*Jenny* Skrevet 28. oktober #1 Del Skrevet 28. oktober Jeg har trodd, som kollega og samfunnsengasjert, at IA-bedrift betyr tilrettelegging for ansatte som ikke kan gi 100 % hver eneste dag. Men når jeg leser denne tråden skjønner jeg at det vil gå utover kollegaene til an sånn person, og at arbeidshverdagen vil bli tyngre for dem i stedet. Som jeg antar vil stå i større fare både for utbrenthet og tyngde. Spørsmålet mitt er, i en IA-avtale fokuseres det kun på den ene personen som det kan tilrettelegges for, eller tas hele arbeidsmiljøet inn i den debatten? Vil det bli sånn at rest-tyngden (det trenger ikke være fysisk) fordeles tynt utover de andre, eller er det noe i IA-avtalen som begrenser eller regulerer det? Og hvorfor vil en leder heller at folk sier opp og går over på uføretrygd, enn å legge til rette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #2 Del Skrevet 28. oktober Det kommer nok helt an på hva slags tilrettelegging det er snakk om. For min del trenger jeg praktisk tilrettelegging som heis, HC-toalett og hev/senk-pult fordi jeg sitter i rullestol . M.a.o helt praktiske tilrettelegginger. Tviler på at disse tilretteleggingene går utover mine kolleger. Anonymkode: 04b7d...c67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #3 Del Skrevet 28. oktober Tilrettelegging går utover kollegaer. Derfor er den tidsbegrenset. *Jenny* skrev (31 minutter siden): Og hvorfor vil en leder heller at folk sier opp og går over på uføretrygd, enn å legge til rette? Fordi alle vil ha syke i jobb -bare ikke på egen arbeidsplass. Anonymkode: 703fe...8b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #4 Del Skrevet 28. oktober Det gjøres en totalvurdering på hva og hvordan man kan tilrettelegge. Det hjelper ikke om tilrettelegging får en person tilbake i jobb, hvis tre andre blir syke pga økt belastning. Tilretteleggingen skal være forsvarlig, både økonomisk og ovenfor kolleger. Tilrettelegging på arbeidsplassen - nav.no Sitat Tilrettelegging for én ansatt skal ikke gå på bekostning av de andre ansattes arbeidsforhold eller oppgaver, eller slik at arbeidsmiljøet generelt forverres. Anonymkode: 37962...bf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå