Gå til innhold

Hvorfor klarer ikke dere menn å være ærlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er i et litt spesielt humør i dag, men jeg kjenner at jeg blir litt fornærma over overskriften (Hvorfor klarer ikke dere menn å være ærlig). Jeg trur jeg bare trekker meg rolig tilbake og heller kommer innom igjen en annen gang. Orker ikke sånn "alle menn er uærlige/slemme/*sett inn egen negativ beskrivelse her*" i dag. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sexlyst kan variere fra person til person, par til par og over tid. 

Jeg personlig har perioder med veldig økt sexlyst. Spesielt rundt eggløsning. Men det er av naturens side. Da kan jeg slite ut mannen min litt. 
Ellers har vi normaltvis sex 1 gang i uken. 
Noen ganger 2 ganger. 

Vi holder intimiteten gående gjennom uka. Kyss, nærhet og komplimenter. Holde romantikken i live. 

Vi begge er i fult arbeid og har 4 gutter i alder fra 3 år - 9 år. Så hverdagen sluker oss for energi og vi prioriterer å slappe av når vi kan. 

Nå er vi slutten av 30-årene. Så sexlysten vår var mye høyere da vi var nyforelsket. Men den er der enda når vi har overskuddet. 

Tenker man må tenke litt realistisk når det kommer til sex. Man skal ikke slite seg helt ut heller. Begge må ha lyst og ha overskudd. 

Anonymkode: 3fc06...33b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en mann begynt å gnåle om følelser og superintim sex kort tid etter vi begynte å date hadde jeg rygget kraftig tilbake. Jeg må ha en ganske lang bli kjent fase og i starten er sex bare sex. Jeg vil ikke eksponere meg emosjonelt for en person jeg ikke kjenner så godt. Det er invaderende, og storkrevende? Du gjør deg selv en bjørnetjeneste med å bli superseriøs for fort. Og det er en myte at menn ikke trenger å bli kjent, og å føle seg trygg, for å ha lyst på sex. Folk er forskjellige.

Mange menn liker også å jakte og mister interessen hvis dama er for lett å få på kroken. Du trenger ikke ghoste, men gi han inntrykk av at du har en rik hverdag. At du faktisk prioriterer han og velger å legge vekk andre gjøremål når dere treffes. Altså du kan egentlig sitte på sofaen å spise cheese doodles, men det vet jo ikke han. Legg lysten litt på hylla. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (5 minutter siden):

Hadde en mann begynt å gnåle om følelser og superintim sex kort tid etter vi begynte å date hadde jeg rygget kraftig tilbake. Jeg må ha en ganske lang bli kjent fase og i starten er sex bare sex. Jeg vil ikke eksponere meg emosjonelt for en person jeg ikke kjenner så godt. Det er invaderende, og storkrevende? Du gjør deg selv en bjørnetjeneste med å bli superseriøs for fort. Og det er en myte at menn ikke trenger å bli kjent, og å føle seg trygg, for å ha lyst på sex. Folk er forskjellige.

Mange menn liker også å jakte og mister interessen hvis dama er for lett å få på kroken. Du trenger ikke ghoste, men gi han inntrykk av at du har en rik hverdag. At du faktisk prioriterer han og velger å legge vekk andre gjøremål når dere treffes. Altså du kan egentlig sitte på sofaen å spise cheese doodles, men det vet jo ikke han. Legg lysten litt på hylla. 

Der er vi forskjellig - jeg orker ikke spille et spill for at han skal bli interessert. Enten så liker han meg som jeg er - eller så kan han bare "move along" og finne noen som er med på den type lek. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (8 timer siden):

Jeg vil ikke eksponere meg emosjonelt for en person jeg ikke kjenner så godt.

Men å ha sex med ham er uproblematisk…

Anonymkode: 53dc8...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men å ha sex med ham er uproblematisk…

Anonymkode: 53dc8...f9b

Ja? jeg er i et forhold nå. Vi hadde sex i bli kjent fasen, som de fleste andre. Det er ikke slik at man vet 100% hvem en person er etter to måneder og ligg nummer 20. Eller om man vet at det skal bli skikkelig seriøst. Sex betyr ikke spesielt mye for meg før jeg er ordentlig glad i personen. Og da blir det noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cornix skrev (11 timer siden):

Der er vi forskjellig - jeg orker ikke spille et spill for at han skal bli interessert. Enten så liker han meg som jeg er - eller så kan han bare "move along" og finne noen som er med på den type lek. 

Hvis TS må spille et slikt spill så må hun kanskje ta hintet. De fleste menn er veldig klare når de liker en dame. Min oppfatning er at de er av og på hvis de er usikre eller kun vil møtes for sex. Det skal kjennes naturlig ut. Men hvis hun er despo etter pikk og kjærlighetserklæringer fra startskuddet så burde hun kanskje roe seg ned litt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex to ganger om dagen er virkelig null problem. Koseprat på meldinger gjennom dagen, der i mot. Det er ekstremt vanskelig.

Anonymkode: 88d06...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornix skrev (18 timer siden):

Jeg liker kvinner som er åpne heller enn å «spille spillet».

