AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #21 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er din definisjon av prepping? Anonymkode: 413e7...0fc Jeg spurte DEG hvorfor du ikke vil kalle det prepping, hvorfor skal det være negativt? Anonymkode: 50cc0...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. oktober 2024 #22 Del Skrevet 28. oktober 2024 Jeg kjøper alltid store pakker med toalettpapir når jeg handler hos Oda. Slipper å slepe den hjem fra butikken selv, blir levert på døren. Pga plassmangel lagrer jeg ikke store mengder av alt mulig annet, men en pakke eller to av vaskepulver kan jeg ha i skapet. Ikke mer enn det. To-tre refill flasker av flytende håndsåpe pleier jeg å ha også. Samme med tannkrem og dusjsåpe. Mat er det lite lagringsplass for, har et skap med to dører på kjøkkenet til det, pluss fryser i kombiskap så klart, så ikke store mengder innkjøpes om gangen av det. Ukeshandler hos Oda eller går til Kiwi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #23 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg spurte DEG hvorfor du ikke vil kalle det prepping, hvorfor skal det være negativt? Anonymkode: 50cc0...a3c Du føler deg angrepet, av en eller annen grunn? Anonymkode: 413e7...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #24 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 11.04): Har en bod. Kjøper toalettpapir når det er på tilbud, og kjøper så mange sekker at frakten er gratis. Vaskemidler både til hus og kjær, shampoo og dusjsåpe og tannkrem kjøpes når dette er på tilbud, lagres i bod. Skyllemiddel verken kjøper eller bruker opplyste, miljøbevisste og tekstilbevisste mennesker i dag. Plastposer til frysing og annet kjøpes på tilbud. Mat høster og kjøper vi i sesong. Havregryn er både til daglig bruk og til nødlager. Begriper egentlig ikke hva du er ute etter. Men poenget med å handle i stort er å ha for 6-12 måneder, og særlig vinteren igjennom av ting uten holdbarhetsdato som fint kan lagres. Å gå og kjøpe og huske på toalettpapir hver uke er helt bortkastet energi. Trodde faktisk alle med litt omløp i tårnet hadde lager av nødvendige forbruksvarer? Anonymkode: 6b2a1...6f1 😂😂 De fleste med litt vett i huet har vel ikke nødvendigvis plass til å lagre flere paller 🤣 Så sinna da😜 Anonymkode: 94c58...c9e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #25 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du føler deg angrepet, av en eller annen grunn? Anonymkode: 413e7...0fc hehe! Absolutt ikke. Jeg bare lurer på hvorfor du ( og noen til) må understreke at det IKKE er prepping. Som om prepping var noe negativt. SKjønner det bare ikke. Anonymkode: 50cc0...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #26 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor vil du ikke kalle det prepping? Det er jo det det er! Anonymkode: 50cc0...a3c Prepping er jo å ha et lager av ting i tilfelle kriser som gjør at man ikke får tak i disse tingene. Å kjøpe inn større mengder forbruksvarer på tilbud av økonomiske og praktiske grunner har da ingenting med prepping å gjøre. Jeg kjøper aldri vaskemidler, dopapir etc på fullpris, fordi det er veldig enkle varer å ha liggende nok av fra tilbud til tilbud. Anonymkode: cadf7...04a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #27 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prepping er jo å ha et lager av ting i tilfelle kriser som gjør at man ikke får tak i disse tingene. Å kjøpe inn større mengder forbruksvarer på tilbud av økonomiske og praktiske grunner har da ingenting med prepping å gjøre. Jeg kjøper aldri vaskemidler, dopapir etc på fullpris, fordi det er veldig enkle varer å ha liggende nok av fra tilbud til tilbud. Anonymkode: cadf7...04a Men dine varer kan jo også brukes i tilfelle krise. Jeg ser ikke forskjellen. Anonymkode: 50cc0...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #28 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): hehe! Absolutt ikke. Jeg bare lurer på hvorfor du ( og noen til) må understreke at det IKKE er prepping. Som om prepping var noe negativt. SKjønner det bare ikke. Anonymkode: 50cc0...a3c Hvor har noen sagt at prepping er noe negativt? Eller er det bare noe du "føler på"? Anonymkode: 413e7...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #29 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men dine varer kan jo også brukes i tilfelle krise. Jeg ser ikke forskjellen. Anonymkode: 50cc0...a3c Dopapir, tannkrem og intimsåpe hadde ikke fått oss gjennom en uke en gang, nei 😂 Anonymkode: 413e7...