Gå til innhold

Når fikk din datter lov til å overnatte hos kjæresten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk lov fra jeg var 16 med min 17 år gamle kjæreste. Min søster fikk lov da de var 14 år gamle (begge)

Anonymkode: a1d2d...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke aktuelt før fylte 16, greit etter dette (og med en solid prat om samtykke, prevensjon etc i oppstarten av forholdet). 
Jeg har to døtre og en sønn, reglene har vært like for alle tre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den flaue samtalen bør du ha lenge før hun får seg kjæreste og når de er 12 år er det absolutt på tide. Spesielt den om samtykke.

Anonymkode: 1c830...91f

Vi har selvfølgelig hatt barnehage-versjonen av den samtalen, pluss at de har hatt det på skolen med helsesøster.

(Barnehageversjonen: ikke lov å ta folk på tissen, ingen har lov til å ta på deg der, alltid slutte å ta på folk med en gang de sier stopp, aldri klemme/kysse uten å spørre om det er greit og få "ja" først, og sånt. Flau voksenversjon: det er greit å si ja til å fingres men si nei til å gå lenger, det er helt normalt å mislike/ikke ville ha oralsex, analsex og sånt, du må ikke finne på å la deg filmes/avbildes mens dere har sex, sånne ting.)

Anonymkode: 4c618...9ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å flytte på hybel som 16-åring for å gå vgs, så vi mister nok oversikten da. Tenker at 15 er det yngste jeg ville gått med på, om begge parter er 15.

Anonymkode: 4bd79...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Hun flytta før hun var 16 år for å gå på vgs. Så full kontroll hadde jeg ikke. Så jeg valgte å stole på henne. At hun kunne beskytte seg. 

Anonymkode: 3c6e1...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min datter har nå fått kjæreste, og spørsmålet om overnatting har kommet opp.
Har vel egentlig tenkt å si ja til dette.
Hvilke «regler» hadde dere? Hvor gamle, hvor lenge sammen? Gjesterom, samme rom/seng? 
Hvordan fikset dere dette?

Anonymkode: e6885...3f0

Alder? 
Prevensjon? 

:opplyser: Litt mer info, takk. 

Anonymkode: b7a64...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke før de er 16 år; jeg skal ikke legge til rette for å ha sex før det er lov, uavhengig av om de gjør det fra før. De må også ha vært kjærester bra lenge før jeg vurderer det.

Anonymkode: 2bbd5...d06

Vil legge til at jeg aldri hadde latt det blir overnatting dersom kjæresten var mye eldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvorfor spør du om døtre, og ikke sønner? Er vi ikke kommet lenger i 2024 at vi fortsatt har forskjellige "sexregler" for gutter og jenter?

Anonymkode: d7e0b...fc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS, hvorfor spør du om døtre, og ikke sønner? Er vi ikke kommet lenger i 2024 at vi fortsatt har forskjellige "sexregler" for gutter og jenter?

Anonymkode: d7e0b...fc7

Sikkert fordi det er datter hun har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke datter selv. Men jeg selv fikk lov til å overnatte med kjæresten min da vi begge var 15 år. Vi kjente hverandre godt, og foreldrene våre kjente hverandre og oss. Tok noen måneder før vi hadde sex. Og da var det trygt å kunne gjøre det hjemme. Hadde jeg hatt en datter, ville jeg gjort det samme.

Anonymkode: 56f64...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både datter og bonusdatter fikk ha kjæresten på overnatting fra de fylte 15. Begge hadde kjærester på samme alder. 

 

Anonymkode: 161e9...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det viktigste er at de er trygge på hverandre og har vært sammen en stund. Ikke hvor gamle de er (så lenge de er jevngamle).

Anonymkode: 78549...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 år. De hadde sex før den tiden. Men jeg forholdt meg til 16.

Anonymkode: e7bd1...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Seksuell lavalder i Norge er 16 år, derfor setter jeg grensen der. OK, de kan nok finne på å starte med sex før de er 16, men som foreldre ville vi sende helt feil signaler om vi som voksne tillot barna å bryte loven. Derfor, hvis de skal ha sex før det i følge loven er OK, så må det bli uten at vi foreldre vet om det, eller har akseptert det. Da skal de vite at de gjør noe de ikke burde, og noe som vi foreldre er i mot. Forhåpentligvis høyner et terskelen nok til at de lar være, eller i hvert fall er veldig forsiktige.

Anonymkode: 5d43b...03f

Seksuell lavalder er satt for å beskytte barn fra å bli seksuelt utnyttet av eldre personer. Det er ikke straffbart hvis to 15åringer har frivillig sex. 

Anonymkode: ee9fa...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...