Gå til innhold

Kvinner som ikke ligger rundt men som heller ikke dømmer kvinner som ligger rundt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

De tre kjærestene jeg har hatt i mitt liv mente definitivt alternativ 5. De fleste av kompiser på min alder og oppover også (40+). 

Ser dog at de jeg kjenner rundt 30+/- har mer konservative holdninger, gjerne med et snev av incel-logikk. Jeg synes det er opplagt at jo mer dømmende man er, jo vanskeligere er det å finne en dame man både liker og vil leve med. Det er disse mennene som klager over at damer ikke vil ha snille menn, og at vi heller ligger rundt.. pussig. 

Anonymkode: 810e8...8b6

1 hour ago, AnonymBruker said:

Sludder og vås.

Gi en gjennomsnitts nordmann valget mellom at kona har ligget med 7 før ham eller 107.

Har svarer ikke "det har jeg ingen formening om".

Han svarer 7.

Anonymkode: a6ccb...884

Enig i det siste her. Tror heller at disse mennene har hatt meningen at de ikke har brydd seg, så lenge det er innenfor rimelighetens grenser.

Anonymkode: d4f08...04d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 1.03):

Mange grunner for dette. For meg er det helt tydelig at jeg ikke ville vært kompatibel med noen som har et høyt antall sexpartnere, ettersom at de mest sannsynlig ikke hadde vært følelsesmessig eller seksuelt kompatible med meg. Vil ikke ha noen som ser på sex som noe rent fysisk som de kan ha med hvem som helst. Må da være lov å ha preferanser, og ja, holder meg selv til nøyaktig samme standard.

Om du må spøre for å finne ut av det, så er det kansje ikke så stort problem med kompatibelhet i praksis?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvordan skal du kontrollere dette da? 
Du kan ikke vite om du får et korrekt antall ? 
Å ligge rundt , hvor går grensen i antall før du  passerer grensen og over i gruppen av « ligger rundt» ? 
Dette stinker kontrollbehov og en mistillit til kvinner som gruppe 

Anonymkode: 7d31d...47c

Tja, i mine øyne ligger vel den grensen på rundt 10 nå. Den grensen kommer jo  til å stige med alderen, noe jeg vil si er ganske naturlig. Og nei, jeg kan ikke vite om jeg får korrekt antall, men om en potensiell partner vil begynne en relasjon med en løgn vil jeg si at dette er et ganske dårlig utgangspunkt. Åpenhet er enormt viktig for meg i et forhold. Dessuten er risikoen for at dette kommer fram til slutt relativt stor, med mindre personen som lyver ikke lenger har relasjon til noen de har historie med, venner av de man har historie med, eller venner de selv hadde på denne tiden.
Skjønner virkelig ikke hvorfor du drar inn kjønn i dette heller, ettersom jeg ikke skiller mellom menn og kvinner som ligger rundt. Hyklere og folk med dobbelstandarder synes jeg ikke noe om, og jeg er fullt klar over at det er mange menn som er slik.
Det handler heller ikke om kontrollbehov, det handler kun om at jeg vil ha noen som er kompatible med meg og har samme synspunkter som meg når det gjelder sex og intimitet. Jeg er en av de som ikke klarer å skille mellom sex og følelser i det hele tatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg som er gift 36 og har hatt totalt 2 partnere syns alle mennesker som ligger rundt er ekle og ville aldri vært sammen med noen SÅNNE!

Anonymkode: 4bda1...b70

Jeg som har vært gift i 23 og og hatt 4 partnere totalt hadde ikke tatt i en ny potensiell partner med ildtang om hun syntes at alle mennesker som har kost seg med litt forskjellige partnere er ekle. Slikt menneskesyn er ikke forenlig med mitt krav til personlighet. Da tar jeg heller ei som har hatt mange partnere og ikke synes andre er ekle. 

Anonymkode: b73d6...327

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

det handler kun om at jeg vil ha noen som er kompatible med meg og har samme synspunkter som meg når det gjelder sex og intimitet. 

Det er dette det koker ned til uavhengig av hvilke preferanser man har😊

At jeg ikke kan være sammen med en som er opptatt av min seksuelle historikk/antall partnere, handler jo blant annet om at vedkommende ikke er kompatibel med meg og mine holdninger til seksualitet. 

Det betyr ikke at meg med min «bryr meg ikke» holdning er mer rett eller galt en holdningen til en som bryr seg om antall partnere. Det er bare forskjellig og et symptom på for ulike holdninger og syn på sex til at en romantisk/seksuell relasjon er mulig😊

Om meg med mine 3 partnere hittil i livet er innenfor preferansene til en som bryr seg om slikt, blir irrelevant. At han bryr seg gjør han jo uaktuell for meg og mine preferanser. Sånn er det bare 😊

Anonymkode: 86793...09a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er dette det koker ned til uavhengig av hvilke preferanser man har😊

At jeg ikke kan være sammen med en som er opptatt av min seksuelle historikk/antall partnere, handler jo blant annet om at vedkommende ikke er kompatibel med meg og mine holdninger til seksualitet. 

Det betyr ikke at meg med min «bryr meg ikke» holdning er mer rett eller galt en holdningen til en som bryr seg om antall partnere. Det er bare forskjellig og et symptom på for ulike holdninger og syn på sex til at en romantisk/seksuell relasjon er mulig😊

Om meg med mine 3 partnere hittil i livet er innenfor preferansene til en som bryr seg om slikt, blir irrelevant. At han bryr seg gjør han jo uaktuell for meg og mine preferanser. Sånn er det bare 😊

Anonymkode: 86793...09a

Selvfølgelig. Om noen mener at de ikke kunne vært med meg, siden jeg har denne preferansen har jeg ikke et problem med.  Jeg er av troen av at det nærmest ikke finnes en eneste preferanse man ikke kan ha. Hva man selv ønsker bestemmer man selv, og andre folk skal ikke da kunne blande seg inn og si hva de ser på som en "objektivt korrekt" preferanse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enig i det siste her. Tror heller at disse mennene har hatt meningen at de ikke har brydd seg, så lenge det er innenfor rimelighetens grenser.

Jeg bryr meg heller ikke så lenge det er innenfor rimelighetens grenser. De færreste gjør det.

Det som varierer er stort sett bare hva man anser som "innenfor rimelighetens grenser".

Velg et stort nok antall, og de aller fleste rynker på nesa.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bryr meg heller ikke så lenge det er innenfor rimelighetens grenser. De færreste gjør det.

Det som varierer er stort sett bare hva man anser som "innenfor rimelighetens grenser".

Velg et stort nok antall, og de aller fleste rynker på nesa.

Men dere vil jo ikke dele, så hvordan i det hele tatt vite hva som er noens forhold til sex er innenfor rimelighetensgrenser? Det er jo en god del som er fullt klar over at deres forhold til sex ikke er det den forran dem vil søke etter i noen og dermed bestemmer seg for å ikke si det istede for å la dem få valget å gå. Det er mange som ser på det som sitt krav å få dem de vil og de bryr seg ikke om andres ønsker i hvem de vil ha, og lyver for å få dem.

Jeg er ikke tidenes catch, men du vet aldri. Kanskje en med den sterke hpv'en blir betatt av meg, hva skal jeg gjøre da? Nei tok ikke den sprøyta 😥 Kan man ta vaksinene i ettertid?

Jeg har ligget med 1 som var jomfru og var sosialt redd så jeg trodde jeg aldri ville trenge den for vi skulle jo være sammen for evig såklart. 

Anonymkode: ff295...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sludder og vås.

Gi en gjennomsnitts nordmann valget mellom at kona har ligget med 7 før ham eller 107.

Har svarer ikke "det har jeg ingen formening om".

Han svarer 7.

Om det allerede er kona hans vil jo mannen vite at det ikke er noe han kan velge. 

Stor forskjell på 7 og 107, og jeg tror du har rett i at man ville ønske 7 heller enn 107, om det var et reelt valg. Det ville jeg som kvinne svart også. 

De fleste velger dem de får oppriktige følelser for, og spør gjerne ikke engang om dette. Når man har truffet sitt menneske har man ikke valget mellom 7 eller 107, men har valgt det hun faktisk endte på. Uansett om det var 2, 17, 23 eller 107. 

Jeg ønsket meg en handyman. Min store kjærlighet var ikke det. I valgte mellom at min partner skulle ha 7 og 107 før meg ville jeg sagt 7. 107 er mye mulig litt lavt. Det man i utgangspunktet ønsker seg er ikke nødvendigvis viktig når alt kommer til alt og fasiten på dem man helt faktisk elsker er noe annet. I valget mellom idealer og et levende menneske man har sterke følelser for er ikke nødvendigvis idealene så viktige lengre  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 22.34):

Kunne du datet en mann som ikke vil ha en kvinne som ligger rundt?

Så absolutt. Grønne flagg sier jeg. 

Anonymkode: a3db6...1e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 23.13):

"Personlig så er jeg ikke interessert" er ikke det samme som "æsj, for noen ekle kvinner!"

Jeg kunne ikke tolerert noen som snakket sånn om kvinner.

Anonymkode: 4422f...fdc

Du dømmer kvinner med mange sexpartnere, du våger bare ikke stå for det.

Uaktuelt for min del i hvert fall å date slike dobbeltmoralister.

Anonymkode: fe2de...957

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom evigvarende diskusjon som har den åpenbare løsningen for kvinner som har ligget mye rundt: enten bare avslutter man daten/forholdet idet idioten faktisk spør om noe sånt antall uten å ha fortalt sin historikk først (det må være et minimum å utlvere seg selv først, mener jeg), eller man lyger så det renner - med visshet om at ingen har fnugg av sjans til å se på noen om de har ligget med 3 eller 150.

Folk må gjerne spørre om hvor mye jeg har på konto også, men ikke forvent et ærlig svar dersom du faktisk får et tall. Same shit: det du spør om er ikke din business.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg kun hatt ett forhold og en person jeg har hatt sex med. Dømmer ingen andre menn eller kvinner. Skulle jeg forville meg ut på sjekkeren igjen, så ønsker jeg en dame på samme planet og omtrent samme kaliber som meg selv. Her er det ingen dobbeltmoral. Her er det levd eksempel på hva jeg selv ønsker å se i et annet menneske.

Endret av frivis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ser du forskjellen fra f.eks å ikke ville date en overvektig mann, og det å kalle en overvektig man ekkel?

Anonymkode: 4422f...fdc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når halve bygda har ligget med dama så blir det for veldig ubehagelig å skulle gå ut på restaurant eller lignende med denne hora. Det samme gjelder for kvinner med slike menn. Man får jo fort høre av venner og bekjente hva vedkommende er.

Anonymkode: b6654...984

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker også noen som har samme verdier og preferanser i forhold til hvordan man er i ett forhold. 

For meg er det ikke aktuelt å være noe annet enn monogame. Jeg vil ha en mann som tenker at det bare er oss to. 

Jeg synes sexen og forholdet blir bedre med tiden. Tryggheten og nærheten som kommer med ett langvarig forhold er bedre enn spenningen ved ett ons. 

Så det har ikke noe å si hvor mange han har ligget med, har han samme verdier og tankesett som meg er det lite sannsynlig at det er så mange. 

Det er ikke dømmende å ville ha det samme. Jeg hadde ikke passet med noen som begynte å fantasere om ett åpent forhold etter 2-3 år. Som mistet interessen i meg fordi andre var mer spennende. Som argumenterer for at sex er bare sex. 

Selvsagt kan to som har de samme holdningene ha ett fint forhold sammen som bygger på andre verdier. 

Anonymkode: 8064e...308

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Folk som deg forventer vi skal slippe alt vi har i hendene og overtale deg til å like oss, for det skal være viktigere enn at vi kjenner oss selv godt nok til å ønske noen som er lik oss. 

Det er bare dine preferanser som er ok, alle andre må være helt åpne ellers blir de dobbeltmoralske. 

Det er når noen ligger rundt for å ønske prippen fordi de ser ned på ligging, som er dobbeltmoralsk. At sky/bånd/romantisk/prippen/seriøse folk vil ha noen som seg, er det så sårt det altså? Provoserende fordi? Fordi du vil ha sky folk for degselv?

Går du i opposisjon når noen som ligger rundt vil ha noen som også ligger rundt? Det har jeg mistenkelig aldri sett. Ikke vårt problem, vi må få ta egen valg akkurat som du har, å nei, du er ikke min preferanse. 

Anonymkode: ff295...a2d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 9.11):

Jeg som er gift 36 og har hatt totalt 2 partnere syns alle mennesker som ligger rundt er ekle og ville aldri vært sammen med noen SÅNNE!

Anonymkode: 4bda1...b70

Men da er du kun to unna å være et ekte ludder i følge enkelte. Dersom du nå blir skilt, MÅ nestemann være for livet. Ellers er alternativet sølibat..? 🤔

Jeg har hatt få partnere, naturlig nok da jeg har vært i langvarige (monogame) forhold.

Noen som har fokus på det, eller mener at jeg er moralsk hevet over andre som ikke har vært i samme situasjon lyser røde flagg over hele linja. 

I min verden er antall sexpartnere irrelevant og et ikketema..

Anonymkode: 2811f...e25

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid synes det er et skummelt tegn på lite livserfaring og innsikt i at vi alle lever ulike liv når en date lurer på hvor mange jeg har hatt sex med.

Om de spør hva jeg liker, hva jeg smelter av, hvilken hastighet jeg liker at relasjoner beveger seg i, om jeg har endret meg gjennom livet og hvorfor, blir det noe helt annet. Men antallet partnere uten noe mer kontekst, og så bare konkludere med at det antallet betyr x og y? Det fremstår rett og slett som at de er litt «enkle», og har alltid vært avskrekkende for meg.

Det jeg selv har vært ute etter å avdekke er om partner har dårlig impulskontroll, stort bekreftelsesbehov, usunn «bruk» av sex, seksuell risikoadferd eller andre ting som kan øke faren for utroskap. Har de ikke det er det revnende likegyldig for meg om de har hatt én eller tusen partnere, og jeg forventer egentlig at andre voksne evner å gjøre den nyanseringen.

Anonymkode: d1b39...d30

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...