Enmanelskeråhate Skrevet i går, 07:05 #61 Del Skrevet i går, 07:05 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har pratet med en del menn om dette. Veldig mange menn opplever at spenningen ved sex blir helt borte etter at man bikker 25. Hvis dama er en supermodell så er det klart en annen sak, men det er kun 0,00001% av befolkningen som faller i den kategorien. Det er også hovedgrunnen til at mange menn ikke får utløsning under sex, fordi det rett og slett ikke er så spennende. Det er en slags pliktsex, men frivillig? (feil uttrykk, men noe i den retningen ). Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om det. Bottom-line er at sex har man liksom opplevd ganske flittig mellom 16-21 (de fleste av dem i hvert fall), og etter det så er det ikke særlig spennende, og det er ikke sånn at man får oppfunnet hjulet på nytt med variasjon heller, så 🤷♀️ Veldig beklagelig, fordi jeg synes sex ble mye mer spennende etter 30. Anonymkode: 28556...c1c I 25års alderen?? Da må det være i kjernen av temaet, nettopp lav libido. Nesten aldri hørt om manglende utløsning eller dårlig lyst i kompisgjengen, konene skulle gjerne vært mer i fred😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphere Skrevet 20 timer siden #62 Del Skrevet 20 timer siden Trolltunge skrev (21 timer siden): Forsåvidt enig, men synd om ingen bruker tid på å protestere mot møkka som spres. Snakker man med unge mennesker nå er det helt tydelig at de påvirkes av denne møkka, og dette skaper polarisering også i rl. Utrolig trist! Jeg synes det er menn som sprer det mannehatet og merkelige fremstillinger om hvordan menn er mest. At "mannehatet " er mest svar på ufinheter, som det er veldig mye av nå. Jeg fant imidlertid ignoreringsfunksjonen, og tror jeg skal velge å bruke den hyppigere fremover. Jeg blir ikke påvirket til å tenke vondt om menn generelt. Til det er jeg for voksen. Jeg blir likevel påvirket til å bli trist over hvor mye ugreit som får stå, og samtidig vite at slikt helt faktisk påvirker den yngre generasjonen negativt. Jeg har opplevd for mange fantastiske menn til å tro vondt om menn generelt, og jeg er også blant de heldige som lever med gjensidig kjærlighet. En mann som virkelig elsker sin kvinne elsker virkelig sin kvinne også når hun blir 40+, og sitter ikke på kg og kaller henne og andre kvinner på hennes alder så ekkel at man spyr istedenfor å bli tent. DET er generelt IKKE menns reaksjon ovenfor naken og kåt kvinne, selv om hun ikke er ung og perfekt. Den gjennomsnittlige mannens reaksjon på slikt er betydelig hyggeligere for begge to. Vi har nok en ganske forskjellig opplevelse av det som foregår, uten å være direkte uenige. Det er mye av hatet på nett som kommer som følge av ufinheter og meninger der muligens kreatøren av innholdet står for provokasjonen selv. Her ser jeg ikke veldig stor forskjell på kjønnene. Det er nok en del som bruker sosiale medier som en kilde for utløp av frustrasjon. Spesielt blant de yngre. Snakker man med de etterpå er det ikke så mye tyngde i det likevel, men det blir faktisk stående. Og lettpåvirkelige kan kaste seg på disse «trendene» det har blitt så populært å pushe. Selv om det kan være et sykdomstegn, ser jeg heldigvis ikke de samme tegnene offline. Vi kan også her lufte frustrasjon uten at det sitter så dypt. Et vennepar av meg er verdens beste folk, men plutselig får jeg en telefon der det luftes angående drittgubben eller drittkjerringa, for at det kun noen minutter senere igjen er verdens beste mann og kone. Den aldersdiskusjonen er vel noe av det mer merkelige her inne. Noen pusher at alle menn tenner på yngre kvinner, og så kommer responsen med hvor grisete og ulekre eldre menn er. Så må noen påpeke at det er de gamle kjerringene som er ulekre, og at de selv bare dater yngre kvinner. Deretter må noen påpeke at alle yngre kvinner spyr av eldre menn. Og ingenting stemmer, fordi det alltid blir gjennomgeneralisert. Noen menn ønsker yngre damer, akkurat som noen kvinner ønsker yngre menn. Det at man kan vise til forskning som viser at menn objektivt sett ser på yngre kvinner som mest attraktive, handler lite om hva vi ønsker. Menn flest velger kvinner sånn rundt egen alder. Og er man ute etter noe varig er det jo slik det bør være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 20 timer siden Forfatter #63 Del Skrevet 20 timer siden Sphere skrev (6 minutter siden): Vi har nok en ganske forskjellig opplevelse av det som foregår, uten å være direkte uenige. Det er mye av hatet på nett som kommer som følge av ufinheter og meninger der muligens kreatøren av innholdet står for provokasjonen selv. Her ser jeg ikke veldig stor forskjell på kjønnene. Det er nok en del som bruker sosiale medier som en kilde for utløp av frustrasjon. Spesielt blant de yngre. Snakker man med de etterpå er det ikke så mye tyngde i det likevel, men det blir faktisk stående. Og lettpåvirkelige kan kaste seg på disse «trendene» det har blitt så populært å pushe. Selv om det kan være et sykdomstegn, ser jeg heldigvis ikke de samme tegnene offline. Vi kan også her lufte frustrasjon uten at det sitter så dypt. Et vennepar av meg er verdens beste folk, men plutselig får jeg en telefon der det luftes angående drittgubben eller drittkjerringa, for at det kun noen minutter senere igjen er verdens beste mann og kone. Den aldersdiskusjonen er vel noe av det mer merkelige her inne. Noen pusher at alle menn tenner på yngre kvinner, og så kommer responsen med hvor grisete og ulekre eldre menn er. Så må noen påpeke at det er de gamle kjerringene som er ulekre, og at de selv bare dater yngre kvinner. Deretter må noen påpeke at alle yngre kvinner spyr av eldre menn. Og ingenting stemmer, fordi det alltid blir gjennomgeneralisert. Noen menn ønsker yngre damer, akkurat som noen kvinner ønsker yngre menn. Det at man kan vise til forskning som viser at menn objektivt sett ser på yngre kvinner som mest attraktive, handler lite om hva vi ønsker. Menn flest velger kvinner sånn rundt egen alder. Og er man ute etter noe varig er det jo slik det bør være. Jeg ser dessverre tendenser til det samme i dialog med unge kvinner og menn i rl. Unge menn som helt faktisk mener at kvinner er urimelig kravstore og vrange/umulige, og unge kvinner som lurer på om det er noe vits i å ha forhold til menn når menn uansett ikke evner å elske og være lojale, men tenker med pikken og om få år vil synes at kvinnen er utgått på dato uansett. De har lest dette så mange ganger at de tror på det. Helt enig angående at noen er slik og andre ikke, men det er ikke slik det presenteres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sphere Skrevet 18 timer siden #64 Del Skrevet 18 timer siden Trolltunge skrev (1 time siden): Jeg ser dessverre tendenser til det samme i dialog med unge kvinner og menn i rl. Unge menn som helt faktisk mener at kvinner er urimelig kravstore og vrange/umulige, og unge kvinner som lurer på om det er noe vits i å ha forhold til menn når menn uansett ikke evner å elske og være lojale, men tenker med pikken og om få år vil synes at kvinnen er utgått på dato uansett. De har lest dette så mange ganger at de tror på det. Helt enig angående at noen er slik og andre ikke, men det er ikke slik det presenteres. Som oftest stikker det jo ikke så veldig dypt blant de unge. Det er frustrasjon. Mange av de samme som ytrer slik er jo plutselig i forhold igjen etter litt tid. Og vi må heller ikke glemme at det ser ut til å være en større vilje til å dyrke singellivet i dag. Jeg vet om mange, spesielt menn, som nyter singellivet til det fulle. Disse er likevel ikke kvinnehatere. Absolutt ikke påvirket av SoMe. Og langtfra incels. De har bare begynt å regne på kostnaden, og da snakker jeg absolutt ikke bare økonomisk. Vi trenger hverandre ikke på samme måte som før. Så søkekriteriene har jo endret seg. På godt og vondt. Vi har nå muligheten til å være langt mer kresne. Men utvalget blir følgelig også dårligere. Men ikke misforstå, jeg mener selvsagt også at den drittslengingen mellom kjønnene er idiotisk og kontraproduktiv. Og