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #30 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor har noen sagt at prepping er noe negativt? Eller er det bare noe du "føler på"? Anonymkode: 413e7...0fc hvorfor er det da så viktig å understreke at du ikke prepper? Jeg " føler" ikke på noe, jeg er bare nysgjerrig på det jeg syns er rart. Anonymkode: 50cc0...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #31 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): hvorfor er det da så viktig å understreke at du ikke prepper? Jeg " føler" ikke på noe, jeg er bare nysgjerrig på det jeg syns er rart. Anonymkode: 50cc0...a3c For meg er prepping å ha nok vann, mat, og medisiner, for å klare en krise. Det har jeg ikke. Jeg har bare nok dopapir og tannkrem til å slippe å ha det på handelista hver uke. Anonymkode: 413e7...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #32 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 9.58): Kunne tenke meg å få noen innspill. Kan tenke meg å kjøpe stort av toalettpapir, såper, vaskepulver, tøymykner, osv...Hvordan oppbevarer du det, har du et enkelt system? Syns du det gjør det enklere i hverdagen? Ser for meg det må være deilig å slippe å tenke på at alt dette skal handles inn hver uke. Hilsen ei som prøver å bli litt mer organisert Anonymkode: 6293f...477 Kjøper den største mulige pakningen dopapir på matbutikken. Har den i ei eske i gangen. Fyller på på badet 4-5 ruller om gangen (dorullholder). Har stor pumpeflaske av dusjsåpe og sjampo stående i dusjen. Har flere poser storpakning refill håndsåpe i baderomsskapet under vasken. Har stor paknining av vaskepulver (kun for farga tøy. Med hvitt tøy holder det med liten pk). Er på utkikk etter stor flaske tøymykner og i så fall vil jeg ha den i gangen og fylle på lita flaske. Har ikke god plass så jeg har bare i stort av det jeg bruker mest. Anonymkode: 495eb...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #33 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): hehe! Absolutt ikke. Jeg bare lurer på hvorfor du ( og noen til) må understreke at det IKKE er prepping. Som om prepping var noe negativt. SKjønner det bare ikke. Anonymkode: 50cc0...a3c Synes personlig at det er negativt at alt av helt vanlige normale ting man gjør i livet plutselig skal få et amerikansk uttrykk knyttet til seg og plutselig bli en spesiell "greie". Anonymkode: cadf7...04a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 28. oktober 2024 #34 Del Skrevet 28. oktober 2024 Her ligger det masse stasj av ikkespislige ting i kjelleren. Man får kalle det hva man vil, men praktisk å gå dit istedenfor butikken når det er tomt. Kan nevne vaskemidler for alle formål, papir (matpapir, stekepapir, servietter, tørkepapir), aluminiumsfolie, plastposer til brød, avfall mm, generelt forbruksutstyr (feks oppvaskbørster, tape, hyssing), stearinlys, alt av toalettartikler osv osv. Mye av det holder til minst et års normalt forbruk og mye lenger i noen tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 28. oktober 2024 #35 Del Skrevet 28. oktober 2024 Ja, men kun fordi vi har plass i en ganske stor bod. Alt som sjeldent tas frem ligger innerst, mens såpe, dopapir, tannkrem osv ligger nærmest inngangen. Dopapir og tørkepapir står ippo hverandre, småsaker som såper, tannkrem, hudkrem og i dedikerte bokser. Større ting, slik som vaskemidler, på hyller, i sine bokser, men slikt har en tendens til å klumpe seg over tid hvis det ikke er tørt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 28. oktober 2024 #36 Del Skrevet 28. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 9.58): Kunne tenke meg å få noen innspill. Kan tenke meg å kjøpe stort av toalettpapir, såper, vaskepulver, tøymykner, osv...Hvordan oppbevarer du det, har du et enkelt system? Syns du det gjør det enklere i hverdagen? Ser for meg det må være deilig å slippe å tenke på at alt dette skal handles inn hver uke. Hilsen ei som prøver å bli litt mer organisert Anonymkode: 6293f...477 Jeg laster på med slike ting 2 ganger i året. Samt hygieneartikler som deo, lotion, barberblad, hårvoks osv. Handler inn i juni og desember. Passer jo fint siden det er skattefritt eller halv skatt disse månedene, selv om det ikke betyr noe for min del sånn sett. Er definitivt enklere, ja. For slike ting står ikke på min handleliste hver uke. Jeg trenger ikke tenke på dette forutenom to ganger i året. Så anbefaler deg det! Oppbevarer det der det hører hjemme i hvert sitt rom. Har alltids plass, er ikke det det står på. 😊 Endret 28. oktober 2024 av Bombasi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå