AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #1 Del Skrevet 27. oktober 2024 Vi vurderer tur til NY neste sommer. Planlegger å være i ca ei uke (det er fleksibelt), og vi er en familie på 5 (tre barn 8-15 år). Nå ser jeg at det er mulig å booke organisert tur til Washington fra NY. Det er i såfall en dagstur, men innebærer jo grytidlig avreise og mye kjøring. Noen her som har tatt denne turen og vil anbefale eller fraråde den? Anonymkode: 90453...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #2 Del Skrevet 27. oktober 2024 Frem og tilbake på samme dag rekker man ikke mye av Washingon. Man bør ha minst et par dager bare til museene der. Anonymkode: 931dd...828 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #3 Del Skrevet 27. oktober 2024 Hadde heller tatt 4 dager i NY og så 3 dager i DC. Hvis dere ikke har vært i NY før så hadde jeg droppet DC helt. Anonymkode: 93038...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #4 Del Skrevet 28. oktober 2024 Har gjort det samme i hine hårde dager, og som du skriver så er det tidlig opp og mye kjøring.... Mye fint i Washington DC (Georgetown), men dere ender nok opp med å kunne huke av Capitol, Det hvite hus og en håndfull landemerker på turen, hvis det er målet. Ellers mye kjøring, styr og jakt etter parkering. Hvis dere absolutt vil på en slik tur til DC så vil jeg anbefale en organisert tur i stedet! Da loses dere fra høydepunkt til høydepunkt. Det er mer enn nok spennende å se og oppleve i New York, for store og små. Siden det er sommer kan dere vurdere en strandtur på Long Island. Jones Beach, eller lengre ut til Mastic eller Hamptons. Shopping: Det finnes mange digre outlets i omegn. Woodburys er nok det største(?) men kjøreturen opp er rimelig begivenhetsløs. https://secretnyc.co/best-shopping-outlets-new-york/ Anonymkode: 02d63...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #5 Del Skrevet 28. oktober 2024 Jeg har vært i DC og tok dagsturer til Philadelphia og Delaware. Jeg anbefaler virkelig flere dager i DC. Det er den beste amerikanske byen jeg har besøkt og helt ekstremt mye å se og gjøre. Jeg var der i ni dager og gikk glipp av masse. Jeg tok toget og leide ikke bil. Ikke noe problem å ta toget mellom de to byene, men kanskje greit med bil om man har så mange barn. Anonymkode: 87349...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #6 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis dere absolutt vil på en slik tur til DC så vil jeg anbefale en organisert tur i stedet! Da loses dere fra høydepunkt til høydepunkt. Anonymkode: 02d63...f92 Det er jo organisert tur TS spør om. Og det blir virkelig bare å skumme fløten på en dagstur, da hadde jeg heller blitt i New York. En sånn tur blir typisk 8 timer kjøring t/r, og så noen minutter utenfor de største severdighetene. Hvis man bare vil krysse av at man har sett det hvite hus og capitol og et par steder til fra utsiden, så kan det jo være verdt turen. Men Washington har mange fantastiske museer, National archives med uavhengighetserklæringen og ikke minst Ford's theatre er et must å besøke. I tillegg er det jo fine dagsturer fra Washington igjen, til feks Mount Vernon og Gettysburg. Og Georgetown bør man også få med seg. Nå ble det mye bør her, jeg innser jo at folk kan ha andre ønsker enn meg, men man må bare være klar over at en dagstur fra NYC blir mest korte stopp eller kjøre forbi berømte bygninger. Anonymkode: 931dd...828 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #7 Del Skrevet 28. oktober 2024 Google bus excursion New York Washington En link som kan gi litt oversikt over alternativer er: https://www.getyourguide.com/s?partner_id=AEBYSR8&utm_medium=online_publisher&cmp=nyc-washington-dc-day-trip&et=8915&lc=62 Det som er vesentlig er at dere har en forståelse for at dere kun skraper i overflaten mtp opplevelser. Men for all del: Det er sikkert gøy for både store og små å ha sett de ikoniske stedene! Disse bussturene koster jo noen kroner når en er en familie på fem, men det gjør det jaggu å oppholde seg i New York også (og spes på Manhattan). Pengene renner i strie strømmer fra en står opp til en legger seg. USA er forbausende dyrt å oppholde seg i om dagen, til dels hjulpet av elendig kronekurs. Tenk norske 7/11 og bensinstasjonpriser i butikkene. New York(Manhattan) er desidert dyrest. Og hotellprisene …… et kapittel for seg… Anonymkode: 02d63...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #8 Del Skrevet 28. oktober 2024 Høres veldig kort ut. Jeg har tatt turen med en overnatting, og syntes det var kort. Var liksom bare og krysse av for « been there done that « . Sett det hvite hus gjennom et bilvindu liksom 😅 . Anonymkode: bcc35...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #9 Del Skrevet 31. oktober 2024 Tusen takk for mange svar! Dere har nok rett i at dette blir litt hesblesende. Tror det kunne vært gøy for ungene å se Det Hvite Hus, men vet ikke om det er verdt all kjøringen (spesielt ikke forei de lett blir bilsyke, og da er det ekstra strevsomt, spesielt på en organisert tur hvor man ikke kan stoppe etter eget ønske underveis). Ungene har ikke vært i NY, så tror vi skal finne mer enn nok å fylle tida med der. Anonymkode: 90453...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #10 Del Skrevet 4. november 2024 Vi gjorde det. Kjekt å ha vært der, men det ble mye kjøring og veldig heseblesende. I tillegg hadde vi en elendig guide og forferdelig sjåfør. Hadde ikke gjort det igjen; da ville jeg heller kjørt selv. Anonymkode: d762a...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå