Gå til innhold

omsorgstretthet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som kjenner på det? Kan minne om utbrenthet. Jeg er en voksen dame som har jobbet med mennesker i 25 år, innen psykiatri. Jeg liker så godt jobben min og gleder meg til hver dag. Har likevel siste året kjent på en utmattelse/slitenhet der jeg ikke orker annet enn jobb. Jeg har liksom ikke mer å gi etter jobb. Besøker venner eller har besøk kanskje 5-6 ganger i året, og er aldri på konsert eller andre arrangement. Vil bare være i fred, uten impulser og inntrykk. Må hente meg inn igjen. Har du kjent på dette? Kom du deg ut av det? Veit jeg kan skifte jobb, men ønsker ikke det heller.

Anonymkode: 43021...f54

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du trenger en lang ferie? Eller å gjøre noe annet. Studere Kansje? 

Anonymkode: d0c53...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Har ikke så mye å gå på på hjemmebane lenger. Omsorgsyrker tar mye energi. Og man er ofte ganske sliten etter en dag med mye prating, forståelse og omsorg for andre mennesker. Håper det bare er en fase for meg, men jeg er ganske sliten og lei for tiden. Tror jeg hadde vært en bedre mamma om jeg ikke jobbet med alvorlig syke mennesker 8 timer om dagen. 
Hilsen sykepleier på 10’ende året

Anonymkode: b1da9...bee

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alt her på KG som er givende, men akkurat dette med omsorgstrøtthet har det vært veldig mye om og det har kommet fram mye nyttig informasjon. Hvis du søker eller ser nedover denne tråden tror jeg du vil finne en del om det. 

Jeg håper du finner noe som kan hjelpe deg ut, 25 år i psykiatrien høres ... tungt ut. Særlig siden vi helsepersonell vet at helsesektoren har forandret seg veldig de siste ti årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på det samme selv. Jobbet i helsesektoren siden 1992 (1989 hvis jeg tar med jobb ved siden av utdannelsen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller overgangsalder? 

Anonymkode: 6ac16...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...