Anonymkode: 60fdd...e95

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg er ærlig av meg jeg. Har inntrykk av at det gjelder en del andre menn jeg kjenner også.

Anonymkode: 0a8de...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 7.32):

Over tid er det jo urealistisk. Jeg datet en ung jente som ville ha sex absolutt hele tiden. Men hva ville hun gjøre for å få det til? Minst mulig 😅 For hver gang man kommer, så kreves det mer for å bli tent. I alle fall sånn jeg fungerer. Og slik har det vært for meg i forhold og dating generelt. Kvinner forventer sex, at jeg automatisk skal tennes av dem. De spiller ikke på sex for å tenne meg. Og da vekkes ikke jeg for runde 4 eller 5. Noe som også fint avtar til gjerne ett par dager i uken etterhvert. Men noe sier meg at kvinner ikke er så begeistret for å gjøre en innsats. Mannen skal sørge for et godt og langt forspill, holde ut lenge, og være klar for ny runde like etter. Blir lite inspirerende. 

Men så drømmer jeg også om damen som liker å tenne meg for å få det hun vil ha. Noe jeg også er åpen og ærlig om

Anonymkode: b36d4...194

Jeg har motsatt erfaring. Er så glad i å by på meg selv at han ble lat...Det er kjedelig det. Å hele tiden må være den som gir av seg selv...

Jeg er ikke en person som trenger å få så mye tilbake, men det hjelper om han er glad i å tulle og tøyse 😂. Da kan man komme langt 👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp menn helt, MEN! forhold deg til hva de faktisk gjør, og ikke hva de sier. Utvilsomt det beste rådet jeg kan gi deg.

Anonymkode: 72454...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 0.56):

Jeg har datet litt den siste tiden, føler jeg har vært ærlig når jeg sier jeg ønsker menn som viser følelser, som ønsker kontakt gjennom dagen og som ønsker sex mer enn en gang gjennom døgnet. Det jeg opplever er at menn sier di ønsker disse tingene, men når det kommer både til det emosjonelle eller sex så klarer ikke menn å levere, lurer derfor, hvorfor sier dere at dere også ønsker dette, men leverer ikke?

hadde det ikke vært kjemi, så hadde det vært greit men det har vært det, men plutselig føler menn seg presset til å være intim i chat eller virkelighet. Er det bare en myte at menn har mer libido enn damer

Anonymkode: 18735...35f

Det er jo vanskelig å si hvorfor det er slik hos dere men det kan jo være så enkelt at at han ikke liker deg så godt som han trodde i starten og så tør han ikke såre deg ved å si det?

En annen ting er jo at alder har også noe å si, vi menn har vår sterkeste drift i tenårene og frem mot 25 år, etter det går det sakte nedover med vår sexlyst og drift. Kvinner derimot er ikke så aktive i tenårene men vil ha sex og når man får barn og de neste 18 årene så er det tungt og det blir mindre sex og lysetn er sånn passe for kvinner. Men når barna flytter ut og hun kan nyte livet så våkner hun til live og sakte går hennes lyst og drift fra rolig til økende og veldig aktivt hvis hun har partner som hun kan få ha det med.. Det er altså et skjæringspunkt midt i livet og etter det så vil hun ha mer og han ha mindre. I tillegg så får menn ofte litt tregere potens, det tar mer tid og vi kan føle at vi ikke passer et slikt press og hyppig antall samleier som dette når alderen er doblet fra da vi fikk barn og en tiden hvor vi traff hverandre. Livet er ikke det samme, kriteriene er ikke like som da vi var halve alderen. Alt går litt tregere og vi ønsker ikke det  Formel1 presset for sex som da vi var unge.

Men det kommer an på dama også for mannen ,etter en tid kan det være at lysten på henne eller det hun kunne gi ikke er tilfredsstillende og hun kan fort være en vi mister lysten på etter 15-20 år. Den sexen dere har er den samme kjedelige som alltid hver gang og det finner menn kjedelig om ikke spennende tanker vekkes til live.

Kommunikasjon er ofte svaret!! Dere må snakke sammen og finne ut hvordan dere kan ha det og hvordan dere skal møtes slik at begge får litt, om det er ønskelig. Kanskje mannen din hadde den lysten som du viser til og krever, men nå er det ikke slik og kanskje han ikke liker at det skal være slik hele tiden og mister litt piffen?

Men hva gjør du for at han skal få lyst på deg da? Hva er dine knep som han ikke liker, hva er lyst og gordene som han er vant til men som ikke funker eller som er blitt for kjente? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kreve sex en gang i døgnet? 😂 jeg og kjæresten har aldri prata om at en bør ha sex så og så mye, så og så ofte. Vi har sex når begge føler for det, når det kommer naturlig. Vi bor ikke sammen, sees en gang i uka, annenhver uke noen ganger. Når vi møtes,blir det noen runder i løpet av en helg. Men om vi hadde bodd sammen i hverdagen, tror jeg neppe vi hadde klart/orket å ha sex flere ganger daglig. Livet består av mye mer enn sex 

Anonymkode: e9c79...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...