Gå til innhold

Slutt å gi det lille ekstra, eller å gi jobb GRATIS overtid. Du ødelegger arbeidslivet for deg selv og andre..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Da vet du ikke alt om en renholders hverdag. Trange toaletter f.eksv. og støvtørking. Det er vanskelig å sette en robot til . Ganger i barnehagen med sko og klær er andre eksempler. 

Anonymkode: 62ed5...34d

Jeg vet fint lite om en renholders hverdag..😄..men jeg vet en god del om roboter og utviklingen der.

Prøv å ikke tenk på de to blikkassene fra Star wars når jeg skriver robot..

Se for deg en som ser nøyaktig ut som et menneske...lærer 1000 ggr raskere og jobber 24 timer i døgnet og gjerne i stummende mørke og. Går vi et par-tre tiår frem vil du ikke klare å skille en robot fra et menneske på annet enn kroppstemperaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sefanja skrev (1 time siden):

Hvordan si at du har null økonomikunnskap og begrep om inflasjon uten å si det.

Inflasjon er løgn, eller med litt innsikt vet det. Det er noe man skaper.

Anonymkode: bd193...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er så oppgitt over idioter som ødelegger arbeidslivet, lav lønninger, ikke overtid, jobber som slaver. Gir bare etter.

Det er faktisk arbeidstaker som har hovedmakten i arbeidslivet, ikke lederskapet. På tide å bruke denne makten, om alle streiker i et yrke med lav lønn stopper dette yrket opp! 

Vi må slutte å godta bullshit, bare for noen penger. Tenk om alle renholdere som jobber i Oslo streiket, med lønnskrav. De tjener bare 227kr timen, helt horribelt! Alle kunne tatt sittetreik, samme med renovasjon.

Vi lærere prøvde å streike. Men, da det fare for liv og helse at barna var uten skole en tid så kom vi ikke gjennom med våre krav. Enten må jeg gi litt ekstra, for barnas skyld, eller så må jeg bytte yrke. Foreløpig blir jeg i skolen.

Anonymkode: d9c80...46d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mulig det stemmer for deler av staten, men ikke for universitets/høgskolesektoren, der er det et rotterace. Utallige timer ubetalt overtid. 

Anonymkode: 3b4a4...7ea

Jeg snakket om renholdere, for ts snakket om renhold. 

Anonymkode: 8ec33...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (1 time siden):

Jeg vet fint lite om en renholders hverdag..😄..men jeg vet en god del om roboter og utviklingen der.

Se for deg en som ser nøyaktig ut som et menneske...lærer 1000 ggr raskere og jobber 24 timer i døgnet og gjerne i stummende mørke og. Går vi et par-tre tiår frem vil du ikke klare å skille en robot fra et menneske på annet enn kroppstemperaturen.

Du har samme tankegang som back to the future, når kommer det svevende biler? De hadde en tanke om det og for 40 år siden. 

Anonymkode: 8ec33...55a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man fordeler verdiene i et samfunn feil. Penger er det nok av, det kan trykkes opp i ønsket mengde.

Dæven. Ja, vi kan gjøre som Tyskland i mellomkrigstiden , det vil hjelpe inflasjon, kronekurs og kjøpekraft. 

at verdiene i samfunnet er fordelt feil er jeg enig i, men hvem må betale for at vaskepersonell får høyere tariff? Jo, noen rikinger som får kontorene sine vasket + barnehage , skoler , sykehus ( kommunen ) butikker ( kundene) eldre og syke osv. den eneste måten og fordele verdiene bedre er gjennom skatt. Og sette opp tariffen til arbeidere gjør bare varer og tjenester dyrere ( det skjer hvert år ) . Og tykke opp penger i ønsket mengde er idioti. 

Anonymkode: 475db...293

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå mener jeg at folk ringer meg klokka 18 på en lørdag eller klokka 20:30 på en torsdag. Jeg har ikke hjemmekontor.

Anonymkode: 88d50...3c2

Hvorfor blander du inn hjemmekontor da? 
Ja, det hender at folk ringer meg 18 på en lørdag eller 20.30 på en torsdag og. Også kollegaer. Uten og vite hva du jobber med er det klin umulig og skjønne om det er et problem . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Elsker familien min. Tror du ex-kolleger låner deg penger om du trenger det eller kommer i din begravelse?

Anonymkode: f7477...fb1

Hvorfor låne penger? Hvem som kommer i begravelsen min spiller vel ingen rolle, da er jeg jo dø. Ja, mange er kollegaer er der for meg i mens jeg lever da. I dag har jeg drukket kaffe med en ex kollega fra 5 år tilbake, og hatt en langt telefonsamtale med en ex kollega fra 20 år tilbake. Veldig koselig . Tror ingen av de er i pengeknipe. 

nei, jeg tror ikke mange unge voksne i dag kommer til og få låne penger eller komme i begravelse til sine ex kolkeger. Man er jo så jævlig fiendtlig innstilt? Hvis der er krise at en kollega ringer kl 20 på kvelden nå, så kommer de sikkert ikke til og ringe kl  20 på kvelden om 20 år heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor blander du inn hjemmekontor da? 
Ja, det hender at folk ringer meg 18 på en lørdag eller 20.30 på en torsdag og. Også kollegaer. Uten og vite hva du jobber med er det klin umulig og skjønne om det er et problem . 

