AnonymBruker Skrevet 27. oktober #1 Del Skrevet 27. oktober Leser om folk som har ligget døde lenge i sine hjem og lurer på hva den lukten kan sammenlignes med, om noe i det hele tatt? Anonymkode: 702ec...178 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #2 Del Skrevet 27. oktober Man trenger ikke å ha ligget lenge før den lukta kommer, da forråtnelsesprosessen starter veldig fort. Det er derfor den døde må raslt på kjølerom. Men jeg er også en av de heldige som aldri har kjent hvordan det lukter. Anonymkode: 70c13...aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #3 Del Skrevet 27. oktober Vanskelig å finne noe å sammenligne med. Opplevde at en i samme blokk lå i tre (!) måneder før han ble funnet. Det luktet grusomt i oppgangen lenge før, så merkelig at ikke noen gikk inn tidligere. I starten trodde vi at det var matlaging fra en annen kultur, da luktet det bare så vidt. Etter hvert begynte vi å lure på om vedkommende hadde dyr, kanskje det kunne være avføring, råttent høy eller et eller annet. Til slutt kunne vi ikke passere leiligheten uten å holde pusten. Men ingenting av dette stemte helt med lukta. Så jeg vil at lukta ikke kan sammenlignes med noe annet jeg har kjent, men jeg er ganske sikker på at om jeg kjenner lukta igjen, så vil jeg skjønne hva det er. Anonymkode: e55ff...676 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #4 Del Skrevet 27. oktober Råttent kjøtt Anonymkode: 4cd43...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleppmelk Skrevet 27. oktober #5 Del Skrevet 27. oktober La grisekjøtt ligge på benken noen dager, det kan minne om den lukten, bare ca 76 ganger verre. Vanskelig ellers å beskrive 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #6 Del Skrevet 27. oktober Takk for svar. Jeg forstår hva som lukter, men har kun hatt nylig døde ved meg og det blir noe annet. Lurte på om noen kanskje via sin jobb kunne beskrive det. Greit å være forberedt i livet. Det er sikkert altfor mange som dør og blir liggende. Anonymkode: 702ec...178 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. oktober #7 Del Skrevet 27. oktober Råttent kjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #8 Del Skrevet 27. oktober Jeg har ikke luktet dødt lik av et menneske, men kom over en død hund en gang som lå i solsteiken med fluer og larver... Ja, det var et grusomt syn og lukten var ekstremt ille. Kan tenke meg at dødt menneske lukter noe tilsvarende... Litt sånn søtlig kvalmende stank som bare bredte seg utover i ganske stor rekkevidde fra den døde hunden, måtte holde meg for nesen, for å ikke brekke meg, jeg husker ennå lukten, 20 år etter... Anonymkode: c889d...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. oktober #9 Del Skrevet 27. oktober De som jobber i politi etc og har opplevd å kjenne liklukt før, sier at det ligner ikke noe annet. De kjenner igjen den lukten resten av livet. Så et tv-program i går faktisk, kriminalserie, der de lette etter en forsvunnet ung kvinne ute i terrenget. En politimann kjente plutselig liklukt, og gikk etter lukten og fant henne, ble det sagt på tv-programmet. Han visste hva det var med en gang han kjente det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #10 Del Skrevet 27. oktober Kvalmenbde, søtlig lukt. Fant en død mann på jobb (hjemmetjenesten). Skulle opplyse datter som bodde i etasjen over. Døren var ulåst, så gikk rett inn. Den stanken som traff meg da, den kommer jeg aldri til å glemme. Hun hadde ligget død i under en uke uten at vi visste om det. Så far og datter døde i løpet av noen dager og huset ble lagt ut for salg. Gikk billig det rød huset den gangen husker jeg Anonymkode: 05427...736 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. oktober #11 Del Skrevet 27. oktober (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har ikke luktet dødt lik av et menneske, men kom over en død hund en gang som lå i solsteiken med fluer og larver... Ja, det var et grusomt syn og lukten var ekstremt ille. Kan tenke meg at dødt menneske lukter noe tilsvarende... Litt sånn søtlig kvalmende stank som bare bredte seg utover i ganske stor rekkevidde fra den døde hunden, måtte holde meg for nesen, for å ikke brekke meg, jeg husker ennå lukten, 20 år etter... Anonymkode: c889d...852 Har du luktet et levende lik? Endret 27. oktober av Honey Dew 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #12 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vanskelig å finne noe å sammenligne med. Opplevde at en i samme blokk lå i tre (!) måneder før han ble funnet. Det luktet grusomt i oppgangen lenge før, så merkelig at ikke noen gikk inn tidligere. I starten trodde vi at det var matlaging fra en annen kultur, da luktet det bare så vidt. Etter hvert begynte vi å lure på om vedkommende hadde dyr, kanskje det kunne være avføring, råttent høy eller et eller annet. Til slutt kunne vi ikke passere leiligheten uten å holde pusten. Men ingenting av dette stemte helt med lukta. Så jeg vil at lukta ikke kan sammenlignes med noe annet jeg har kjent, men jeg er ganske sikker på at om jeg kjenner lukta igjen, så vil jeg skjønne hva det er. Anonymkode: e55ff...676 Men hvorfor i alle dager meldte dere ikke fra før? Ikke rart folk blir liggende i flere måneder, når naboene er helt apatiske… Anonymkode: 44eba...c77 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #13 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vanskelig å finne noe å sammenligne med. Opplevde at en i samme blokk lå i tre (!) måneder før han ble funnet. Det luktet grusomt i oppgangen lenge før, så merkelig at ikke noen gikk inn tidligere. I starten trodde vi at det var matlaging fra en annen kultur, da luktet det bare så vidt. Etter hvert begynte vi å lure på om vedkommende hadde dyr, kanskje det kunne være avføring, råttent høy eller et eller annet. Til slutt kunne vi ikke passere leiligheten uten å holde pusten. Men ingenting av dette stemte helt med lukta. Så jeg vil at lukta ikke kan sammenlignes med noe annet jeg har kjent, men jeg er ganske sikker på at om jeg kjenner lukta igjen, så vil jeg skjønne hva det er. Anonymkode: e55ff...676 Hvorfor sa ikke du i fra tidligere da? Anonymkode: 1a2b9...951 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #14 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor sa ikke du i fra tidligere da? Anonymkode: 1a2b9...951 Sikkert fordi de trodde lukta kom av noe annet. Anonymkode: 75d22...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #15 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor sa ikke du i fra tidligere da? Anonymkode: 1a2b9...951 Fordi det ikke er naturlig at ens første tanke er "oi, her må det være et lik" når man ikke har kjent liklukt før. Anonymkode: 8b400...729 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #16 Del Skrevet 27. oktober Det må da lukte omtrent som annet råttent kjøtt? Anonymkode: cab41...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #17 Del Skrevet 27. oktober Liklukt på et litt ferskt lik har en litt udefinerbar søtlig stank. Ofte smaker man lukta mer enn man lukter. Blir en emmen smak som liksom setter seg fast . Er mye bakterier og gasser før liket går i oppløsning og det virkelig begynner å lukte. Anonymkode: 75504...f52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 27. oktober #18 Del Skrevet 27. oktober (endret) Jeg har heldigvis ikke luktet det, men de jeg kjenner som "møter" lik jevnlig sier at det er en helt unik lukt og at de kjenner den igjen med en gang. Endret 27. oktober av Alice123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #19 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordi det ikke er naturlig at ens første tanke er "oi, her må det være et lik" når man ikke har kjent liklukt før. Anonymkode: 8b400...729 Hadde ikke tatt ti minutter engang før naboen hadde stått på døra her hvis der var vond lukt i oppgangen Anonymkode: ba8a8...953 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #20 Del Skrevet 27. oktober Har jobbet i begravelse og kirkeverge (blant annet med oppgraving), og det er som noen over sier: en udefinerbar søtlig lukt som man faktisk nesten smaker før man luktet. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hadde ikke tatt ti minutter engang før naboen hadde stått på døra her hvis der var vond lukt i oppgangen Anonymkode: ba8a8...953 Anonymkode: aa2df...785 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå