AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #1 Del Skrevet 27. oktober 2024 Jeg har datet litt den siste tiden, føler jeg har vært ærlig når jeg sier jeg ønsker menn som viser følelser, som ønsker kontakt gjennom dagen og som ønsker sex mer enn en gang gjennom døgnet. Det jeg opplever er at menn sier di ønsker disse tingene, men når det kommer både til det emosjonelle eller sex så klarer ikke menn å levere, lurer derfor, hvorfor sier dere at dere også ønsker dette, men leverer ikke? hadde det ikke vært kjemi, så hadde det vært greit men det har vært det, men plutselig føler menn seg presset til å være intim i chat eller virkelighet. Er det bare en myte at menn har mer libido enn damer Anonymkode: 18735...35f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #2 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har datet litt den siste tiden, føler jeg har vært ærlig når jeg sier jeg ønsker menn som viser følelser, som ønsker kontakt gjennom dagen og som ønsker sex mer enn en gang gjennom døgnet. Det jeg opplever er at menn sier di ønsker disse tingene, men når det kommer både til det emosjonelle eller sex så klarer ikke menn å levere, lurer derfor, hvorfor sier dere at dere også ønsker dette, men leverer ikke? hadde det ikke vært kjemi, så hadde det vært greit men det har vært det, men plutselig føler menn seg presset til å være intim i chat eller virkelighet. Er det bare en myte at menn har mer libido enn damer Anonymkode: 18735...35f De fleste menn trenger å føle seg trygg før de tør å åpne seg slik. Du skremmer dem nok bort ved å virke needy. Anonymkode: 19948...818 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #3 Del Skrevet 28. oktober 2024 "Honesty don't get you laid". En del psykologer innen sosialantropologi forklarer hvorfor, det lønner seg ikke å være ærlig. Anonymkode: 2a99d...705 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 28. oktober 2024 #4 Del Skrevet 28. oktober 2024 Ja det er en myte. Ikke for å ta fra deg motet, men realitetaorientere deg litt angående dette med sex. Jeg krevde ikke sex mer enn en gang i døgnet, men har ønsket 3-5 ganger i uka, og jeg har møtt en eneste mann som har levert på det over tid. Til gjengjeld hadde han høyere sexlyst enn meg, og jeg måtte be om nåde innimellom. Hvilket var en hyggeligere rolle å ha. Hver eneste mann jeg har hatt forhold til har hevdet seg "kåt hele tiden", og sa at de gjerne kunne ha sex flere ganger daglig. Også han som knapt orket å ha sex en gang i uka når alt kom til alt. Jeg velger å anse dette som at menn ikke lyver, men bedriver en form for selvbedrag, for å pleie sin manndomfølelse antagelig. Et selvbedrag de også trolig slipper å få rokket ved dersom de slipper unna det å treffe en kvinne med høyere (reell!) lyst enn dem. Gjør de det kan de forsåvidt fremdeles "slippe unna" å ta en fot i bakken ved å kalle kvinnen unormal eller sexgal, og fremdeles holde på sitt selvbedrag. Som du skjønner har jeg ikke bedre opplevelser enn deg angående denne vedvarende seksuelle maskinen menn liksom skulle være. Det hjalp en del å innse at det ikke stemmer for mange menn. Det hjalp mye å finne en det stemte såpass for at jeg ikke ble frustrert av avviket mellom markedsføringen og realiteten. De finnes. 😊 Angående kontakt gjennom dagen hadde nok jeg vært den som ikke leverte, men så har jeg heller aldri lovet det. Forsåvidt uproblematisk å ikke lyve om dette når jeg ikke følte at min identitet som kvinne ble truet om jeg vedkjente at dette har ikke jeg behov for, så at jeg var ærlig om hva jeg leverte og ikke var nok enklere for meg enn det er for menn. Finner det noe rart at menn lyver om dette. Det tror jeg ikke min generasjon menn gjorde. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #5 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har datet litt den siste tiden, føler jeg har vært ærlig når jeg sier jeg ønsker menn som viser følelser, som ønsker kontakt gjennom dagen og som ønsker sex mer enn en gang gjennom døgnet.... Anonymkode: 18735...35f Sex 2+ gang per døgn er uvanlig å få til over tid, men høres macho ut, så menn sier ja, ja. Anonymkode: c7a7f...895 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 28. oktober 2024 #6 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har datet litt den siste tiden, føler jeg har vært ærlig når jeg sier jeg ønsker menn som viser følelser, som ønsker kontakt gjennom dagen og som ønsker sex mer enn en gang gjennom døgnet. Det jeg opplever er at menn sier di ønsker disse tingene, men når det kommer både til det emosjonelle eller sex så klarer ikke menn å levere, lurer derfor, hvorfor sier dere at dere også ønsker dette, men leverer ikke? hadde det ikke vært kjemi, så hadde det vært greit men det har vært det, men plutselig føler menn seg presset til å være intim i chat eller virkelighet. Er det bare en myte at menn har mer libido enn damer Anonymkode: 18735...35f Det med libido er nok svært individuelt. Utløsning 2 x 10 min pr dag er forskjellig fra å prestere 2 x 2 timer pr dag. Følelser kan meddeles og først og fremst oppleves. Sikkert fint med kontakt, men en må vel ha noe å prate om også? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #7 Del Skrevet 28. oktober 2024 Trolltunge skrev (4 timer siden): Ja det er en myte. Ikke for å ta fra deg motet, men realitetaorientere deg litt angående dette med sex. Jeg krevde ikke sex mer enn en gang i døgnet, men har ønsket 3-5 ganger i uka, og jeg har møtt en eneste mann som har levert på det over tid. Til gjengjeld hadde han høyere sexlyst enn meg, og jeg måtte be om nåde innimellom. Hvilket var en hyggeligere rolle å ha. Hver eneste mann jeg har hatt forhold til har hevdet seg "kåt hele tiden", og sa at de gjerne kunne ha sex flere ganger daglig. Også han som knapt orket å ha sex en gang i uka når alt kom til alt. Jeg velger å anse dette som at menn ikke lyver, men bedriver en form for selvbedrag, for å pleie sin manndomfølelse antagelig. Et selvbedrag de også trolig slipper å få rokket ved dersom de slipper unna det å treffe en kvinne med høyere (reell!) lyst enn dem. Gjør de det kan de forsåvidt fremdeles "slippe unna" å ta en fot i bakken ved å kalle kvinnen unormal eller sexgal, og fremdeles holde på sitt selvbedrag. Som du skjønner har jeg ikke bedre opplevelser enn deg angående denne vedvarende seksuelle maskinen menn liksom skulle være. Det hjalp en del å innse at det ikke stemmer for mange menn. Det hjalp mye å finne en det stemte såpass for at jeg ikke ble frustrert av avviket mellom markedsføringen og realiteten. De finnes. 😊 Angående kontakt gjennom dagen hadde nok jeg vært den som ikke leverte, men så har jeg heller aldri lovet det. Forsåvidt uproblematisk å ikke lyve om dette når jeg ikke følte at min identitet som kvinne ble truet om jeg vedkjente at dette har ikke jeg behov for, så at jeg var ærlig om hva jeg leverte og ikke var nok enklere for meg enn det er for menn. Finner det noe rart at menn lyver om dette. Det tror jeg ikke min generasjon menn gjorde. Vi menn elsker jo sex. Opplevde en dame som innimellom ikke lot meg sove når skulle på jobb vekket meg opp halve natta, satt i gang samleie mens jeg sov og egentlig ville være uthvilt til neste dag. ikke nøyde huns seg med en gang på en kveld. Ble slitsomt å ikke noe eksklusivt men kom jo tilbake da behovet bygde seg opp for meg også. Så jeg og TS hadde vel sikkert ikke passet, men det er klart når en som ikke har tilgang blir en kåt hele tiden ved det minste stimuli, så kanskje det er et selvbedrag at er klar hele tiden. Men slitsomt og lite lystbetont som sex jo bør være. Fortsatte jo å komme tilbake men sexen ble ikke hva den burde være. Anonymkode: 01173...396 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #8 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har datet litt den siste tiden, føler jeg har vært ærlig når jeg sier jeg ønsker menn som viser følelser, som ønsker kontakt gjennom dagen og som ønsker sex mer enn en gang gjennom døgnet. Det jeg opplever er at menn sier di ønsker disse tingene, men når det kommer både til det emosjonelle eller sex så klarer ikke menn å levere, lurer derfor, hvorfor sier dere at dere også ønsker dette, men leverer ikke? hadde det ikke vært kjemi, så hadde det vært greit men det har vært det, men plutselig føler menn seg presset til å være intim i chat eller virkelighet. Er det bare en myte at menn har mer libido enn damer Anonymkode: 18735...35f du er så utrolig privilgert som kvinne, selvsagt kan du ikke forstå hvorfor menn ikke cockblocker seg selv. det er ikke så lett for men å få sex som det er for kvinner. Anonymkode: a64dc...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #9 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sex 2+ gang per døgn er uvanlig å få til over tid, men høres macho ut, så menn sier ja, ja. Anonymkode: c7a7f...895 Over tid er det jo urealistisk. Jeg datet en ung jente som ville ha sex absolutt hele tiden. Men hva ville hun gjøre for å få det til? Minst mulig 😅 For hver gang man kommer, så kreves det mer for å bli tent. I alle fall sånn jeg fungerer. Og slik har det vært for meg i forhold og dating generelt. Kvinner forventer sex, at jeg automatisk skal tennes av dem. De spiller ikke på sex for å tenne meg. Og da vekkes ikke jeg for runde 4 eller 5. Noe som også fint avtar til gjerne ett par dager i uken etterhvert. Men noe sier meg at kvinner ikke er så begeistret for å gjøre en innsats. Mannen skal sørge for et godt og langt forspill, holde ut lenge, og være klar for ny runde like etter. Blir lite inspirerende. Men så drømmer jeg også om damen som liker å tenne meg for å få det hun vil ha. Noe jeg også er åpen og ærlig om Anonymkode: b36d4...194 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #10 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): "Honesty don't get you laid". En del psykologer innen sosialantropologi forklarer hvorfor, det lønner seg ikke å være ærlig. Anonymkode: 2a99d...705 Det lønner seg ikke gå med ansiktet synlig om du raner en bank heller, burde vi snakke om psykologien så ranere skal føle seg sett og lærer bedre neste gang? Anonymkode: dd9a5...1dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #11 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): du er så utrolig privilgert som kvinne, selvsagt kan du ikke forstå hvorfor menn ikke cockblocker seg selv. det er ikke så lett for men å få sex som det er for kvinner. Anonymkode: a64dc...80d Det er ikke lett å finne sex, om du forstår at vi vil ha sex innenfor premisser som er nytbare, trygge, koselige, deilige, personlige. Å jeg kan ikke bare få sex heller, kjenner ikke noen menn for det og ingen dukker opp av intet heller. Kommer absolutt aldri til å kontakte tilfeldige for å ligge, å jeg skjønner godt de ikke gjør det til meg heller, er jo uklokt og vanskelig å tenne uten noe bekjentskap eller viten om kjemi. Dere tror så mye om oss damer, men vet ikke egentlig. Vi lever like ulike liv som dere gjør. Anonymkode: dd9a5...1dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #12 Del Skrevet 28. oktober 2024 Trolltunge skrev (5 timer siden): Ja det er en myte. Ikke for å ta fra deg motet, men realitetaorientere deg litt angående dette med sex. Jeg krevde ikke sex mer enn en gang i døgnet, men har ønsket 3-5 ganger i uka, og jeg har møtt en eneste mann som har levert på det over tid. Til gjengjeld hadde han høyere sexlyst enn meg, og jeg måtte be om nåde innimellom. Hvilket var en hyggeligere rolle å ha. Hver eneste mann jeg har hatt forhold til har hevdet seg "kåt hele tiden", og sa at de gjerne kunne ha sex flere ganger daglig. Også han som knapt orket å ha sex en gang i uka når alt kom til alt. Jeg er ingen sexgud. Men jeg setter stor pris på sex, og det er en viktig brikke i å bygge og vedlikeholde en relasjon til en kvinne. Jeg avsluttet mitt første samboerskap fordi dama mistet interessen for sex. Jeg er i ferd med å avslutte nå av samme grunn. For meg virker det som om damer (bevisst eller ubevisst) «lokker» med sex for å få et forhold, og når det er etablert så begynner de å bli veldig opptatt med Instagram. Spørsmålet er hvordan man kan oppdage dette i en dating-fase. Anonymkode: 60fdd...e95 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 28. oktober 2024 #13 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har datet litt den siste tiden, føler jeg har vært ærlig når jeg sier jeg ønsker menn som viser følelser, som ønsker kontakt gjennom dagen og som ønsker sex mer enn en gang gjennom døgnet. Det jeg opplever er at menn sier di ønsker disse tingene, men når det kommer både til det emosjonelle eller sex så klarer ikke menn å levere, lurer derfor, hvorfor sier dere at dere også ønsker dette, men leverer ikke? hadde det ikke vært kjemi, så hadde det vært greit men det har vært det, men plutselig føler menn seg presset til å være intim i chat eller virkelighet. Er det bare en myte at menn har mer libido enn damer Anonymkode: 18735...35f Skal vi se : 1. Å ønske og levere er to forskjellige ting. Det er noe helt annet hva du tror du har av langvarig fysisk kapasitet for, og hva du faktisk kan tilfredstille. Dating er en salgsprosess - og som i hvilken som helst slik prosess, overselger man. 2. Den statistiske mann har høyere konstant libido enn den statistiske kvinnen. Vi vet veldig lite om total libido, men vi kan regne med at den også er høyere. Det betyr ingenting i forhold til enkelt-individer. Dette er et venndiagram, ikke separate sirkler. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #14 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ingen sexgud. Men jeg setter stor pris på sex, og det er en viktig brikke i å bygge og vedlikeholde en relasjon til en kvinne. Jeg avsluttet mitt første samboerskap fordi dama mistet interessen for sex. Jeg er i ferd med å avslutte nå av samme grunn. For meg virker det som om damer (bevisst eller ubevisst) «lokker» med sex for å få et forhold, og når det er etablert så begynner de å bli veldig opptatt med Instagram. Spørsmålet er hvordan man kan oppdage dette i en dating-fase. Anonymkode: 60fdd...e95 Jeg tror heller det er at i starten er det nytt og spennede og da liker de sexen bedre. Så kommer hverdagen, ting er ikke så intenst og mobilen er normalt å bli fristet av. Så kanskje det er noe sånnt? Anonymkode: dd9a5...1dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #15 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror heller det er at i starten er det nytt og spennede og da liker de sexen bedre. Så kommer hverdagen, ting er ikke så intenst og mobilen er normalt å bli fristet av. Så kanskje det er noe sånnt? Anonymkode: dd9a5...1dc Slik er det vel for begge parter? Det kreves innsats fra begge for å opprettholde et spennende sexliv over tid. Om det så bare er å fornye seg litt for hverandre. Være nyskjerrig og ikke slutte å utforske hverandre og oss selv. Vi blir alle vant med det samme dag ut og dag inn. Anonymkode: b36d4...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 28. oktober 2024 #16 Del Skrevet 28. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er ingen sexgud. Men jeg setter stor pris på sex, og det er en viktig brikke i å bygge og vedlikeholde en relasjon til en kvinne. Jeg avsluttet mitt første samboerskap fordi dama mistet interessen for sex. Jeg er i ferd med å avslutte nå av samme grunn. For meg virker det som om damer (bevisst eller ubevisst) «lokker» med sex for å få et forhold, og når det er etablert så begynner de å bli veldig opptatt med Instagram. Spørsmålet er hvordan man kan oppdage dette i en dating-fase. Anonymkode: 60fdd...e95 Jeg har ingen ide, for meg er det menn jeg har hatt lengre forhold til. Jeg står dessuten på andre siden her, og kjenner kun en kvinne som ikke er interessert i sex. Generelt vil jeg si at kvinner stort sett er veldig interessert i sex. Brutalt ærlig, jeg har også mistet interesse for sex med to menn. Jeg tror du bør benytte anledningen før du avslutter til noen samtaler om hva som gikk galt. Vi kvinner krever ingen sexgud, men en mann som gir oss nytelse og tilfredsstillelse vil vi gjerne vedvarende ha sex med. Er ikke mannen så opptatt av dette og/eller gjør ting vi ikke setter pris på, så virker vi ikke så godt nei. Når samme ting går galt med partner etter partner er ikke de ulike partnere fellesnevneren. Jeg skriver ikke dette for å være kvinne mot mann- slem, men fordi dette er det ting som er veldig vesentlig å tenke over. Ikke ha forhold til to kvinner til, samme skjer, og så konkludere enda sterkere med at kvinner lokker med sex og så stenger vi med. Bak en seksuelt frustrert mann ligger oftest en seksuelt frustrert kvinne. Endret 28. oktober 2024 av Trolltunge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #17 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Slik er det vel for begge parter? Det kreves innsats fra begge for å opprettholde et spennende sexliv over tid. Om det så bare er å fornye seg litt for hverandre. Være nyskjerrig og ikke slutte å utforske hverandre og oss selv. Vi blir alle vant med det samme dag ut og dag inn. Anonymkode: b36d4...194 Det er ikke bestandig folk føler for det, men det vil sikkert varierer for masse ulike grunner. Kanskje det er der en potensiell løsning ligger? Snakke om dette på date og om noen er veldig enig og reflekterer med en begeistring, så kan det bety at de vil være med på å bevare gnisten i større grad? Anonymkode: dd9a5...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #18 Del Skrevet 28. oktober 2024 Trolltunge skrev (30 minutter siden): Brutalt ærlig, jeg har også mistet interesse for sex med to menn. Jeg tror du bør benytte anledningen før du avslutter til noen samtaler om hva som gikk galt. Vi kvinner krever ingen sexgud, men en mann som gir oss nytelse og tilfredsstillelse vil vi gjerne vedvarende ha sex med. Er ikke mannen så opptatt av dette og/eller gjør ting vi ikke setter pris på, så virker vi ikke så godt nei. Når samme ting går galt med partner etter partner er ikke de ulike partnere fellesnevneren. Mulig det. Men jeg har tydeligvis en evne til å plukke kvinner som blir «70-åringer» etter noen år. De som vil drikke te sammen, ha et kyss på kinnet og så hengi seg til Insta. Det er en stor glede og tenning å få være grunnen til at en kvinne kommer. Vi har prøvd terapi, samtaler, men tilbakemeldingen er bare at vi er så gamle (40-årene) at jeg ikke kan forvente at lysten er som for 20-åringer. Anonymkode: 60fdd...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #19 Del Skrevet 28. oktober 2024 For å svare på temaet som en mann, så føles det som mas det du ber om. Det er nok ikke unikt heller det du skriver, det oppfattes for meg over tid needy. Det blir aldri nok. Jeg ville ha ljugd på sjekklisten din for å få meg noe in the short run. Tror ikke jeg er den eneste heller. Anonymkode: 179af...3c1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 28. oktober 2024 #20 Del Skrevet 28. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har datet litt den siste tiden, føler jeg har vært ærlig når jeg sier jeg ønsker menn som viser følelser, som ønsker kontakt gjennom dagen og som ønsker sex mer enn en gang gjennom døgnet. Det jeg opplever er at menn sier di ønsker disse tingene, men når det kommer både til det emosjonelle eller sex så klarer ikke menn å levere, lurer derfor, hvorfor sier dere at dere også ønsker dette, men leverer ikke? hadde det ikke vært kjemi, så hadde det vært greit men det har vært det, men plutselig føler menn seg presset til å være intim i chat eller virkelighet. Er det bare en myte at menn har mer libido enn damer Anonymkode: 18735...35f Jeg kan ikke svare for andre menn på problemstillingen din. Den er for innholdsfattig til det. Men jeg lurer på om du kanskje går litt hardt ut? Blir det for seriøst eller for mye emosjoner for tidlig i en datingfase så møter vanligvis ikke menn deg med ståpikk og åpent hjerte da. Endret 28. oktober 2024 av Bombasi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå