Gå til innhold

Kaster han bort tiden min? Breadcrumbing?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ok, men hva skal til for at du skal like en eller bli forelsket da? 
Du har vel hatt noen år på deg ? 
Aldri vært forelsket ? 

Anonymkode: c33c6...1c7

Som om det skal være en tidsfrist på forelskelse... nei, jeg har aldri vært genuint forelska i en fyr før. Ikke fordi jeg har vært imot det, eller unngått menn, men fordi jeg rett og slett aldri har følt den gnisten på samme måte med menn jeg har holdt på med. Jeg er heller ikke en som dater konstant, så det blir bare et par karer per år (kanskje 2 eller 3), og det fungere aldri.  TS

Anonymkode: 56464...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skal jeg fortsette å sende meningsløse bilder? Det er ikke sånn man danner en relasjon til folk dessverre. Det er sånn man holder noen på siden til man finner noe bedre, eller hvis man kjeder seg. Det har jeg ikke interesse i, men han har jeg interesse i. TS

Litt utfordringer med det sosiale generelt?

Anonymkode: 247cf...eee

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt utfordringer med det sosiale generelt?

Anonymkode: 247cf...eee

Nei, haha. Har mange venninner, og forstår meg på sosiale koder osv. Skal ikke sitte her å skryte av meg selv og at jeg er oppegående osv da, det virker litt for merkelig synes jeg. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt han om dere skal møtes igjen eller "lagt planer" for det da? Er vel ikke noe mer hans ansvar enn ditt... og ikke rart om han er tilbakeholden med alt det rare du har sagt til han. 

Ta til deg tilbakemeldingene du får her inne og ikke bare gå rett i forsvarsposisjon

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

"-Du fortalte ham at han var litt for 'på' i starten, og han beklaget seg."

Her har du tolket FEIL. Det var han som beklaget seg for at han var så på i meldinger, nettopp fordi han ble så "kåt" påsto han. Det er viktig å lese ordentlig her. Skal jeg fortsette å sende meningsløse bilder? Det er ikke sånn man danner en relasjon til folk dessverre. Det er sånn man holder noen på siden til man finner noe bedre, eller hvis man kjeder seg. Det har jeg ikke interesse i, men han har jeg interesse i. TS

Du sa vel også at du angret på helgen med han.

Du har gitt ham mange indikasjoner, både direkte og mer vage, at du ikke er interessert. Det er kjempeflott at han da trekker seg unna. 

Du bruker veldig mye tid og energi på å analysere alt han sier og gjør med varierende suksess, men veldig lite energi blir brukt på å tenke over din egen atferd.

I både denne og i forrige post var det nesten enstemmig at han har gjort rett i å trekke seg unna, og at du har gitt mange utydelige signaler.

Det betyr enten at A: vi alle misforstår hva du skriver fordi du er ekstremt dårlig til å formulere deg, og du har vært like dårlig på å kommunisere med denne mannen, som har ført til misforståelsene mellom dere nå. 

Eller B: det er vanskelig for deg å se deg selv tydelig, og du sliter med å forstå at dine ord og handlinger har en effekt på andre.

Nå har du skrevet minst to poster hvor du lurer på om han er interessert eller ikke, istedenfor å bare be han ut på en kaffe. Det er den kjappeste måten å finne ut om han faktisk ønsker å møte deg igjen eller ikke. Alle denne synsingen og undringen du driver med må jo være utrolig slitsomt?

Kvinn deg opp og be han med ut eller slett han fra snapchat og hjernen, og gå videre med livet ditt. 

Anonymkode: 79fdf...b6c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (2 timer siden):

Har du spurt han om dere skal møtes igjen eller "lagt planer" for det da? Er vel ikke noe mer hans ansvar enn ditt... og ikke rart om han er tilbakeholden med alt det rare du har sagt til han. 

Ta til deg tilbakemeldingene du får her inne og ikke bare gå rett i forsvarsposisjon

Nei. Han spurte meg hvordan helgen min var, også spurte han meg om jeg kunne sende bilder av meg selv til han noe jeg sa nei til. Han sa at han bare lurte på det siden han var nysgjerrig, men jeg synes det er en rar ting å spørre om.  Han har ikke nevnt noen planer om å møtes heller. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som om det skal være en tidsfrist på forelskelse... nei, jeg har aldri vært genuint forelska i en fyr før. Ikke fordi jeg har vært imot det, eller unngått menn, men fordi jeg rett og slett aldri har følt den gnisten på samme måte med menn jeg har holdt på med. Jeg er heller ikke en som dater konstant, så det blir bare et par karer per år (kanskje 2 eller 3), og det fungere aldri.  TS

Etter det jeg leser så er det kommunikasjonen mellom deg ov menn som virker litt klønete og misforståelsene står i kø 

Anonymkode: c33c6...1c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

"-Du fortalte ham at han var litt for 'på' i starten, og han beklaget seg."

