Gå til innhold

I dag tar jeg en "sprekk" - med vilje!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært SÅ flink de siste ukene.... Har spist snop i helga altså, men i kontrollerte former. Har gått ned 35 kilo det siste ca halvannet året, og vet jo hva som skal til. Men i dag velger jeg å gi litt f..... Har hatt noen sånne dager før også, selvfølgelig - også med "ukontrollerte" sprekker... Men i dag er den faktisk mer eller mindre bevisst....

Flere enn meg som velger sånne dager og spiser nærmest ukritisk - og så starter på ny giv igjen dagen etter? (jeg vet at jeg klarer det da, såpass mange ganger har jeg gjort dette... ;) )

Anonymkode: 44fa9...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har vært SÅ flink de siste ukene.... Har spist snop i helga altså, men i kontrollerte former. Har gått ned 35 kilo det siste ca halvannet året, og vet jo hva som skal til. Men i dag velger jeg å gi litt f..... Har hatt noen sånne dager før også, selvfølgelig - også med "ukontrollerte" sprekker... Men i dag er den faktisk mer eller mindre bevisst....

Flere enn meg som velger sånne dager og spiser nærmest ukritisk - og så starter på ny giv igjen dagen etter? (jeg vet at jeg klarer det da, såpass mange ganger har jeg gjort dette... ;) )

Anonymkode: 44fa9...abb

Har hatt massevis av sånne dager. Har gått ned 30 kg og holdt vekten i 5 år. Har stor glede av spisedagene mine, og er opp i salen igjen neste dag. 

Anonymkode: b7b60...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekk? Spiser du riktig kosthold skal du ikke ha sprekker..cravings...

Du lurer deg selv, skal stimulere hjernen din. Føle deg bra, du forer dette videre med å spise godteri helgene.

Kutt det helt ut, etter 3-4 uker så er suget borte. Spis heller mat laget av råvarer, da har du et hav av muligheter :) Samtidig får du i deg god næring som gjør at du føler deg bra.

Anonymkode: 0ccea...5af

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sprekk? Spiser du riktig kosthold skal du ikke ha sprekker..cravings...

Du lurer deg selv, skal stimulere hjernen din. Føle deg bra, du forer dette videre med å spise godteri helgene.

Kutt det helt ut, etter 3-4 uker så er suget borte. Spis heller mat laget av råvarer, da har du et hav av muligheter :) Samtidig får du i deg god næring som gjør at du føler deg bra.

Anonymkode: 0ccea...5af

Alt dette vet jeg jo. Jeg er betydelig sunnere nå enn jeg var for 35 kilo siden. Allikevel tror jeg faktisk det ikke er helt uvanlig å velge å ta noen sånne dager.

Anonymkode: 44fa9...abb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har hatt massevis av sånne dager. Har gått ned 30 kg og holdt vekten i 5 år. Har stor glede av spisedagene mine, og er opp i salen igjen neste dag. 

Anonymkode: b7b60...4df

Det tror ikke jeg heller! Du har vært kjempeflink! Men en sånn dag som dette i ny og ne er nok ikke uvanlig, nei.... Selv min normalvektige, jevngamle fastlege sier at hun innimellom har dager hun spiser helt ukritisk, og at det er vanlig! 

Anonymkode: 44fa9...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det tror ikke jeg heller! Du har vært kjempeflink! Men en sånn dag som dette i ny og ne er nok ikke uvanlig, nei.... Selv min normalvektige, jevngamle fastlege sier at hun innimellom har dager hun spiser helt ukritisk, og at det er vanlig! 

Anonymkode: 44fa9...abb

Bare kos deg du ❤

Anonymkode: b7b60...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Alt dette vet jeg jo. Jeg er betydelig sunnere nå enn jeg var for 35 kilo siden. Allikevel tror jeg faktisk det ikke er helt uvanlig å velge å ta noen sånne dager.

Anonymkode: 44fa9...abb

"Sånne dager" er jo å lure seg selv.

Anonymkode: 0ccea...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stapper selvsagt aldri i meg ukritisk. Det er jo kvalmt

Anonymkode: a5543...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

"Sånne dager" er jo å lure seg selv.

Anonymkode: 0ccea...5af

Skjønner ikke helt hvordan jeg lurer meg selv når jeg er helt bevisst på hva jeg driver med....

Anonymkode: 44fa9...abb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Stapper selvsagt aldri i meg ukritisk. Det er jo kvalmt

Anonymkode: a5543...f97

Ukritisk i forhold til hva jeg gjør til vanlig, da.... Har vanligvis full oversikt over hva jeg har fått i meg. Det har jeg ikke i dag. Men jeg har på ingen måte sittet og fråtset hele dagen, skjønner at det kanskje kunne misforstås...

Anonymkode: 44fa9...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke helt hvordan jeg lurer meg selv når jeg er helt bevisst på hva jeg driver med....

Anonymkode: 44fa9...abb

God unnskyldning, du klarer ikke endre vanene dine. Dårlig disiplin.

Anonymkode: 0ccea...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

God unnskyldning, du klarer ikke endre vanene dine. Dårlig disiplin.

Anonymkode: 0ccea...5af

Hehehehe.. Unnskyld... Plager det deg på noe vis?

Jeg tror faktisk ikke jeg ønsker å ha så mye disiplin at jeg aldri skal spise snop... Men jeg har hatt bittelitt da, siden jeg har gått ned 35 kilo. 

All respekt hvis du har den disiplinen 24/7 365 dager i året! Det er imponerende! Men jeg tror ikke jeg ønsker å være der ;) 

Anonymkode: 44fa9...abb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehehehe.. Unnskyld... Plager det deg på noe vis?

Jeg tror faktisk ikke jeg ønsker å ha så mye disiplin at jeg aldri skal spise snop... Men jeg har hatt bittelitt da, siden jeg har gått ned 35 kilo. 

All respekt hvis du har den disiplinen 24/7 365 dager i året! Det er imponerende! Men jeg tror ikke jeg ønsker å være der ;) 

Anonymkode: 44fa9...abb

Det er jo fordi du ikke klarer å kutte ut de dårlige vanene, gjør du det lenge nok så slipper hjernen ditt suget...enkelt.

Anonymkode: 0ccea...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stapper selvsagt aldri i meg ukritisk. Det er jo kvalmt

Anonymkode: a5543...f97

Det er kjempegodt hehe

Anonymkode: 09de9...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser lavkarbo og trives godt med det. Men når jeg en sjelden gang tar meg en fest, er alt lov dagen etter. Jeg drikker kun vin som er innafor på lk, og heller ikke noe annet med karbohydrater på fest. Men alkohol gjør noe med kroppen min, som trigger suget på karbohydrater.  Så da gidder jeg ikke å stresse med det, og tar meg en planlagt sprekk. Dagen etter er det tilbake til lavkarbo,  null stress. Drikker kanskje 6 ganger i året, så det går helt fint.

Anonymkode: 29473...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Sånne dager" er jo å lure seg selv.

Anonymkode: 0ccea...5af

TS har klart å gå ned 35 kilo kilo så da er han/hun ganske lur og har gjort mye riktig :)

 

Anonymkode: b0278...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hverdagen er livet. Så skal man kunne Skeie ut litt innimellom. Det ER mye godt som ikke er «lov». Kos deg 😍

 

min erfaring er dog at jeg blir ganske dårlig dagene etter sånne sprekker. Så prøver å begrense det au 🤭😅

Anonymkode: a0e4e...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sprekk? Spiser du riktig kosthold skal du ikke ha sprekker..cravings...

Du lurer deg selv, skal stimulere hjernen din. Føle deg bra, du forer dette videre med å spise godteri helgene.

Kutt det helt ut, etter 3-4 uker så er suget borte. Spis heller mat laget av råvarer, da har du et hav av muligheter :) Samtidig får du i deg god næring som gjør at du føler deg bra.

Anonymkode: 0ccea...5af

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

"Sånne dager" er jo å lure seg selv.

Anonymkode: 0ccea...5af

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

God unnskyldning, du klarer ikke endre vanene dine. Dårlig disiplin.

Anonymkode: 0ccea...5af

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo fordi du ikke klarer å kutte ut de dårlige vanene, gjør du det lenge nok så slipper hjernen ditt suget...enkelt.

Anonymkode: 0ccea...5af

Hissig du skulle være da!

Har selv lidd av å være undervektig med spiseforstyrrelser helt siden jeg var 12 år. Er mann og fremdeles ‘’for tynn’’ i følge fastlege og lege hos DPS. Har også en tendens til å spise mye søtt og ‘’søppel’’ noen få ganger og klart å holde vekta - og til og med gå ned!

For noen funker totalnekt og bråstopp, for noen variasjon og for andre et strengt regime. Ikke vær så sikker på at du vet hva du snakker om, det sier mer om din evne til innsikt enn det gjør om andres evne til kontroll. ;) 

Anonymkode: e2a01...7fa

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal unne deg slike dager, ts!
 

Vi er heldigvis ulike. Og jeg er helt enig i at vi trenger å skeie ut i blant. Jeg kan i alle fall ikke tenke meg ett liv hvor det ikke skal være tillatt. Om det er én gang i uken, én gang i måneden eller én gang i året, får være opp til hver enkelt. Jeg skeier ut bittelitt flere ganger i uka, men det er ikke snakk om å fråtse i mat hele dagen. Jeg tar meg en sjokoladebit, en neve potetgull eller to glass vin. Det kan hende det gjør meg lite disiplinert, men jeg har ingen interesse av å være så streng mot meg selv at det ikke er lov.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike sprekker/unne seg-situasjoner har jeg vært i veldig mange ganger og har totalsprukket hver gang. Det er vanskelig og ofte umulig å slutte når en har trang til f.eks. søtt. Jeg sammenligner oss som har det slik med en alkoholiker. Èn liten smak velter alt man har jobbet så hardt for. Anbefaler det ikke, men folk får gjøre som de vil. 

Anonymkode: 709d2...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...