Gå til innhold

Føler jeg ikke kan være borte fra jobb - sykepleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter her med vondt i magen og sliter med å komme meg igang i dag tidlig. Skulle jeg egentlig vært hjemme? Kanskje. Men per nå er jeg eneste sykepleier i dag på ganske mange pasienter fordi sykemeldingene har tikket inn så føler jeg ikke kan.  Pasientene skal ha vaksiner, der er legevisitt med mer... Og dette er ikke første gang jeg føler meg tvunget til å dra på jobb. Hver gang det er sykt barn føler jeg nesten at det er mannen som må ta det. Men det blir jo ikke helt riktig fordelt...

 

Flere sykepleiere som har der sånn?

Anonymkode: de8bf...4cc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Sliter med å komme meg i gang»? Unnskyld meg, men slik er det for oss alle iblant. Man kommer seg i gang når man er kommet til jobb. Og er man for syk likevel så får man gå hjem iløpet av dagen. 

Anonymkode: ca57f...c76

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har det vel sånn? Det kalles å ha arbeidsmoral. 

Det er altfor lav terskel for å bli hjemme bare fordi man har litt vondt et sted eller er litt slapp. Det ødelegger for kollegaer som må jobbe ekstra. 

Har man tydelige symptomer som oppkast og feber bør man selvsagt bli hjemme.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

«Sliter med å komme meg i gang»? Unnskyld meg, men slik er det for oss alle iblant. Man kommer seg i gang når man er kommet til jobb. Og er man for syk likevel så får man gå hjem iløpet av dagen. 

Anonymkode: ca57f...c76

Fordi jeg var vondt i magen?... Var det vanskelig å forstå. Jeg klarer tidvis ikke å bevege meg.... Men sånn er det for alle i blant? Tvilsomt.

Gå hjem ila dagen er ikke så lett i helse du gitt😅 jada da får ikke pasientene mine ekstra medisiner, vaksiner, legevisitt osv i dag da. 

Anonymkode: de8bf...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (2 minutter siden):

De fleste har det vel sånn? Det kalles å ha arbeidsmoral. 

Det er altfor lav terskel for å bli hjemme bare fordi man har litt vondt et sted eller er litt slapp. Det ødelegger for kollegaer som må jobbe ekstra. 

Har man tydelige symptomer som oppkast og feber bør man selvsagt bli hjemme.

Har mer enn litt vondt i dag. Men føler at jeg kan ikke være hjemme likevel. 

Anonymkode: de8bf...4cc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har mer enn litt vondt i dag. Men føler at jeg kan ikke være hjemme likevel. 

Anonymkode: de8bf...4cc

Jeg har vondt i magen jeg også. Har det ofte, men det har aldri hindret meg i å gå på jobb. 

Dere som jobber i helsevesenet har jo fullt av leger rundt dere som kan vurdere om dere er syke eller ikke. Hva med å spørre dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (Akkurat nå):

Jeg har vondt i magen jeg også. Har det ofte, men det har aldri hindret meg i å gå på jobb. 

Dere som jobber i helsevesenet har jo fullt av leger rundt dere som kan vurdere om dere er syke eller ikke. Hva med å spørre dem?

Ville aldri spurt en kollega om det. Men går på jobb med hodepine, vondt i magen osv. Har jeg feber går jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har mer enn litt vondt i dag. Men føler at jeg kan ikke være hjemme likevel. 

Anonymkode: de8bf...4cc

Er du smittsom eller har smerter som gjør at du ikke er i stand til å utføre arbeidsoppgavene dine og/ eller er grunn til bekymring for eventuelt alvorlige sykdommer, holder du deg hjemme. Dette må vel du som helsepersonalet være i stand til å vurdere selv? Dette er reelle grunner til å bli hjemme, og du vil ikke trenge andres bekreftelse på din angivelig høye arbeidsmoral. 

Anonymkode: f3524...d0b

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på dem, ts.

De er noen ordentlige besserwissere som sitter der på sin høye hest og som «aldri er syke».

Du har krav på så og så mange sykt barn dager og du har egenmeldinger du kan bruke også.

Slutt å få dårlig samvittiget for å være hjemme med sykt barn eller når du selv er dårlig.

Det er sjefen sitt ansvar å holde avdelingen gående.

Tenk på deg selv! 

Anonymkode: 0fc42...d13

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (6 minutter siden):

Jeg har vondt i magen jeg også. Har det ofte, men det har aldri hindret meg i å gå på jobb. 

Dere som jobber i helsevesenet har jo fullt av leger rundt dere som kan vurdere om dere er syke eller ikke. Hva med å spørre dem?

Så vondt i magen at du tidvis ikke klarer å gå? 

Fult av leger ja det kan du tro 😂😂 enkelte dager har vi ingen leger på huset og da har de nok med pasientene 

Anonymkode: de8bf...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du smittsom eller har smerter som gjør at du ikke er i stand til å utføre arbeidsoppgavene dine og/ eller er grunn til bekymring for eventuelt alvorlige sykdommer, holder du deg hjemme. Dette må vel du som helsepersonalet være i stand til å vurdere selv? Dette er reelle grunner til å bli hjemme, og du vil ikke trenge andres bekreftelse på din angivelig høye arbeidsmoral. 

Anonymkode: f3524...d0b

Er ikke det jeg har spurt om har spurt om andre sykepleiere har det likt. Men er kun de som ikke sykepleiere som har svart. Bare snerpete KG svar som alltid.

Anonymkode: de8bf...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke hør på dem, ts.

De er noen ordentlige besserwissere som sitter der på sin høye hest og som «aldri er syke».

Du har krav på så og så mange sykt barn dager og du har egenmeldinger du kan bruke også.

Slutt å få dårlig samvittiget for å være hjemme med sykt barn eller når du selv er dårlig.

Det er sjefen sitt ansvar å holde avdelingen gående.

Tenk på deg selv! 

Anonymkode: 0fc42...d13

Det høres så greit ut i teorien og er vel forsåvidt sant, men jeg føler veldig på at pasientene ikke får det de skal hvis jeg og "kaster inn håndkleet "og blir hjemme nå. Sykemeldingene blant sykepleierne har kommet på løpende bånd den siste tiden. 

Anonymkode: de8bf...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fordi jeg var vondt i magen?... Var det vanskelig å forstå. Jeg klarer tidvis ikke å bevege meg.... Men sånn er det for alle i blant? Tvilsomt.

Gå hjem ila dagen er ikke så lett i helse du gitt😅 jada da får ikke pasientene mine ekstra medisiner, vaksiner, legevisitt osv i dag da. 

Anonymkode: de8bf...4cc

Kom deg ut av offerrollen. Dra på jobb eller bli hjemme. Verden går ikke under fordi du har vondt i magen 

Anonymkode: 25dde...494

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så vondt i magen at du tidvis ikke klarer å gå? 

Fult av leger ja det kan du tro 😂😂 enkelte dager har vi ingen leger på huset og da har de nok med pasientene 

Anonymkode: de8bf...4cc

Her har du svart deg selv. Har du så vondt at du ikke kan gå, kan du naturligvis ikke gå på jobb heller. Hvorfor du bruker energi på å sitte og trykke på telefonen kl 07 istedet for å krype under dyna i en sånn tilstand, er jo et mysterium. 

Anonymkode: f3524...d0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar en paracet og en ibux og går på jobb. Hvis magesmertene ikke gir seg utover dagen og det må undersøkes drar du på legevakten.

Anonymkode: 304d9...1df

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde det slik i 2 år, av og på. For det meste på men vi var heldigvis litt flere sykepleiere. I mellomtiden så startet jeg opp på antidepressiva for å holde ut. Endte med å si opp! Antall sykepleiere på stedet før og etter denne perioden gikk ned med ca 4 årsverk selv om det var økning i pasientgruppen. Så dette var nok dems måte å prøve på innsparinger uten at det har gitt ønsket effekt. + at det har gitt dem et sinnsykt dårlig rykte på at de behandler ansatte dårlig, HMS er visst bare et ord på et papir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde det slik i 2 år, av og på. For det meste på men vi var heldigvis litt flere sykepleiere. I mellomtiden så startet jeg opp på antidepressiva for å holde ut. Endte med å si opp! Antall sykepleiere på stedet før og etter denne perioden gikk ned med ca 4 årsverk selv om det var økning i pasientgruppen. Så dette var nok dems måte å prøve på innsparinger uten at det har gitt ønsket effekt. + at det har gitt dem et sinnsykt dårlig rykte på at de behandler ansatte dårlig, HMS er visst bare et ord på et papir.

Det finnes ingen gode arbeidsgivere, som bryr seg om HMS. Bare elendighet pga skal spare penger.

Jeg slutta som sykepleier, helt håpløst å jobbe i det offentlige. Fikk meg en helt annen jobb, med arbeidstid.

Anonymkode: 5f9ac...ea2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier med kroniske magesmerter. Iblant kan jeg ikke gå, smerter som krever fosterstilling, blodtrykksfall og avhengig av å bo på badet. Når det er så ille blir jeg hjemme. Når "jeg sliter med å komme meg i gang" så kommer jeg enten alt for tidlig eller for sent på jobb avhengig av hvordan toalettbehovet treffer. Da kommuniserer jeg bare til arbeidsgiver/kollegaer at jeg har en dårlig start.

Anonymkode: b9175...0dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det høres så greit ut i teorien og er vel forsåvidt sant, men jeg føler veldig på at pasientene ikke får det de skal hvis jeg og "kaster inn håndkleet "og blir hjemme nå. Sykemeldingene blant sykepleierne har kommet på løpende bånd den siste tiden. 

Anonymkode: de8bf...4cc

Dette må du bare legge fra deg om du skal vare i helse. Ditt ansvar for pasienter er kun når du er på jobb.

Det blir litt sånn "stakkars meg som har så stor omtanke for alle andre enn meg selv"-syting. Lite imponerende. Om du ikke kan skille mellom deg selv og arbeidet ditt bør du finne et annet yrke.

Anonymkode: b9175...0dd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...