Her har du tolket FEIL. Det var han som beklaget seg for at han var så på i meldinger, nettopp fordi han ble så "kåt" påsto han. Det er viktig å lese ordentlig her. Skal jeg fortsette å sende meningsløse bilder? Det er ikke sånn man danner en relasjon til folk dessverre. Det er sånn man holder noen på siden til man finner noe bedre, eller hvis man kjeder seg. Det har jeg ikke interesse i, men han har jeg interesse i. TS

Ikke for å være frekk, men har du muligens noen autisme trekk? For jeg forstår ikke helt tankerekken her. 

Du kan jo si til han at dere kan dra på noen flere dates og bli kjent. Og ikke ligge sammen ennå så klart. 

Anonymkode: 064ff...8d5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke for å være frekk, men har du muligens noen autisme trekk? For jeg forstår ikke helt tankerekken her. 

Du kan jo si til han at dere kan dra på noen flere dates og bli kjent. Og ikke ligge sammen ennå så klart. 

Anonymkode: 064ff...8d5

Nei, det har jeg ikke. Jeg gidder ikke be en mann om å dra på dates etter at han selv sa at han ville se meg uten å bringe opp denne planen igjen. Det virker altfor desperat fra en kvinne's side.  TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, det har jeg ikke. Jeg gidder ikke be en mann om å dra på dates etter at han selv sa at han ville se meg uten å bringe opp denne planen igjen. Det virker altfor desperat fra en kvinne's side.  TS

Det er ikke desperat når du har avvist han så tydelig. Det ligger faktisk på deg å vise oppriktig at du ikke mente du bare så på han som en venn.

Det du kaller intedsigende bilder er for de fleste ett forsøk på å kommunisere, smalltalk, uten å legge press på deg.

Hvordan har du vist geniun interesse for han etter du avviste han? Hvordan har du vist tydelig at du ikke bare leker med følelsene hans?

Anonymkode: 9fadd...f48

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke desperat når du har avvist han så tydelig. Det ligger faktisk på deg å vise oppriktig at du ikke mente du bare så på han som en venn.

Det du kaller intedsigende bilder er for de fleste ett forsøk på å kommunisere, smalltalk, uten å legge press på deg.

Hvordan har du vist geniun interesse for han etter du avviste han? Hvordan har du vist tydelig at du ikke bare leker med følelsene hans?

Anonymkode: 9fadd...f48

Det er jo desp. Uansett så ba jeg han glemme vår tid sammen  i en tullete tone ,og det eneste han sa var at han ikke kommer til å glemme det hvertfall, men hva har det å si når han ikke aktivt spør meg ut? Jeg føler at en fyr som virkelig hadde vært interessert hadde spurt meg ut for lenge siden. Han hadde ikke ønsket meg en fin uke videre uten å planlegge noe med meg når det nesten er 2 uker siden vi så hverandre. 

"Det du kaller intedsigende bilder er for de fleste ett forsøk på å kommunisere, smalltalk, uten å legge press på deg." 

Nei, dette er low effort spør du meg. En måte å holde kommunikasjonen, mens du fremdeles snakker med andre og ikke er like interessert i å møte dem igjen, men bare for sikkerhets skyld har dem på sidelinjen. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo desp. Uansett så ba jeg han glemme vår tid sammen  i en tullete tone ,og det eneste han sa var at han ikke kommer til å glemme det hvertfall, men hva har det å si når han ikke aktivt spør meg ut? Jeg føler at en fyr som virkelig hadde vært interessert hadde spurt meg ut for lenge siden. Han hadde ikke ønsket meg en fin uke videre uten å planlegge noe med meg når det nesten er 2 uker siden vi så hverandre. 

"Det du kaller intedsigende bilder er for de fleste ett forsøk på å kommunisere, smalltalk, uten å legge press på deg." 

Nei, dette er low effort spør du meg. En måte å holde kommunikasjonen, mens du fremdeles snakker med andre og ikke er like interessert i å møte dem igjen, men bare for sikkerhets skyld har dem på sidelinjen. TS

Selvfølgelig spør han ikke. Sist gang han sa han ønsket å møte deg igjen, svarte du som venner. Du sier det var en spøk, men alle med litt vett i hodet vil forstå at det er er en avvisning. Man spøker ikke med det med mindre man faktisk sitter og er usikker på om man ønsker å treffe daten igjen.

I tillegg har du fortalt han at du angrer på at du dro hjem til han, og det har vært snakk om at han var for 'på'.

Jeg tror ikke du forstår hvor avvisende du fremstår. Istedenfor å mate interessen han viste deg i starten, har du gitt han all grunn til å tro at du ikke er så gira på å møtes igjen.

Man kan ikke gi laber, uentusiastisk tilbakemelding, og forvente at de kjører på med masse entusiasme. Om noen svarte meg på måten du har svart han, hadde jeg blitt lei meg, og jeg hadde definitivt ikke spurt de ut på ny date. 

"Det er jo desp. Uansett så ba jeg han glemme vår tid sammen  i en tullete tone ,og det eneste han sa var at han ikke kommer til å glemme det hvertfall, men hva har det å si når han ikke aktivt spør meg ut?"

Jeg begynner å tro at du er et troll. Ingen normalt oppegående mennesker vil ta sjansen på å be ut noen som er såpass avvisende, tullete tone eller ikke. Dere kjenner ikke hverandre godt nok til at man kan "tulle" på denne måten over chat. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig spør han ikke. Sist gang han sa han ønsket å møte deg igjen, svarte du som venner. Du sier det var en spøk, men alle med litt vett i hodet vil forstå at det er er en avvisning. Man spøker ikke med det med mindre man faktisk sitter og er usikker på om man ønsker å treffe daten igjen.

I tillegg har du fortalt han at du angrer på at du dro hjem til han, og det har vært snakk om at han var for 'på'.

Jeg tror ikke du forstår hvor avvisende du fremstår. Istedenfor å mate interessen han viste deg i starten, har du gitt han all grunn til å tro at du ikke er så gira på å møtes igjen.

Man kan ikke gi laber, uentusiastisk tilbakemelding, og forvente at de kjører på med masse entusiasme. Om noen svarte meg på måten du har svart han, hadde jeg blitt lei meg, og jeg hadde definitivt ikke spurt de ut på ny date. 

"Det er jo desp. Uansett så ba jeg han glemme vår tid sammen  i en tullete tone ,og det eneste han sa var at han ikke kommer til å glemme det hvertfall, men hva har det å si når han ikke aktivt spør meg ut?"

Jeg begynner å tro at du er et troll. Ingen normalt oppegående mennesker vil ta sjansen på å be ut noen som er såpass avvisende, tullete tone eller ikke. Dere kjenner ikke hverandre godt nok til at man kan "tulle" på denne måten over chat. 

Det var han som skrev at han var litt for på meg, og beklaget seg for det. Jeg sa aldri at han var for på meg. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Han våger vel ikke, og tenker at du skal få styre det? Det finnes ikke desperat at en kvinne viser interesse og inviterer til en date! Vi lever i 2024, ikke i 1950. I dag er det helt innafor og helt vanlig at også kvinner viser initiativ, inviterer ut osv, det er ikke noe galt i det. 

Nå har jeg lest hele tråden, og jeg er enig med alle andre her, at du nok har skremt han litt, og at det er opp til deg om du vil treffe han igjen. Jeg har også noen tanker om at du ikke har funnet en eneste mann verdig, enten har du for høye krav, eller så er det noe inni deg som gjør at du trekker deg. Du bør gå i deg selv og prøve å finne grunnen til at du sliter med å finne en mann og en kjæreste. 

Anonymkode: becf5...157

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt usikker på om jeg skulle svare her, for dette kjenner jeg meg altfor godt igjen i. Jeg var deg da jeg var på samme alder. Jeg var også overbevist om at for å "vinne" meg, måtte det real effort til fra mannen. Jeg var ikke desperat, og for at jeg skulle gidde, måtte han vise tiltak, for det skulle ikke komme fra meg. Low effort tillot jeg ikke, slapp ikke hvem som helst inn i varmen.

Jeg var offer av den "queen" kulturen som regjerer i USA, hvor kvinnens verdi blir hauset opp. Jeg bare visste det ikke selv. At man i tillegg er jomfru er et ekstra kort man har på hånda, en ekstra spesiell bit som ikke skal bli tuklet med av hvem som helst. Og det er jo bra å ha et standpunkt, at å ligge bare for å ligge byr deg i mot. Men det vernes om og beskyttes, og hvis du ikke et forsiktig, er du i fare for å utvikle angst når det gjelder seksualitet. For om 5-8 år er det ikke en bragd lenger, det blir flaut å innrømme slikt for andre (desverre). Og man føler man stiller svakere på datingmarkedet uten seksuell erfaring, for de du dater om 5-8 år har som regel masse erfaring - flere har til og med vært samboer på det tidspunktet, noen har barn. Spesielt ille blir det når venninner får samboere, gifter seg, barn etc. Du vil se alle seile videre gjennom sitt liv med sine relasjoner, mens du blir stående igjen på perrongen. Det kan potensielt bli ganske vondt.

Jeg sier til deg det jeg skulle ønske noen sa til meg: dating er ikke så vanskelig. Det er heller ikke så spesielt. Det er en helt normal greie folk gjør, med ulike innfallsvinkler og intensjoner. Det kan være gøy, men blir det overkomplisert er det slitsomt. Oppstår det genuine, sterke følelser så er det i mange tilfeller verdt det. Noen ganger ikke. 

Du og denne mannen er likeverdige personer. Du et ikke "over" han på noen måte, han skal ikke måtte jage deg. Du reagerer på at han ikke har spurt om ny date - så spør selv! At du spør tipper ikke noen skala i negativ favør for din del, det er ikke noe som blir skjevt, og du blir ikke mer desperat av å spørre. Ved å spørre tar du selv tak i ditt eget liv og denne relasjonen og viser modenhet. Dessuten må du slutte å tillegge han tanker og intensjoner. Du kjenner han ikke godt nok til det. 

Da jeg endelig fant den riktige personen for meg, var det JEG som tok kontakt. Han spurte om første date - jeg spurte om date nummer to. Jeg er så helt hinsides lykkelig med denne mannen - min partner, min bestevenn og min likeverdige på alle måter. I et forhold kan man ikke bare ta, ta, ta og få, få, få. Man må gi masse av seg selv også. 

Jeg ble hele 30 år før jeg fant ham. Det tok alle årene i 20-årene å bli moden nok til å finne noe ekte. 

Jeg håper du tar til deg litt av det jeg sier, hvertfall. Og at du bruker litt tid nå på å modnes, slik at du kan møte neste fyr med et litt mer åpent sinn. 

Anonymkode: 89d2b...e7a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 18.10):

jeg svarte bare alt alt gikk bra, og da sa han at jeg hadde tatt litt avstand fra han, og at han håpet at det ikke var noe dårig stemning. Svarte at det ikke var det, og da skrev han bare okay. Da er vel han absolutt ikke interessert tenker jeg TS

Er DU som dytter vekk denna mannen ts! Vi menn må være VELDIG FORSIKTIGE med å være tydlige på hva vi mener, da kvinner som regel hører ti høns på taket av en fjær. Så at han ikke har klart å "virke interisert nok" er ikke fordi han ikke er interisert, men fordi DU ghoster, gidder ikke svare, null engasjemang og null intresse fra din side. Da blir man bare lei. Og spør som han gjorde "er det noe galt" der du juger og svare "neeeeida ikke noe galt"

Kanskje jobbe med kommunikasjonen ts?

edit: men jeg vil tillegge at kommentarene fra hans sin side høres også ut som han vil bare ligge. Han vil knulle. Han vet han bare vil knulle, med kommentar som "men tenk om det ikke fungerer mellom oss".

Endret av ufiltrert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du bør reflektere litt over din egen rolle i denne situasjonen ts.

Anonymkode: 18bce...837

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var litt usikker på om jeg skulle svare her, for dette kjenner jeg meg altfor godt igjen i. Jeg var deg da jeg var på samme alder. Jeg var også overbevist om at for å "vinne" meg, måtte det real effort til fra mannen. Jeg var ikke desperat, og for at jeg skulle gidde, måtte han vise tiltak, for det skulle ikke komme fra meg. Low effort tillot jeg ikke, slapp ikke hvem som helst inn i varmen.

Jeg var offer av den "queen" kulturen som regjerer i USA, hvor kvinnens verdi blir hauset opp. Jeg bare visste det ikke selv. At man i tillegg er jomfru er et ekstra kort man har på hånda, en ekstra spesiell bit som ikke skal bli tuklet med av hvem som helst. Og det er jo bra å ha et standpunkt, at å ligge bare for å ligge byr deg i mot. Men det vernes om og beskyttes, og hvis du ikke et forsiktig, er du i fare for å utvikle angst når det gjelder seksualitet. For om 5-8 år er det ikke en bragd lenger, det blir flaut å innrømme slikt for andre (desverre). Og man føler man stiller svakere på datingmarkedet uten seksuell erfaring, for de du dater om 5-8 år har som regel masse erfaring - flere har til og med vært samboer på det tidspunktet, noen har barn. Spesielt ille blir det når venninner får samboere, gifter seg, barn etc. Du vil se alle seile videre gjennom sitt liv med sine relasjoner, mens du blir stående igjen på perrongen. Det kan potensielt bli ganske vondt.

Jeg sier til deg det jeg skulle ønske noen sa til meg: dating er ikke så vanskelig. Det er heller ikke så spesielt. Det er en helt normal greie folk gjør, med ulike innfallsvinkler og intensjoner. Det kan være gøy, men blir det overkomplisert er det slitsomt. Oppstår det genuine, sterke følelser så er det i mange tilfeller verdt det. Noen ganger ikke. 

Du og denne mannen er likeverdige personer. Du et ikke "over" han på noen måte, han skal ikke måtte jage deg. Du reagerer på at han ikke har spurt om ny date - så spør selv! At du spør tipper ikke noen skala i negativ favør for din del, det er ikke noe som blir skjevt, og du blir ikke mer desperat av å spørre. Ved å spørre tar du selv tak i ditt eget liv og denne relasjonen og viser modenhet. Dessuten må du slutte å tillegge han tanker og intensjoner. Du kjenner han ikke godt nok til det. 

Da jeg endelig fant den riktige personen for meg, var det JEG som tok kontakt. Han spurte om første date - jeg spurte om date nummer to. Jeg er så helt hinsides lykkelig med denne mannen - min partner, min bestevenn og min likeverdige på alle måter. I et forhold kan man ikke bare ta, ta, ta og få, få, få. Man må gi masse av seg selv også. 

Jeg ble hele 30 år før jeg fant ham. Det tok alle årene i 20-årene å bli moden nok til å finne noe ekte. 

Jeg håper du tar til deg litt av det jeg sier, hvertfall. Og at du bruker litt tid nå på å modnes, slik at du kan møte neste fyr med et litt mer åpent sinn. 

Anonymkode: 89d2b...e7a

TS Her. Takk for en innsiktsfull melding. Jeg kan innrømme at jeg har litt av de samme tankegangene du tidligere hadde, ja. At en fyr skal jage etter meg, eller så er han bare ikke interessert. Under min siste interaksjon så har jeg bare likt meldingen, noe han har åpnet og sett (Dette var på snapchat i går), men har ikke hørt fra han siden. Jeg må innrømme at jeg ikke tør å bare spørre  bare helt tilfeldig nå. Spesielt siden han allerede har påpekt at han var usikker, men at han vil være med meg, men at han  "ikke vil såre" meg fordi jeg er så snill og søt, og også litt fordi jeg er jomfru (hans ord). I mine øyne er det hans måte å avvise meg på, på en hyggelig måte. Det gjør litt vondt fordi jeg koste meg med han, og han er min type. Kanskje det bare ikke er gjensidig, og det er greit. Da er bare løpet kjørt denne gangen.

Han snakket om at han måtte trå forsiktig mtp at jeg er jomfru, men jeg angrer egentlig på at jeg delte det så tidlig. Jeg fikk bare panikk, og vi klinte i senga hans så det føltes naturlig å si det før det eskalerte (for det gjorde det jo nesten) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig. Du høres jævlig kjip og selvsentrert ut. Ikke bare det, men du er direkte frekk. Når du kommer langveis fra er det helt innafor å tilby overnatting, uansett hva han måtte ha av hensikter. At du skal få han til å skamme seg og påstå spørsmålet hans var "sykt" er bare manipulativt og....sykt. Fra din side.

Anonymkode: 57be8...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Helt ærlig. Du høres jævlig kjip og selvsentrert ut. Ikke bare det, men du er direkte frekk. Når du kommer langveis fra er det helt innafor å tilby overnatting, uansett hva han måtte ha av hensikter. At du skal få han til å skamme seg og påstå spørsmålet hans var "sykt" er bare manipulativt og....sykt. Fra din side.

Anonymkode: 57be8...275

Første gangen han spurte om å sover over var på dating-appen i løpet av en halv times prat. DET er sykt, jo. Du kan prøve å spinne narrativet så mye så mulig, men ingen oppegående menneske foreslår det til en fremmed en halvtime inn i en chatt. 

Uansett, når jeg nevnte det til han på daten sa jeg det i en humoristisk og tullete tone. Ikke i en frekk en. Nå er det bare du som projiserer dine egne tanker og følelser og sikker usikkerheter. Det er absolutt ingenting manipulativt ved det, du høres dum ut.  TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...