den blir mer synlig online. Jeg mener, det var jo i aller høyeste grad kjønnskrig da jeg var yngre også. Husker jo feks godt vi hadde spesielt en kvinnelig lærer som i drittsinne luftet sine synspunkter om det annet kjønn. Da ble det plutselig veldig klart hvorfor hun forskjellsbehandlet oss. Men dette ble da holdt i vår lille sfære. I dag hadde det nok vært noen som hadde filmet det og kjørt det opp på sosiale medier. Der den ene siden hadde omfavnet henne med «you go girl» og den andre siden hadde støtt henne fullstendig fra seg med ukvemsord. Uten at det heller nødvendigvis hadde hatt noen spesiell tyngde. Annet enn frustrasjon. For de fleste ville nok hatt en mening godt imellom de to høylydte gruppene i skyttergravene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #65 Del Skrevet 18 timer siden Nå er det slik at fasong på både kvinner og menn endres med alderen. Fettfordelingen endres. Noe handler om å ta vare på seg selv, og noe handler om arv. Bare til info for dem som skriver om tønnefasong her inne. Det ikke særlig sjarmerende å rakke ned på folk på den måten. Anonymkode: dfd7e...2a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 18 timer siden Forfatter #66 Del Skrevet 18 timer siden Sphere skrev (24 minutter siden): Som oftest stikker det jo ikke så veldig dypt blant de unge. Det er frustrasjon. Mange av de samme som ytrer slik er jo plutselig i forhold igjen etter litt tid. Og vi må heller ikke glemme at det ser ut til å være en større vilje til å dyrke singellivet i dag. Jeg vet om mange, spesielt menn, som nyter singellivet til det fulle. Disse er likevel ikke kvinnehatere. Absolutt ikke påvirket av SoMe. Og langtfra incels. De har bare begynt å regne på kostnaden, og da snakker jeg absolutt ikke bare økonomisk. Vi trenger hverandre ikke på samme måte som før. Så søkekriteriene har jo endret seg. På godt og vondt. Vi har nå muligheten til å være langt mer kresne. Men utvalget blir følgelig også dårligere. Men ikke misforstå, jeg mener selvsagt også at den drittslengingen mellom kjønnene er idiotisk og kontraproduktiv. Og den blir mer synlig online. Jeg mener, det var jo i aller høyeste grad kjønnskrig da jeg var yngre også. Husker jo feks godt vi hadde spesielt en kvinnelig lærer som i drittsinne luftet sine synspunkter om det annet kjønn. Da ble det plutselig veldig klart hvorfor hun forskjellsbehandlet oss. Men dette ble da holdt i vår lille sfære. I dag hadde det nok vært noen som hadde filmet det og kjørt det opp på sosiale medier. Der den ene siden hadde omfavnet henne med «you go girl» og den andre siden hadde støtt henne fullstendig fra seg med ukvemsord. Uten at det heller nødvendigvis hadde hatt noen spesiell tyngde. Annet enn frustrasjon. For de fleste ville nok hatt en mening godt imellom de to høylydte gruppene i skyttergravene. Det har nok bestandig vært folk som ble såret og som ble bitre ja, men jeg må si at det er en svært urovekkende utvikling. Kanskje berettiget også. Dette er selvforsterkende. Tror man dårlig om noen er veien til å oppføre seg ugreit kort. Går dette litt begge veier vil begge kjønn få dårlige opplevelser med det andre kjønnet, som bekrefter og styrker spiralen nedover. Mulig litt dårligere relasjonskompetanse og realitetsforståelse også. Man får aldri gode relasjoner ved å ikke oppføre seg ok mot andre i ord og handlinger. Ser en viss umodenhet angående å forstå det hos mange, og tenker dessuten litt på det en eldre mann sa til meg for noen år siden; Da jeg var ung var vi inneforstått med at livet var tøft, men ved å stå på og være et godt menneske fikk man også en belønning i gode opplevelser og gode relasjoner. Vi var glade og fornøyd med det, og talte våre gleder takknemlig. Nå forventer unge at livet skal være lett, logisk og rettferdig, og det er en voldsom skuffelse ved alt som ikke er perfekt. Utgangspunktet, hva man forstår og tror på, har nok mye å si for hvor godt man takler livet, det motsatte kjønn og kjærligheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå