det blir helt elektrisk. Skal ejg bare være hjemme spiser jeg en god frokost før jeg tar en dusj, og da kan jeg bruke lang tid på dusjen.

Alt i alt, mine dusjvaner, de er svært varierende fra dag til dag. Men ren blir jeg jo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Minst ett kvarter! Vasker også helst håret på kvelden pga det er langt og tjukt. Jeg elsker å dusje, og dusjer gjerne to ganger om dagen, ikke fordi jeg er overrenslig, men fordi det er så deilig og varmt, særlig nå som det er så kaldt ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer hver morgen, og også om ettermiddag/kveld hvis jeg skal noe spesielt.

Jeg er ikke våken før jeg har fått meg en dusj. De morgenene jeg har liten tid sier jeg til meg selv at jeg skal ta en lynkjapp dusj, men det blir alltid minimum 10 minutter :ler: Jeg klarer å dusje og vaske håret på 10 minutter hvis jeg vil, men jeg elsker å stå i dusjen så det blir stort sett en ca 20 minutter. Det er jo litt styr med dusjing da, selv om det er kjekt; to typer såpe (en til kroppen og en til underlivet), og ørti shampooer å velge mellom, alt etter hva som passer den dagen også velge hvilken type balsam.

Om morgenene er den eneste barberingen som blir foretatt, under armene. Resten tar jeg om kveldene eller i helgene, når jeg har tid til å stå en time i dusjen. Da tar jeg gjerne en runde med hampvott og skrubbekrem, fikser beina etc.

Kurer håret ca en gang i uken alt ettersom det trengs. Jeg vasker stort sett håret annenhver dag, og da gjør jeg alltid det om morgenen og føner det tørt. Synes det blir penest med styling og føning. Har en super føner som gjør at det ikke tar så altfor lang tid å føne håret, selv om det er tykt.

Det som er kjekt med å bo på hybelhus er at varmtvannstankene er stooore, og går aldri tom. Det er så deilig å vite at man kan stå i dusjen i timesvis uten å bekymre seg over om man har nok varmt vann eller ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tilbringe hele dagen i dusjen, jeg. :ler: Dusjer stort sett hver morgen, blir litt mer våken da. Og når jeg først dusjer, så vasker jeg som regel håret også, selv om det kanskje ikke er så bra å vaske det hver dag...

Når jeg har dårlig tid blir det bare en "rask" dusj (10 min. kanskje), hårvask og muligens barbering av armhuler. Har jeg god tid blir det gjerne litt skrubbing også, barbering av legger og *kremt* diverse andre kroppsdeler... :sjarmor:

Ellers er jeg veldig glad i å bade, så i helgene blir det ofte et laaangt karbad...mmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier aldri og dusje på morgenen,er sååå trøtt da.Morgen er det rensemelk ansiksvann og krem alt fra Guinot.Og litt sminke da tar vel ca 10-15 min.Kommer litt annpå hvor trøtt jeg er.Men på kvelden da er det mye bedre lang dusj vasker håret 3-4 g i uka.Da tar det ca 1/2 time til 45 min.Bruker Joico shampoo for farget hår og balsam for tørt hår,kur 1 g i uka fra Redken all soft,har i dn ca 10 min. :wink: På kroppen bruker jeg:Decleor intimvask husker ikke navn(gul såpe)Mary chor kr peel 2-3 g i uka er veldig mild.Dusjsåpe til kroppen fra Guinot eller samme som parfymen jeg bruker. :ler: Så min tid på badet varierer fra 10-45 min.bruker vel helst lang tid visst det lar seg gjøre.Synest det er litt deilig og bruke litt tid på badet,og stelle litt med seg selv er viktig og veldig godt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer om morgenen og greier meg stortsett godt med 5 min. Liker sånne "barnslige" dufter fra Bodyshop osv. Synes egentlig det er kjedelig å dusje, og vil bare ha det unna. Særlig å vaske håret, for det er langt og tykt, og er et he.... å få tørt. Derfor vasker jeg stort sett håret om kvelden, og lar det tørke av seg selv. Synes håret blir finere også da. Til håret bruker jeg produkter fra Charles Worthington. Hudpleien er også kjedelig (der bruker jeg Shiseido), og det tar vel max 5 min morgen og kveld, så sant jeg ikke legger en maske eller napper bryn osv. Sminking er gjort på 2 min. Har igrunnen lært meg å være rask på badet for mannen min er en skikkelig "jåle". Når vi skal ut er jeg klar på 15 min, mens han kan holde på det tredobbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...