Gå til innhold

Tretinoin bivirkninger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor fort får man bivirkninger av disse kremene? Har foreløpig bare brukt det én kveld, begynner første uken med 2 kvelder, så bygger jeg sakte men sikkert opp til 5 kvelder i uken som legen sa. Så for meg bivirkninger av første påføring men ikke fått noen. Kommer det senere i forløpet evt?

Anonymkode: f1d8d...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AlternativX skrev (2 timer siden):

Hvor sterk er den og når smørte du?

Har fått cordes vas og den er 0,5 mg/g. Smurte fredag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har fått cordes vas og den er 0,5 mg/g. Smurte fredag kveld.

Jeg bruker 2-3 dager før jeg får reaksjon. Bruker også svært lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlternativX skrev (11 minutter siden):

Jeg bruker 2-3 dager før jeg får reaksjon. Bruker også svært lite.

Takk for svar. Hvor lenge hadde du bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Takk for svar. Hvor lenge hadde du bivirkninger?

Jeg startet i slutten av august og kan fortsatt reagere innimellom. Tar annenhver dag. Forsvinner muligens når jeg øker opp til hver dag. Men noen reagerer veldig og andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AlternativX skrev (8 minutter siden):

Jeg startet i slutten av august og kan fortsatt reagere innimellom. Tar annenhver dag. Forsvinner muligens når jeg øker opp til hver dag. Men noen reagerer veldig og andre ikke.

Hvordan reagerer du da? Tørr/stram hud?

Anonymkode: 968f6...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandwich-metoden kan være til hjelp hvis man blir veldig tørr av tretinoin! Fuktighetskrem, la den trekke inn, tret, la den trekke godt inn, så et lag fuktighetskrem over der. Og, husk å ikke bruke for mye tret. Ert er vanligvis den størrelsen som blir nevnt, men så klart følg hudlegens anbefalinger hvis de har gitt det.

(Informasjon fra flere hudlege-kontoer jeg følger på sosiale medier)

Anonymkode: 60699...717

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sandwich-metoden kan være til hjelp hvis man blir veldig tørr av tretinoin! Fuktighetskrem, la den trekke inn, tret, la den trekke godt inn, så et lag fuktighetskrem over der. Og, husk å ikke bruke for mye tret. Ert er vanligvis den størrelsen som blir nevnt, men så klart følg hudlegens anbefalinger hvis de har gitt det.

(Informasjon fra flere hudlege-kontoer jeg følger på sosiale medier)

Anonymkode: 60699...717

Støtter denne.

Anonymkode: ff5df...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Begynte å flasse i dag🙃 skal jeg bruke sandwich metoden jeg og? Har ikke hatt noe tørr/stram hud eller svie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts her.

Begynte å flasse i dag🙃 skal jeg bruke sandwich metoden jeg og? Har ikke hatt noe tørr/stram hud eller svie.

Hva du velger å gjøre er opp til deg. Produktet er effektivt ved bruk av sandwich metoden. Noen hudleger mener det gir bedre virkning uten å irritere. Litt flassing må du regne med uansett om du bruker sandwich metoden eller ikke. Jeg opplever at huden tåler tretinoin bedre enn det tåler vanlige serum med retinol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva du velger å gjøre er opp til deg. Produktet er effektivt ved bruk av sandwich metoden. Noen hudleger mener det gir bedre virkning uten å irritere. Litt flassing må du regne med uansett om du bruker sandwich metoden eller ikke. Jeg opplever at huden tåler tretinoin bedre enn det tåler vanlige serum med retinol.

Hvor lenge er det normalt å flasse?😊 ser ut som en slange som skifter skinn😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flassing vil jeg ikke si er en bivirkning engang, men en virkning. Den skal ha en peelende effekt, huden jobber med å fornye seg raskere og kvitter seg med døde hudceller. 

Du "må" ikke få bivirkninger når du trapper opp sakte og bruker små doser, det er jo litt poenget med å trappe opp. Hvis du merker du blir litt for stram eller rød, så ta pause noen dager og bruk god hudkrem, dekk over med en god og mild foundation og bruk alltid solkrem.

Og så er det jo ikke livsfarlig heller da... husker en periode hvor "alle" gikk på en hestekur av dr obagi, da skulle man bli rød og flasse. Men de fleste av oss er for forfengelige til det og kan ikke ta ferie hver gang man er på et hudpleieprogram, og foretrekker derfor å bruke mindre doser over tid i stedet.

Anonymkode: 98464...409

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvordan reagerer du da? Tørr/stram hud?

Anonymkode: 968f6...da9

Tørr, rød, stram i huden. Hudlege anbefaler ikke sandwich metoden, lell om jeg har prøvd den. Merket ikke noe bedring av den. Så nå følger jeg instruksene fra lege, fungerer fint. Det er bare å holde ut og øke gradvis så du ikke blir gående i en evig flassefase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 14.23):

Hvor fort får man bivirkninger av disse kremene? Har foreløpig bare brukt det én kveld, begynner første uken med 2 kvelder, så bygger jeg sakte men sikkert opp til 5 kvelder i uken som legen sa. Så for meg bivirkninger av første påføring men ikke fått noen. Kommer det senere i forløpet evt?

Hvor bruker du det? Kviser eller rynker?

Anonymkode: 24b1c...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen får man den på resept? 

Anonymkode: 347ef...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du går til legen og spør. Også spør legen hvorfor du ønsker dette produktet og da bør du ha et svar som samsvarer med hva det er medisinsk forskrevet for. Er også nettleger du kan bruke. Finner de viss du googler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor bruker du det? Kviser eller rynker?

Anonymkode: 24b1c...f50

Solskader/smårynker i ansiktet, store porer. Håper det har effekt!

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Åssen får man den på resept? 

Anonymkode: 347ef...96e

Jeg fikk på maja.no. hadde aldri fått det av fastlegen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...