Gå til innhold

Kvinner som ikke ligger rundt men som heller ikke dømmer kvinner som ligger rundt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere misforstår han. Jeg er helt lik. 

Vet at folk er ulike og samtidig vet hva som passer for meg, fordi jeg også er ulik. Ligger ikke rundt, vil ha en som er romantisk og vil være glad i noen, slik jeg vil. Betyr ikke at jeg tror alle som har sex har rett kjemi, det har jeg også opplevd å ikke ha. Eller at kjelighet ikke kan ta slutt, for det kan den.

Men passer ikke med en som ligger uhemmet. Stoler ikke på dem som er så ulik meg, som tenker nøye gjennom ting og er var på hvem jeg slipper nær og trenger relajson. Vi må ikke røre alle for å vite at det de gjør er noe de trives med. Ingen kan tvinge noen til å være noen de ikke er, så fremt det ikke er direkte farlig.

Anonymkode: ff295...a2d

Å ingen har krav på kroppen din, for å bruke at du er dømmende om du ikke elsker dem. Kjærlighet må vi få bestemme over selv, sex også. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville antagelig hatt problemer med date en mann som var veldig opptatt av andres seksuelle fortid. Alle har preferanser, men de fleste skjønner at de ikke trenger å annonsere dem.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må akseptere mine valg, eller han kunne dratt sin kos.

Jeg tenker også at det er veldig stusselig og rart om han ligger rundt, men ikke ønsker en kvinne som ligger rundt. Hvorfor skal han "få lov", men ikke hun? Nei, sånt er ikke greit. 

Jeg lå rundt i tjueårene. Forventet ikke at andre ikke skulle gjøre det samme. Deres valg. Mitt valg. Ikke noe den andre parten hadde hatt noe å gjøre med. Den dag i dag ville jeg ikke ønsket meg en som lå rundt, og jeg gjør det heller ikke selv. Hva han gjorde i tjueårene bryr meg nada, og han bør bry seg nada om hva jeg gjorde. 

Anonymkode: a4637...e29

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har en slik kvinne. Kan ikke helt se at det er en verdi som har tilført ham og vårt forhold noe spesielt. Det er det andre ting som står for. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Min mann har en slik kvinne. Kan ikke helt se at det er en verdi som har tilført ham og vårt forhold noe spesielt. Det er det andre ting som står for. 

veldig flott holdning og menneskesyn, du gjør meg bare mer sikker på at det er akkurat dette jeg ønsker.

Anonymkode: 4422f...fdc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg ville blitt litt betenkt. Ville nok tenkt endel på det, og til slutt følt at vi ikke var en god match. Selv om det virker som en liten filleting føler jeg at det sier litt om holdningene dine. Jeg er veldig for at alle skal få lov til å bestemme over sin egen kropp uten å bli stemplet negativt.

Anonymkode: a41f8...0af

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

veldig flott holdning og menneskesyn, du gjør meg bare mer sikker på at det er akkurat dette jeg ønsker.

Jeg er ikke sikker på om jeg skjønte dette. Først leste jeg det ironisk, og så seriøst. 

Mine holdninger og menneskesyn er nok først og fremst påvirket av min familie og min oppvekst, og senere gjennom bevisste refleksjoner og valg av hvilket menneske jeg vil være. At jeg ikke lå rundt var påvirket av seksuell skam og redsel, og ikke idealer. At jeg står trofast ved min mann er fordi det er ekte og gjensidig kjærlighet mellom oss to, og jeg har det godt sammen med ham. 

Jeg ser ikke den naturlige fine sammenheng i det du ønsker. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger ikke rundt og er ikke dømmende overhode på hvor mye eller lite andre ligger rundt. Uavhengig av kjønn. Folk må gjøre som de vil med egne liv og kropper.

Jeg er nå i et langvarig monogamt forhold med en mann som aldri har spurt eller vist interesse for mine eskapader før han. Jeg er like uinteressert i hans tidligere seksuelle erfaringer.

En partner som bryr seg om det ville vært uinteressant for meg selv om jeg ikke har noen som helst former for svin på skogen eller seksuelle erfaringer jeg skammer meg over. Det er min kropp, mine valg og min historie. Den eneste det er relevant for er faktisk meg. 
Begge testa oss før vi hadde ubeskytta sex, ut over det handler det om tilitt og respekt for hverandres privatliv i mine øyne så jeg har naturlig nok valgt en partner med samme syn på den og mange andre viktige saker.

Anonymkode: 0b153...1f7

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er litt gammeldags TS. Da hadde jeg lurt på om det er en preferanse eller noe du sier for å virke macho? 

Anonymkode: 41590...e42

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvem er det som gidder å bli forhørt om hvor mange sexpartnere en har hatt ? 
Barnslig synes jeg.  
For meg høres det ut som et kontrollbehov som må tilfredsstilles 

Anonymkode: 7d31d...47c

Mange grunner for dette. For meg er det helt tydelig at jeg ikke ville vært kompatibel med noen som har et høyt antall sexpartnere, ettersom at de mest sannsynlig ikke hadde vært følelsesmessig eller seksuelt kompatible med meg. Vil ikke ha noen som ser på sex som noe rent fysisk som de kan ha med hvem som helst. Må da være lov å ha preferanser, og ja, holder meg selv til nøyaktig samme standard.