Jeg jobber som jurist på offentlig kontor, og har kontortid mellom 8 og 16 hverdager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor låne penger? Hvem som kommer i begravelsen min spiller vel ingen rolle, da er jeg jo dø. Ja, mange er kollegaer er der for meg i mens jeg lever da. I dag har jeg drukket kaffe med en ex kollega fra 5 år tilbake, og hatt en langt telefonsamtale med en ex kollega fra 20 år tilbake. Veldig koselig . Tror ingen av de er i pengeknipe. 

nei, jeg tror ikke mange unge voksne i dag kommer til og få låne penger eller komme i begravelse til sine ex kolkeger. Man er jo så jævlig fiendtlig innstilt? Hvis der er krise at en kollega ringer kl 20 på kvelden nå, så kommer de sikkert ikke til og ringe kl  20 på kvelden om 20 år heller. 

Det er koselig, men er det verdt å bruke tiden på perifere bekjente fremfor familien sin?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er så oppgitt over idioter som ødelegger arbeidslivet, lav lønninger, ikke overtid, jobber som slaver. Gir bare etter.

Det er faktisk arbeidstaker som har hovedmakten i arbeidslivet, ikke lederskapet. På tide å bruke denne makten, om alle streiker i et yrke med lav lønn stopper dette yrket opp! 

Vi må slutte å godta bullshit, bare for noen penger. Tenk om alle renholdere som jobber i Oslo streiket, med lønnskrav. De tjener bare 227kr timen, helt horribelt! Alle kunne tatt sittetreik, samme med renovasjon.

Enig. Har jobbet med flere flinke piker som skal vise sjefen hvor flinke de er, og går rundt og kontrollerer jobben andre gjør, og hakker på dem for bagateller. Arbeidsmiljøet er det ikke så viktig med for disse. Så møter de veggen selv, og blir sykemeldt. Resultatet blir at stressnivået på arbeidsplassen blir skyhøyt, og folk blir utslitt.

Anonymkode: 8fd10...703

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men så bra verden har utviklet seg og kommet seg videre. Vi trenger ikke henge igjen i gamledager bare fordi "husker dere den gang når...".

Anonymkode: 09614...773

« husker dere den gang når i 1910 ? « tror ingen tenker det. 

jeg tenker dog « husker dere den gang når i 1999? Da vi stilte opp for hverandre og tok fasttelefonen når noen ringte «. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo arbeidstakere som godtar dette. Man må stå samlet mot ledelsen i en bedrift, ledelsen er din fiende som du skal kjempe mot. Det kan man om alle ansatte står samlet!

Mye bdre om en kan stå utenfor alt dette.

Anonymkode: c5e33...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er koselig, men er det verdt å bruke tiden på perifere bekjente fremfor familien sin?

Perifere bekjente? Som venner? Må man velge mellom venner og familien sin? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er IKKE der enda. Ikke i nærheten engang! Fra ei som er gift med en som kjenner GODT til  feltet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet fint lite om en renholders hverdag..😄men jeg vet en god del om roboter og utviklingen der.

Vær en renholder et års tid, så kan du uttale deg. Som jeg sa: f.eks trange toaletter. Du får ikke inn en robot der. Jeg vet jo litt om det som finns i markedet. Så selv om jeg gjerne ville så skal det veldig mye omgjøring til for at det skal fungere. Undervurder meg ikke!

Anonymkode: 62ed5...34d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk på alle lærere og andre som jobbet hardt på skolene som skal nedlegges. Nå får de sparken i premie.

Anonymkode: f7477...fb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kan man ikke ta hensyn til, om alle sykepleiere i Oslo Kommune striker med en lønnskrav. MÅ kommunen ta ansvaret for de som dør, ikke de som streiker.

Innvilger man lønnskravet går jo folk tilbake på jobb.

Det stemmer ikke. Man har regler å forholde seg til under streik. Sykepleiere i Oslo kommune streiket, og man kom ingen vei. Streiken ble avblåst pga fare for Brann i et gjenvinningsanlegg av alle ting, så arbeidsgiver har store rettigheter og finner en vei å få folk tilbake i jobb uten lønnskonsekvenser.

Anonymkode: a3a21...9a0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det stemmer ikke. Man har regler å forholde seg til under streik. Sykepleiere i Oslo kommune streiket, og man kom ingen vei. Streiken ble avblåst pga fare for Brann i et gjenvinningsanlegg av alle ting, så arbeidsgiver har store rettigheter og finner en vei å få folk tilbake i jobb uten lønnskonsekvenser.

Anonymkode: a3a21...9a0

Korrupte regimet.

De var feige, ga seg. De skulle aldri ha gitt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes alltid arbeidstakere som ikke er solidariske, det var det før også. Og vi tar også ting for gitt. 
Ting har blitt dårligere, og man kan ikke si at Norge er best lenger. Vi er ikke det, og vi har mange som hater fagforeninger og ikke støtter oppunder arbeidskamper. 
Jeg jobber ikke lenger om jeg ikke må, vi får ikke betalt om vi må jobbe 15 min lenger, det betyr at jeg går 15 min tidligere enn annen gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...