Anonymkode: d4f08...04d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ganske vanlig at alle damer gjør som de vil på det området. Altså om de ligger rundt lite, middels eller mye. Og ikke bryr seg nevneverdig om andre damer gjør likt eller ei. Jeg kjenner iallefall at det gidder jeg ikke engasjere meg i. Alle får passe egen høne. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette er så interessant i seg selv. Det eneste jeg kommer på er enten at man finner ubehag ved at den nye kjæresten har hatt seg med «alle» bekjente man treffer i en uke. Eller at man tenker at den noe løsslupne adferden vil fortsette inn i forholdet, og det blir tillitsbrudd og utroskap og knuste hjerter. Stemmer noe av dette?

Anonymkode: 7ec08...867

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg tror det er ganske vanlig at alle damer gjør som de vil på det området. Altså om de ligger rundt lite, middels eller mye. Og ikke bryr seg nevneverdig om andre damer gjør likt eller ei. Jeg kjenner iallefall at det gidder jeg ikke engasjere meg i. Alle får passe egen høne. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette er så interessant i seg selv. Det eneste jeg kommer på er enten at man finner ubehag ved at den nye kjæresten har hatt seg med «alle» bekjente man treffer i en uke. Eller at man tenker at den noe løsslupne adferden vil fortsette inn i forholdet, og det blir tillitsbrudd og utroskap og knuste hjerter. Stemmer noe av dette?

Anonymkode: 7ec08...867

For meg er det bare et slags "ick" på et primitivt nivå.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange liker å fortelle andre hvilke preferanser de har lov å ha, ikke bry deg om dem ts. De kan ikke gjøre noe uansett. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mange grunner for dette. For meg er det helt tydelig at jeg ikke ville vært kompatibel med noen som har et høyt antall sexpartnere, ettersom at de mest sannsynlig ikke hadde vært følelsesmessig eller seksuelt kompatible med meg. Vil ikke ha noen som ser på sex som noe rent fysisk som de kan ha med hvem som helst. Må da være lov å ha preferanser, og ja, holder meg selv til nøyaktig samme standard.

Anonymkode: d4f08...04d

Men hvordan skal du kontrollere dette da? 
Du kan ikke vite om du får et korrekt antall ? 
Å ligge rundt , hvor går grensen i antall før du  passerer grensen og over i gruppen av « ligger rundt» ? 
Dette stinker kontrollbehov og en mistillit til kvinner som gruppe 

Anonymkode: 7d31d...47c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kunne du datet en mann som ikke vil ha en kvinne som ligger rundt? Ser du på dette som en preferanse, eller blir det å dømme?

Jeg vil ha en kvinne som ikke ligger rundt men som ikke dømmer kvinner som ligger rundt.

Kjære vene......hvem i huleste spør om antall sex partere?? Jeg har hatt mange, aldri fortalt om noen, til noen! Hadde en mann spurt meg om det, så hadde jeg takket for oppmøte og lykke til videre!

Fullstendig uinteressant hvor mange andre mennesker har hatt sex med!

Anonymkode: 8f6c3...5c0

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg ligger ikke rundt. Har svært få partnere i livet.

Men jeg ville ikke datet en fyr som var opptatt av at jeg må ha få partnere.

Om en fyr hadde spurt meg om mine tidligere partnere, så hadde jeg nok ikke datet han videre. En som er opptatt av sånt, er utenfor mine preferanser😊

Selv aner jeg ikke hvor mange partnere samboeren min har hatt før meg.

Anonymkode: 86793...09a

Det samme her.

Nå har det kommet frem (via andre) at han tydeligvis har hatt "en del", men det endrer ingenting..

Vi har aldri snakket om tidligere erfaringer på den måten. 

Anonymkode: 2811f...e25

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kunne du datet en mann som ikke vil ha en kvinne som ligger rundt? Ser du på dette som en preferanse, eller blir det å dømme?

Jeg vil ha en kvinne som ikke ligger rundt men som ikke dømmer kvinner som ligger rundt.

Nei, ville ikke datet. Ville tenkt han var umoden eller usikker.

Anonymkode: d2b64...8de

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ville jeg ikke datet en mann som var veldig opptatt av seksuell forhistorie nei.

Er selv 42 år og har hatt to stk. Det er livets tilfeldigheter, og jeg synes det er merkelig å tillegge meg noen spesielle egenskaper på bakgrunn av min historie på det området. Jeg er ikke spesielt dydig av prinsipp, og hadde livet og partnerene mine behandlet meg litt annerledes så kunne jeg like gjerne hatt 15-20. Tenker dermed at en mann som tillegger meg tanker, verdier, eller verre: renhet, på grunnlag av et litt tilfeldig antall partnere, har et veldig ulikt syn fra meg på hva som har betydning for hva slags person eller samlivspartner man er.

Anonymkode: f7d77...b86

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...